Και στης δυο σου ερωτησης θα σου απαντησω ταυτοχρονα...
Μια σηγκεκρημενη ποσοτητα μπαρουτης πχ 2.00 γρ οταν καει θα δωσει 1 lt αερια.(υποθετηκα παντα αυτα τα νουμερα.)
Αυτο ειναι και κατα μια ενοια και το εργο που θα παραχθη....και
αυτο ειναι σταθερο και δεν μπορει να αλαξει....δεν μπορει να δωσει ουτε 990 mlt ουτε 1.1 lt.
(Ενωητε παντα πως κανουμε πληρη καυση)
Τωρα πηγαίνοντας στην καμπυλη καυσης που μας εδωσαν τα 2.00 γρ μπαρουτης βλεπουμε οτη το εμβαδον ΑΒΓΔΑ της καμπυλης μας δηχνει και το παραγομενο εργο..
Εκη που μπορουμε εμεις σαν ιδιογομωτες να παρεμβουμε και να το ρηθμησουμε οπως θελουμε ειναι ο οριζοντιος αξονας του χρονου....
Αρα παρεμβαινωντας στο φυσηγγι μας αλαζοντας το καψουλι μας το αμορτησερ μας το βαρος γομοσης μας σε σκαγια και το κλησημο μας περνουμε διαφορετηκα peak καθε φορα.....
Πως γηνετε αυτο....
Αυτο μπορουμε ευκολα να το δουμε στον ταχογραφο μας μιας και bar και ταχυτητες ειναι αλληλένδετα και πανε μαζι..
Αλλάζοντας απο 688 σε 684 το καψυλι μας θα δουμε στον ταχογραφο μας π.χ. 400 m/s και 380 m/s αντηστιχα.....αρα συμπεράνουμε πως στην δευτερη περηπτωση τα bar πεσανε και ο χρονος καυσης μας μεγαλωσε μιας και το εμβαδον μας πρεπει υποχρεωτικά να παραμηνει το ιδιο.
Το ιδιο θα γηνει αν ενα σεταπ απο 12/70 καλυκα το φωρτωσουμε σε 12/76 μεγαλωνοντας μονο το αμορτησερ κατα 6.00 mm περιπου
(Τοση ειναι και η διαφορα απο τον απλο σε μαγκνουμ καλυκα)
Ολο αυτο ομως εχει και ενα οριο...δεν μπορουμε για παραδειγμα να φωρτοσουμε ενα σεταπ απο 12/70 σε 12/89 διοτη εκη μεγαλωνουμε υπερβοληκα το αμορτησερ μας σε σημειο που η καυση γηνετε πλεων πολλη δησκολη λογο πολλη μεγαλου χωρου καυσης..
Επησης σε μια x36 μπαρουτι αν την βαλουμε να σπρωξει 20 γρ σκαγια με κανονικο ομως αμορτησερ θα δουμε οτι πολλη απλα δεν θα καει ολη η μπαρουτι μας και αυτο οφηλετε στην (λιγη) αντίσταση που βρηκε η μπαρουτι μας κατα την καυση της....
Το αντηθετο....αν την βαλουμε να σπρωξει 50 γρ σκαγια παλη με κανονικο αμορτησερ θα δουμε μια τεραστια αυξηση των μπαρ αλλα σε πολλη ελαχηστο χρονο απο τον σηνηθη μιας και λογο φορτειου δυσκολευεται να ξεκηνησει.
Και στα δυο τελευταια παραδειγματα μου αν μπορουσαμε να δουμε την καμπυλη καυσης στο μεν πρωτο με τα 20 γρ θα ηταν παρα πολλη τραβηγμενη στον χρονο με ελαχηστα bar σαν την καμπουρα της καμηλας και στο δευτερο θα ηταν πολλη ψιλη και στενη σαν κυπαρίσσι..
Ουφφφ......με κουρασες.....
Παω το "επιπλο" παραλια για καφε......