Μύθος ή Πραγματικότητα;

  • Thread starter Thread starter HL Mod
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Όταν μεγαλώνει ο άνθρωπος Χρύσανθε, ποιεί την ανάγκη.....φιλοσοσοφία!
Κυρ Σπυρο
Εκανα καταχρηση….
Και στο φαι και στο ποτο
Μπορει να ειμαι δραστηριος αλλα η καταχρηση φερνει βαρος και κοψιμο ανασας οσο και αν δεν καθετε ο κωλος σου

Μεχρι που ειδα τον πεθερο μου που επινε τα αντερα του να αναγκαζετε να το κοψει μαχαιρι!!!

Οποταν καλυτερα η άπολαυση με μετρο και για παντα
 
Τασο ενα 28αρι 7.5 η και 8 μια χαρα κατεβαζει τις φασσες τις εναρξης με καλοκαιρι 35 μετρα ανετα μετα που σφιγκουν οι κωλοι με τπτ φιλε
Τόλη Καλημέρα!:)

27 γρ. Νο 7 ρίχνω στο 16αρι Πέρδικα και Κουνέλι.

Ενας "παπιατζής & φασσάς" Βορειοελλαδίτης που γνώρισα στο νησί στις διακοπές, όταν του είπα ότι βάζω και Νο 6 για μακριά μου είπε:

- Γιατί ρε φίλε , δεν χρειάζεται , έχετε ζέστες εδώ, μέχρι τα 35-40 μέτρα μια χαρά είσαι...

Ήταν γνώστης ο άνθρωπος...;)
 
Τόλη Καλημέρα!:)

27 γρ. Νο 7 ρίχνω στο 16αρι Πέρδικα και Κουνέλι.

Ενας "παπιατζής & φασσάς" Βορειοελλαδίτης που γνώρισα στο νησί στις διακοπές, όταν του είπα ότι βάζω και Νο 6 για μακριά μου είπε:

- Γιατί ρε φίλε , δεν χρειάζεται , έχετε ζέστες εδώ, μέχρι τα 35-40 μέτρα μια χαρά είσαι...

Ήταν γνώστης ο άνθρωπος...;)
Γιαννη
Λαγο δεν εχετε στην Λερο;
 
Γιαννη
Λαγο δεν εχετε στην Λερο;
Μόνο Κω και Ρόδο...

Και αυτοί ελάχιστοι.... υπο διωγμό ... καταλαβαίνεις...:(

Υ.Γ: και το κουνελάκι υποφέρει με την μυξωμάτωση:(...φέτος έδειξε μια πολύ καλή ανάκαμψη αλλα δεν συγκρίνεται με κάποτε... ο πιο αδαής έβγαζε άδεια , και περπατητό μόνο χωρίς σκυλιά έκανε 100 τη σεζόν...φέτος να καταλάβεις εγώ πήρα καμιά εικοσαριά...(και ήμουν ασ' πούμε από τους τυχερούς στα δάκτυλα του ενός χεριού!!!:rolleyes:)
 
Κυρ Σπυρο
Εκανα καταχρηση….
Και στο φαι και στο ποτο
Μπορει να ειμαι δραστηριος αλλα η καταχρηση φερνει βαρος και κοψιμο ανασας οσο και αν δεν καθετε ο κωλος σου

Μεχρι που ειδα τον πεθερο μου που επινε τα αντερα του να αναγκαζετε να το κοψει μαχαιρι!!!

Οποταν καλυτερα η άπολαυση με μετρο και για παντα
Σωστά, μόνο που αυτή η θυμοσοφία" μέτρον άριστον" αποκτιέται -επιβάλλεται από την φθορά του χρόνου και την αδυναμία μας να κάνουμε όσα μπορούσαμε όταν ήμαστε νέοι!
 
