Φυσίγγια για αγριόχηνες

Status
Not open for further replies.
Φίλε Βασίλη,

Αξίζεις συγχαρητήρια για την πολλή και καλή δουλειά που έκανες ώστε να περάσεις τους τύπους της μελέτης στο Excel. Εύγε!

Ελπίζω μόνο να μη με μαλώσεις που πήρα το αρχείο σου και το Excelιξα λιγάκι!... :)

Καταρχάς, μετέφερα τους τύπους στον πίνακα αποτελεσμάτων ώστε να μη χρειάζεται κώδικας VBA και να αποθηκευτεί ως xlsx.

Τα στοιχεία περιβάλλοντος και σφαιριδίου πλέον ρυθμίζονται εύκολα μέσω εύχρηστου interface ενώ, τα λιτά αποτελέσματα, πιστεύω πως οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα έναν κυνηγό ή και ιδιογομωτή (βλ. σχετικά screen shots).

Στο πινακάκι με τα θηράματα, εισάγουμε το όνομα των θηραμάτων που μας ενδιαφέρουν και την ελάχιστη απαιτούμενη ενέργεια καταβολής τους, ενώ στη διπλανή στήλη παίρνουμε τις μέγιστες δυνατές αποστάσεις της.

Επιλέγοντας ένα θήραμα στο πεδίο "Στο στόχαστρο", εμφανίζονται τα στοιχεία του στο γράφημα, το οποίο μπορούμε να τυπώσουμε ή και να εξάγουμε σε PDF.

Το φύλλο Results είναι κλειδωμένο δίχως κωδικό, μόνο και μόνο για την προστασία του και την σωστή του χρήση.

Δοκιμάστε το και θα περιμένω τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις σας για την περεταίρω Excelιξή του. ;)

View attachment 21846

View attachment 21847
Σας ευχαριστουμε!
 
Μου κάνει εντύπωση ο λαγός μόνο 2 j θέλει πολύ λίγο μου φενετε
Σωστά, οι ελάχιστες ενέργειες καταβολής για όλα τα θηράματα θέλουν διόρθωση.*
Ενδεικτικά αυτά που βρήκα απ' το διαδίκτυο είναι:
Τσίχλα: 0,6-1,17 J
Μπεκάτσα: 1,7-2,64 J
Πέρδικα: 3,2 J
Φάσσα: 3,2 J
Λαγός: 7,85 J
Πρασινοκέφαλη: 8,6 J

Επίσης καθώς δοκίμαζα Vo δεν ξέρω γιατί, "τρελαινόταν" η μπάρα και πήγαινε μόνη της τέρμα πάνω ή τέρμα κάτω, ανάλογα τη φορά που διάλεγα για να δοκιμάσω ταχύτητες

*edit για την ακρίβεια οι ενέργειες που έχει είναι σωστές εάν αφορούν το μεμονωμένο σκάγι, όταν θα πρέπει όμως ανάλογα το θήραμα να το πετύχουν 2 με 4 σκάγια τέτοιας ενέργειας.
 
Last edited:
Μου κάνει εντύπωση ο λαγός μόνο 2 j θέλει πολύ λίγο μου φενετε

Σωστά, οι ελάχιστες ενέργειες καταβολής για όλα τα θηράματα θέλουν διόρθωση.*
Ενδεικτικά αυτά που βρήκα απ' το διαδίκτυο είναι:
Τσίχλα: 0,6-1,17 J
Μπεκάτσα: 1,7-2,64 J
Πέρδικα: 3,2 J
Φάσσα: 3,2 J
Λαγός: 7,85 J
Πρασινοκέφαλη: 8,6 J

Επίσης καθώς δοκίμαζα Vo δεν ξέρω γιατί, "τρελαινόταν" η μπάρα και πήγαινε μόνη της τέρμα πάνω ή τέρμα κάτω, ανάλογα τη φορά που διάλεγα για να δοκιμάσω ταχύτητες

*edit για την ακρίβεια οι ενέργειες που έχει είναι σωστές εάν αφορούν το μεμονωμένο σκάγι, όταν θα πρέπει όμως ανάλογα το θήραμα να το πετύχουν 2 με 4 σκάγια τέτοιας ενέργειας.

Παιδιά η βασική δουλειά του προγράμματος είναι να υπολογίζει ταχύτητες και ενέργειες σε διάφορες αποστάσεις ...
Αυτό το κάνει όσο πιο σωστά γίνεται ...

