Τι σημαίνει "καλή κάννη";

η Benelli ανέκαθεν είχε κάννες με την πιο ευθύβολη τουφεκιά από παλιά σε δοκιμές που είχαν γίνει,,,λογικό να έχει διατηρήσει ακόμα την παράδοση
Xρονια μπενελακιας αλλά οι Beretta σειρα 300 δεν πιάνετε σε ευθυβολια σε οσες κι αν δωκιμασα γτ έχω κολλημα με την ευθυβολια μακράν καλυτερες η beretta με μονοβολο ειδεικα
 
Xρονια μπενελακιας αλλά οι Beretta σειρα 300 δεν πιάνετε σε ευθυβολια σε οσες κι αν δωκιμασα γτ έχω κολλημα με την ευθυβολια μακράν καλυτερες η beretta με μονοβολο ειδεικα
Αν θες ευθύβολια έχω πάθει πλάκα με το baikl mp155 απίστευτο με μονοβολα
 
Τελικά δεδομένα η αχρωμιωτη κάννη βγάζει πιο καλές τουφεκιές και ρωτάω εγώ αυτό γίνεται λόγω της λείανσης; διότι και χρωμιωμενες κάννες υπάρχουν με εξαιρετική λείανση ,οπότε το ότι υπερτερεί μήπως οφείλετε στο ότι το χρώμιο ως ένα πολύ σκληρό υλικό απλά αφαιρεί από την κάννη την ελαστικότητα την οποία χρειάζεται ώστε να συγχρονιστεί με το πυρομαχικο ,άποψη μου είναι ότι εάν μιλάγαμε για ραβδωτα όπλα το μυστικό για βλητική υπέροχη κρύβεται στην ακαμψία της κάννης στο λειοκανο πιστεύω ότι το μυστικό της βλητικής υπεροχής κρυβεται στην ελαστικότητα ,προσωπική μου άποψη είναι η παραπάνω ίσως και να είναι λάθος αλλά η σκέψη μου νομίζω ότι έχει μια λογική .

Να πάρουμε λίγο τα πράγματα από την αρχή. Υπάρχουν 2 τρόποι κατασκευής καννών, η ψυχρής εξέλασης ή σφυρηλάτησης, όπου μία χοντρή σωλήνα εφαρμόζεται σε μία μασίφ μπάρα ατσαλιού πάχους όσος ο αυλός (18,4-18,8)πχ, και σφυρηλατείται μέχρι να έρθει στο επιθυμητό μήκος και πάχος. Η Merkel πχ αυτή την μασίφ μπάρα την έχει ελαφρός κωνική για αυτό και τα τσοκ της ξεκινάνε από τον κώνο συναρμογής μέχρι την έξοδο της κάννης. Με αυτόν τον τρόπο κατασκευάζουν κάννες οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες όπλων και βασικά καννών. Ο δεύτερος τρόπος κατασκευής είναι ο βαθύς τρυπανισμός, όπου μία μασίφ μπάρα ατσαλιού 4 εκ πάχους και μήκος στο επιθυμητό τρυπιέται με τρυπάνι 17 χιλιοστών και μετά ξανά τρυπιέται στο πάχος του αυλού της κάννης κατόπιν τορνίρεται εξωτερικά για να φτάσει στο εξωτερικό επιθυμητό πάχος.
Η μεγάλη τους διαφορά δεν είναι στην ποιότητα κατασκευής τόσο όσο στην μεγάλη διαφορά κόστους και χρόνου κατασκευής. Για μία μεγάλη εταιρία όπως η Beretta ας πούμε όπου κατασκευάζει χιλιάδες κάννες τον χρόνο, ο πρώτος τρόπος κατασκευής είναι μονόδρομος γιατί τα κόστη θα εκτοξεύονταν στο Θεό! Φανταστείτε ότι για να τρυπηθεί μία κάνει και να έρθει στο επιθυμητό διάμετρο αυλό θέλει κοντά στις 2 ώρες ίσως και παραπάνω συν ότι τα κοπτικά εργαλεία κοστίζουν αρκετά και χαλάνε γρήγορα, ενώ με την ψυχρή εξέλαση σε λίγα λεπτά η κάννη είναι έτοιμη.
Τώρα η αχρωμίοτη σε σχέση με την χρωμιομένη κάννη έχει αρκετές εργατοώρες παραπάνω εργασία και αυτό μόνο για την εσωτερική λείανση, εν αντιθέση η χρωμιομένη κάννη δεν θέλει τόσο υψηλό βαθμό λείανσης αφού πιάνοντας το χρώμιο στο εσωτερικό της αποκτά τον ίδιο βαθμό λείανσης. Η αχρωμίοτη έχει υψηλή μεταλλουργία η χρωμιομένη έχει μεταλλουργία και χημεία και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα των χρωμιομένων. Η χρωμίωση θέλει ακρίβεια και επακριβώς την ίδια διαδικασία σε όλες τις παραμέτρους (περιεκτικότητα χρωμίου, θερμοκρασία, καθαρισμός, και άλλα πολλά) για να μπορέσουν να είναι οι ίδιες κάννες από παρτίδα σε παρτίδα χρωμίοσης.
Η διαφορά τους η μεγάλη είναι όντως η ελαστικότητα. Λόγο του χρωμίου, μέταλλο πολύ σκληρό οι χρωμιομένες κάννες είναι λιγότερο ελαστικές και κανονικά και από σκληρότερο μέταλλο η κάννη σε σχέση με τις αχρωμίοτες για να μπορεί να υποστηρίζει την μη ελαστικότητα του χρωμίου. Αν έχουμε αρκετά ελαστικό ατσάλι σε χρωμιομένη κάννη κατά την διαστολή της πυροδότησης η ανομοιογενής ελαστικότητα του ατσαλιού της κάννης και του χρωμίου εγκυμονεί τον κίνδυνο σπασίματος του χρωμίου. Πράγμα που δεν ισχύει για τις αχρωμίοτες.
Τώρα κάτι άλλο που συμβαίνει με τις αχρωμίοτες και λιγότερο με τις χρωμιομένες κάννες είναι ότι μπορεί να έχουμε αυλό 18.4 και με την αύξηση των πιέσεων κατά την πυροδότηση ο αυλός μας να διαστέλλεται και να γίνεται 18,6 ή και παραπάνω! Η διαστολή της κάννης είναι αυτή που ευθύνεται και για την κακή ποιότητα τουφεκιάς των εναλλασσόμενων τσοκ και ακόμα για την ρίξει αυτών ειδικά σε κάτι αλουμινένια, λόγο της διαφορετικής σκληρότητας κάννης-τσοκ και διαστολής.
 