Ο μύθος της γρήγορης τουφεκιάς



Οσο μεγαλύτερη είναι η αρχική ταχύτητα και το βάρος των σκαγιών, τόσο υψηλότερες πιέσεις και μεγαλύτερο λάκτισμα θα έχουμε. Δεν μπορούμε λοιπόν να αυξήσουμε απεριόριστα και την ταχύτητα και το βάρος των σκαγιών. Υποχρεωνόμαστε σε κάποιον συμβιβασμό και οι δυνατές επιλογές είναι, ή μικρή γόμωση-υψηλή ταχύτητα, ή μεγάλη γόμωση-χαμηλή ταχύτητα.

Μερικά αριθμητικά παραδείγματα θα μας δώσουν μια εικόνα των σημερινών φυσιγγίων. Ως κανονικές θεωρούνται οι αρχικές ταχύτητες από 360 έως 380 m/sec. Χωρίς να είναι απόλυτο, ταχύτητες άνω των 380 m/sec χαρακτηρίζονται ως υψηλές. 400-420 m/sec είναι οι υψηλότερες ταχύτητες των φυσιγγίων του εμπορίου.

Ας συγκρίνουμε τώρα δυο φυσίγγια με σκάγια Νο.5 που βρίσκονται στα άκρα της γκάμας των συνηθέστερων τύπων που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Το ένα με αρχική ταχύτητα 360 m/sec και το άλλο με αρχική ταχύτητα 415 m/sec. Θα νόμιζε κανείς ότι με 55 m/sec παραπάνω, το γρήγορο φυσίγγι είναι κεραυνός σε σύγκριση με το πρώτο. Αν όμως μετρήσει τις ταχύτητες, θα διαπιστώσει με έκπληξη ότι ελάχιστα διαφέρουν στα 35m: τα σκάγια του «γρήγορου» φυσιγγίου φτάνουν στο στόχο με ταχύτητα 220 m/sec και τα σκάγια του «αργού» φτάνουν με 200 m/sec.

Η αντίσταση του αέρα

Η μικρή διαφορά στις μένουσες ταχύτητες (20 m/sec στα 35m) οφείλεται στο ότι η αντίσταση του αέρα στην κίνηση των σκαγιών, δεν είναι ανάλογη της ταχύτητάς τους. Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, που σημαίνει ότι όταν η ταχύτητα των σκαγιών διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται.
Ετσι τα σκάγια που ξεκινούν με μεγάλη ταχύτητα από το στόμα του όπλου, επιβραδύνονται πολύ περισσότερο από αυτά με τη μικρότερη αρχική ταχύτητα, με αποτέλεσμα οι τελικές τους ταχύτητες να μη διαφέρουν πολύ.

Για να επανέλθουμε στην προσκόπευση, ας υποθέσουμε ότι ο στόχος είναι μια πάπια που κινείται τραβέρσα στα 35 m με ταχύτητα 90 km/h (δηλαδή 25 m/sec). Πρόκειται για ακραίο παράδειγμα, διότι στις περισσότερες κυνηγετικές περιπτώσεις οι στόχοι κινούνται σε κοντινότερες αποστάσεις και πολύ βραδύτερα, γύρω στα 30 km/h. Πόσο πιο γρήγορα φτάνουν στον στόχο τα σκάγια του γρήγορου φυσιγγίου; Ο χρόνος πτήσης των σκαγιών για τα δυο φυσίγγια της δοκιμής μας είναι 0,127 sec για το «γρήγορο» και 0,138 sec για το «αργό».