Οι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ενέργειες σκαγιών για ΘΗΡΑΜΑΤΑ έχουν μπει με το χέρι από πληροφορίες που βρήκα στο internet ...
Αν θέλετε την άποψή μου και εγώ τις θεωρώ μικρές ...
Προκειμένου να βάλω όμως αυτές που θεωρώ εγώ "σωστές" προτίμησα να βάλω κάτι γενικώς αποδεκτό ...
Την ενέργεια αυτή μην την θεωρείτε ΑΠΟΛΥΤΗ !!!

Βασίλη που βρήκες αυτές τις πληροφορίες ?
Οι ενέργειες αυτές ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΣΚΑΓΙ και έτσι είναι το σωστό !!!
Το σκέφτηκα και εγώ να τις πολλαπλασιάσω με τον αριθμό σκαγιών αλλά είναι λάθος γιατί αφορά ενέργεια "τρυπήματος" θηράματος.
Αν την πολλαπλασιάσεις πχ επί τέσσερα δεν έχει πλέον το νόημα της ελάχιστης ενέργειας τρυπήματος και θα έχεις διαμπερή που δεν τα θέλουμε.

Τον αριθμό των σκαγιών τον βρίσκουμε ανάλογα με το τσοκ με δοκιμές στο χαρτί.
Αν έχεις και έναν ταχογράφο απλά αποφεύγεις την διαδικασία της δοκιμής διάτρησης γιατί ξέρεις την ενέργεια του κάθε σκαγιού στην συγκεκριμένη απόσταση.

Παιδιά μοντέλα είναι αυτά ... κανένα excel δεν θα σου πει ότι στα 52,35753435 m θα πέσει ΣΙΓΟΥΡΑ το παπί και η χήνα ..... !!!!!
 
Παιδιά η βασική δουλειά του προγράμματος είναι να υπολογίζει ταχύτητες και ενέργειες σε διάφορες αποστάσεις ...
Αυτό το κάνει όσο πιο σωστά γίνεται ...

Οι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ενέργειες σκαγιών για ΘΗΡΑΜΑΤΑ έχουν μπει με το χέρι από πληροφορίες που βρήκα στο internet ...
Αν θέλετε την άποψή μου και εγώ τις θεωρώ μικρές ...
Προκειμένου να βάλω όμως αυτές που θεωρώ εγώ "σωστές" προτίμησα να βάλω κάτι γενικώς αποδεκτό ...
Την ενέργεια αυτή μην την θεωρείτε ΑΠΟΛΥΤΗ !!!

Βασίλη που βρήκες αυτές τις πληροφορίες ?
Οι ενέργειες αυτές ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΣΚΑΓΙ και έτσι είναι το σωστό !!!
Το σκέφτηκα και εγώ να τις πολλαπλασιάσω με τον αριθμό σκαγιών αλλά είναι λάθος γιατί αφορά ενέργεια "τρυπήματος" θηράματος.
Αν την πολλαπλασιάσεις πχ επί τέσσερα δεν έχει πλέον το νόημα της ελάχιστης ενέργειας τρυπήματος και θα έχεις διαμπερή που δεν τα θέλουμε.

Τον αριθμό των σκαγιών τον βρίσκουμε ανάλογα με το τσοκ με δοκιμές στο χαρτί.
Αν έχεις και έναν ταχογράφο απλά αποφεύγεις την διαδικασία της δοκιμής διάτρησης γιατί ξέρεις την ενέργεια του κάθε σκαγιού στην συγκεκριμένη απόσταση.

