Δράμια - Μονόβολα Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Σε κενό αέρος μάλλον δεν χρειάζεται καμμία περιστροφή, οποιουδήποτε σχεδιασμού βλήματος, για την σταθεροποίησή του.
Γνωστό το βίντεο, λάθος ο ισχυρισμός σου, αλλά δεν ρώτησα αυτό ... ίσως να μην το έθεσα σωστά.

Ο Γιάννης έγραψε: "η περιστροφή επιτυγχάνεται μέσα στην κάννη κ όχι από τον αέρα"
Η ερώτηση λοιπόν είναι: Αν ένα βλήμα με ελικοειδείς ραβδώσεις ριχθεί από ένα λειόκανο όπλο την περιστροφή του βλήματος την προκαλεί η επαφή των ελικοειδών ραβδώσεων με την κάνη και συντελείται αποκλειστικά μέσα στην κάνη ή ο αέρας μέσα και έξω από την κάνη ?
 
Γνωστό το βίντεο, λάθος ο ισχυρισμός σου,
Που βρίσκεται το λάθος;

Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμμία περίπτωση στον αέρα.
Αν θυμάμαι καλά το Ruger Red Label έβγαινε (σε κάποια έκδοση) με ίσιες ραβδώσεις στην κάννη για να αποφευχθεί η όποια περιστροφή στα σκάγια.
 
Που βρίσκεται το λάθος;

Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμμία περίπτωση στον αέρα.
Αν θυμάμαι καλά το Ruger Red Label έβγαινε (σε κάποια έκδοση) με ίσιες ραβδώσεις στην κάννη για να αποφευχθεί η όποια περιστροφή στα σκάγια.

Σε κενό αέρος μάλλον δεν χρειάζεται καμμία περιστροφή, οποιουδήποτε σχεδιασμού βλήματος, για την σταθεροποίησή του.
Η περιστροφή σταθεροποιεί τον διαμήκη άξονα περιστροφής του βλήματος.
Όπως ακριβώς και στην σβούρα.
Αν λοιπόν έχεις μια σβούρα σε κενό αέρος και δεν την περιστρέψεις θα μείνει όρθια ή θα πέσει;

Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμία περίπτωση στον αέρα.
Ποιά είναι αυτή η δύναμη που θα προκαλέσει την περιστροφή ;
Δες συνημμένο.
Φαντάσου επίσης ένα αυτοκίνητο σε γλιστερό οριζόντιο δρόμο.
Αν στρίψεις το τιμόνι δεξιά το αυτοκίνητο θα στρίψει δεξιά λόγω στατικής τριβής.
Φαντάσου τώρα το τιμόνι στριμένο πάλι δεξιά και πάτημα φρένου ώστε να ακινητοποιηθούν όλα τα λάστιχα.
Το αυτοκίνητο θα πάει ευθεία γιατί πλέον δεν υπάρχει στατική τριβή.

Που διάβασες ότι "Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμία περίπτωση στον αέρα." ???
 

Attachments

  • IMG_20201207_153849.jpg
    IMG_20201207_153849.jpg
    114,6 KB · Προβολές: 12
Γιάννη το είχα ξαναδεί το βίντεο.
Τί ισχυρίζεσαι δηλαδή ;

Ότι αν ρίξεις ένα brenneke σε κενό αέρος αυτό θα περιστραφεί εντός κάνης λόγω ελικοειδών ραβδώσεων ;;;
Κάτι άλλο ;

Ίσως να μην κατάλαβα εγώ καλά ...
Ναι η περιστροφή πετυχενεται εντός κάννης λογο τριβής. Αυτό επιχείρησε ο Brenneke, αυτό λέει στο τέλος κ το βίντεο με τα φοστερ
 
Σε κενό αέρος μάλλον δεν χρειάζεται καμμία περιστροφή, οποιουδήποτε σχεδιασμού βλήματος, για την σταθεροποίησή του.
Η περιστροφή σταθεροποιεί τον διαμήκη άξονα περιστροφής του βλήματος.
Όπως ακριβώς και στην σβούρα.
Αν λοιπόν έχεις μια σβούρα σε κενό αέρος και δεν την περιστρέψεις θα μείνει όρθια ή θα πέσει;

Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμία περίπτωση στον αέρα.
Ποιά είναι αυτή η δύναμη που θα προκαλέσει την περιστροφή ;
Δες συνημμένο.
Φαντάσου επίσης ένα αυτοκίνητο σε γλιστερό οριζόντιο δρόμο.
Αν στρίψεις το τιμόνι δεξιά το αυτοκίνητο θα στρίψει δεξιά λόγω στατικής τριβής.
Φαντάσου τώρα το τιμόνι στριμένο πάλι δεξιά και πάτημα φρένου ώστε να ακινητοποιηθούν όλα τα λάστιχα.
Το αυτοκίνητο θα πάει ευθεία γιατί πλέον δεν υπάρχει στατική τριβή.

Που διάβασες ότι "Η όποια περιστροφή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τριβή με τα τοιχώματα της κάννης και σε καμία περίπτωση στον αέρα." ???
Ξεχνάς μια 《σκύλα 》 όπως την αποκαλω εγώ, την βαρύτητα(ορμή στην προκειμένη περίπτωση)η οποία σε πολεμικό βλήμα κ με κενό αέρος θα τούμπαρει το βλήμα αν δεν περιστραφεί.
Αν τι βλήμα βγει από 1* τσοκ δεν υπάρχουν νεύρα για να φτιάξουν αρκετή γωνιακή απισθελκουσα οστε να περιστρεψουν το βλήμα
Όταν η ροδα γλιστράει κ το αμάξι δεν στρίβει δεν πάει να πει πως δεν υπάρχει τριβή.
Είναι μικρότερη της ορμής γι αυτο κ δεν στρίβει.
Αν ένα αμάξι που δεν στρίβει όπως στο παράδειγμα σου λογο Έλειψες πρόσφυσης, πιστεύεις ότι αν με κάποιο τρόπο άνοιγε μια πόρτα από το αμάξι η αντίσταση από τον αέρα θα το έστριβε
 
Last edited:
Γιάννη φυσικός είμαι, την ξέρω την σκύλα και πιστεύω τα παρακάτω.
- Κατ εμέ δεν περιστρέφεται το μονόβολο λόγω τριβής με την κάνη.
Περιστρέφεται λόγω αέρα.
- Το ότι το λέει το βίντεο δεν σημαίνει ότι ισχύει.
- Το ότι το "επιχείρησε" ο brenneke (να περιστρέψει δηλαδή το βλήμα σε λεία κάνη μόνο λόγω της τριβής με τα τοιχώματα) δεν σημαίνει ότι το κατάφερε.
Πες μου μια δύναμη (περιφερειακά και κάθετα στην κίνηση) που θα το κάνει να περιστραφεί.
- Στο ότι σε κενό αέρος χρειάζεται συγκεκριμένο spin για να σταθεροποιήσεις το οποιοδήποτε βλήμα ... συμφωνούμε.
 
Γιάννη φυσικός είμαι, την ξέρω την σκύλα και πιστεύω τα παρακάτω.
- Κατ εμέ δεν περιστρέφεται το μονόβολο λόγω τριβής με την κάνη.
Περιστρέφεται λόγω αέρα.
- Το ότι το λέει το βίντεο δεν σημαίνει ότι ισχύει.
- Το ότι το "επιχείρησε" ο brenneke (να περιστρέψει δηλαδή το βλήμα σε λεία κάνη μόνο λόγω της τριβής με τα τοιχώματα) δεν σημαίνει ότι το κατάφερε.
Πες μου μια δύναμη (περιφερειακά και κάθετα στην κίνηση) που θα το κάνει να περιστραφεί.
- Στο ότι σε κενό αέρος χρειάζεται συγκεκριμένο spin για να σταθεροποιήσεις το οποιοδήποτε βλήμα ... συμφωνούμε.
Κάθετα δεν υπάρχει γιατί θα αλλάζει κατεύθυνση στο βλήμα, η τρίβει περιμετρικά στην κάνη η οποία κ μικρή μπορεί να το περιστρέψεις.
Φαντασου το αμάξι περασμένων σουβλάκι κ ο άξονας σε ρουλεμάν, πόση δύναμη θέλεις να το περιστρέψεις κ ας είσαι σε πλατφόρμα που πάει με 200
Εχεις κανει αεροναυπηγικη;;;
 