Εχουμε δηλαδή μια διαφορά περίπου ένα δέκατο του δευτερολέπτου (0,011 sec για την ακρίβεια). Στον χρόνο που ταξιδεύουν τα σκάγια, η πάπια θα έχει διανύσει 3,17 m στην πρώτη περίπτωση και 3,45 m στη δεύτερη περίπτωση, 0,28 m παραπάνω (ναι, μόνο 30 εκατοστά παραπάνω). Αλλά όταν μιλούμε για προσκόπευση 3-4 μέτρα, είμαστε σε θέση να καθορίσουμε «λεπτομέρειες» 30 εκατοστών του μέτρου; Ποιος από μας μπορεί να εκτιμήσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε απόσταση 35 m αν δύο σημεία απέχουν 3 ή 3,5 μέτρα; Με διάμετρο κύκλου σκαγιών 70 εκ., μια προσκόπευση γύρω στα 3,5 μέτρα αρκεί για να καταβάλει την πάπια μας και μετά τα δύο φυσίγγια. Φυσικά, αν το παράδειγμά μας ήταν μια μπεκάτσα που πετάει στα 15-20 μέτρα με το ένα τρίτο της ταχύτητας της πάπιας, ε τότε θα μιλούσαμε για διαφορά 4-5 εκ.


Κείμενο: Γιάννης ΜΥΡΙΤΖΗΣ
(Αναδημοσίευση από το «Κυνήγι και Σκοποβολή».)
έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιό μου να τα γράφω

αυτό για να καταλάβουμε γιατί η V10 μετράει πιο πολύ από την V1
 
έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιό μου να τα γράφω

αυτό για να καταλάβουμε γιατί η V10 μετράει πιο πολύ από την V1
Μάριε,υπάρχει περίπτωση δύο φυσίγγια με ταχύτητα v1 380 κ 400μ/δ αντίστοιχα ,στα δέκα μέτρα να μην έχουν πάλι την ίδια διάφορα❓ υπάρχει δλδ περίπτωση το πρώτο να έχει καλύτερη παραμένουσα έναντι του δεύτερου (που σίγουρα αυτό διαπίστωσες)από τι προκύπτει αυτο το παράδοξο❓
 
Μάριε,υπάρχει περίπτωση δύο φυσίγγια με ταχύτητα v1 380 κ 400μ/δ αντίστοιχα ,στα δέκα μέτρα να μην έχουν πάλι την ίδια διάφορα❓ υπάρχει δλδ περίπτωση το πρώτο να έχει καλύτερη παραμένουσα έναντι του δεύτερου (που σίγουρα αυτό διαπίστωσες)από τι προκύπτει αυτο το παράδοξο❓
Φυσικά είναι δυνατόν, αν οχι στα 10 που δεν τις χρειάζεσαι κιόλας στα 30 σίγουρα.
Από το βάρος των σκαγιών πατρίδα και από τις παραμορφώσεις τους.
Το βαρύ και σφαιρικό σκάγι κρατά ταχύτητες.

Αντίσταση του αέρα και αδράνεια.

Πάρε δύο ίδια σε διαστάσεις μπαλάκια από αφρολέξ το ένα και από μολύβι το άλλο.
Ρίξτα με όλη σου την δύναμη.
Ποιο θα πάει πιο μακρυά ;
Το βαρύτερο.

Πάρε 2 χαρτιά Α4 με το ίδιο βάρος.
Το ένα τσαλάκωσέ το με το χέρι σου μέχρι να γίνει μπάλα και το άλλο άφησέ το φύλλο.
Ρίξτα με όλη σου την δύναμη.
Ποιο θα πάει πιο μακρυά ;
Η μπάλα γιατί έχει μικρότερο μέτωπο κόντρα στον αέρα από το φύλλο.

ps
Βάϊ βάϊ βάϊ
 
Last edited:
Μάριε,υπάρχει περίπτωση δύο φυσίγγια με ταχύτητα v1 380 κ 400μ/δ αντίστοιχα ,στα δέκα μέτρα να μην έχουν πάλι την ίδια διάφορα❓ υπάρχει δλδ περίπτωση το πρώτο να έχει καλύτερη παραμένουσα έναντι του δεύτερου (που σίγουρα αυτό διαπίστωσες)από τι προκύπτει αυτο το παράδοξο❓
ναι
είναι η εξαιρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα
γι αυτό ο αείμνηστος Βλαχόπουλος με προέτρεπε να βλέπω V10
χωρίς κανονακι δοκιμών δεν ξέρεις τις πιέσεις
απότομη μειωση ταχυτήτων στα 10μ σημαινει μεγάλες παραμορφώσεις σκαγίων
μεγάλες παραμορφώσεις σκαγίων= αυξημενη πίεση
αυξημενη πίεση= κίνδυνος καρδιακου επεισοδίου (τι λεω τώρα) .yel..yel..yel..yel.

