Baikal Team

Αυτό δεν το ξέρεις και μόνο αν το έχεις ήδη να προσπαθήσεις να το κάνεις.Οχι όμως με κόψιμο αλλά με άνοιγμα και λείανση με ειδικά εργαλεία για αυτή τη δουλειά .Το κόψιμο είναι απαξίωση του όπλου .Στα ακριβά αγγλικά όπλα κάνουν ρύθμιση των τσοκ με κόψιμο;;;Αν πάρεις το όπλο με τσοκακια θα πληρώσεις 70€παραπανω ,πόσο παίρνουν για άνοιγμα των τσοκ οι οπλουργοι και γιατί να μπεις σε τέτοια διαδικασία σε καινούργιο όπλο.Και το σπουδαιότερο με εναλλασσόμενα τσοκ μπορείς να κάνεις και τον πιο απιθανο συνδιασμό από 1-1,5-5 μέχρι ότι θέλεις.
40 ευρώ τη κάννη παίρνουν. Αυτή τη τιμή μου είχε δώσει οπλουργος στην Αθήνα.
 
Ναι αλλά με τα σταθερά τσοκάκια αν το ανοίξεις χαλάς την χρωμίοση της κάννης οπότε φαντάζομαι θα πρέπει να την αποχρωμιώσεις ολόκληρη. Ενώ με τα εναλλασόμενα τσοκ δεν έχεις τέτοια θέματα συν ότι μπορείς να βάλεις ότι συνδιασμό τσοκ εργοστασιακό ή aftermarket θέλεις ανα πάσα στιγμή. Ειδικα με τα ατσάλινα σκάγια είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα τα εναλλασόμενα τσοκ.
 
Ναι αλλά με τα σταθερά τσοκάκια αν το ανοίξεις χαλάς την χρωμίοση της κάννης οπότε φαντάζομαι θα πρέπει να την αποχρωμιώσεις ολόκληρη. Ενώ με τα εναλλασόμενα τσοκ δεν έχεις τέτοια θέματα συν ότι μπορείς να βάλεις ότι συνδιασμό τσοκ εργοστασιακό ή aftermarket θέλεις ανα πάσα στιγμή. Ειδικα με τα ατσάλινα σκάγια είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα τα εναλλασόμενα τσοκ.
Μανώλη γιατί να την αποχρωμιωσεις; Αφού και στις κάννες με βιδωτά τσοκ στο κομμάτι που μπαίνουν τα τσοκ είναι αποχρωμιωμενες. Η κάνω λαθος;
 
Το 3-4 σε πλαγιοκαννο σε εξασφαλίζει αναφορικά με το θέμα της μοιραίας αποκλειστικής χρήσης ατσάλινων σκαγιών;
Έχω την αίσθηση ότι ενόψει του ανωτέρω μοιραίου, θα περιοριστεί πολύ η χρηστικότητα του iz/mp43.
 
Το 3-4 σε πλαγιοκαννο σε εξασφαλίζει αναφορικά με το θέμα της μοιραίας αποκλειστικής χρήσης ατσάλινων σκαγιών;
Έχω την αίσθηση ότι ενόψει του ανωτέρω μοιραίου, θα περιοριστεί πολύ η χρηστικότητα του iz/mp43.
Για ατσάλινα 3 τσοκ και πιο ανοιχτά.
 
Ναι αλλά με τα σταθερά τσοκάκια αν το ανοίξεις χαλάς την χρωμίοση της κάννης οπότε φαντάζομαι θα πρέπει να την αποχρωμιώσεις ολόκληρη. Ενώ με τα εναλλασόμενα τσοκ δεν έχεις τέτοια θέματα συν ότι μπορείς να βάλεις ότι συνδιασμό τσοκ εργοστασιακό ή aftermarket θέλεις ανα πάσα στιγμή. Ειδικα με τα ατσάλινα σκάγια είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα τα εναλλασόμενα τσοκ.
Τίποτα δεν παθαίνει η κανη όταν αποχρωμιωθει κομμάτι της για τσοκ διότι η λείανση θα σε κάνει να μην τη ξεχωρίζεις.Τα εναλλασσόμενα σίγουρα προσφέρουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών αλλά εάν ξέρεις τι θέλεις με τα σταθερά έχεις καλύτερο αποτέλεσμα διότι τα φτιάχνεις ακριβώς όπως θέλεις δηλ 4.5* και 3.5 η 2.5 ηοτι φανταστείς.
 
