Prowler®
Banned
περίμενε να απαντήσει ο Γιάννης και θα σΕ πωΕ
Εσυ Μαριε τι αποψη εχεις; εχεις δοκιμασει καποιο; τι συμπερασματα εβγαλες?
εσύ έχεις άποψη επί του θέμτος;
κανένας άλλος;
περίμενε να απαντήσει ο Γιάννης και θα σΕ πωΕ
Εσυ Μαριε τι αποψη εχεις; εχεις δοκιμασει καποιο; τι συμπερασματα εβγαλες?
Βεβαιως κι εχω αποψη γιατι με τετοια τσοκ κυνηγαω.περίμενε να απαντήσει ο Γιάννης και θα σΕ πω
εσύ έχεις άποψη επί του θέμτος;
κανένας άλλος;
πάμε στην "τσοκίτιδα" εδώ άλλα συζητάμεΒεβαιως κι εχω αποψη γιατι με τετοια τσοκ κυνηγαω.
Έστειλα mail στον Joel για kicks και patternmaster
Το porting στην κάνη για να δουλέψει όπως σχεδιάστηκε, μείωση της "αναπήδησης" του όπλου, χρειάζεται πιέσεις. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν η γόμωση δεν έχει βγει από την κάνη.
Γι' αυτό και όταν γίνεται από τους κατασκευαστές, κάποια εκατοστά πριν η γόμωση βγεί από το όπλο, είναι πιο αποτελεσματικό. Δεν λειτουργεί σωστά όταν γίνεται στο τσοκ.
Για τη μείωσή του "felt recoil" ο καλύτερος τρόπος είναι το compensator, το οποίο όμως προσθέτει όγκο και βάρος στην άκρη της κάνης (κάτι ανάλογο με αυτό που τοποθετούν στα τυφέκια διαμετρήματος 50 BMG).
Θυμάμαι, είχαν ρωτήσει ένα κατασκευαστή τυφεκίων 50 BMG αν είχε ποτέ ρίξει με κάποιο από τα όπλα που κατασκευάζει χωρίς compensator. Απάντηση: Μόνο μιά φορά και δεν πρόκειται να το ξανακάνω.
Υπάρχουν μερικες διαφορες στις έννοιες compensator, muzzle brake και porting. Το porting είναι μόνιμη και μη αναστρέψιμη εργασία στην κάνη, το compensator είναι προσθαφαιρουμενο τμήμα στο τέλος της κάννης και το muzzle brake υπάρχει και στις 2 μορφές (μόνιμη μετατροπή στην κάννη ή ως αφαιρούμενο εξάρτημα). Ο compensator έχει πάντα σκοπό της μείωσης αναπήδησης της κάνης μέσω εξαγωγής αερίων κυρίως από το πάνω μέρος και αφορά κατά σχεδόν 100% όπλα χειρός. Το muzzle brake έχει σκοπό την μείωση της ανάκρουσης του όπλου με την εξαγωγή αερίων προς το μέρος της ανάκρουσης και αφορά κυρίως σε τυφέκια μεγαλων διαμετρημάτων μέχρι εγκατεστημένα πυροβόλα. Τέλος το porting αφορά περισσότερο σε λειοκανα όπλα και όπλα χειρός και σκοπό έχει την μείωση αίσθησης της ανάκρουσης κατά ένα μικρό ποσοστό.Το porting στην κάνη για να δουλέψει όπως σχεδιάστηκε, μείωση της "αναπήδησης" του όπλου, χρειάζεται πιέσεις. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν η γόμωση δεν έχει βγει από την κάνη.
Γι' αυτό και όταν γίνεται από τους κατασκευαστές, κάποια εκατοστά πριν η γόμωση βγεί από το όπλο, είναι πιο αποτελεσματικό. Δεν λειτουργεί σωστά όταν γίνεται στο τσοκ.
Για τη μείωσή του "felt recoil" ο καλύτερος τρόπος είναι το compensator, το οποίο όμως προσθέτει όγκο και βάρος στην άκρη της κάνης (κάτι ανάλογο με αυτό που τοποθετούν στα τυφέκια διαμετρήματος 50 BMG).
Θυμάμαι, είχαν ρωτήσει ένα κατασκευαστή τυφεκίων 50 BMG αν είχε ποτέ ρίξει με κάποιο από τα όπλα που κατασκευάζει χωρίς compensator. Απάντηση: Μόνο μιά φορά και δεν πρόκειται να το ξανακάνω.
Η έκρηξη στομίου από ότι έχω διαβάσει ,έχει να κάνει πιο πολύ σε κοντή κάνη ,εκεί ίσως έχει εφαρμογή το πορτινγκαλλά μετά θα σου λένε όλοι με γεια τα αυτιάάι καλημέρεςTo porting στα λειόκανα δεν πάσχει στην θεωρία του.