Παιδιά μοντέλα είναι αυτά ... κανένα excel δεν θα σου πει ότι στα 52,35753435 m θα πέσει ΣΙΓΟΥΡΑ το παπί και η χήνα ..... !!!!!
---.png
Είναι ένα πινακάκι που είχε ποσταριστεί κάποτε εδώ στο φόρουμ και το κράτησα.
Καλώς κακώς αφότου έκανα τη μετατροπή Kgm > J , έκανα και τον πολλαπλασιασμό (x Nσκαγιων ) για να βγάλω περίπου την ενέργεια που χρειάζεται για να καταβληθεί το θήραμα. https://www.hunterslife.gr/forums/threads/Θεωρητικοί-πινάκες.1536/
απ' τους άλλους πίνακες ίσως μπορεί να συναχθεί ότι χωρίς μεγάλο σφάλμα, τόση περίπου ενέργεια απαιτείται για να πέσει νεκρό το θήραμά μας.
εξάλλου όπως αναφέρεται και στην καρτέλα "About" στο excel που μας ανέβασες, "The formulas are applicable to spherical shot pellets and round balls of any composition under any atmospheric conditions. For shotshell ballistics, an important assumption in the present investigation is that the pellets are moving as single, free spheres and not as a dense cloud or in a shot column, in particular, the pellets are not interacting during flight. Therefore, the formulas are most appropriate for single round balls, for large shot sizes, and for pellets of small shot size fired from open chokes. The formulas are clear and accessible, and can be implemented by military or law enforcement personnel as well as hunters and shooters. This work differs from previous investigations in that accurate ballistics formulas are derived for spherical projectiles of shotguns and muzzleloaders using realistic drag coefficients.An important assumption is that the pellets are not interacting during flight. Therefore, the formulas are most appropriate for large shot sizes and open chokes."

Γενικά νομίζω πως παίρνουμε μια καλή και σχετικά ακριβή ιδέα για το τι παίζεται ενεργειακά με τις τουφεκιές σε διάφορα "σενάρια".
 
*edit για την ακρίβεια οι ενέργειες που έχει είναι σωστές εάν αφορούν το μεμονωμένο σκάγι, όταν θα πρέπει όμως ανάλογα το θήραμα να το πετύχουν 2 με 4 σκάγια τέτοιας ενέργειας.
Ίσως αποκαλούμε λανθασμένα αυτή την τιμή ενέργειας ως ενέργεια καταβολής ενώ θα έπρεπε να αναφερόμαστε στην απαιτούμενη ενέργεια διείσδυσης του μεμονωμένου σφαιριδίου στο σώμα του θηράματος. Για την καταβολή του θηράματος, οι περισσότεροι παράγοντες, νομίζω πως ανήκουν στο φάσμα της τύχης (και πολύ καλά κάνουν). Μεταξύ όλων των αστάθμητων παραγόντων, ακόμα και η ψυχολογία, η κράση και ο χαρακτήρας του κάθε θηράματος μπορεί να παίζουν ρόλο στο αν θα καταβληθεί και σε τι απόσταση. Οπότε, οι οποιεσδήποτε τιμές, μόνο ενδεικτικές μπορεί να είναι με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων, τα οποία θα πρέπει να συμφωνούν και με την εμπειρία.

Επίσης, η μπάρες "τρελαίνονται" με τριπλό κλικ στα βέλη τους. ;)
Μόνο αυτό για την ώρα :)
Όπως ήδη είπα, τα αποτελέσματα είναι λιτά (για την ώρα) και, η αλήθεια είναι πως, την διάρκεια πτήσης και την πτώση (Drop), των οποίων οι τιμές τους είναι για τα 100μ, τις έβαλα τελευταία στιγμή και πιο πολύ για εντυπωσιασμό. Πιο χρήσιμες θα ήταν να αναφέρονται στη Xmax. Για τις Drop & Drift είχα σκοπό να προσθέσω άλλα δυο μικρότερα γραφήματα από κάτω διότι είναι κι αυτές αρκετά χρήσιμες πληροφορίες.
Edit: Δεν είχα δει την v1.1
m1212.gif


Πολύ πιο χρήσιμη όμως θα ήταν – κυρίως για τους φίλους ιδιογομωτές –, η απεικόνιση της μεγάλης αντίστασης του αέρα στο φάσμα ταχυτήτων 0,7-1,2 Mach, ώστε να γίνει αντιληπτό πως το τελικό όφελος (μένουσες) δεν είναι πάντα ανάλογο των ταχυτήτων (και των πιέσεων).

Όμως, το πιο σημαντικό νομίζω πως είναι να αντιστρέψουμε τους τύπους ώστε, με δεδομένη πλέον την ενέργεια, να μας επιστρέφουν την απόσταση, διότι τώρα, παίρνω την γραμμικά ανάλογη τιμή απόστασης και μάλιστα μπακαλίστικα αφού η τιμή της κανονικής γραμμικής παρεμβολής φαίνεται να αποκλίνει περισσότερο. Εξού και οι ασυνέπειες σε μερικές περιπτώσεις. Αρχικά όμως έπαιρνα από τον πίνακα τη μικρότερη τιμή εκείνης της πεντάδας μέτρων στην οποία "έπεφτε" η απαιτούμενη ενέργεια και, φυσικά, ήταν αρκετά πιο μακριά από την πραγματική τιμή.