Εεεε,αφού ξεκινάς το καλό κάνε το σε όλον τον αυλό!
Το πας 18.5,ρεγουλαρεις και το άνοιγμα 2/10-6/10 και είσαι τούμπανο!🥰
Ρε @ΓΙΑΝΝΗΣ. Έχετε φάει κόλημα με τους διευρυμένους αυλούς μερικοί (και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά μόνο σε εσένα) και νομίζετε πως οτιδηποτε στενότερο του 18,5 είναι άχρηστο και δεν σκοτώνει. Δεν είναι όμως έτσι . Το αντίθετο.

Καταρχήν όμως ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά και το πιο σημαντικά. Σε ένα όπλο με σφραγίδες 650bar αν λεπτύνεις τις κάννες τότε δεν θα πρέπει να περάσει ξανά δοκιμές ώστε να σφραγιστεί ξανά το όπλο με τις μέγιστες πιέσεις; Αλλα εφόσον εδώ στην ελλάδα δεν ξαναπερνάει δοκιμές για σφραγίδες η Pmax του δεν θα πρέπει να μειωθεί και αυτή το πολύ στα 550-600bar (και ίσως λέω και πολλά) για ασφάλεια δεδομένο ότι δεν περνάει ξανά δοκιμές για νέες σφραγίδες; Και οκ αυτός που θα το κάνει παίρνει την ευθύνη πάνω του και βάζει και πιο ελαφριά φυσίγγια για να μην έχει πρόβλημα. Αν το πουλήσει όμως ή αυτός που θα το κληρονομίσει και γενικά ο επόμενος που θα το πάρει τι θα κάνει; Ή μήπως να κάνουμε και να προτείνουμε ανεύθυνα οτιδήποτε δήθεν ως βελτίωση παίρνοντας στον λαιμό μας τους άλλους όπως έγινε με τους σταθμάρχες και τα τρένα;

Τίποτα δεν παθαίνει η κανη όταν αποχρωμιωθει κομμάτι της για τσοκ διότι η λείανση θα σε κάνει να μην τη ξεχωρίζεις.

Δευτερον να αποχρωμιώσει το baikal που είναι επιρρεπή στην σκουριά και να χρειάζεται διαρκώς να το λαδώνει και να το προσέχει μην του σκουριάσει. Και όλα αυτά επειδη είναι baikal και φτηνό και λες δεν βαριέσαι. Αν ήταν πανάκριβο χειροποίητο αγγλικό με 18,4 αυλούς και σταθερά 1 κ 3 άστρα θα το έκανες αυτό;

Τρίτο. Προσωπικά στο δικό μου baikal παρόλο που έχει σφραγίδες με 18,4 αυλούς και στις δυο κάννες παρατήρησα κατα το καθάρισμα ότι η αριστερή με το φουλ τσοκ έχει πιο στενό αυλό από ότι η δεξιά γιατί το τζαγκ με το πανάκι περνάει με πολύ περισσότερη δυσκολία κατα το καθάρισμα.
Σε μετρήσεις που έκανα με τον χρονογράφο στα φυσίγγια μου παρατήρησα ότι η αριστερή κάννη με τον στενότερο αυλό και το φούλ τσοκ δίνει σταθερά περίπου 20 m/s περισσότερη ταχύτητα από ότι η δεξιά κάννη με το 3* τσοκ με τον πιο φαρδύ αυλό. Αυτό πως το εξηγείς; Επίσης πως εξηγείς ότι τα παλιά σοβιετικά με τον 18,2 βγάζουν καλύτερες τουφεκιές και σκοτώνουν πιο μακριά από τα καινούρια με τον 18,4 όπως λένε όσοι έχουν τέτοια όπλα; Με βάση την λογική σας ο πιο φαρδύς αυλός με το πιο ανοιχτό τσοκ δηλαδή η δεξια κάννη θα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερες ταχύτητες. Δεν ισχύει όμως όπως δεν ισχύει ότι και τα μικρότερα διαμετρήματα με ακόμη στενότερο αυλό δεν βγάζουν μικρότερες ταχύτητες αλλά περισσότερες, όπως δεν ισχύει ότι οι διευρυμένοι αυλοί σκοτώνουν περισσότερο και πιο μακρυά. Σας αρέσει δεν σας αρέσει συμφωνείτε δεν συμφωνείτε έτσι είναι. Ειναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει. Όποιος δεν πιστεύει εδώ Αττική είμαι πάμε να το δοκιμάσουμε να το δείτε και με τα μάτια σας στον χρονογράφο.
Και αν δεν πιστεύετε εμένα το αναφέρει και ο Κυπρίδημος και το γράφει η ίδια η fabarm στο site της παρακάτω.

