Ηλία αυτό που λέω για την υγρασία θεώρησέ το 1.000% σίγουρο.
Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κάνω λάθος.
Ο αέρας γίνεται πιο ΑΡΑΙΟΣ και όχι πιο πυκνός.
Όμως πολλοί λέτε (και το σέβομαι απόλυτα γιατί έχω εμπιστοσύνη στα λόγια σας) ότι με την υγρασία θέλετε φορτωμένα φυσίγγια για να σκοτώσετε.
Δεν ξέρω τι παίζει να σου πω την αλήθεια.
Ίσως να είναι συνδυασμός κρύου και υγρασίας με το κρύο να παίζει μεγαλύτερο ρόλο.
Ειλικρινά σας πιστεύω αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω, όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι πολύ πιο σχετικοί από εμένα.
Τώρα για την πίεση της ατμόσφαιρα ΝΑΙ όσο αυξάνει η πίεση ο αέρας γίνεται πιο πυκνός και τα σκάγια τον "σκίζουν" δυσκολότερα.
Σε μεγάλα υψόμετρα που η πίεση είναι πιο χαμηλή (ο αέρας πιο αραιός) τα σκάγια διατηρούν μεγαλύτερη ταχύτητα.
Η θερμοκρασία όμως έχει μεγαλύτερη επίδραση ...
Δείτε
απόσταση 36μ
#4 ιταλικό
400m/s στομίου
Παίρνουμε σαν συνθήκες για σύγκριση αυτές
35οC - στην επιφάνεια της θάλασσας - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 228m/s
Αλλαγή στην θερμοκρασία (χωρίς αλλαγή στην αρχική ταχύτητα)
0οC - στην επιφάνεια της θάλασσας - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 208m/s (χάνουμε -20m/s στα 36m)
-10οC - στην επιφάνεια της θάλασσας - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 202m/s (χάνουμε -26m/s στα 36m)
Στα παραπάνω δεν υπολογίζω την επιπλέον χασούρα από την μείωση της αρχικής ταχύτητας λόγω κρύας πυρίτιδας.
Αλλαγή στο υψόμετρο
35οC - 500m υψόμετρο - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 234m/s (κερδίζουμε +6m/s στα 36m)
35οC - 1000m υψόμετρο - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 240m/s (κερδίζουμε +12m/s στα 36m)
35οC - 1500m υψόμετρο - υγρασία 50%
Ταχύτητα στα 36μ = 245m/s (κερδίζουμε +17m/s στα 36m)
Αλλαγή στην υγρασία
35οC - στην επιφάνεια της θάλασσας - υγρασία 0%
Ταχύτητα στα 36μ = 227m/s (χάνουμε -1m/s στα 36m)
35οC - στην επιφάνεια της θάλασσας - υγρασία 100%
Ταχύτητα στα 36μ = 230m/s (κερδίζουμε +2m/s στα 36m)
όλα τα προγράμματα τα ίδια βγάζουν απλά αλλάζουν λίγο τα νούμερα.