Να πάρουμε λίγο τα πράγματα από την αρχή. Υπάρχουν 2 τρόποι κατασκευής καννών, η ψυχρής εξέλασης ή σφυρηλάτησης, όπου μία χοντρή σωλήνα εφαρμόζεται σε μία μασίφ μπάρα ατσαλιού πάχους όσος ο αυλός (18,4-18,8)πχ, και σφυρηλατείται μέχρι να έρθει στο επιθυμητό μήκος και πάχος. Η Merkel πχ αυτή την μασίφ μπάρα την έχει ελαφρός κωνική για αυτό και τα τσοκ της ξεκινάνε από τον κώνο συναρμογής μέχρι την έξοδο της κάννης. Με αυτόν τον τρόπο κατασκευάζουν κάννες οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες όπλων και βασικά καννών. Ο δεύτερος τρόπος κατασκευής είναι ο βαθύς τρυπανισμός, όπου μία μασίφ μπάρα ατσαλιού 4 εκ πάχους και μήκος στο επιθυμητό τρυπιέται με τρυπάνι 17 χιλιοστών και μετά ξανά τρυπιέται στο πάχος του αυλού της κάννης κατόπιν τορνίρεται εξωτερικά για να φτάσει στο εξωτερικό επιθυμητό πάχος.
Η μεγάλη τους διαφορά δεν είναι στην ποιότητα κατασκευής τόσο όσο στην μεγάλη διαφορά κόστους και χρόνου κατασκευής. Για μία μεγάλη εταιρία όπως η Beretta ας πούμε όπου κατασκευάζει χιλιάδες κάννες τον χρόνο, ο πρώτος τρόπος κατασκευής είναι μονόδρομος γιατί τα κόστη θα εκτοξεύονταν στο Θεό! Φανταστείτε ότι για να τρυπηθεί μία κάνει και να έρθει στο επιθυμητό διάμετρο αυλό θέλει κοντά στις 2 ώρες ίσως και παραπάνω συν ότι τα κοπτικά εργαλεία κοστίζουν αρκετά και χαλάνε γρήγορα, ενώ με την ψυχρή εξέλαση σε λίγα λεπτά η κάννη είναι έτοιμη.
Τώρα η αχρωμίοτη σε σχέση με την χρωμιομένη κάννη έχει αρκετές εργατοώρες παραπάνω εργασία και αυτό μόνο για την εσωτερική λείανση, εν αντιθέση η χρωμιομένη κάννη δεν θέλει τόσο υψηλό βαθμό λείανσης αφού πιάνοντας το χρώμιο στο εσωτερικό της αποκτά τον ίδιο βαθμό λείανσης. Η αχρωμίοτη έχει υψηλή μεταλλουργία η χρωμιομένη έχει μεταλλουργία και χημεία και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα των χρωμιομένων. Η χρωμίωση θέλει ακρίβεια και επακριβώς την ίδια διαδικασία σε όλες τις παραμέτρους (περιεκτικότητα χρωμίου, θερμοκρασία, καθαρισμός, και άλλα πολλά) για να μπορέσουν να είναι οι ίδιες κάννες από παρτίδα σε παρτίδα χρωμίοσης.
Η διαφορά τους η μεγάλη είναι όντως η ελαστικότητα. Λόγο του χρωμίου, μέταλλο πολύ σκληρό οι χρωμιομένες κάννες είναι λιγότερο ελαστικές και κανονικά και από σκληρότερο μέταλλο η κάννη σε σχέση με τις αχρωμίοτες για να μπορεί να υποστηρίζει την μη ελαστικότητα του χρωμίου. Αν έχουμε αρκετά ελαστικό ατσάλι σε χρωμιομένη κάννη κατά την διαστολή της πυροδότησης η ανομοιογενής ελαστικότητα του ατσαλιού της κάννης και του χρωμίου εγκυμονεί τον κίνδυνο σπασίματος του χρωμίου. Πράγμα που δεν ισχύει για τις αχρωμίοτες.
Τώρα κάτι άλλο που συμβαίνει με τις αχρωμίοτες και λιγότερο με τις χρωμιομένες κάννες είναι ότι μπορεί να έχουμε αυλό 18.4 και με την αύξηση των πιέσεων κατά την πυροδότηση ο αυλός μας να διαστέλλεται και να γίνεται 18,6 ή και παραπάνω! Η διαστολή της κάννης είναι αυτή που ευθύνεται και για την κακή ποιότητα τουφεκιάς των εναλλασσόμενων τσοκ και ακόμα για την ρίξει αυτών ειδικά σε κάτι αλουμινένια, λόγο της διαφορετικής σκληρότητας κάννης-τσοκ και διαστολής.
Ετσι ειναι δασκαλε μακαρι να εκαναν και στα σχολεια ετσι τα μαθηματα
 
