Παρουσίαση Φυσιγγίων

Α
οξειδωση μολυβδου
τα σκάγια μετά την κατασκευή του μπαίνουν σε κυλινδρους όπου στρογγυλευουν έτι περισσότερο και γραφιτοποιούνται
αν δεν πετύχει η γραφιτοποίηση και δεν έχουν πολύ αντιμόνιο κλπ με τον καιρό οξειδώνονται
Από τζάμια περνάνε στο μαυρουλη πλάκες από τζάμι ολοκληρώνουν τη διαδικασία στρογγυλοποίησης αν θυμάμαι καλά.
 
Α
Από τζάμια περνάνε στο μαυρουλη πλάκες από τζάμι ολοκληρώνουν τη διαδικασία στρογγυλοποίησης αν θυμάμαι καλά.
λες για διαλογή ΌΧΙ στρογγυλοποίηση
δες 3:30 στο βιντεο του Βασιλη
μετα από 1 λεπτο η γραφιτοποίηση τελικό στάδιο
 
Επιφανειακά μόνο !!! Ένα πολύ λεπτό στρώμα οξειδίου του μολύβδου, που μάλιστα προστατεύει το υπόλοιπο μέταλλο από περαιτέρω οξείδωση. Επομένως (και) στα σκάγια δεν υπάρχει θέμα, δεν έχει καμιά άξια λόγου επίπτωση ... :cool:
Εν αντιθέσει με τον σίδηρο, που όταν αρχίσει η οξείδωση στην επιφάνεια, προχωράει σιγά-σιγά σε βάθος μέχρι να "φάει" όλο το μέταλλο.
ΣΩΣΤΟΣΣΣΣΣ...................... .shake hands.
 
Κάτι ήξεραν οι αρχαίοι Έλληνες !!! Γι' αυτό στις μαρμάρινες κατασκευές (κίονες, αγάλματα, γλυπτά κλπ.) χρησιμοποιούσαν μόλυβδο (και όχι σίδηρο) για συνδετικό υλικό των μαρμάρινων τμημάτων μεταξύ τους (μια μολύβδινη μπάρα μέσα σε τρύπα που άνοιγαν στις δυο επιφάνειες που θα έρχονταν σε επαφή). Και διατηρείται αναλλοίωτος εδώ και 2,5+ χιλιάδες χρόνια ... Αν έβαζαν σίδηρο, που ήταν ήδη αρκετά γνωστός τότε, τι θα είχε μείνει σήμερα ??? Λίγη καφέ σκόνη !!!
Λέγεται μάλιστα ότι τον Απρίλη του 1821 οι Τούρκοι της Αθήνας κλείστηκαν στην Ακρόπολη, πολιορκημένοι από τους επαναστατημένους Έλληνες, και όταν ξέμειναν από βόλια, άρχισαν να ξηλώνουν τα μαρμάρινα γλυπτά από τους τοίχους του Παρθενώνα για να πάρουν το μολύβι των συνδέσμων τους. Και τότε, λέει, οι πολιορκητές πρόσφεραν στους τούρκους μολύβι και βόλια, για να μη συνεχίσουν την καταστροφή των αρχαίων μνημείων !!!
κι όμως χρησιμοποιούσαν σίδηρο (και ορείχαλκο) ως κύριους συνδέσμους τους οποίους περιέβαλαν με χυτευτό μόλυβδο
https://kotsanas.com/exh.php?exhibit=0801002
Για την ασφαλή οριζόντια συναρμογή των γειτονικών λίθων χρησιμοποιούνταν ορειχάλκινοι ή σιδερένιοι «σύνδεσμοι» συνήθως σχήματος I που τοποθετούνταν σε αντίστοιχες λαξευμένες υποδοχές των λίθων και σταθεροποιούνταν και προστατεύονταν με τη χύτευση μολύβδου. Για τη σταθερή κατακόρυφη συναρμογή τους χρησιμοποιούνταν οι «γόμφοι» δηλ. ορειχάλκινα ή σιδερένια ελάσματα που τοποθετούνταν με παρόμοιο τρόπο
ο μόλυβδος προστάτευε τον σίδηρο από την οξείδωση με ανταλλαγή ιόντων (ή κάπως έτσι μας έλεγαν στο ΑΠΘ)
ο σίδηρος ως πιο "ισχυρό" υλικό παρελάμβανε τις τάσεις - δυνάμεις, ενώ ο μόλυβδος κάλυπτε τα κενά στην λαξευτή πέτρα
 
https://learnmore.ancienttemple.ysma.gr/construction/
Ηκατασκευή των αρχαίων ναών βασίζεται στη συναρμολόγηση του κτηρίου με τους μεγαλύτερους κατά το δυνατόν λίθους. Oι λίθοι αυτοί, τα "αρχιτεκτονικά μέλη", έχουν απλή γεωμετρική μορφή και είναι συναρμοσμένοι μεταξύ τους "εν ξηρώ" δηλαδή χωρίς συνδετικό κονίαμα. H συνέχεια και στερεότητα της κατασκευής εξασφαλιζόταν με την τέλεια επαφή των λίθων και με τις δυνάμεις τριβής, πολύ ισχυρές λόγω του μεγάλου βάρους των δομικών στοιχείων. H κατάλληλη διάταξη των λίθων ώστε να μη συμπίπτουν οι αρμοί μιας σειράς με εκείνους της υποκειμένης και της υπερκειμένης σειράς, δηλαδή η πλοκή των λίθων, συνδυαζομένη με τις δυνάμεις τριβής εξυπηρετούσε τη συνοχή της κατασκευής.
p15.jpg

