Και τα δύο και είσαι ok.Έχω μπερδευτεί τώρα... να αγοράσω 870 ή ένα G3 ? ......
Γιώργη η επιβράδυνση νομίζω ότι οφείλεται στην τάση που ασκεί το ελατήριο του μοχλού σφήνωσης, η οποία πρέπει να υπερνικηθεί έτσι ώστε ο μοχλός να απαγκιστρωθεί από την κεφαλή του κλείστρου.Απ’ αυτή την χρονική επιβράδυνση παίρνει και την ονομασία του το σύστημα λειτουργίας του όπλου αυτού: «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου».
Το 870 super mag και κάνει και για τα δύο !Και τα δύο και είσαι ok.
Όχι που θα κωλωσεις σε τέτοια διλήμματα!!Και τα δύο και είσαι ok.
Αν πάρεις G3 πάρε να είναι (ΕΑ) μην πάρεις τα απλάΈχω μπερδευτεί τώρα... να αγοράσω 870 ή ένα G3 ? ......
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δουλεύουν και οι καραμπίνες Benelli !!! (οι φράσεις που έχω τονίσει). Είναι δηλαδή το κλασικό "σύστημα αδρανείας", αυτό που η Benelli ονομάζει με τον πιασάρικο τίτλο "Inertia Driven System" !!! Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι στον τρόπο που κλειδώνει η κεφαλή του κλείστρου στην κάννη. Η λειτουργία του συστήματος είναι η ίδια.Το HK G3 λειτουργεί με σύστημα «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου». Τα παραγόμενα (καυσ)αέρια από την καύση της πυρίτιδας, λόγω της υψηλής θερμικής και κινητικής ενέργειας που εμπεριέχουν, καθώς εκτονώνονται, προωθούν βίαια την βολίδα προς το στόμιο της κάννης προσδίδοντάς την ταχύτητα περίπου 800 μ/δευτ. Λόγω της αρχής διατηρήσεως της ορμής, καθώς η βολίδα κινείται εμπρός το τουφέκι κινείται προς τα πίσω ως σύστημα δηλ. μαζί με όλα του τα μέρη. Κάποια στιγμή φρενάρει στον ώμο του σκοπευτή και λόγω αδράνειας το κυρίως κλείστρο το οποίο είναι 4 φορές βαρύτερο από την κεφαλή συνεχίζει την πορεία του προς τα πίσω. Όταν καλύψει την απαιτούμενη διαδρομή, η εσωτερική του κατασκευή είναι τέτοια που ξεκλειδώνει την κεφαλή τραβώντας τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα και την συμπαρασύρει (την κεφαλή). Αυτή με τη σειρά της εξωλκεύει τον κάλυκα και τον απορρίπτει. Ταξιδεύοντας το κλείστρο προς τα πίσω όμως, συσπειρώνει το επανατατικό ελατήριο και αφού τερματίσει η διαδρομή του, το συσπειρωμένο ελατήριο το επαναφέρει πλέον προς τα εμπρός. Ταξιδεύοντας προς τα εμπρός συμπαρασύρει νέο φυσίγγιο από τη γεμιστήρα και το προωθεί στη θαλάμη. Και τέλος αφού το κλείστρο έρθει στη θέση του δηλ. κεφαλή και κυρίως κλείστρο «κολλήσουν» κλειδώνει στο παρέκταμα της κάννης με τα δύο ρουλεμάν που σφηνώνουν σε αντίστοιχες εσοχές δεξιά και αριστερά. Πρέπει δε να τονίσουμε ότι, η χρονική διάρκεια της διαδρομής του κυρίως κλείστρου προς τα πίσω, λόγω αδρανείας όπως είπαμε, είναι αρκετή, ώστε να βγεί η βολίδα από την κάννη ούτως ώστε, όταν θα ξεκλειδωθεί η κεφαλή του κλείστρου η πίεση μέσα στην κάννη θα έχει πέσει στην 1 ατμ. Απ’ αυτή την χρονική επιβράδυνση παίρνει και την ονομασία του το σύστημα λειτουργίας του όπλου αυτού: «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου».
Τρύπα/ες στην κάννη δεν υπάρχουν, ούτε πιστόνι στη σωλήνα οδηγό του κλείστρου και του επανατατικού ελατηρίου που βρίσκεται επάνω από την κάννη και ως εκ τούτου το σχήμα που συνοδεύει παραπάνω τις «αρχές λειτουργίας» όπου γίνεται περιγραφή της λειτουργίας του τυφεκίου είναι εντελώς λάθος.
Εν τούτοις πολλοί τύποι ημιαυτόματων όπλων λειτουργούν με το σύστημα της «περισυλλογής των αερίων» όπως το Μ1, το FN, το AR 15 (M16), το AK47 κ.α το G3 όμως όχι. Και σ’ αυτό οφείλεται εν πολλοίς η αξιοπιστία του. ...