Το μπραβο.....ειναι λιγο για την δουλεια που εχετε κανει....οτι και να πω λιγο ειναι.....ωστοσο απο
εμενα ενα μεγαλο ευχαριστω και στους δυο σας......μεσα απο την καρδια μου!!!! :) .RESPECT.
Φίλε Νίκο, είμαι σίγουρος ότι ξέρεις πολύ καλά πως οποιαδήποτε δουλειά, όσο κουραστική και χρονοβόρα κι αν είναι, αν την κάνεις για την καύλα σου είναι ευχαρίστηση. Σε σχέση όμως με την δική μας, αυτή που κάνεις εσύ (γέμιζε-ρίχνε) είναι και δαπανηρή, και ο σκοπός της θεωρίας είναι η μείωση αυτής της δαπάνης της πράξης. ;)

Τέλος, θέλω να σας διαβεβαιώσω όλους πως (όπως λένε και στη μητρόπολη): It was my pleasure! :)

Βασικά, Καλησπέρα σας! .cofee.
 
Last edited:
An important assumption is that the pellets are not interacting during flight. Therefore, the formulas are most appropriate for large shot sizes and open chokes."
Λέει ο συγγραφέας του άρθρου ...
Μετάφραση: Μια σημαντική υπόθεση είναι ότι τα σφαιρίδια δεν αλληλεπιδρούν ποτέ κατά τη διάρκεια της πτήσης. Επομένως, οι μαθηματικοί τύποι είναι κατάλληλοι για μεγάλα μεγέθη σκαγιών και ανοιχτό τσοκ.

Στα πρώτα μέτρα της πτήσης τα σκάγια αλληλεπιδρούν ... όσα είναι πίσω και κοντά με άλλα δέχονται μικρότερη αντίσταση του αέρα.
Γι αυτόν τον λόγο ο τύπος που έκανε την μελέτη γράφει το παραπάνω.
Επίσης ο τύπος λέει ότι τα σφαιρίδια που απέχουν πάνω από 3,5 διαμέτρους σφαιριδίου θεωρούνται ότι κινούνται ανεξάρτητα και δεν επηρεάζει το ένα την κίνηση του άλλου.

Το καλό για εμάς είναι ότι οι μαθηματικοί τύποι αναφέρονται σε ανεξάρτητα σκάγια από την πρώτη στιγμή ενώ δεν ισχύει αυτό στην πραγματικότητα ...
Η πραγματικότητα είναι ότι οι ταχύτητες με την υπόθεση των ανεξάρτητων σκαγιών από την πρώτη στιγμή υποεκτιμούν την πραγματική ταχύτητα των σκαγιών όταν αυτά αλληλεπιδρούν.

Με απλά λόγια οι πραγματικές ταχύτητες είναι λίγο μεγαλύτερες από αυτές που λέει το πρόγραμμα, άρα είναι προς όφελός μας ... με full choke οι πραγματικές είναι ακόμα μεγαλύτερες από αυτές που υπολογίζει το excel.
εγώ αυτό καταλαβαίνω ...

Όποιος έχει όρεξη διαβάζει το άρθρο από την 3η από το τέλος σελίδα από εκεί που γράφει "Shot clouds and string length"...

Εντάξει ... ψάχνουμε λίγο την καρφίτσα στα άχυρα ... αλλά οι 3 τελευταίες σελίδες έχουν πολύ ενδιαφέρον μιας και μιλάει για νέφη σκαγιών και μήκη ατράκτων ...
 

Attachments

Για την χηνα σε νο σκαγιου BB -4.5 mm
Εγώ ούτε ξέρω τι γίνεται με τις διαμέτρους ... :)
Και εσύ Μιχάλη μπορείς να το αλλάξεις από την δεύτερη σελίδα που είναι ξεκλείδωτη !!!
Πατάς data και αλλάζεις τις διαμέτρους με όποιες θες ... προσοχή να τις αλλάξεις στις σωστές στήλες ... Italy, Germany ή USA