υ.γ άφεριμ!
 
Τόλη Καλημέρα!:)

27 γρ. Νο 7 ρίχνω στο 16αρι Πέρδικα και Κουνέλι.

Ενας "παπιατζής & φασσάς" Βορειοελλαδίτης που γνώρισα στο νησί στις διακοπές, όταν του είπα ότι βάζω και Νο 6 για μακριά μου είπε:

- Γιατί ρε φίλε , δεν χρειάζεται , έχετε ζέστες εδώ, μέχρι τα 35-40 μέτρα μια χαρά είσαι...

Ήταν γνώστης ο άνθρωπος...;)
Με τι τσοκ το δουλεύεις το 7 αρι Ιωάννη;
 
Τα έχουμε πει ξανά.
Ποτέ όλα τα σκάγια μιας τουφεκιάς δεν έχουν την ίδια ταχύτητα καθώς κινούνται.

Σκάγια παραμορφωμένα ή αυτά που τυχαίνει να διασπώνται νωρίς από την πυκνή μάζα των σκαγιών επιβραδύνουν περισσότερο από τα άλλα.

Όσο απομακρυνόμαστε από το κέντρο της κατανομής τόσο περισσότερα παραμορφωμένα σκάγια βρίσκουμε με μικρότερες ταχύτητες.

Η μέτρηση διάτρησης σε υλικό είναι πονοκέφαλος.
Τι να μετρήσεις ;
Το που έφτασε το πιο διατρητικό σκάγι (που ίσως είναι και μεγαλύτερο από τα άλλα) ;
Ή το λιγότερο διατρητικό στο πακέτο Α4 που ίσως είναι μικρότερο ;
Ή να βγάλεις το μέσο όρο.

Αν η κατανομή είναι καλή και σχετικά σφιχτή, το φυσίγγι έχει γκάζια (που λέει και ο Νίκος) και το νούμερο σκαγιών λογικό για το θήραμα και τα μέτρα ΤΟΤΕ η μέτρηση διάτρησης είναι περιττή !!!!!!!!
Θα την έχεις ...
 
Όταν θέλεις να κάνεις σύγκριση 2 φυσιγγίων (με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΔΙΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΚΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ) τότε το V10 (ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ) σου δείχνει ποιο φυσίγγι σου παραμορφώνει περισσότερο τα σκάγια.

Για τους αυτιστικούς (σαν εμάς :) ) είναι λάθος να συγκρίνεις V10 ανάμεσα σε 2 φυσίγγια με σημαντικά διαφορετικές αρχικές.

Μόνο ίσως με πίνακες ή βλητικά προγράμματα μπορείς να βγάλεις άκρη.
 
Με τι τσοκ το δουλεύεις το 7 αρι Ιωάννη;
Κωστή Καλημέρα!:)

Το τουφέκι είναι 4/10 & 7/10.

Είναι 2 άστρα η αριστερή για αυτό και το 6αρι στις μακρινές ειδικά του κουνελιού, και βάζω και επινικελωμένα...αλλα νομίζω ότι και με το Νο 7, τουλάχιστον για την Πέρδικα ίσως και στις δυο κάννες μέχρι τα 35-40 μέτρα να κάνει δουλεία, και με πυκνότερη συγκέντρωση...

Υ.Γ: τουλάχιστον για την έναρξη που έχει 30+...

Τι λες εσύ?
 
