Εγώ πάντως δεν ξέρω.Μια απορια ( χωρις ιχνος ειρωνιας) εχω....
Αραγε τι ποσοστό λέτε επί συνόλου των κυνηγών, ξερουν τι ειναι τεχνικές σκοπευσης, και πόσες ειναι αυτές ...?
Μια απορια ( χωρις ιχνος ειρωνιας) εχω....
Αραγε τι ποσοστό λέτε επί συνόλου των κυνηγών, ξερουν τι ειναι τεχνικές σκοπευσης, και πόσες ειναι αυτές ...?
Μάνο δύσκολο να εξηγηθεί με λόγια ,η νευρομυικη συναρμογή που χρειάζονται τα ολυμπιακά αθλήματα Τραπ skeet μπορεί να επιτευχθεί μόνον όταν υπάρχει ηρεμία σε όλη την διαδικασία ,σε γενικές γραμμές ένας μπουσουλας είναι ότι στα εξερχόμενα πιάτα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι στην σκιά του δίσκου τον πιάνω και πατάω όμως αυτό για να επιτευχθεί πρέπει να υπάρχει ηρεμία και πολύ σωστή παράλληλη επωμιση του όπλου προς τον ώμο και τον δίσκο ,στο λέω διότι το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το ψαλίδι στα εξερχόμενα με σύνηθες φαινόμενο η τουφεκιά να είναι κάτω από τον δίσκο ,και το χειρότερο είναι ότι ενώ το έχουμε διαβάσει και το ξέρουμε δύσκολα το αντιλαμβανόμαστε .Μόνο σκουπα, δεν προλαβαινεις τπτ αλλο
Μάνο δύσκολο να εξηγηθεί με λόγια ,η νευρομυικη συναρμογή που χρειάζονται τα ολυμπιακά αθλήματα Τραπ skeet μπορεί να επιτευχθεί μόνον όταν υπάρχει ηρεμία σε όλη την διαδικασία ,σε γενικές γραμμές ένας μπουσουλας είναι ότι στα εξερχόμενα πιάτα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι στην σκιά του δίσκου τον πιάνω και πατάω όμως αυτό για να επιτευχθεί πρέπει να υπάρχει ηρεμία και πολύ σωστή παράλληλη επωμιση του όπλου προς τον ώμο και τον δίσκο ,στο λέω διότι το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το ψαλίδι στα εξερχόμενα με σύνηθες φαινόμενο η τουφεκιά να είναι κάτω από τον δίσκο ,και το χειρότερο είναι ότι ενώ το έχουμε διαβάσει και το ξέρουμε δύσκολα το αντιλαμβανόμαστε .
Μάνο δύσκολο να εξηγηθεί με λόγια ,η νευρομυικη συναρμογή που χρειάζονται τα ολυμπιακά αθλήματα Τραπ skeet μπορεί να επιτευχθεί μόνον όταν υπάρχει ηρεμία σε όλη την διαδικασία ,σε γενικές γραμμές ένας μπουσουλας είναι ότι στα εξερχόμενα πιάτα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι στην σκιά του δίσκου τον πιάνω και πατάω όμως αυτό για να επιτευχθεί πρέπει να υπάρχει ηρεμία και πολύ σωστή παράλληλη επωμιση του όπλου προς τον ώμο και τον δίσκο ,στο λέω διότι το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το ψαλίδι στα εξερχόμενα με σύνηθες φαινόμενο η τουφεκιά να είναι κάτω από τον δίσκο ,και το χειρότερο είναι ότι ενώ το έχουμε διαβάσει και το ξέρουμε δύσκολα το αντιλαμβανόμαστε .
Το λογικό θα ήταν να ξέρουμε γιατί ευστοχουμε ώστε να καταλαβαίνουμε γιατί αστοχουμε ,έλα που όμως στην σκόπευση και ειδικά στους κυνηγούς που το ένστικτο αναλαμβάνει πολλές φορές αυτό δεν ισχύει .Απο το διαβασμα-θεωρια των τεχνικων σκοπευσης εως την σωστη εφαρμογη απεχει μια μεγαλη αποσταση...
Νομιζω οτι οι μονοι που μπορουν να τις αντιληφθουν κ να τις εφαρμοσουν σωστα(αλλος περισσοτερο αλλος λιγοτερο..) ειναι οσοι ασχολουνται με το σκοπευτηριο κ εχοντας διπλα τους εναν εμπειρο που να τους καθοδηγει κ ακομα καλυτερα οσοι εχουν ενα δασκαλο σκοποβολης..
θεωρω λιγο απιθανο ενας κυνηγος απο μονος του να μπορει να χρησιμοποιησει σωστα την οποιαδηποτε τεχνικη σκοπευσης κ χωρις να κανει λαθη..
Επειδη πεφτει το θηραμα πιστευουμε οτι εχουμε σκοπευσει σωστα αλλα..δεν ειναι παντα ετσι...
Η ουσια ειναι να μπορεις πραγματικα να καταλαβενεις τι εκανες κ χτυπησες τον στοχο κ τι δεν εκανες κ αστοχησες...