  • Like
Reactions: PPV
Ετσι ειναι δασκαλε μακαρι να εκαναν και στα σχολεια ετσι τα μαθηματα
Καλημέρα κ.Νίκο! Όχι και δάσκαλος, και ειδικά στα τουφέκια! Έχουν πάρα πολύ συζήτηση γύρω από αυτά αλλά δεν είναι επιστήμη! Είναι περισσότερο αντικείμενα λατρείας και μύθου, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ανθρώπινο κατασκεύασμα παρά η ουσία τους!!!
 
Παιδια έχω εδώ και 4 χρόνια μια μπενελομπρεντα supersport με κανη breda
62.5 cm cam70 και κωνο κατι παραπανω μακρυτερος απο μπενελλι απειραχτος και έχω την εξής απόρια πως γινετε ενώ στο χαρτόνι είναι χαλιά στο θυραμα να είναι πολυ καλητερη απο τις Benelli παρακαλω οι γνωστές να μου πουν
 
Δεν υπάρχει καλύτερος και χειρότερος τρόπος κατασκευής . Άπλα θέμα σχολής που ακολουθεί κάθε κατασκευαστής . Δεν είναι καλύτερες η χειρότερες η βεθεως τρυπάνισμου από της σφυρηλατημένες . Το πως κατασκευάζεται κι με ποια υλικά είναι θέμα κατασκευαστή . Τώρα , κάθε κάνη δεν είναι ίδια με καμία άλλη . Είναι μοναδική . Άρα , ποια ρίχνει ποιο ευθεία η ποιο δεξιά -αριστερά, είναι για να περνάει η ώρα .
 
Την συγκεκριμένη κάννη επίσης σε 62.5 αλλά 76αρα την κυνηγούσα 20 χρόνια ,,έχει μαγικά σκοτώματα,,,κατανομές ψιλο χάλια με τα εξωτερικά μαμά τσοκ,,,είχα φτιάξει το βελτιωμένο ντεμί και το ντεμι σε φρενάτα και είχε βελτιωθεί πάρα πολύ η τουφεκιά ( το κάτω όπλο δικό μου )

3006
 
Καλημέρα κ.Νίκο! Όχι και δάσκαλος, και ειδικά στα τουφέκια! Έχουν πάρα πολύ συζήτηση γύρω από αυτά αλλά δεν είναι επιστήμη! Είναι περισσότερο αντικείμενα λατρείας και μύθου, ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ανθρώπινο κατασκεύασμα παρά η ουσία τους!!!
Νικηφορε γενικα πιστευω οτι με τις γνωσεις και τις πληροφοριες γινωμαστε καλυτεροι ανθρωποι, Εχω δει να βαζουν 3ιντζα σε οπλα με θαλαμες 70αρες η να σκοτωνουν μπεκατσς στο καρτερι σε δυψηφιους αριθμους παλιοτερα Οχι οτι και τωρα δεν γινεται αλλα απο πολυ λιγοτερους και δεν περιφανεβωντε οπωςπαλιοτερα ,Οτα εφερα πριν 30 χρονια πορτοκαλι γιλεκο και καπελο απο αμερικη με κοροιδευαν αμερικανακι Και πολλα αλλα , Οι γνωσεις ειναι σφαιρες στο οπλο ,ετσι λεω στα παιδια μου Αλλο να ξερεις μια γλωσα αλλο τρεις ,Οσο για τις γνωσεις για την εξεληξη του κυνηγετικου οπλου και την οπλολατρεια ειναι μια ευχαριστη ενασχοληση αρκει να μην γινετε παθος
 
Back
Top