ΚαλησπεραΕδώ και πολλά χρόνια υπάρχει ο πόλεμος των υποβρυχίων, δηλ. οι Ελληνες και οι Τουρκοι προσπαθούν να εντοπίσουν τα υποβρύχια του εχθρού. Παρα πολλές αεροπορικές παραβάσεις των τούρκων γίνονται με τα κατασκοπευτικά C130 που έχουν, αλλά αυτά έχουν περιορισμένο χρόνο δράσεως. Πιό ευκολο είναι να βρείς ένα υποβρύχιο με το σονάρ, ιδιαίτερα με το activ sonar, αλλά τότε ξέρει ο εχθρός ότι τον ψάχνουν και περαν αυτού το πλοίο με το activ sonar γίνεται ευκολότατος στόχος και μπορεί να αρπάξει καμιά τορπίλη.
Θυμάστε που το καλοκαίρι έλεγαν οι διοικούντες μας πως δεν τρέχει τίποτα εφόσον το Oruc Reis ήταν με κλειστά σονάρΤο κόλπο των τούρκων, που το εφάρμοσαν με το Oruc Reis είναι απλό:
Ετσι ο Ελληνας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως οι τούρκοι κάνουν μία επιθετική πράξη και οι τούρκοι μπορούν να βρούν τους Παπανικολήδες.
- το μη-στρατιωτικό καράβι, π.χ. Oruc Reis χρησιμοποιεί activ sonar - εμβέλεια σχεδον 150χιλ -
- οι φρεγάτες που το συνοδεύουν χρησιμοποιούν passive sonar, το οποίο πιάνει και αναλύει τα echo του Oruc Reis.
Δυστυχώς φοβάμαι πως το υδατογραφικό κάτι παρόμοιο με το Oruc Reis θα κάνει.
Λοιπον εχουμε και λεμε:
1)Δεν υπαρχει πολεμος των υποβρυχιων στο Αιγαιο καθως τα τουρκικα υποβρυχια,κινουνται σε αναδυση,σε περιορισμενο χωρο και με συγκεκριμενα, δηλωμενα εξ αρχης δρομολογια(εξαιρουμενης της φετινης κρισης)
2)Οι περισσοτερες εναεριες παραβιασεις γινονται με μαχητικα αεροσκαφη και δευτερευοντως με UAV.Με C130 δεν κανουν παραβιασεις.Μαλλον εννοειτε τα ΑΦΝΣ (Αεροσκαφη Ναυτικης Συνεργασιας) CN-235,των οποιων ο ρολος ειναι καθαρα για επιτηρηση/κατασκοπευση δυναμεων επιφανειας και οχι για υποβρυχια (εξαιρουμενης της περιπτωσης που θα δουνε υποβρυχιο σε αναδυση,αλλα αυτο ειναι τυχαιο γεγονος)
3)ΟΤο υποβρυχιο,κατα 99%,εχει παντα το πλεονεκτημα και το προβαδισμα εναντι του πλοιου λογω των εντοπιστικων μεσων που διαθετει.Ακομα και αν το πλοιο δεν εκπεμπει σε active sonar,θα εντοπιστει απο τον ηχο των προπελων,εκτος και αν κινειται με πολυ μικρη ταχυτητα.
Το πιο ευκολο μεσο εντοπισμου υποβρυχιου,ειναι το ελικοπτερο που ποντιζει active sonar στο νερο.Ακομα και εκει,το υποβρυχιο θα το αντιληφθει πρωτο,απλα το συγκεκριμενο ιπταμενο μεσο,εχει το πλεονεκτημα των ελιγμων,της ταχυτητας οπως και την αδυναμια του υποβρυχιου να το προσβαλει και να το καταριψει.
3)Δεν υπαρχει ΚΑΝΕΝΑ active sonar στον κοσμο με εμβελεια 150χλμ (165.000 γιαρδες περιπου).Οποιος το φτιαξει αυτο,κυριαρχησε πανω στη Γη την αλλη μερα.Τα sonar των ελληνοτουρκικων πλοιων εχουν στην ΚΑΛΥΤΕΡΗ των περιπτωσεων 3- 4,5 χλμ (4000 - 5000 γιαρδες),με ευνοϊκες βαθυθερμογραφικες συνθηκες.Των ελικοπτερων ειναι λιγο μεγαλυτερη,παλι με αριστες συνθηκες.
Το Oruc Reis χρησιμοποιει αλλα συστηματα doppler και οχι απλα εντοπιστικα sonar.Εξαιρουνται τα active sonar καινουριων φρεγατων τυπου Fremm,που μπορουν να "πιασουν" εμβελεια 27-32 χλμ (30.000-35.000 γιαρδες)
4)Το passive sonar πιανει και αναλυει την εκπομπη του active ή την echo του Oruc, αλλα δεν την περιοριζει ουτε την εξαφανιζει.Ειναι σαν να στησω αυτι και να ακουσω μια τουφεκια.Θα την ακουσω,θα προσπαθησω να καταλαβω απο που ηρθε και απο ποσο μακρια,αλλα την ακουστικοτητα της δεν μπορω να την περιορισω.
5)Το ερευνητικο,δεν εκανε παντα ερευνες.Μαλιστα θα ελεγα οτι πολλες μερες,απλα επλεε για τα ματια του κοσμου.Δεν εξεπεμπε παντα στο συστημα του.
6)Οι "παπανικοληδες",ειναι εξαιρετικα δυσκολο εως απιθανο να εντοπιστουν στην ανοιχτη και βαθια θαλασσα της Μεσογειου.
7)Το Cesme, ειναι Ωκεανογραφικο.Κανει χαρτογραφηση βυθου και οχι σεισμικες και αλλες ερευνες.Ειναι μεν προκλητικη ενεργεια,αλλα οχι στο επιπεδο του Oruc.
"Τυχεροι" και "ατυχοι",οσοι το ζησαμε απο κοντα....
ΑΙΓΑΙΟ.....Θαλασσα ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!!