Fabarm tribore

Capture.PNG

Μετάφραση :
H Tribore κάννη είναι η μόνη χωρίς τα μειωνεκτήματα των άλλων καννών με διευρυμένο αυλό. Δηλαδή πολύ κακή διάτρηση. Οι κάννες με διευρυμένο αυλό προορίζονται (αναζητούν) για καλύτερη κατανομή. Η καινοτομία ήταν να αυξηθεί η διάμετρος του αυλού για να μειωθούν οι τριβές και ως αποτέλεσμα ο αριθμός των παραμορφωμένων σκαγίων. Γεννήθηκε (εννοεί ο διευρυμένος αυλός) για τις σκοπευτικές ανάγκες (sporting και trap) όπου σκοπός-στόχος δεν ειναι η διάτρηση. Ο στόχος-σκοπός ήταν η καλύτερη κατανομή για να σπάνε πορισσότερα πιατάκια. Φυσικά με τις παραδοσιακές κάννες με διευρυμένο αυλό υπάρχει έλλειψη διάτρησης. Το αέριο συμπιέζεται σε μεγαλύτερο όγκο (η διάμετρος της κάννης αυξάνεται από 18,40 σε 18,85 mm), άρα λιγότερη πίεση , χαμηλότερη ταχύτητα σκαγιών. .και κατά συνέπεια ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΗΣΗ.

Και στο τέλος δίνει και τον τύπο της κινητικής ενέργειας ( Ec= ½ mv2 ) που είναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει και λέει ότι η ενέργεια είναι ανάλογη της μάζας των σκαγίων και ανάλογης του τετραγώνου της ταχύτητας.

Και ο τρόπος που εν μέρη το διορθώνει αυτό η Fabarm με την tribore παρόλο που και αυτή έχει διευρυμένο αυλό 18,7 mm είναι ότι στο τέλος της κάννης πριν το τσοκ μειώνει την διάμετρο του αυλού από 18,7mm σε 18,4mm ώστε λόγο φαινομένου venturi να αυξήσει λίγο τις ταχύτητες των σκαγίων. Βέβαια η ζημιά έχει γίνει ήδη στο τμήμα με τον διευρυμένο αυλό αλλά εν μέρη βελτιώνεται το πρόβλημα.
 
Last edited:
Πω πω... Ρε δε σας προλαβαίνω!!!
Περί κοψιματος τσοκ :αν μιλάμε για τσοκ με απλη κωνική διάταξη το να το κόψεις (μετρημένα) δε χαλάς τίποτα! Φτηνή απλή μετατροπή, εννοείται ότι κόβεται κάθετα με σωστό εργαλείο κ όχι στη μέγγενη με πριόνι! Πρόβλημα υπάρχει στις εξής περιπτώσεις,σε ακριβά όπλα για λόγους ματαπωλιτικής αξίας(αφορά όμως γενικά τις παρεμβάσεις) ,στην αλλαγή του ζυγίσματος,την αισθητική όταν δεν "ταιριάζει" η ρίγα από πάνω και το κυριότερο.... Στα δίκανα δεν ακολουθεί η μία κάνη την αναλογία της άλλης! Δηλαδή τα τσοκ σε δεδομένο μήκος π.χ. 7 εκατοστά,το ένα κλείνει με γωνία κώνου Χ για φουλ,το άλλο με κλάσμα της γωνίας για διαμόρφωση**. Σ αυτή τη περίπτωση αν κόψεις κάννη διαλέγεις πια θες με ακρίβεια το αποτέλεσμά της και ακολουθεί στο περίπου η άλλη.

Σαφώς πιο ορθόδοξη λύση η εσωτερική διαμόρφωση με κοπτικό που αλλάζει τη γωνία του τσοκ!
Αλλα σ ένα φτηνό όπλο υπό προϋποθέσεις μπορείς να κάνεις κ κόψιμο! Έχω κάνει άνοιγμα τσοκ και με κόψιμο σε μονοκανο και δίκανα ρωσικά, έχω κάνει κ ολική αποχρωμιωση ξ εκ νέου διαμόρφωση!
 
