Δυστηχως Στέλιο δεν συμβαίνει παντα αυτό...
Έχουν υπαρξει μέχρι κ περιπτωσεις τραυματισμών από εμφραξη στομιου..
Εξαρτάται από το "εμποδιο", αν το όπλο είναι καλοσυντηρημενο, κ σίγουρα παιζει ρόλο κ το ατσάλι γιατί όλα δεν έχουν την ίδια αντίδραση....
Είναι να μην τυχει, για αυτό κ χρειάζεται παντα προσοχη...
Και δυο ακραίες περιπτωσεις....
View attachment 41431
View attachment 41432
Φυσικά, έχεις δίκιο. Γι' αυτό κι εγώ έγραψα "συνήθως" και όχι "πάντα" !!! Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος τι ακριβώς θα γίνει. Είναι να μη σου τύχει !!!
Πως θα του διαμορφωσει Νικόλα σταθερη συσφιξη? Νομιζω μονο να "φανε" υλικο μπορουν εσωτερικα...Πως θα "προσθεσουν" παχος ωστα να αυξηθει η συσφιξη.?
Με διάφορους τρόπους μπορεί να δημιουργηθεί τσοκ σε κάννη κύλινδρο.
Ένας είναι αυτό που ανέφερε ο Γιάννης, διεύρυνση όλου του αυλού εκτός από ένα πολύ μικρό τμήμα στο στόμιο.
Ένας άλλος είναι το λεγόμενο jug choke ή recess choke, που είναι ένα κοίλωμα, μια διεύρυνση σε ένα μικρό τμήμα του αυλού λίγο πριν το στόμιο, με τη θεωρία ότι η στήλη των σκαγιών ανοίγει λίγο όταν μπει στο διευρυμένο τμήμα και μετά συσφίγγεται πάλι πριν την έξοδο από το στόμιο.
Άλλος τρόπος (και ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος σε αυτές τις περιπτώσεις, και ειδικά σε φτηνά όπλα) είναι η σύσφιξη της άκρης της κάννης με μια ειδική καλύμπρα. Αφού στερεωθεί καλά όρθια, βάζουν από πάνω "καπέλο" ένα ατσάλινο κύλινδρο που έχει στο κέντρο μια τρύπα ελαφρώς κωνική με διάμετρο από τη μια μεριά λίγο μεγαλύτερη από την εξωτερική διάμετρο της κάννης, και που στενεύει προοδετικά. Με μερικά χτυπήματα από πάνω με ένα βαρύ σφυρί "καλυμπράρουν" την άκρη της κάννης δημιουργώντας το τσοκάρισμα. Νομίζω ότι πρώτα ζεσταίνουν κιόλας το μπροστινό τμήμα της κάννης, γι' αυτό οι αμερικανοί λένε αυτό τον τρόπο "heat and beat it".
Κάπου έχει αναφέρει ο Κυπρίδημος αυτό τον τρόπο, αλλά το έχω διαβάσει και σε αμερικάνικο περιοδικό παλιά, που μάλιστα έλεγε χαρακτηριστικά στο τέλος ότι (ο οπλουργός) δίνει μετά το όπλο στον πελάτη με τη συμβουλή ... να μην το ξαναχρησιμοποιήσει για γκλίτσα !!!
Έχω την εντύπωση ότι αυτό τον τρόπο εννοεί κι ο Νικόλαος Ρεντίφης, γι' αυτό έγραψα παραπάνω ότι πρέπει να αφαιρεθεί τμήμα της ρίγας. Κι επίσης είναι ο μόνος τρόπος να διαμορφώσεις όσο βαθμό τσοκ θέλεις, ακόμη και φουλ.
Με τους δυο προηγούμενους δεν υπάρχει περιθώριο για παραπάνω από 2-3 δέκατα (Skeet -IC).
Ειδικά τον πρώτο (ολική διεύρυνση του αυλού) πρoσωπικά τον απορρίπτω, και για λόγους ασφαλείας, αλλά και κόστους. Και ειδικά σε χρωμιωμένη κάννη, όπου εκτός των άλλων χάνεις και την χρωμίωση. Μόνο σε αχρωμίωτη και με σοβαρές διαβρώσεις εσωτερικά, που ούτως ή άλλως θα χρειαζόταν εσωτερική λείανση.