Αστεία-Περίεργα-Ενδιαφέροντα Βίντεο & Φωτό - Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Sony World Photography Awards 2022
Οι γυναίκες του νησιού των Σπετσών: Ο Έλληνας φωτογράφος Γιώργος Τατάκης είναι μεταξύ των φιναλίστ των Sony World Photography Awards με αυτή τη φωτογραφία. Περισσότερες από 156.000 φωτογραφίες υποβλήθηκαν για τον «Επαγγελματικό Διαγωνισμό» – ρεκόρ. Για τη σειρά του «Καρυάτης», ο Τατάκης απεικόνιζε γυναίκες με παραδοσιακές φορεσιές από διαφορετικές εποχές της ελληνικής ιστορίας. Ακόμη και οι στάσεις του σώματος και των χεριών είναι χαρακτηριστικές της περιοχής από την οποία προέρχεται η φορεσιά (από το Spiegel.de, 16.Μαρ.2022 )
36da9e3a-4ba6-4316-a6a7-30fea5f3a99c_w640_r1.4991181657848325_fpx33.3_fpy49.92.jpg
 
Sony World Photography Awards 2022
Οι γυναίκες του νησιού των Σπετσών: Ο Έλληνας φωτογράφος Γιώργος Τατάκης είναι μεταξύ των φιναλίστ των Sony World Photography Awards με αυτή τη φωτογραφία. Περισσότερες από 156.000 φωτογραφίες υποβλήθηκαν για τον «Επαγγελματικό Διαγωνισμό» – ρεκόρ. Για τη σειρά του «Καρυάτης», ο Τατάκης απεικόνιζε γυναίκες με παραδοσιακές φορεσιές από διαφορετικές εποχές της ελληνικής ιστορίας. Ακόμη και οι στάσεις του σώματος και των χεριών είναι χαρακτηριστικές της περιοχής από την οποία προέρχεται η φορεσιά (από το Spiegel.de, 16.Μαρ.2022 )
View attachment 44507

.shake hands..love.ομορφιά!!!
 
Για όλους τους φίλους!:)

Οι Μανιάτες ντυμένοι ....Νησιώτες!

ΤΕΤΡΑΔΙΑ

ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Με βάση το αρχείο του Σταύρου Γ. Καπετανάκη, προέδρου της Εταιρείας Λακωνικών Σπουδών και της Σοφίας Στ. Καπετανάκη, Επίκουρης Καθηγήτριας του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς και με την επιμέλεια του Ντόναλντ-Γεωργίου Μακφαίηλ τ. Διευθυντή της ‘’Ολυμπιακής Εταιρείας’’ παρουσιάζονται διάφορα θέματα από την ιστορία της Μάνης, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί για να εξυπηρετούν τους ίδιους στις μελέτες τους. Τώρα καταχωρίζονται στο διαδικτυο σε οκτώ ενότητες για να χρησιμεύσουν στους ενδιαφερόμενους. Πρόκειται για εργασίες που είχαν δημοσιευθή ή ετοιμάζονταν για να δημοσιευθούν, αλλά παράλλξλα και αποθήκευση ιστορικού υλικού για κάθε μελλοντική εξεργασία

Επειδή η συγκέντρωση του υλικού άρχισε πριν από μερικές δεκαετίες δεν υπάρχει ενιαίος τρόπος παρουσίασης και η γλώσσα έχει ακολουθήσει τη μετάβαση από την καθαρεύσουσα στη δημοτική κ.ά.

Για όσους θέλουν να επικοινωνήσουν με τους έχοντες την ευθύνη αυτής της παρουσίασης στο διαδίκτυο μπορούν να απευθυνθούν στις ακόλουθες διευθύνσεις:

Ντόναλντ – Γεώργιος Μακφαίηλ

Αθήνα Αθήνα

Πέτρου και Παύλου 7 Καλογερά 4

Υμηττός 172 37 Κυψέλη 113 61

Τηλ. 210 7622266 Τηλ: 210 8211937


Σταύρος Γ. Καπετανάκης

Λυγερέας Μικρή Μαντίνεια

Γυθείου Καλαμάτας

232 00 24100

Τηλ. 27330 61000 Τηλ: 27210 58403

Κινητό 6978 991864

e-mail: mcphail@ath.forthnet.gr

(απόσπασμα…)