Περισσότερο και από την παραμόρφωση των σκαγιων, είναι η βυσμάτωση που καθορίζει τις μένουσες ταχύτητες, ( v10 ή v20) το πως δηλαδή εξέρχεται από το στόμιο ή στήλη των σκαγιων και πως ταξιδεύει έως ότου τα σκάγια πάψουν να αλληλοεπηρεαζονται. Επίσης οι πιέσεις στο στόμιο και το τσοκαρισμα. Στην πράξη ,είναι πολύ συνηθισμένο μια γόμωση με αρχική 380 πχ να έχει ψηλότερη ταχύτητα στα 20 μέτρα από μία με αρχική 410 , αν η δεύτερη είναι μαλινοταπα και η πρώτη με βύσμα που περικλείει όλα τα σκάγια και ανοίγει μισό μέτρο από το στόμιο.
 
Όταν θέλεις να κάνεις σύγκριση 2 φυσιγγίων (με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΔΙΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΚΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ) τότε το V10 (ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ) σου δείχνει ποιο φυσίγγι σου παραμορφώνει περισσότερο τα σκάγια.

Για τους αυτιστικούς (σαν εμάς :) ) είναι λάθος να συγκρίνεις V10 ανάμεσα σε 2 φυσίγγια με σημαντικά διαφορετικές αρχικές.

Μόνο ίσως με πίνακες ή βλητικά προγράμματα μπορείς να βγάλεις άκρη.


Βασιλη θα σου πω τι εχω δει ....μεσα απο τις δοκιμες μου !!!
Οταν το οποιο σεταπ με το ιδιο Νο σκαγιων πχ Ν5 και την ιδια δοσολογια.... σου βγαζει ΠΧ - V1,5-403 - 405m/s
και το ενα 84% και το αλλο 85% συγκεντρωση.....η οποια παραμορφωση στα σκαγια ειναι ιδια....καθως και
οι μενουσες....Σε τετοια φυσιγγια που τα ονομαζω φυσιγγια καρμπόν ....η μετρηση στο V10 για μενα
ειναι περιττη φιλε!!!!
Εαν κανω λαθος διορθωστε με.!!! :)
 
Κωστή Καλημέρα!:)

Το τουφέκι είναι 4/10 & 7/10.

Είναι 2 άστρα η αριστερή για αυτό και το 6αρι στις μακρινές ειδικά του κουνελιού, και βάζω και επινικελωμένα...αλλα νομίζω ότι και με το Νο 7, τουλάχιστον για την Πέρδικα ίσως και στις δυο κάννες μέχρι τα 35-40 μέτρα να κάνει δουλεία, και με πυκνότερη συγκέντρωση...

Υ.Γ: τουλάχιστον για την έναρξη που έχει 30+...

Τι λες εσύ?
Καλημέρα καπετανιε μας! Εγώ τα τσοκακια τα ξεχωρίζω από τις γραμμές και τα άστρα, δεν καταλαβαίνω τι είναι το 4/10 πχ. Δεν έχω ιδέα από κυνήγι κουνελιού, πώς διεξάγεται και τι τουφεκιά απαιτείται. Απλά φαντάστηκα ότι το νούμερο 7 σε στενό τσοκαρισμα θα δουλεύει μια χαρά και ήθελα να μου πεις πως το δουλεύεις εσύ που είσαι γνώστης του συγκεκριμένου κυνηγίου.
 
Καλημέρα καπετανιε μας! Εγώ τα τσοκακια τα ξεχωρίζω από τις γραμμές και τα άστρα, δεν καταλαβαίνω τι είναι το 4/10 πχ. Δεν έχω ιδέα από κυνήγι κουνελιού, πώς διεξάγεται και τι τουφεκιά απαιτείται. Απλά φαντάστηκα ότι το νούμερο 7 σε στενό τσοκαρισμα θα δουλεύει μια χαρά και ήθελα να μου πεις πως το δουλεύεις εσύ που είσαι γνώστης του συγκεκριμένου κυνηγίου.
Το 4/10 είναι βαρβαριστί το "ανοιχτό ντεμί" (5/10 είναι το ντεμί), οι Αμερικανοί το ονομάζουν Light Modified.Δουλευει ολα τα νούμερα σχετικά καλά...Στα 2 άστρα όμως (7/10) το Νο 7 ίσως να είναι και στο όριο...δηλαδή από το 7 και πάνω (8-9-10) τα σκάγια να υποφέρουν περισσότερο από παραμορφώσεις...
 