Last edited:
Γεννήθηκε (εννοεί ο διευρυμένος αυλός) για τις σκοπευτικές ανάγκες (sporting και trap) όπου σκοπός-στόχος δεν ειναι η διάτρηση.
Μανώλη? Τι εννοούμε διευρυμένο? 18.55 είναι η διάμετρος της μολυβδινης μπάλας του 1/12 της λιμπρας.
 
Last edited:
Το θέμα με το κόψιμο δεν είναι μόνο να πάρεις μια διαφορά από τον αυλό αλλά και τη κάνει στην πράξη πίνακα η σε θήραμα.Τα εναλλασσόμενα σου δίνουν περισσότερα περιθώρια να ελιχθεις και κατά περίπτωση.
 
Σταματήστε να κάνετε επεμβάσεις στα όπλα. Υπάρχουν τόσα όπλα εκεί έξω με ότι χαρακτηριστικό θέλετε με σφραγίδες και εγγύηση για την ασφάλεια του. Να είμασταν Αγγλία που τα όπλα δοκιμάζονται και σφραγίζονται ξανά να το δεχτώ. Αλλά δεν είμαστε Αγγλία. Είμαστε Ελλάδα. Και δεν ξαναδοκιμάζονται τα όπλα ούτε σφραγίζονται ξανά με τις νέες πιέσεις. Οπότε αυτομάτως μειώνεται την ασφάλεια τους και ριψοκινδυνεύετε. Ενα όπλο με 650 bar σφραγίδες αν του λεπτύνεις τις κάννες τότε που θα βρίσκεται πιο ελαφριά φυσίγγια να του βάζετε;
Μανώλη? Τι εννοούμε διευρυμένο? 18.55 είναι το 1/12 της μολυβδινης μπάλας της λιμπρας.
Το κείμενο που παρέθεσες είναι μετάφραση εκείνο της Fabarm και δεν αναφαίρεται στο 18,55 αλλά στο 18,7-18,85.

Προσωπικά τα παραπάνω τα αναφέρω γενικότερα στην διεύρυνση του αυλού δηλαδή στην αύξηση της διαμέτρου μια κάννης σε σχέση με αυτή που ήδη έχει για να καταλάβεται τι επίπτωση έχει η διεύρυνση του αυλού στην τουφεκιά. Όσο μεγαλύτερη η διάμετρος του αυλού τόσο λιγότερες πιέσεις λόγο μεγαλύτερης χωριτηκότητας και μεγαλύτερου όγκου στην κάννη και άρα μικρότερες ταχύτητες με μικρότερη διάτρηση και χαμηλότερη ανάκρουση που ειναι ως αποτέλεσμα των μικρότερων ταχυτήτων. Για αυτό και τα παλιά όπλα με αυλούς 18,2 κλωτσούσαν σαν μουλάρια.
 
Σταματήστε να κάνετε επεμβάσεις στα όπλα. Υπάρχουν τόσα όπλα εκεί έξω με ότι χαρακτηριστικό θέλετε με σφραγίδες και εγγύηση για την ασφάλεια του.

Προσωπικά τα παραπάνω τα αναφέρω γενικότερα στην διεύρυνση του αυλού δηλαδή στην αύξηση της διαμέτρου μια κάννης σε σχέση με αυτή που ειναι ως αποτέλεσμα των μικρότερων ταχυτήτων. Για αυτό και τα παλιά όπλα με αυλούς 18,2 κλωτσούσαν σαν μουλάρια.
Γενικά να ξέρεις ότι συμφωνώ μαζί σου.... Αλλά!!! Όπλο όπως το ήθελα υπάρχει εκεί έξω! Τα χρήματα να το αποκτήσω δεν ειχα-εχω! Για αυτό το λόγο το 1998 στη DIANA καψουρεύτηκα το Σκυθικό του Παπατσαρουχα,τότε μεσουρανούσε το 425... Τα χαρακτηριστικά του πειραγμένου Ρώσου θα είχαν σε "δυτικό" τριπλάσια τιμή!
Στο δια ταύτα ,δεν είναι όλες οι μετατροπές το "ίδιο"! Κατά εμέ κάποιες είναι μάρκετινγκ,κάποιες ουσιώδεις κάποιες όχι και κάποιες,ναι, ξεπερνούν τα όρια ασφαλείας! Καμία δε γίνεται άνευ συναίνεσης!!! Το να ανοίξεις 1/10 του χιλιοστού τον αυλό σε όπλο με αρκετό υλικό,επειδή όντως πέφτει η πίεση,το καθιστά ασφαλέστερο από πρίν!
Η ερώτηση μου για το ποιος ορίζεται διευρυμένος αυλός είναι για να τονίσω το μέτρο! Κάποτε είχαν τους λόγους τους, να τα κάνουν 18.2 δεν το αναλύω λίγο πολύ όλοι ξέρουμε. Αυτό πλέον θεωρείτε παρωχημένο,εκτός ελαχίστων περιπτώσεων "ειδικών" κατασκευών κ χρήσεων. Φτάσαμε όμως και στο άλλο άκρο (δικαίως ή όχι πάλι δε το αναλύω θα μπλέξουμε). Θεωρώ ότι πρέπει να θυμόμαστε το μέτρο... Το πραγματικό 12αρι!
 