Η μανιάτικη φορεσιά

Μεταξύ των Πελοποννησίων και των Μανιατών υπήρχαν σημαντικές διαφορές στην αμφίεση. Οι άνδρες στο Μοριά φορούσαν φουστανέλλα, για την οποία υποστηρίζεται ότι διαδόθηκε από τους Αλβανούς μετοίκους του 14ου αιώνα. Αντίθετα οι Μανιάτες φορούσαν σαλβάρια (βράκες) τα οποία έφθαναν μέχρι τα γόνατο. Η αμφίεσή τους έμοιαζε με τους νησιώτες του Αρχιπελάγους. Οι γυναίκες σε όλη την Οθωμανική αυτοκρατορία φορούσαν σαλβάρια που έφθαναν χαμηλά μέχρι τους αστραγάλους, ενώ οι Μανιάτισσες αποτελούσαν μοναδική εξαίρεση σε όλες τις τουρκοκρατούμενες περιοχές, διότι φορούσαν φορέματα όπως στην Ευρώπη.

Ελλιπείς πληροφορίες προερχόμενες από το Niculai Jorga, ο οποίος το 1715 έλαβε μέρος στην τουρκική εκστρατεία στο Μοριά, αναφέρουν ότι οι Μανιάτες και οι Τσάκωνες φορούσαν κοντό λευκό μανδύα και κάλυπταν το κεφάλι με σιδερένιο κράνος[1].

Το 1795 ο Άγγλος περιηγητής J. Morritt περιέγραψε τη φορεσιά τής καπετάνισσας ανιψιάς τού Τζανέτμπεη Κουτούφαρη, και του ιδίου ως εξής[2]: ‘’...Η καπετάνισσα φορούσε ελαφρό γαλάζιο φόρεμα χρυσοκεντημένο, με ζώνη γύρω στη μέση, κι ένα κοντογούνι χωρίς μανίκια από ολοκέντητο κρεμεζί βελούδο. Πάνω από αυτά φορούσε σκουροπράσινο βελουδένιο πολωνέζικο μαντώ με πλατειά ανοιχτά μανίκια, επίσης πλουσιοκεντημένα. Στο κεφάλι μια κίτρινη χρυσοκεντημένη σκούφια που έμοιαζε με στέμμα. Ένα μαντήλι από άσπρη χρυσοΰφαντη μουσελίνα, στερεωμένο στο δεξιό ώμο, περνούσε πάνω από το στήθος και κάτω από τον αριστερό ώμο, ανέβαινε στο κάλυμμα της κεφαλής, έπεφτε πίσω της και κρεμόταν ως το πάτωμα...’’

Για τον Τζανέτμπεη έγραψε: ‘’...Φορούσε σφιχτό γελέκι με ανοιχτά μανίκια όλο κεντήματα από ασήμι και μάλαμα, κι ένα βελουδένιο ρούχο με μαύρες ούγιες στα μανίκια. Το ζουνάρι του, που συγκρατούσε την πιστόλα και το στιλέτο, ήταν χρυσοϋφαντο κόκκινο μαντήλι. Η βράκα του έφθανε ως τα γόνατα κι από κει και κάτω φορούσε σφιχτές γκέτες από γαλάζια τσόχα και μαλαμοκαπνισμένες και ασημένιες θήκες για να προστατεύονται οι αστράγαλοι. Όταν βγήκε από τον πύργο έρριξε στους ώμους του ένα πλούσιο φαρδομάνικο μανδύα, γαλάζιο απ’ έξω και κόκκινο από μέσα. Το σαρίκι του ήταν πράσινο και χρυσό. Κι αντίθετα με τις τούρκικες συνήθειες τα γκρίζα μαλλιά του κρέμονταν κάτω από το σαρίκι.

Ίδια ήταν και η φορεσιά των παρακατιανών, αλλά χωρίς τα πλούσια κεντήματα και στολίδια. Τα παπούτσια τους από κίτρινο δέρμα, δένονταν σφιχτά στο πόδι. Οι γυναίκες φορούσαν φουστάνια απαράλλαχτα με τα ευρωπαϊκά κι όχι σαλβάρια (βράκες) όπως όλος ο θηλυκόκοσμος της Οθωμανικής ανατολής...
’’.