home_library_heading.png


ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΛΙΘΩΝ​

p16.jpg

Ηδιατήρηση των λίθων στη θέση τους σε περίπτωση σεισμού εξασφαλιζόταν όχι μόνον με την πλοκή αλλά και με τους συνδέσμους οι οποίοι ήταν συνήθως σιδερένιοι. Για τις οριζόντιες συνδέσεις χρησιμοποιούσαν συνδέσμους διαφόρων τύπων, ιδίως εκείνους που έχουν σχήμα διπλού Tαυ και για τις κατακόρυφες συνδέσεις μικρούς ορθογώνιους συνδέσμους, τους γόμφους.
 
home_library_heading.png


ΜΟΛΥΒΔΟΧΟΗΣΗ​

Σε όλες τις περιπτώσεις λάξευαν στους λίθους που επρόκειτο να συνδεθούν εγκοπές, τις "εντορμίες". Oι εντορμίες είχαν το σχήμα του αντίστοιχου συνδέσμου αλλά σημαντικά μεγαλύτερες τις διαστάσεις ώστε γύρω από τον σύνδεσμο να απομένει χώρος, για τη χύτευση λειωμένου μολύβδου-διαδικασία που λεγόταν μολυβδοχόηση. O μόλυβδος εξασφάλιζε πλήρη μηχανική συνέχεια μεταξύ συνδέσμου και λίθου, απορροφούσε ως μαλακότερο και παραμορφώσιμο υλικό μέρος των κραδασμών και της ενέργειας ενός σεισμού και επίσης προστάτευε το σίδερο από την οξείδωση, απομονώνοντας τον από το περιβάλλον.
10.jpg

home_library_heading.png


ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΠΟΝΔΥΛΩΝ ΚΙΟΝΑ​

p18.jpg

Οι κίονες των ναών αποτελούνταν από σπονδύλους ασύνδετους μεταξύ τους. Το βάρος τους και η επιφάνεια επαφής τους αρκούσαν για να εξασφαλιστεί η στερεότητα του κίονα. Για την κέντρωση των σπονδύλων κατά την τοποθέτηση και ίσως ακόμη και την περιστροφή τους για την επίτευξη καλύτερης επαφής έφτιαχναν τετράγωνες εγκοπές στο κέντρο του σπονδύλου όπου τοποθετούσαν ξύλινα τετράπλευρα πρίσματα, τα εμπόλια, μέσα στα οποία περνούσε ένας κυλινδρικός άξονας από σκληρότερο ξύλο, ο πόλος. O κατώτερος σπόνδυλος απλώς πατούσε επάνω στον στυλοβάτη, χωρίς πόλο και εμπόλιο. Σε αρχαϊκά ή σε μικρά κτήρια οι κορμοί των κιόνων ήταν μονολιθικοί, όπως στον ναό του Aπόλλωνα στην Kόρινθο και της Aθηνάς Nίκης στην αθηναϊκή Aκρόπολη αντίστοιχα.
 
Αυτό που λέγεται ότι τα σκάγια με περισσότερο αντιμόνιο είναι πιο σκούρα, ισχύει και είναι ασφαλής ένδειξη ή όχι ;
παπαριες Βασιλη ειναι αναλογος το ποσο καλα ειναι γραφιτομενα και αν ειναι γραφιτομενα !!1
 
Να μας κάνει την δοκιμή ο κ. Νίκος ????.think.
ΜΒ36 688 1.80Χ 36 Ζ2Μ 18 6* 57.80
Κάτω δεν εχομε ΜΒ 36 .sarcastic.
Καλησπέρα Λάμπη . Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον η συγκεκριμένη δοκιμή. Θα την κάνω κι εγώ μόλις βρω χρόνο ,απλά σκέφτομαι να δοκιμάσω με το z2m18 και με το sg17/19.........
 
Καλησπέρα Λάμπη . Πραγματικά θα είχε ενδιαφέορν η συγκεκριμένη δοκιμή. Θα την κάνω εκιγώ μόλις βρω χρόνο ,απλά σκέφτομαι να δοκιμάσω με το z2m18 και με το sg17/19.........
Μαζί ΄ομως μέ Rottweil 36g ιδια διάμετρο σκαγιών σκληρό
 
Καλησπέρα Λάμπη . Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον η συγκεκριμένη δοκιμή. Θα την κάνω κι εγώ μόλις βρω χρόνο ,απλά σκέφτομαι να δοκιμάσω με το z2m18 και με το sg17/19.........
S.g 17....ειπαμε..οι gualanti, ανεβαζουν τη στηλη των σκαγιων....my man.
 
Back
Top