Σκοπευτικές Απορίες με τον Λεωνίδα Μητσιάλη

Τρόπος να διορθωθεί αυτό πέρα από το να σηκώνω το όπλο τελευταία στιγμή, που συνήθως αυτό κάνω για να ειμαι πιο σιγουρος, υπάρχει; Πως μπορώ να δουλέψω πάνω σε αυτό; Γιατί τα μέρη που κυνηγάω γενικά δεν μου δίνουν την ευκαιρία να προπονηθω πάνω σε αυτό, μιας και τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ λίγες σε κάθε εξόρμηση.
Τώρα μπαίνεις σε χωράφια όπου η θεωρία και μόνο θέλει πολύ χρόνο να ειπωθεί και να αναλυθεί. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να χρησιμοποιήσεις την κάννη όπως εσύ νομίζεις κατά την διάρκεια της προσπάθειας αλλά να την αγνοήσεις τελείως στο τέλος της.
 
Τώρα μπαίνεις σε χωράφια όπου η θεωρία και μόνο θέλει πολύ χρόνο να ειπωθεί και να αναλυθεί. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να χρησιμοποιήσεις την κάννη όπως εσύ νομίζεις κατά την διάρκεια της προσπάθειας αλλά να την αγνοήσεις τελείως στο τέλος της.
Απολύτως κατανοητό, σίγουρα πολλά πράγματα είναι δύσκολο να μεταδοθούν με τον γραπτό λόγο. Αλλά η τελευταία συμβουλή ήταν .hunter.
Σας ευχαριστώ πολύ...
 
Απολύτως κατανοητό, σίγουρα πολλά πράγματα είναι δύσκολο να μεταδοθούν με τον γραπτό λόγο. Αλλά η τελευταία συμβουλή ήταν .hunter.
Σας ευχαριστώ πολύ...
Να'σαι καλά! Κάνε τις δοκιμές σου με την πρώτη ευκαιρία και πες μας πώς πήγε.
 
Τώρα μπαίνεις σε χωράφια όπου η θεωρία και μόνο θέλει πολύ χρόνο να ειπωθεί και να αναλυθεί. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να χρησιμοποιήσεις την κάννη όπως εσύ νομίζεις κατά την διάρκεια της προσπάθειας αλλά να την αγνοήσεις τελείως στο τέλος της.
Πολύ δύσκολο να εμπεδωθεί -αφομοιωθεί με βολές σε θήραμα .Μόνο στο σκοπευτήριο
 
Έχεις μάθει να έχεις επίγνωση της κάννης και σε χαλάει η απώλειά της με την διόφθαλμη. Δοκίμασε αν θες να συναντάς το πουλί με την κάννη σου και να τουφεκάς τη στιγμή που χάνεται τελείως η κάννη από την περιφερειακή σου όραση. Μην ψάχνεις για εικόνες. Τράβα τη σκανδάλη την πιο άχαρη στιγμή, που δεν ξέρεις δηλαδή πού δείχνει το όπλο.
Μια νέα ενότητα άκρως χρήσιμη. Μια απο τα ίδια και εγώ (για 41 χρόνια μονόφθαλμη σκόπευση και προσπαθώ τα δυο τελευταία χρόνια διόφθαλμη) με την απόσταση της θάλασσας να καθιστά δύσκολη την μετακίνηση. Προσπαθώ να κάνω εικόνα την συμβουλή σου " τη στιγμή που χάνεται τελείως η κάννη από την περιφερειακή σου όραση" και δυσκολεύομαι . Ένα μεγάλο ευχαριστούμε .....
 
Ποια τεχνικη ειναι καλυτερη στις μεσαιες προς μεγαλες αποστασεις, maintained ή swing through?.Τα εχω βρει με τη swing through μεχρι 30-35 μετρα αλλα σε πιο μεγαλες αποστασεις χρειαζομαι τη 2η βολη πολλες φορες για να τραβηξω ακομα πιο μπροστα το οπλο.
 
Ποια τεχνικη ειναι καλυτερη στις μεσαιες προς μεγαλες αποστασεις, maintained ή swing through?.Τα εχω βρει με τη swing through μεχρι 30-35 μετρα αλλα σε πιο μεγαλες αποστασεις χρειαζομαι τη 2η βολη πολλες φορες για να τραβηξω ακομα πιο μπροστα το οπλο.
Το θέμα δεν είναι η τεχνική από μόνη της. Είναι να έχει το όπλο διαχειρισιμη ταχύτητα όταν βάζει προσκόπευση ώστε να καταλαβαίνουν τα μάτια πότε να δώσουν εντολή για πυροβολισμό.

