Από τη μία, οι νεοπουριτανοί φανατικοί της πολιτικής ορθότητας, που αντικαθιστούν τις δηλωτικές φύλου καταλήξεις με @, ξορκίζουν ό,τι παραπέμπει σε χιούμορ ή σε σαρκική απόλαυση, ηδονίζονται ρίχνοντας κατάρες στην πατριαρχία, αποκαθηλώνουν ως και το ταλέντο ακόμα – "να το βράσω το ταλέντο σου, να τα κάψω τα βιβλία και τις ταινίες και τα τραγούδια σου, εάν περιέχουν ψήγμα έστω τοξικής αρρενωπότητας!"
Από την άλλη, τα ούγκανα του εθνικισμού. Οι χούλιγκαν του "Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια", σε τραμπική ή σε ελληναράδικη εκδοχή. Οι αντιεμβολιαστές, οι θρησκόληπτοι, οι φουκαράδες που αποκτούν αυτοπεποίθηση μόνο όταν παρελαύνουν ντυμένοι καουμπόιδες ή Μακεδόνες, βαράνε όλοι μαζί αρβύλες και τσαρούχια και τρίζει η γη…
Από την άλλη, οι "αριστεροί", οι ουδεμίαν σχέσιν έχοντες με την Αριστερά που πηγάζει από τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό. Απεχθάνονται -στα λόγια, όχι στον τρόπο ζωής τους- κάθετι δυτικό. Εναγκαλίζονται το όποιο "ηττημένο έθνος", το όποιο θύμα της πάλαι ποτέ αποικιοκρατίας. Κάνουν τα στραβά μάτια στην ειδεχθή φύση του επιθετικού ισλαμισμού. Στις εκπαραθυρώσεις των λοάτκι από τις ταράτσες στη Γάζα, στο "Σύνταγμα" της Χαμάς που ρητά αναφέρει ότι προορισμός της γυναίκας είναι να γεννάει άνδρες πολεμιστές. Χρήσιμοι ηλίθιοι; Ή πρόθυμοι συνοδοιπόροι;
Στο μουσικό φεστιβάλ, που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο στον Χελμό, οι πιο παθιάρηδες, οι αιώνιοι έφηβοι, ενίοτε καραφλομαλλιάδες, ανέμιζαν σημαίες της Παλαιστίνης που στην πίσω όψη τους είχαν μια πειρατική νεκροκεφαλή και κάτι στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Τρικυμία σε ποτήρι; Πιάστο αβγό και κούρευτο; Απεγνωσμένη, κατά τη γνώμη μου, προσπάθεια να βρεθεί ένα νόημα. Να αποκτήσει η κατακερματισμένη πραγματικότητα μια συνοχή, έναν σκοπό που να μπορείς να τον υπηρετήσεις. Που να είναι καθαρός από τα τόσο κουραστικά "ναι μεν, αλλά" της φιλελεύθερης δημοκρατίας.