Untitled 1.jpg
 
Επίσης, η μπάρες "τρελαίνονται" με τριπλό κλικ στα βέλη τους. ;)
Με τρέλανε και εμένα αυτό !!! Δεν χρησιμοποιώ ποτέ τα Form controls αλλά τα Activex και μου φάνηκε περίεργο.
Όμως, το πιο σημαντικό νομίζω πως είναι να αντιστρέψουμε τους τύπους ώστε, με δεδομένη πλέον την ενέργεια, να μας επιστρέφουν την απόσταση, διότι τώρα, παίρνω την γραμμικά ανάλογη τιμή απόστασης και μάλιστα μπακαλίστικα αφού η τιμή της κανονικής γραμμικής παρεμβολής φαίνεται να αποκλίνει περισσότερο. Εξού και οι ασυνέπειες σε μερικές περιπτώσεις. Αρχικά όμως έπαιρνα από τον πίνακα τη μικρότερη τιμή εκείνης της πεντάδας μέτρων στην οποία "έπεφτε" η απαιτούμενη ενέργεια και, φυσικά, ήταν αρκετά πιο μακριά από την πραγματική τιμή.
Θα το κοιτάξω ... είδα και εγώ την απόκλιση όταν έπαιζα με τις μπάρες ...

ps
Πολύ καλή δουλειά .. τώρα που το βλέπω με την ησυχία μου ...
 
Όμως, το πιο σημαντικό νομίζω πως είναι να αντιστρέψουμε τους τύπους

Είναι εύκολο μαθηματικά αλλά βαρετό να το περάσω στο excel και στους ελέγχους που πρέπει να γίνουν ... αν έχω χρόνο κάποια άλλη στιγμή θα το κάνω ...
Αν θες σου δίνω τους τύπους να το κάνεις εσύ :)

Το έφτιαξα .... αλλά με VBA.
Δουλεύει καλά τώρα ... δοκίμασέ το.

Δες και τι έχω κάνει ...
 

Attachments

Last edited:
Να δω παραμετρους στην χηνα για παραδειγμα με νο bb 4.5 και V1.5 390 και 450 αντηστηχα....
Εσύ θες το hard core πρόγραμμα χααχαχαχαχαχα

Πάρτο γιατί στο άλλο δεν ξέρω αν θα μπορέσεις να κάνεις αυτό που θες ...
 

Attachments

Το έφτιαξα .... αλλά με VBA.
Δουλεύει καλά τώρα ... δοκίμασέ το.
Βασίλη, η
=InterceptsofTwoDataSets($C$34:$C$134;$D$34:$D$134;$G$34:$G$134;J35)
ισοδυναμεί με την
=TREND(OFFSET($C$33;MATCH($AJ$4;$G$34:$G$134;-1);0;2);OFFSET($G$33;MATCH($AJ$4;$G$34:$G$134;-1);0;2);$AJ$4)

Αυτό εννούσα με την γραμμική παρεμβολή αλλά με το βήμα των 5 μέτρων είναι πιο αισθητό το σφάλμα της γραμμικότητας. Το σκέφτηκα να μειώσω το βήμα αλλά δεν ήθελα να αυξήσω κι άλλο τους τύπους στο φύλλο (αν και δεν είναι αργοί).

Οπότε μπορεί να γίνει και πάλι xlsx η v1.2 ;)

Υ.Γ.
Κάτι μου λέει πως το θέμα πρέπει να αποκτήσει το δικό του νήμα.
 
Υ.Γ.
Κάτι μου λέει πως το θέμα πρέπει να αποκτήσει το δικό του νήμα.
Άντε και την τελευταία version 1.3 για σήμερα ... με Hevi, βισμούθιο και βολφράμιο για τον @Maikl duckhunting και τον @ΝίκοςΠ
Μιχάλη ... 10άευρω το φυσίγγι !!!!!

Φτιάξε την επόμενη έκδοση v1.4 εσύ Γιάννη ... :) χωρίς vba ...
 

Attachments

Για την χηνα σε νο σκαγιου BB -4.5 mm
Τα μεγέθη σκαγιών στο φύλλο Data είναι Copy Paste απο το site της NSI και μπορείς κάλλιστα να τα αλλάξεις.
Δεν είμαι σίγουρος και για το ειδικό βάρος του ατσαλιού (Steel) που έχω βάλει στο ίδιο φύλλο.
Όλα (σχεδόν) τα υπόλοιπα στοιχεία είναι CLopy Paste από τον Βασίλη. :)

Γενικά, ό,τι θέλετε και μπορείτε να το αλλάξετε με κλειδωμένο το φύλλο Results, αλλάξτε το. Ό,τι δεν μπορείτε, πείτε μας να το αλλάξουμε εμείς.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top