Να τον ακούτε τον παππού!θα πω κάτι που το έχω ξαναπεί παλαιότερα , αλλά νομίζω ότι κολλάει στην κουβέντα .
Ο πατέρας μου είναι 88 ετών και σταμάτησε να κυνηγάει πέρυσι και είχε ξεκινήσει να κυνηγάει 12 ετών. Δλδ πάνω από 65 χρόνια κυνήγι και μάλιστα σε εποχές που τα κυνήγια ήταν όντως για επιβίωση και δεν "ξόδευες" εύκολα φυσίγγι.
Θεωρείτο από την κυνηγητική κοινωνία της περιοχής ένας από τους καλλίτερους κυνηγούς και σκοπευτές.
Αυτά για την ιστορία.
Όταν λοιπόν τον ρώταγα , ρε πατέρα πως ρίχνεις , με τι τεχνική ??
με κοίταγε απορημένος και μου έλεγε
- Τι τεχνική μου λες , εγώ δεν ξέρω από αυτά , σηκώνω το όπλο και ρίχνω.
Και έριχνε διόφθαλμα γιατί " άμα πας να κλείσεις το μάτι και να σημαδέψεις , η μπεκάτσα έχει φτάσει στο απέναντι βουνό "
65 χρόνια πείρας σε τέτοιο περιβάλλον δεν είναι κάτι που μπορούμε να αποκτήσουμε σήμερα.
Εκείνο όμως που μπορούμε είναι η αποκωδικοποίηση τέτοιας πείρας η οποία έχει μεταφραστεί σε αυτό που ονομάζουμε τεχνικές σκόπευσης.
Κάποιοι πιό ανήσυχοι κατάφεραν και δημιούργησαν τεχνικές οι οποίες μεταφέρουν την εμπειρία ετών μέσα σε μερικά μαθήματα , έτσι ώστε εμείς να μπορέσουμε να "γλυτώσουμε" χρόνια και φυσίγγια.
Ένας κυνηγός με χρόνια στην πλάτη του , λίγα έως τίποτα δεν έχει να κερδίσει από τις τεχνικές σκόπευσης , ακόμα και αν κάνει όλα τα λάθη μαζεμένα έχει βρει τον τρόπο και έχει επιτυχίες.
Και αν προσπαθήσεις να του αλλάξεις τα χούγια , το πιό πιθανό είναι να τα κάνει σαλάτα.
Όπως λένε " δεν μπορείς να διδάξεις νέα κόλπα σε ένα γέρικο σκυλί "
Από την άλλη όμως ένα νέος κυνηγός ( όχι νέος στην ηλικία ) έχει να κερδίσει τα πάντα αν μάθει τεχνικές σκόπευσης .
λέω εγώ τώρα ................
Ο ήχος δεν συμβαδίζει με τό σκόπευτρο!Ρε παιδιά δείτε λίγο τον δίσκο που εμφανίζεται στο 3.34. Είναι δυνατόν να σπάει έτσι όπως σκόπευσε ο τύπος;;;
Ναι αυτή είναι η εικόνα του.. Ίσως ίσως να μην έχει κάνει καλό καλιμπράρισμα το στόχαστρο στην Shotkam και να θέλει λίγο πιο δεξιά.. Αλλά σε γενικές γραμμές αυτή είναι η εικόνα του.Ρε παιδιά δείτε λίγο τον δίσκο που εμφανίζεται στο 3.34. Είναι δυνατόν να σπάει έτσι όπως σκόπευσε ο τύπος;;;
Νομίζω ότι τώρα το κατάλαβα.. Όπως σηκώνεται το στόχαστρο για να "γράψει" το πιάτο, μου έδινε την εντύπωση ότι το πιάτο είχε ξεκινήσει ήδη την καθοδική του πορεία. Πρέπει να είναι η γνωστή οφθαλμαπάτη σε κάτι που κινείται πολύ αργά (είναι σε αργή κίνηση το βίντεο) και σου δίνει την εντύπωση ότι κινείσαι εσύ αντίθετα μ' αυτό. Εφόσον το πιάτο είναι σε ανοδική πορεία εκείνη τη στιγμή, πράγματι αυτή είναι η εικόνα.Ναι αυτή είναι η εικόνα του.. Ίσως ίσως να μην έχει κάνει καλό καλιμπράρισμα το στόχαστρο στην Shotkam και να θέλει λίγο πιο δεξιά.. Αλλά σε γενικές γραμμές αυτή είναι η εικόνα του.
Μεγάλη κουβέντα. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει σίγουρα μία θετική σχέση λάθος τρόπου με θετικό αποτέλεσμα αλλά δεν είναι ποτέ 100%. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να ευστοχήσω σε αρκετούς στόχους τουφεκώντας με λάθος τρόπο αλλά ποτέ όλους. Η σχέση όμως σωστής τεχνικής και ευστοχίας είναι 100%. Με απλά λόγια αν τουφεκίσω σωστά, χωρίς τεχνικές ατέλειες, δεν θα ευστοχήσω μάλλον αλλά θα ευστοχήσω σίγουρα!Επειδη πεφτει το θηραμα πιστευουμε οτι εχουμε σκοπευσει σωστα αλλα..δεν ειναι παντα ετσι...