Το 1805 πέρασε από τις Κιτριές ένας άλλος Άγγλος περιηγητής, ο W. Gell[3], ο οποίος μας έδωσε πληροφορίες για την αμφίεση του Αντώνμπεη Γρηγοράκη: ‘’...Βρήκαμε ότι ο μπέης ήταν ένας καλός ηλικιωμένος άνθρωπος, ντυμένος με ένα μακρύ γαλάζιο μπενίσσι (επανωφόρι) και με μια εσωτερική φανέλα ριγωτή μπαμπακομέταξη, που τα ένωνε ένα πλατύ κόκκινο ζωνάρι. Δεν φορούσε ούτε καλπάκι (καπέλο), όπως οι επιφανείς Έλληνες, ούτε το είδος του σαρικιού που φορούσαν οι Τούρκοι, αλλά σαν κι αυτό που φορεί στο κεφάλι του ο υπηρέτης μου ο Δημήτρης στην εικόνα (στο βιβλίο του υπάρχει η σχετική εικόνα-βλέπε εικόνα Μανιατών στο εξώφυλλο των αγωνιστών) και τα μαλλιά του που ήταν κατάξανθα και φουντωτά προεξείχαν μέσα από τις πτυχές....’’.

Ο W. Gell[4] μας έδωσε ακόμη πληροφορίες για την αμφίεση του Γεωργίου Καβαλιεράκη-Γρηγοράκη, τον οποίο θεώρησε σαν τον πατέρα του Δημήτριο-Καβαλιέρη Γρηγοράκη και έγραψε: ‘’…Φορούσε άσπρη ζακέττα και ανατολίτικα σαλβάρια που έφταναν ως τα γόνατα...’’.

Ο Φ. Πουλεβίλ[5] το 1815 επισκέφθηκε το Μυστρά και περιέγραψε τη φορεσιά δύο μουσουλμάνων, πιθανώς Τουρκοβαρδουνιωτών, ως Μανιατών: ‘’Στο Μυστρά είδε τους πρώτους Μανιάτες. Ήταν ψηλοί, με ξυρισμένα κεφάλια, εκτός από το κορφοκέφαλο που σκεπαζόταν από ένα φεσάκι. Φορούσαν μια κόκκινη μεταξωτή τζάκα χρυσοκέντητη, ζουνάρι με δύο πιστόλες κι ένα χατζάρι, χοντρές άσπρες ευρωπαϊκές κάλτσες και παπούτσια και κουβαλούσαν ένα μακρύκανο βενέτικο τουφέκι. ‘’Ήταν η πιο γραφική φορεσιά που είδα στην Ελλάδα’’. Κεφάλι ξυρισμένο δεν είχαν οι Μανιάτες αλλά οι Μουσουλμάνοι.


[1] Σπ.Λάμπρου, Βιβλιοκρισίαι, Νέος Ελληνομνήμων 11(1914)207.
[2] J.Morritt, ό.π., σ. 46. Κ.Σιμόπουλου, Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα, τόμ. Β’, σ. 604-5.
[3] William Gell, Narrative of a journey in the Morea, London 1823, σ. 261 Σοφίας Καπετανάκη, Περιγραφή της διαδρομής Καλαμάτας-Κιτριών από το W. Gell, Λακωνικαί Σπουδαί 10(1990)518.
[4] W.Gell, ό.π., σ. 280. Κ.Σιμόπουλου, ό.π., τόμ Γ 1’, σ.140-1.
[5] Κ.Σιμόπουλου, ό.π., τόμ. Γ 2’, σ. 477.
 
Κυριακο, έχεις και το όνομα του αδερφού μου, βάζεις αυτά που ανοίγουν μέσω fb και εμείς οι δεινόσαυροι που δεν έχουμε τέτοια δεν μπορούμε να τα δούμε.
Ουτε εγω εχω Λευτερη
Καποια καποτε τα ανοιγει καποια οχι
Δεν ξερω γιατι
 
Jacqueline and John F. Kennedy

During the decade that Jacqueline and John F. Kennedy were married, they had to deal with the challenges of politics and the affairs. Although his most well-known side relationship was with blonde beauty Marilyn Monroe, she was just one of many women.

1647463152910.jpeg
However, while Jackie was allegedly informed about these transgressions, she did not approach them in a confrontational manner. Instead, she was certain that he would always come back to her side.

Υ.Γ...καμία φορά γίνεται και το αντίθετο...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top