Κάνε οτι λενε οι οδηγίες που ειναι στα αγγλικά ακριβώς. Μη κάνεις γιατροσοφια που μπορεί να σου πουν καποιοι.Καλημέρα επειδή κατέληξα στην 155 τελικά λόγω κόστους και λόγω απηρειας στις βολές γτ τώρα ξεκίνησα το κυνήγι όταν θα την έχω στα χέρια μου...
1ον:τι ρύθμιση έχει πάνω το πιστόνι γνωρίζει κάποιος;
2ον:θα χρησιμοποιήσω από 28 μέχρι και 36 γρ.
Θα το αφήσω στην αρχική του ρύθμιση μέχρι να στρώσει;
Και μετά θα πρέπει να το γυρίσω προς τις βαριές γομωσεις;
θα ριξεις πρωτα τα 100 φυσιγγια που χρειαζεται για το στρωσιμο και μετα θα το γυρισεις οπως λεει το μανουαλ οπως λεει και ο Κολιας διαβασε το μανουαλ !!!Καλημέρα επειδή κατέληξα στην 155 τελικά λόγω κόστους και λόγω απηρειας στις βολές γτ τώρα ξεκίνησα το κυνήγι όταν θα την έχω στα χέρια μου...
1ον:τι ρύθμιση έχει πάνω το πιστόνι γνωρίζει κάποιος;
2ον:θα χρησιμοποιήσω από 28 μέχρι και 36 γρ.
Θα το αφήσω στην αρχική του ρύθμιση μέχρι να στρώσει;
Και μετά θα πρέπει να το γυρίσω προς τις βαριές γομωσεις;
Σημασια για μένα έχει να μάθεις πως λειτουργεί το σύστημα αερίων ώστε να καταλάβεις καταρχήν γιατί χρειάζεται ρύθμιση το μπιστονι και πως να το ρυθμίσεις αν κάποια στιγμή για κάποιο λόγο το ξερυθμισεις να ξέρεις να το ρυθμίσεις ξανά.Νομίζω αυτό βοηθάει απλά ρωτάω σε όσους το χουν δουλεψει
Αυτό που κάνουν τα αέρια που περνούν από τις τρύπες είναι να σπρώξουν το πιστόνι κι αυτό με την σειρά του το ΚΛΕΙΔΙ του κλείστρου,έτσι που να ξεκλειδώσει.Σημασια για μένα έχει να μάθεις πως λειτουργεί το σύστημα αερίων ώστε να καταλάβεις καταρχήν γιατί χρειάζεται ρύθμιση το μπιστονι και πως να το ρυθμίσεις αν κάποια στιγμή για κάποιο λόγο το ξερυθμισεις να ξέρεις να το ρυθμίσεις ξανά.
Τα όπλα αερίων έχουν κάτι τρυπουλες στο μέσο περίπου της κάννης. Από εκεί περνάνε αέρια προς το μπιστονι το οποίο σπρώχνει με την σειρά του μέσω των σιδηροδρόμων το κλείστρο προς τα πίσω ώστε να πετάξει έξω τον παλιό κάλυκα να πάρει καινούργιο κάλυκα από την αποθήκη φυσιγγίων και να οπλίσει ώστε να είναι έτοιμο για την επόμενη βολή. Όσο πιο βαρύ είναι το φυσιγγι που βαράς τόσο περισσότερες πιέσεις και αέρια θα δημιουργηθούν με αποτέλεσμα να σπρώχνει το μπιστονι με μεγαλύτερη δύναμη και ταχύτητα το κλείστρο προς τα πίσω ζοριζοντας και καταπονώντας ολόκληρο το μηχανισμό. Αντιθετως όσο πιο ελαφρύ φυσιγγι ρίχνεις τόσο λιγότερες θα είναι οι πιεσεις και τα αέρια που σπρώχνουν το μπιστονι με αποτέλεσμα αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένο το μπιστονι να μην έχει την δύναμη να σπρώξει το κλείστρο προς τα πίσω ώστε να λειτουργήσει σωστά το όπλο. Το κλείστρο για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται συγκεκριμένη δύναμη και ταχύτητα άρα και συγκεκριμένα αέρια και πιεση. Η ρύθμιση στο μπιστονι ρυθμίζει πόσα αέρια θα σπρώξουν το κλείστρο προς τα πίσω και πόσα από αυτά θα ελευθερωθουν στο περιβάλλον γιατί δεν μας χρειάζονται. Οπότε όταν γυρίζεις το μπιστονι προς τις βαριές γομωσεις επιτρεπει περισσότερα αέρια να ελευθερωθουν στο περιβάλλον ώστε να σπρώχνουν λιγότερα αέρια το κλείστρο προς τα πίσω και να δουλεύει πιο ομαλά στις βαριές γομωσεις χωρίς να το κοπαναει. Όταν γυρίζεις το κλείστρο προς τις ελαφριές γομωσεις μειώνει τα αέρια που θα ελευθερωθουν στο περιβάλλον ώστε να σπρώξουν περισσότερα αέρια το κλείστρο για να έχουν την δύναμη στις ελαφριές γομωσεις που έχουμε λιγότερη πίεση να σπρώξουν το κλείστρο και να λειτουργήσει το όπλο. Ουσιαστικά με το πιστόνι ρυθμίζουμε με πόση πίεση θα σπρώξει προς τα πίσω το κλείστρο ανάλογα τις πιέσεις που παράγει το φυσιγγι. Στις βαριές γομωσεις χρειάζεται να μειώσουμε την πίεση γυρίζοντας το προς τις βαριές γομωσεις ενώ στις ελαφριές χρειάζεται να αυξήσουμε τις πιέσεις γυρίζοντας το προς τις ελαφριές. Αν κυνηγάς μόνο μεσαία προς βαριά φυσίγγια η μόνο ελαφρια προς μεσαία φυσίγγια το ρυθμίσεις ανάλογα μια φορά και τέλος. Αν όμως κυνηγάς και πολύ ελαφριά και πολύ βαριά φυσίγγια τότε κάθε φορά θα πρεπει να το ρυθμίσεις ανάλογα και αυτό είναι λίγο δύσκολο. Πχ όταν βαράς πολυ βαριά φυσίγγια το γυρίζεις 1-2 στροφές στα πιο βαριά. Ενώ όταν κυνηγάς ελαφριά το γυρίζεις 1-2 στροφές προς τα ελαφριά. Αυτό όμως θέλει λίγο ψάξιμο και πειραματισμό κανονικά ώστε να το μάθεις μόνος σου πόσο χρειάζεται να το γυρίζεις και αν χρειάζεται. Οι περισσότεροι το ρυθμίζουν μια φορά για τα φυσίγγια που συνήθως ρίχνουν και μετά δεν το ξαναπειραζουν. Αρκεί να ρίχνεις πάντα τα ίδια φυσίγγια πχ 28 έως 36 γρ ή 32-40 ή 40 -50 κλπ. Κάπως έτσι πάει.