Πάσχει στην υπερεκτίμηση των αποτελεσμάτων που επιφέρει.
Προφανώς αν τα αέρια τα κατευθύνεις προς τα πάνω η κάνη θα έχει μικρότερη αναπήδηση.
Το θέμα είναι πόσο μικρότερη ?
Γιατί δεν το κάνουν όλοι οι κατασκευαστές ?
Γιατί κάποιοι κορυφαίοι σκοπευτές δεν το προτιμούν ? Έχουν βαριά όπλα και ρίχνουν μικρές γομώσεις ? Ναι αλλά δεν έχουν ανάγκη από μια μικρή ακόμα βοήθεια ?
Το έχει μετρήσει κανένας αξιόπιστα ?
Προφανώς όταν η γόμωση βγει από την κάνη και φρενάρει από την αντίσταση του αέρα η τάπα (μαλλινόταπα κτλ) που βρίσκεται ακόμα υπό πίεση έχει μια πιθανότητα θεωρητικά να εμβολίσει τα σκάγια.
Πόσο συχνά συμβαίνει αυτός ο εμβολισμός και σε ποιές περιπτώσεις ?
Τα σκάγια μέσα σε κυάθιο μπορούν να εμβολιστούν ; ... δεν το βλέπω στο πρώτο βίντεο.
Γιατί δεν το κάνουν όλοι οι κατασκευαστές ?
Τόσο δύσκολο είναι να ανοίξουν τρύπες στην κάνη σε βιομηχανική κλίμακα ?
Γιατί κορυφαίοι σκοπευτές δεν επιλέγουν όπλα με porting αφού πάντα βοηθάει έστω και λίγο ?
Ωραίες οι θεωρίες (και σωστές στις περισσότερες περιπτώσεις) αλλά ακόμα καλύτεροι οι αριθμοί ...
Ωωωωωωω είμαστε για κομπενσατορΓουστάρω αυτούς τους τρελούς αλλά δεν τους εμπιστεύομαι πάντα.
Μου αρέσει η μέθοδος που εφάρμοσε ... πολύ έξυπνη
Καλημέρα ...Ωωωωωωω είμαστε για κομπενσατορ
Εγώ δεν είχα ιδέα ότι μπαίνει τέτοια φάση σε κυνηγετικόΚαλημέρα ...
Η ερώτηση είναι γιατί προτίμησε compensator και όχι porting ?
Άλλο βίντεο έψαχνα αλλά αυτό είναι καλύτερο ...
Έχει πολλά τέτοια ...
Το compensator (το λένε και expansion chamber) είναι πιο αποτελεσματικό από το porting διότι έχει, εκ κατασκευής, κάποιο είδος θαλάμου, αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με τον αυλό της κάνης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δεσμεύει μεγαλύτερο όγκο αερίων για να τον ανακατευθύνει.Η ερώτηση είναι γιατί προτίμησε compensator και όχι porting ?
Σαν τα καρούμπαλα.... στο κανόνι των αρμάτωνΤο compensator (το λένε και expansion chamber) είναι πιο αποτελεσματικό από το porting διότι έχει, εκ κατασκευής, κάποιο είδος θαλάμου, αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με τον αυλό της κάνης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δεσμεύει μεγαλύτερο όγκο αερίων για να τον ανακατευθύνει.
Πώς κ δεν διαδόθηκε αυτή η μαγκιά στο κυνήγιΚάτι τέτοιο, αν και εκείνο είναι το muzzle brake, για την οπισθοδρόμιση.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του compensator σε σχέση με το porting είναι ότι δεν μειώνει την αρχική ταχύτητα της γόμωσης διότι εκμεταλλεύεται τα αέρια που έχουν ήδη βγει από την κάνη.
Μόλις είδα σκασμενο κομπενσατορμάλλον συγκεντρωτηρας όπως λεςΣτα ραβδωτά (τυφέκια) είναι ευρέως διαδεδομένο, ειδικά τα τελευταία χρόνια που όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν όπλα με σπείρωμα στην άκρη της κάνης για την τοποθέτηση τέτοιου είδους εξαρτημάτων καθώς και σιγαστήρων.
Στα λειόκανα, το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι μπορεί (υπάρχει πιθανότητα) να "σκαλώσει" ο συγκεντρωτήρας μέσα στο compensator και να γίνει το έλα να δεις.
Παντως, με δύο Molot που είχα δοκιμάσει κάποτε, δεν υπήρξε τέτοιο πρόβλημα αν και οι κάνες τους έμοιαζαν με σωλήνες αρμάτων στην άκρη τους.
Προσωπικά, δεν θα τοποθετούσα κανένα τέτοιου είδος εξάρτημα στην κάνη του όπλου για κανένα λόγο.