Dimitris benelli
Banned
Πάντα εύστοχοςΚάτι τέτοιο πήγαινα να γράψω το μεσημέρι, αλλά έπεσε δουλειά στο γραφείο και δεν πρόλαβα. Πιστεύω Δημήτρη ότι εννοούμε περίπου το ίδιο πράγμα ...
Ήθελα δηλαδή, στα αίτια που προαναφέρθηκαν, να προσθέσω και τον ελικοειδή διασπορέα. Αυτός κατά τη γνώμη μου χειροτερεύει το πρόβλημα. Κι αυτό γιατί καθώς αρχίζει να προωθείται η γόμωση, η στήλη των σκαγιών συμπιέζεται κατά μήκος, και κατά συνέπεια ασκεί σημαντική πίεση (κάθετα) στα τοιχώματα του κάλυκα, και εφόσον δεν υπάρχει κυάθιο, δημιουργούνται έντονες τριβές μεταξύ των περιφερειακών σκαγιών και του κάλυκα. Προσθέστε σε αυτό και τον "ελικοειδή" σταυρό, που σ'αυτή τη φάση συμπίεσης της στήλης των σκαγιών την αναγκάζει και σε μια μικρή συστροφή, οπότε οι τριβές δεν είναι μόνο κατά μήκος του κάλυκα (όπως είναι στα μαλλινόταπα & μισόταπα), αλλά και κυκλικά (περιστροφικά) συγχρόνως. Και αυτές οι κάθετες πιέσεις και οι τριβές είναι μεγαλύτερες στις χαμηλότερες στιβάδες σκαγιών.
Αν λοιπόν το σετάπ είναι πολυφορτωμένο, ή/και αν το υλικό του κάλυκα είναι κακής ποιότητας, ή είναι "καμένο" από την πολυκαιρία, το ηλιακό φως κλπ. ... ε δε θέλει και πολύ νομίζω, τα σκάγια να σκάψουν και να "φάνε" εσωτερικά το τοίχωμα του κάλυκα, ακόμη και να τον κόψουν λίγο πάνω από τη μέση και πάνω, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση που συζητάμε.
Πιστεύω λοιπόν ότι ο ελικοειδής διασπορέας έπαιξε σημαντικότατο ρόλο. Νομίζω ότι αν στη θέση του υπήρχε διασπορέας τύπου Gualandi (δηλ. με προστατευτικό κυάθιο) δεν θα είχε δημιουργηθεί το παραπάνω πρόβλημα, ή δεν θα ήταν τόσο έντονο και με τόση συχνότητα ... Γνώμη μου.