Η ουσια ειναι να μπορεις πραγματικα να καταλαβενεις τι εκανες κ χτυπησες τον στοχο κ τι δεν εκανες κ αστοχησες...
Μιλάμε για το πιατο που φευγει ισια σχεδόν επάνω ; που το σκουπιζει ο σκοπευτής ;Ρε παιδιά δείτε λίγο τον δίσκο που εμφανίζεται στο 3.34. Είναι δυνατόν να σπάει έτσι όπως σκόπευσε ο τύπος;;;
Λεωνίδα μετα απο καποια φυσίγγια πριν πατησει την σκσνδαλη το μυαλό γνωρίζει αν εκτέλεσε σωστά ότι έπρεπε κ αν θα πεσει το πουλι , ίσως φανεί περιεργο αυτό που γράφω αλλά ισχυει, ακόμα κ αν το όπλο κουμπωσε σωστά κ πολλα αλλα αναγνωρίζει το μυαλό μετά από κάποια χρόνια εξάσκησης , το μυστικό είναι στην καθημερινή επαφή με το όπλο κ την εξάσκηση όσο είναι δυνατόν με το όπλο, τα γραφω σωστά ;;Μεγάλη κουβέντα. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει σίγουρα μία θετική σχέση λάθος τρόπου με θετικό αποτέλεσμα αλλά δεν είναι ποτέ 100%. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να ευστοχήσω σε αρκετούς στόχους τουφεκώντας με λάθος τρόπο αλλά ποτέ όλους. Η σχέση όμως σωστής τεχνικής και ευστοχίας είναι 100%. Με απλά λόγια αν τουφεκίσω σωστά, χωρίς τεχνικές ατέλειες, δεν θα ευστοχήσω μάλλον αλλά θα ευστοχήσω σίγουρα!
Αν υποθέσουμε ότι η κίνησή σου είναι σωστή (δεν σπρώχνεις δηλαδή το όπλο με τα χέρια) και το cast off είναι σωστό, τότε ο πιο πιθανός λόγος είναι να είσαι πολύ χαμηλά στο κοντάκι. Αυτό σημαίνει ότι όταν έχεις κουμπώσει, τα πιάτα του pull τα βλέπεις και με τα δύο μάτια ενώ στα πιάτα του mark το όπλο σου κρύβει την θέα του δίσκου από το αριστερό μάτι, με αποτέλεσμα η προσκόπευση να μοιάζει μικρότερη. (Πάντα οι προσκοπευσεις με διόφθαλμη σκόπευση μοιάζουν μικρότερες).Στο skeet ολα τα πιατα του μαρκ τα πηρα σχεδον. Του πουλ ελαχιστα. Ιδια προσκοπευση περιπου εβαζα.
Και ερωτω; Οι αστοχιες μου ειχαν να κανουν με την περιφεριακη οραση (δεξι κυριαρχο). Κινηση δε σταματουσα.
Καποιος σκιταδορος μου ειπε πως οταν αστοχουσα εκανα τα ιδια λαθη που εκανε και αυτος. Λαθη επωμισης.
Καθημερινή επαφή κάπως δύσκολο, αλλά ναι, όσο συχνότερα τόσο καλύτερα.Λεωνίδα μετα απο καποια φυσίγγια πριν πατησει την σκσνδαλη το μυαλό γνωρίζει αν εκτέλεσε σωστά ότι έπρεπε κ αν θα πεσει το πουλι , ίσως φανεί περιεργο αυτό που γράφω αλλά ισχυει, ακόμα κ αν το όπλο κουμπωσε σωστά κ πολλα αλλα αναγνωρίζει το μυαλό μετά από κάποια χρόνια εξάσκησης , το μυστικό είναι στην καθημερινή επαφή με το όπλο κ την εξάσκηση όσο είναι δυνατόν με το όπλο, τα γραφω σωστά ;;
Δηλαδή εξήγησε Λεωνίδα, έχουμε τα μάτια αλλου κ άλλου τις κανες ;;; τα μάτια κοιτάνε το πιατο διαγωνια πανω απο το όπλο ;;;Αν υποθέσουμε ότι η κίνησή σου είναι σωστή (δεν σπρώχνεις δηλαδή το όπλο με τα χέρια) και το cast off είναι σωστό, τότε ο πιο πιθανός λόγος είναι να είσαι πολύ χαμηλά στο κοντάκι. Αυτό σημαίνει ότι όταν έχεις κουμπώσει, τα πιάτα του pull τα βλέπεις και με τα δύο μάτια ενώ στα πιάτα του mark το όπλο σου κρύβει την θέα του δίσκου από το αριστερό μάτι, με αποτέλεσμα η προσκόπευση να μοιάζει μικρότερη. (Πάντα οι προσκοπευσεις με διόφθαλμη σκόπευση μοιάζουν μικρότερες).