Κάθετα δεν υπάρχει γιατί θα αλλάζει κατεύθυνση στο βλήμα, η τρίβει περιμετρικά στην κάνη η οποία κ μικρή μπορεί να το περιστρέψεις.
Φαντασου το αμάξι περασμένων σουβλάκι κ ο άξονας σε ρουλεμάν, πόση δύναμη θέλεις να το περιστρέψεις κ ας είσαι σε πλατφόρμα που πάει με 200
Εχεις κανει αεροναυπηγικη;;;
Αεροναυπηγός είσαι Γιάννη ;
 
Ωραία λοιπόν, ... πες μου γιατί η δύναμη της τριβής περιφερειακά του βλήματος να έχει συνιστώσα κάθετα στην κίνηση ώστε να δημιουργήσει ροπή που θα περιστρέψει το βλήμα.
Μα δεν πάει κάθετα στην κίνηση, αν ήταν κάθετα θα του αλλάζει κατεύθυνση.
Η ραβδώσεις της κάννης προκαλούν τριβή με το βλήμα κ το περιστρεφουν.
Η ίδια τριβή προκαλείτε κ με τις ραβδώσεις του βλήματος αλλα σε μικρότερο βαθμό γι αυτο κ η μικρή περιστροφή του
Η γωνία των ραβδωσεων σε σχέση με την πορεία της κίνησης δεν σχηματίζουν 90μοιρες
 
Μα δεν πάει κάθετα στην κίνηση, αν ήταν κάθετα θα του αλλάζει κατεύθυνση.
Η ραβδώσεις της κάννης προκαλούν τριβή με το βλήμα κ το περιστρεφουν.
Η ίδια τριβή προκαλείτε κ με τις ραβδώσεις του βλήματος αλλα σε μικρότερο βαθμό γι αυτο κ η μικρή περιστροφή του
Μιλάς για ραβδωτή κάνη ή για μονόβολο με λοξές ραβδώσεις σε λεία κάνη ;
 
Μιλάς για ραβδωτή κάνη ή για μονόβολο με λοξές ραβδώσεις σε λεία κάνη ;
Κ τα δύο με την τριβή δουλεύουν. Το μέγεθος της τριβής αλλάζει που στα λιοκαννη είναι πόλι μικρή λόγο κ της μικρής γωνίας που σχηματίζουν σε σχέση με την κατεύθυνση του βλήματος
 
Όταν ένα βλήμα (ή οποιοδήποτε σώμα) ταξιδεύει στον αέρα δύο είναι οι δυνάμεις που ενεργούν επάνω του. Η βαρύτητα και η αντίσταση του αέρα. Ας αφήσουμε τη βαρύτητα γιατί είναι ίδια και σταθερή για όλα τα σώματα που βρίσκονται στο γήινο περιβάλλον και αυτό που κάνει είναι να έλκει τα σώματα προς τα κάτω.
Αυτό που κάνει όλη τη "ζημιά" είναι η αντίσταση του αέρα.
Όταν λέμε σταθεροποίηση του βλήματος εννοούμε ότι το βλήμα θα φτάσει στο στόχο όπως ακριβώς βγήκε από την κάννη.
Στο παραπάνω βίντεο φαίνεται η κίνηση των πούπουλων στον αέρα και στο κενό. Η διαφορά είναι εμφανής και δεν χρειάζονται εξηγήσεις. Αν στη θέση τους ήταν ένα βλήμα σχεδιασμένο για ραβδωτά όπλα θα συμπεριφερόταν ακριβώς όπως τα πούπουλα. Αν ήταν ένα βλήμα σχεδιασμένο για λειόκανα όπλα (πχ. Gualandi) θα συμπεριφερόταν όπως τα πούπουλα σε κενό αέρος, ανεξάρτητα αν υπάρχει αέρας ή όχι.
Όταν ένα βλήμα βγαίνει από την κάννη στην κατάσταση που φαίνεται στο παρακάτω άρθρο, αδυνατώ να καταλάβω πως θα το περιστρέψει η αντίσταση του αέρα.
https://www.fieldandstream.com/blogs/the-gun-nuts/rifled-slugs-aren’t-really-rifled/
Η όποια περιστροφή επιτυγχάνεται μέσα στην κάννη δεν είναι αρκετή από μόνη της να σταθεροποιήσει το βλήμα (τύπου Foster) αν αυτό δεν ήταν σχεδιασμένο για να βάλλεται από λειόκαννα όπλα και κατά την άποψή μου είναι "τυχαία", δεν μπορείς να στηρίζεσαι σ' αυτή.
Όποιος θέλει να εμβαθύνει περισσότερο στο γιατί χρειάζεται η περιστροφή για να σταθεροποιηθούν βλήματα που ΔΕΝ είναι σχεδιασμένα για λειόκαννα όπλα, μπορεί να μελετήσει και αυτό:
http://ffden-2.phys.uaf.edu/212fall2001_Web_projects/Isaac Rowland/Ballistics/Bulletflight/index.htm
 