Last edited:
ήθελα να μου πεις πως το δουλεύεις εσύ που είσαι γνώστης του συγκεκριμένου κυνηγίου.
ξέχασα κατι που ισχύει για τα περισσότερα κυνήγια...
Καμία φορά μας γελά η πυκνή συγκέντρωση και την γουστάρουμε...αλλα π.χ. αν τουφεκίσεις κοντά με ψιλά νούμερα υπάρχει και η περίπτωση να το χαλάσεις το θήραμα..
Προσωπικά προτιμώ πια λιγότερα σκάγια στο θήραμα, παρά περισσότερες καρπώσεις...
 
ναι
είναι η εξαιρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα
γι αυτό ο αείμνηστος Βλαχόπουλος με προέτρεπε να βλέπω V10
χωρίς κανονακι δοκιμών δεν ξέρεις τις πιέσεις
απότομη μειωση ταχυτήτων στα 10μ σημαινει μεγάλες παραμορφώσεις σκαγίων
μεγάλες παραμορφώσεις σκαγίων= αυξημενη πίεση
αυξημενη πίεση= κίνδυνος καρδιακου επεισοδίου (τι λεω τώρα) .yel..yel..yel..yel.

υ.γ άφεριμ!
Καλησπέρα Μάριε.
Με τι πατέντα μετρούσες το V10?
Κομμένη λαμαρίνα μπροστά απο τον μετρητή?
 
Τα έχουμε πει ξανά.
Ποτέ όλα τα σκάγια μιας τουφεκιάς δεν έχουν την ίδια ταχύτητα καθώς κινούνται.

Σκάγια παραμορφωμένα ή αυτά που τυχαίνει να διασπώνται νωρίς από την πυκνή μάζα των σκαγιών επιβραδύνουν περισσότερο από τα άλλα.

Όσο απομακρυνόμαστε από το κέντρο της κατανομής τόσο περισσότερα παραμορφωμένα σκάγια βρίσκουμε με μικρότερες ταχύτητες.

Η μέτρηση διάτρησης σε υλικό είναι πονοκέφαλος.
Τι να μετρήσεις ;
Το που έφτασε το πιο διατρητικό σκάγι (που ίσως είναι και μεγαλύτερο από τα άλλα) ;
Ή το λιγότερο διατρητικό στο πακέτο Α4 που ίσως είναι μικρότερο ;
Ή να βγάλεις το μέσο όρο.

Αν η κατανομή είναι καλή και σχετικά σφιχτή, το φυσίγγι έχει γκάζια (που λέει και ο Νίκος) και το νούμερο σκαγιών λογικό για το θήραμα και τα μέτρα ΤΟΤΕ η μέτρηση διάτρησης είναι περιττή !!!!!!!!
Θα την έχεις ...
Όταν θέλεις να κάνεις σύγκριση 2 φυσιγγίων (με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΔΙΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΚΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ) τότε το V10 (ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ) σου δείχνει ποιο φυσίγγι σου παραμορφώνει περισσότερο τα σκάγια.

Για τους αυτιστικούς (σαν εμάς :) ) είναι λάθος να συγκρίνεις V10 ανάμεσα σε 2 φυσίγγια με σημαντικά διαφορετικές αρχικές.

Μόνο ίσως με πίνακες ή βλητικά προγράμματα μπορείς να βγάλεις άκρη.
καθόλου περιττή η μετρηση διάτρησης
θα εκπλαγείς μετρώντας διατρήσεις
βαριεμαι να γραφω κατεβατά, να σας πω πως μετραω διατρήσεις
 
Back
Top