Πολύ καλή περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του συστήματος.Αυτό που κάνουν τα αέρια που περνούν από τις τρύπες είναι να σπρώξουν το πιστόνι κι αυτό με την σειρά του το ΚΛΕΙΔΙ του κλείστρου,έτσι που να ξεκλειδώσει.
Διαδρομή κάποιων χιλιοστών...
Από κει και μετά....ΑΔΡΑΝΕΙΑ!
Το πιο μαλακό λάκτισμα στα αερίων οφείλεται στο γεγονός ότι η αδράνεια σπρώχνει ένα ΞΕΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ κλείστρο ενώ στα εξ ολοκλήρου όπλα με λειτουργία αδρανειαςπρέπει να φάει όλο το στρες της τουφεκιας,να κινηθεί αρχικά προς τα εμπρός ,όλο το σύστημα,να συρρικνωθεί το ελατήριο της κεφαλής του κλείστρου,να ξεκλειδώσει το εκκεντρο κλείδωμα η το περιστροφικό και μετά ξεκινάει η προς τα πίσω πορεία του κλείστρου με αγκιστρωμενο τον κάλυκα στον εξωλκεα κλπ κλπ...
Σ'ευχαριστω!Πολύ καλή περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του συστήματος.
Aθάνατο δίκαννο!!Το 2006 πηρα το super poze με αυτοματους και τσοκ.Κυνηγησα απο τσιχλα μεχρι αγριογουρουνο.Το εδωσα φετος γιατι ειχαν κολλησει τα τσοκ πανω στις κανες και ολοι οι οπλουργοι μου ειπαν οτι δεν βγαιναν.Φυσικα αυτο εγινε απο δικια μου βλακεια. 2000+ φυσσιγκια χωρις να τα βγαλω και να τα καθαρισω.Με κουραζε και στο περπατητο λογω βαρους.Παρολα μετανοιωσα που τοεδωσα. Τωρα πηρα την 155 και περιμενω να τουφεκισω να δω συμπεριφορα. Βεβαια πολυ ελαφρια αλλα την αισθηση του ποζε δεν την εχει.
Θα χρειαστεί λιμαρισμα-φιταρισμα!καλημερα σε ολους.υστερα απο 20 χρονια αδιακοπης λειτουργειας μου εσπασε ο δεξιος αυτοματος εξολκεας απο το σουπερ ποζε που εχω .παραγγειλα και θα μου ερθει καινουριος.θελει κανενα κολπο για να μπει η μπαινει ευκολα?ο πωλητης μου ειπε οτι θελει μια μικρη επεξεργασια για να κατσει στη θεση του.αν καποιος γνωριζει κατι για το θεμα ας απαντησει .ευχαριστω προκαταβολικα
Το ταίριασμα του ανταλλακτικού ακριβώς στην θέση του.το φιταρισμα τι ειναι?
Επιτέλους !!! Μπράβο Λευτέρη !!! Ήθελα πολλές φορές κι εγώ να γράψω σχετικά, για να ξεκαθαρίσει το θέμα αυτό, γιατί πολλή παραπληροφόρηση έχει πέσει από διάφορους "έγκριτους" αρθρογράφους ... που απλά αναπαράγουν τις "ερμηνείες" των διαφόρων εταιρειών ...Καλημερα, και στα αυτογεμη αεριων και στα αδράνειας ο μηχανισμός μόνο ξεκλειδώνει το κλείστρο, η ορμή που αποκτάει το κλείστρο κατά το ξεκλείδωμα δεν αρκεί για να ολοκληρωθεί ο κύκλος επανοπλισης. Η πίεση των αεριων εντός της κάνης είναι που πιέζει το κλείστρο προς τα πίσω και το φτάνει στο τέρμα της διαδρομής του, γιαυτό όλα τα συστήματα (αεριων, αδράνειας, ελατηρίου), μελετώνται έτσι ώστε να καθυστερούν το ξεκλείδωμα του κλείστρου για να έχει εξέλθει η γόμωση από το στόμιο, όχι όμως τόσο που να μην αρκεί η εναπομεινασα πίεση να ολοκληρώσει τον κύκλο.
όσο γεράζει ο άνθρωπος θυμάται τα παλιά έτσι Είναι αυταΣ'ευχαριστω!
Τα θυμάμαι από παλιά,τότε που διάβαζα...