Εεεε,αφού ξεκινάς το καλό κάνε το σε όλον τον αυλό!
Το πας 18.5,ρεγουλαρεις και το άνοιγμα 2/10-6/10 και είσαι τούμπανο!
Ρε
@ΓΙΑΝΝΗΣ. Έχετε φάει κόλημα με τους διευρυμένους αυλούς μερικοί (και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά μόνο σε εσένα) και νομίζετε πως οτιδηποτε στενότερο του 18,5 είναι άχρηστο και δεν σκοτώνει. Δεν είναι όμως έτσι . Το αντίθετο.
Καταρχήν όμως ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά και το πιο σημαντικά. Σε ένα όπλο με σφραγίδες 650bar αν λεπτύνεις τις κάννες τότε δεν θα πρέπει να περάσει ξανά δοκιμές ώστε να σφραγιστεί ξανά το όπλο με τις μέγιστες πιέσεις; Αλλα εφόσον εδώ στην ελλάδα δεν ξαναπερνάει δοκιμές για σφραγίδες η Pmax του δεν θα πρέπει να μειωθεί και αυτή το πολύ στα 550-600bar (και ίσως λέω και πολλά) για ασφάλεια δεδομένο ότι δεν περνάει ξανά δοκιμές για νέες σφραγίδες; Και οκ αυτός που θα το κάνει παίρνει την ευθύνη πάνω του και βάζει και πιο ελαφριά φυσίγγια για να μην έχει πρόβλημα. Αν το πουλήσει όμως ή αυτός που θα το κληρονομίσει και γενικά ο επόμενος που θα το πάρει τι θα κάνει; Ή μήπως να κάνουμε και να προτείνουμε ανεύθυνα οτιδήποτε δήθεν ως βελτίωση παίρνοντας στον λαιμό μας τους άλλους όπως έγινε με τους σταθμάρχες και τα τρένα;
Τίποτα δεν παθαίνει η κανη όταν αποχρωμιωθει κομμάτι της για τσοκ διότι η λείανση θα σε κάνει να μην τη ξεχωρίζεις.
Δευτερον να αποχρωμιώσει το baikal που είναι επιρρεπή στην σκουριά και να χρειάζεται διαρκώς να το λαδώνει και να το προσέχει μην του σκουριάσει. Και όλα αυτά επειδη είναι baikal και φτηνό και λες δεν βαριέσαι. Αν ήταν πανάκριβο χειροποίητο αγγλικό με 18,4 αυλούς και σταθερά 1 κ 3 άστρα θα το έκανες αυτό;
Τρίτο. Προσωπικά στο δικό μου baikal παρόλο που έχει σφραγίδες με 18,4 αυλούς και στις δυο κάννες παρατήρησα κατα το καθάρισμα ότι η αριστερή με το φουλ τσοκ έχει πιο στενό αυλό από ότι η δεξιά γιατί το τζαγκ με το πανάκι περνάει με πολύ περισσότερη δυσκολία κατα το καθάρισμα.
Σε μετρήσεις που έκανα με τον χρονογράφο στα φυσίγγια μου παρατήρησα ότι η αριστερή κάννη με τον στενότερο αυλό και το φούλ τσοκ δίνει σταθερά περίπου 20 m/s περισσότερη ταχύτητα από ότι η δεξιά κάννη με το 3* τσοκ με τον πιο φαρδύ αυλό. Αυτό πως το εξηγείς; Επίσης πως εξηγείς ότι τα παλιά σοβιετικά με τον 18,2 βγάζουν καλύτερες τουφεκιές και σκοτώνουν πιο μακριά από τα καινούρια με τον 18,4 όπως λένε όσοι έχουν τέτοια όπλα; Με βάση την λογική σας ο πιο φαρδύς αυλός με το πιο ανοιχτό τσοκ δηλαδή η δεξια κάννη θα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερες ταχύτητες. Δεν ισχύει όμως όπως δεν ισχύει ότι και τα μικρότερα διαμετρήματα με ακόμη στενότερο αυλό δεν βγάζουν μικρότερες ταχύτητες αλλά περισσότερες, όπως δεν ισχύει ότι οι διευρυμένοι αυλοί σκοτώνουν περισσότερο και πιο μακρυά. Σας αρέσει δεν σας αρέσει συμφωνείτε δεν συμφωνείτε έτσι είναι. Ειναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει. Όποιος δεν πιστεύει εδώ Αττική είμαι πάμε να το δοκιμάσουμε να το δείτε και με τα μάτια σας στον χρονογράφο.
Και αν δεν πιστεύετε εμένα το αναφέρει και ο Κυπρίδημος και το γράφει η ίδια η fabarm στο site της παρακάτω.
Fabarm tribore
Μετάφραση :
H Tribore κάννη είναι η μόνη χωρίς τα μειωνεκτήματα των άλλων καννών με διευρυμένο αυλό. Δηλαδή πολύ κακή διάτρηση. Οι κάννες με διευρυμένο αυλό προορίζονται (αναζητούν) για καλύτερη κατανομή. Η καινοτομία ήταν να αυξηθεί η διάμετρος του αυλού για να μειωθούν οι τριβές και ως αποτέλεσμα ο αριθμός των παραμορφωμένων σκαγίων. Γεννήθηκε (εννοεί ο διευρυμένος αυλός) για τις σκοπευτικές ανάγκες (sporting και trap) όπου σκοπός-στόχος δεν ειναι η διάτρηση. Ο στόχος-σκοπός ήταν η καλύτερη κατανομή για να σπάνε πορισσότερα πιατάκια. Φυσικά με τις παραδοσιακές κάννες με διευρυμένο αυλό υπάρχει έλλειψη διάτρησης. Το αέριο συμπιέζεται σε μεγαλύτερο όγκο (η διάμετρος της κάννης αυξάνεται από 18,40 σε 18,85 mm), άρα λιγότερη πίεση , χαμηλότερη ταχύτητα σκαγιών. .και κατά συνέπεια ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΗΣΗ.
Και στο τέλος δίνει και τον τύπο της κινητικής ενέργειας ( Ec= ½ mv2 ) που είναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει και λέει ότι η ενέργεια είναι ανάλογη της μάζας των σκαγίων και ανάλογης του τετραγώνου της ταχύτητας.
Και ο τρόπος που εν μέρη το διορθώνει αυτό η Fabarm με την tribore παρόλο που και αυτή έχει διευρυμένο αυλό 18,7 mm είναι ότι στο τέλος της κάννης πριν το τσοκ μειώνει την διάμετρο του αυλού από 18,7mm σε 18,4mm ώστε λόγο φαινομένου venturi να αυξήσει λίγο τις ταχύτητες των σκαγίων. Βέβαια η ζημιά έχει γίνει ήδη στο τμήμα με τον διευρυμένο αυλό αλλά εν μέρη βελτιώνεται το πρόβλημα.