Το θέμα με το κόψιμο δεν είναι μόνο να πάρεις μια διαφορά από τον αυλό αλλά και τη κάνει στην πράξη πίνακα η σε θήραμα.Τα εναλλασσόμενα σου δίνουν περισσότερα περιθώρια να ελιχθεις και κατά περίπτωση.
Τη κάνει τη διαφορά πίστεψε με! Δεν αλλάζει μόνο στο παχύμετρο,αλλάζει και η απόδοση! Σίγουρα είναι αβαντάζ μεγάλο τα εναλλασσόμενα!!!
 
Ναι και αυτό το ζευγάρι είναι πολύ δημοφιλές .
Χαχαχα Μα ετσι πάει....
Ακολουθαμε το....δημοφιλές...
Βασικά με ότι νιώθει αυτοπεποίθηση ο καθένας. Εγώ πχ με τα στενά έχω άγχος γιατί δεν είμαι καλός σκοπευτής.
Δλδ ρε Κώστα εχω που δεν αλλάζω με τίποτα το πλαγιοκαννο μου 1-3* για καρτέρι κ περπατητο είμαι ο big George????
Μην τρελαθούμε.....

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατι τρομάζουν κάποιοι κ μόνο που ακουν για αυτο το τσοκαρισμα.....
Μηπως ειναι 100% "ψυχολογικό" το θέμα, και υπάρχει έντονος φόβος αποτυχίας???



Εχουμε διασπορεις κάθε τυπου , εχουμε μαλλινες, έχουμε μισοταπες, και τι δεν έχουμε....
Δεν υπάρχει κυνήγι που να κωλώσει.......

Τις προαλλες τα ξαναειπα.....
Και δεν είναι..σημερινές αυτές οι παρατηρησεις....
Από το 2000 που το κυνηγάω εχω δει παρα πολλα...

https://www.hunterslife.gr/forums/threads/Πόσο-χρήσιμα-είναι-τα-ψιλά-νούμερα-σκαγίων-στα-κυνήγια.577/page-15


ΥΓ
Σκοπός μου δεν είναι να προτεινω αυτό το τσοκαρισμα σαν το ιδανικό(αυτη η λέξη μακριά από εμένα)...
Ουτε να σας επιβάλω την άποψη μου.........

Ας πουμε οτι προσπαθω να διώξω το στρες απο όποιον τυγχάνει να έχει τετοια όπλα και είναι.. παροπλισμένα στο να τα δοκιμάσει........
 
Ρε @ΓΙΑΝΝΗΣ. Έχετε φάει κόλημα με τους διευρυμένους αυλούς μερικοί (και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά μόνο σε εσένα) και νομίζετε πως οτιδηποτε στενότερο του 18,5 είναι άχρηστο και δεν σκοτώνει. Δεν είναι όμως έτσι . Το αντίθετο.
Μάλλον με μπερδεύεις με άλλον Γιάννη...
Προσωπικά,ΔΕΝ γουστάρω τους διευρυμένους αυλούς!
Δεν προτεινα διεύρυνση πάνω από το ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ του cal12!
Μίλησα στην ουσία για αποχρωμιωση και γυάλισμα του υπάρχοντος αυλού,συν την ρύθμιση των chokes στο επιθυμητό!
Όσο αφορά το θέμα της ασφάλειας,μιλάμε για 1,1.5/10 του χιλιοστού σε baikal....
 
Back
Top