Κ τα δύο με την τριβή δουλεύουν. Το μέγεθος της τριβής αλλάζει που στα λιοκαννη είναι πόλι μικρή λόγο κ της μικρής γωνίας που σχηματίζουν σε σχέση με την κατεύθυνση του βλήματος
Κοίτα το χειρόγραφο Γιάννη παραπάνω και πες μου γιατί να υπάρχει απειροελαχιστη τριβή προς τα δεξιά ή αριστερα ...........
 
Κοίτα το χειρόγραφο Γιάννη παραπάνω και πες μου γιατί να υπάρχει απειροελαχιστη τριβή προς τα δεξιά ή αριστερα ...........
Αν εννοείς με το αμάξι, γιατί οι τροχοί εχουν ξεπεράσει την οριακή τριβή με αποτέλεσμα κ οι μπροστά κ οι πίσω τροχοί να παράγουν την ίδια δύναμη πρόσφυσης οι οποίες ως αντίθετες ροπές μας δίνουν 0 κ έτσι το αμάξι πάει ευθεία.
Στο βλήμα όμως με ραβδώσεις οι τριβή από το κάθε νεύρο είναι + στην δύναμη ροπής
 
Παληκάρια μην τσακώνεστε, δείτε πως στριφογυρίζει ένα βελος πρώτα και μετά συνεχίζετε την συζητηση για σπιν εντός ή εκτός της κάννης ή εντός και εκτός αυτής:
 
Παληκάρια μην τσακώνεστε, δείτε πως στριφογυρίζει ένα βελος πρώτα και μετά συνεχίζετε την συζητηση για σπιν εντός ή εκτός της κάννης ή εντός και εκτός αυτής:
Δεν είναι το ίδιο. Στο βέλος εχει 3 φτερακια που εξεχουν πολύ από το κέντρο κ με την σωστή γωνία τοποθετημένα σε σχέση με την πορεία του βέλους δημιουργούν αντωση που χρησιμοποίητε ως δύναμη ροπής που μακριά από τον διαμήκη άξονα γίνεται πολλαπλάσια κ μπορεί με ευκολία να περιστρέψει το βέλος.
Φαντασου το βέλος χωρίς φτερά αλλα τον άξονα του οπως τα βλήματα μόνο αν θα μπορούσε να περιστραφεί
 
Last edited:
Αν εννοείς με το αμάξι, γιατί οι τροχοί εχουν ξεπεράσει την οριακή τριβή με αποτέλεσμα κ οι μπροστά κ οι πίσω τροχοί να παράγουν την ίδια δύναμη πρόσφυσης οι οποίες ως αντίθετες ροπές μας δίνουν 0 κ έτσι το αμάξι πάει ευθεία.
Στο βλήμα όμως με ραβδώσεις οι τριβή από το κάθε νεύρο είναι + στην δύναμη ροπής
Δεν έχει σημασία για να χάνουμε τόσες θερμίδες στο γράψιμο. :)

Για κάποιον λόγο περιστρέφονται αλλά η γωνιακή ταχύτητα δεν είναι αρκετή για σταθεροποίηση ... Σταθεροποιούνται με άλλον τρόπο αυτά.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top