Τα ανθρώπινα μάτια αντιλαμβάνονται την κίνηση με ΕΩΣ 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι μερικά καρέ κάτω από αυτό. Αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε απαιτεί ακρίβεια εν κινήσει, για να μπορεί να εποπτευθεί και να διορθωθεί από τα μάτια χρειάζεται να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε να χωρέσουν περισσότερα διαδοχικά καρέ στόχου - κάννης ώστε να αναγνωριστεί αξιόπιστα η σωστή στιγμή της τουφεκιάς. Παράδειγμα για να γίνει κατανοητό, όταν θέλουμε να κάνουμε ωραία γράμματα γράφουμε αργά, ώστε να προλαβαίνουν τα μάτια μας να διορθώνουν το χέρι μας. Έτσι λοιπόν, όταν μπαίνει η προσκόπευση, θέλουμε να γίνει με τέτοια σχέση ταχύτητας με το στόχο ώστε να χωρέσουν 3-4-5 καρέ διαδοχικών θέσεων στόχου - κάννης για να επιλέξουμε το σωστό καρέ της τουφεκιάς. Το πρόβλημα με το swing through είναι ότι εάν το όπλο επωμιστεί τυχαία "κάπου πίσω" από το στόχο αναγκαστικά υποχρεώνει το όπλο να τρέχει παραπάνω, ώστε να καλύψει την αρνητική απόσταση με το στόχο και ύστερα αναγκαστικά με την ίδια ταχύτητα να βάζει την προσκόπευση, κλέβοντας έτσι πολύτιμα καρέ. Η λογική λέει ότι το maintained λύνει τελείως αυτό το πρόβλημα, όπως και το pull away εφόσον προηγηθεί συγχρονισμός με το στόχο. Με την ίδια λογική όμως μπορεί να δουλέψει άριστα και το swing through, αρκεί η επώμιση να τελειώσει κυριολεκτικά στην ουρά του πουλιού με το όπλο κινούμενο αρμονικά μαζί του και ύστερα με πολύ γλυκό τράβηγμα να μπει υπομονετικά η προσκόπευση.

Άρα η λύση είναι η αλλαγή φιλοσοφίας από το "επώμιση και μετά κίνηση" στο "κίνηση με επώμιση μαζί" που θα μας βάλει ακριβώς στο στόχο, με σχεδόν αδιάφορο το σημείο συνάντησης (λίγο εμπρός, λίγο πίσω), και θα διασφαλίσει ότι το όπλο δεν θα επιταχύνει ατσαλα σε σχέση με το στόχο αλλά θα κινηθεί απόλυτα αρμονικά μαζί του μέχρι την ολοκλήρωση της εικόνας.
 
Last edited:
Εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι διαφορετικό. Το βλέπω συχνά σε αγώνες σκητ. Αυτήν την ταινία που τυλίγουν ένα μέρος της κάνης, κυρίως στο μπροστά τμήμα, γιατί το κάνουν;
Στο σκητ όλη η σκόπευση γίνεται μέσα στην επώμιση. Η λευκή ταινία δίνει καλύτερη επίγνωση της άκρης της κάννης κατά την διάρκεια της επώμισης.

Υποθέτω. Δεν ρώτησα ποτέ κάποιον γιατί το κάνει.
 
Στο σκητ όλη η σκόπευση γίνεται μέσα στην επώμιση. Η λευκή ταινία δίνει καλύτερη επίγνωση της άκρης της κάννης κατά την διάρκεια της επώμισης.

Υποθέτω. Δεν ρώτησα ποτέ κάποιον γιατί το κάνει.
Επίσης δίνει μια αίσθηση κοντύτερης κάννης και ασφαλώς βοηθά τον προπονητή να βλέπει ξεκάθαρα που είναι οι κάννες σου.
 
Πολύ ωραίο νήμα κ εξαιρετικές πληροφορίες...
Μπράβο δάσκαλε!!!
Άνθρωποι με ανθρώποι διαφέρουν, με άλλους ταιριάζεις περισσότερο, άλλους τους απεχθάνεσαι από την αρχή...
Με τον Λεωνίδα θα έκανα σίγουρα μερικά μαθήματα αν ήμουν Αθήνα... Έχει κάτι τσαχπινικο στον τρόπο του που δε τραβάει... Όσο καλοί κ αν νομίζουμε ότι είμαστε, σίγουρα αυτες οι ώρες δίπλα του είναι τα λιγότερο πεταμένα χρήματα που μπορούμε να δώσουμε... Για τη δική μου λογική πάντα...
 
Πολύ ωραίο νήμα κ εξαιρετικές πληροφορίες...
Μπράβο δάσκαλε!!!
Άνθρωποι με ανθρώποι διαφέρουν, με άλλους ταιριάζεις περισσότερο, άλλους τους απεχθάνεσαι από την αρχή...
Με τον Λεωνίδα θα έκανα σίγουρα μερικά μαθήματα αν ήμουν Αθήνα... Έχει κάτι τσαχπινικο στον τρόπο του που δε τραβάει... Όσο καλοί κ αν νομίζουμε ότι είμαστε, σίγουρα αυτες οι ώρες δίπλα του είναι τα λιγότερο πεταμένα χρήματα που μπορούμε να δώσουμε... Για τη δική μου λογική πάντα...
Όταν λες "τσαχπινικο"??
Και γιατί "δε τραβάει"?
 
Πολύ ωραίο νήμα κ εξαιρετικές πληροφορίες...
Μπράβο δάσκαλε!!!
Άνθρωποι με ανθρώποι διαφέρουν, με άλλους ταιριάζεις περισσότερο, άλλους τους απεχθάνεσαι από την αρχή...
Με τον Λεωνίδα θα έκανα σίγουρα μερικά μαθήματα αν ήμουν Αθήνα... Έχει κάτι τσαχπινικο στον τρόπο του που δε τραβάει... Όσο καλοί κ αν νομίζουμε ότι είμαστε, σίγουρα αυτες οι ώρες δίπλα του είναι τα λιγότερο πεταμένα χρήματα που μπορούμε να δώσουμε... Για τη δική μου λογική πάντα...
ναι ειναι πολυ σεξυ κ τσαχπινικο αγορι :-)
 
Back
Top