Πάλι λάθος είσαι και δεν θέλεις να καταλάβεις.Στέλιο εννοείς ότι αν αφαιρέσουμε το ελατηριο που βρίσκεται εντός του κλείστρου, το σύστημα θα λειτουργήσει ; Θα το δοκιμάσω και θα το γράψω εδώ αν και αμφιβάλω. Και οι δύο μηχανισμοί μπορούν να θεωρηθούν αδράνειας, αλλά οι διαφορές στον τρόπο που εκμεταλλευονται την αδράνεια της μάζας του πίσω μέρους του κλείστρου, είναι θεμελιώδεις. Στον μηχανισμό του Civollani η αδράνεια της μάζας του κελύφους του κλείστρου συσσωρευει ενέργεια συμπιεζοντας το ελατηριο, η αποσυμπίεση του οποίου ξεκλειδώνει το κλείσιμο. Στον μηχανισμό heckler koch δεν υπάρχει κανένα ελατηριο που να συμπιέζεται και να αποθηκεύει ενέργεια, και και όλη η λειτουργία είναι ένα ισοζύγιο αδράνειας + τριβών σε συνδυασμό με την πορεία των πιέσεων εντός της κάννης. Η κύρια διαφορά ανάμεσα στα δύο συστήματα είναι πως στο ένα η αδράνεια και μόνο αυτή ανοίγει το κλείσιμο, ενώ στο άλλο η αδράνεια μαζί με τις τριβές ΔΕΝ
επιτρέπουν να ανοίξει το κλείσιμο ( αυτό στην αρχική φάση και όσο οι πιέσεις είναι σε ανοδική πορεία), και μόνο όταν η ισορροπία αδράνειας του πίσω μέρους του κλείστρου + τριβές = πιέσεις, ανατρέπεται υπέρ των πιέσεων, τότε συμπιεζονται τα κυλινδρακια εντός του κλείστρου ( αυτά με την σειρά τους σπρώχνουν το πίσω μέρος του κλείστρου) και ανοίγει το κλείσιμο. Ο χρονισμός του συστήματος Civollani είναι τέλειος για τα λειοκαννα, αλλά μη εφαρμοσιμος στα ραβδωτά, και αντίθετα ο χρονισμός του συστήματος heckler koch λειτουργεί στα ραβδωτά ( όχι σε όλα) αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα λειοκαννα. Και οι δύο μηχανισμοί είναι απλοί και ευφυεστατοι, αλλά τα εύσημα ανήκουν στον πρωτοπόρο Σουηδό που εφηύρε το σύστημα αδράνειας και από τον οποίο
εμπνευστηκαν και οι δύο.
Ούτε δεύτερη ούτε τρίτη.Και η δεύτερη σκέψη που θα πρέπει να κάνεις είναι το ερώτημα : γιατί ενώ το κλείστρο παραμένει κλειδωμενο για κάποια χιλιοστά του δευτερολεπτου, κατόπιν υποχωρεί.
Τι είναι τούτο το ΕΑ ????Αν πάρεις G3 πάρε να είναι (ΕΑ) μην πάρεις τα απλά
Ειδικής Ακρίβειας μάλλον....Τι είναι τούτο το ΕΑ ????
Εσωτερικό του κλείστρου από το πίσω μέρος του.Στέφανε προσπάθησα να το γράψω κατανοητό σε όλους, για να το αντιληφθεί κανείς χρειάζεται να το κάνει εικόνα καθώς και στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής. Για να το καταλάβεις, γιατί βλέπω ότι φαντάζεσαι πράγματα που δεν υφίστανται, σκέψου τι θα μπορούσε να συμβαίνει ΑΚΡΙΒΩΣ την στιγμή μετά την έκρηξη του καψυλιου, ώστε να ΜΗΝ ανοίγει το κλείσιμο . Και η δεύτερη σκέψη που θα πρέπει να κάνεις είναι το ερώτημα : γιατί ενώ το κλείστρο παραμένει κλειδωμενο για κάποια χιλιοστά του δευτερολεπτου, κατόπιν υποχωρεί.
Σωστός.Στον μηχανισμό heckler koch δεν υπάρχει κανένα ελατηριο που να συμπιέζεται και να αποθηκεύει ενέργεια, και και όλη η λειτουργία είναι ένα ισοζύγιο αδράνειας + τριβών σε συνδυασμό με την πορεία των πιέσεων εντός της κάννης.
Κάποια στιγμή φρενάρει στον ώμο του σκοπευτή και λόγω αδράνειας το κυρίως κλείστρο το οποίο είναι 4 φορές βαρύτερο από την κεφαλή συνεχίζει την πορεία του προς τα πίσω. Όταν καλύψει την απαιτούμενη διαδρομή, η εσωτερική του κατασκευή είναι τέτοια που ξεκλειδώνει την κεφαλή τραβώντας τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα και την συμπαρασύρει (την κεφαλή).
[/QUO. Ποιός τα έγραψε αυτά Στέφανε ; Στο παραπάνω να σου ρωτήσω δύο πράγματα : 1) Ας υποθέσουμε ότι το όπλο φρενάρει, όπως γράφεις στον ώμο. Δηλαδή αν ρίξει το όπλο χωρίς να ακουμπάει σε ώμο, αλλά κρατημένο ελεύθερο από < φρεναρισμα> , δεν θα λειτουργήσει ; 2) Μετά γράφεις ότι το μέρος του κλείστρου που οπισθοχωρει ξεκλειδώνει την κεφαλή ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα. Μια που όπως λες έχεις λύσει g3 αμέτρητες φορές , για κάνε τον κόπο να δεις αν τα δύο ρουλεμάν όπως λες, ( δύο κυλινδρακια είναι στην πραγματικότητα), έχουν οποιαδήποτε σύνδεση με το κλείστρο, ώστε να είναι δυνατόν να τα τραβήξει προς τα μέσα. Μην τα πάρεις όλα αυτά σαν κόντρα, ούτε σε γνωρίζω και ούτε κάνω επίδειξη γνώσεων. Αλλά αυτός που τα γράφει αυτά τα παραπάνω , παραλίγο να αντιληφθεί το τι συμβαίνει σε αυτό τον μηχανισμό, όμως βρήκε ταβάνι. Το χειρότερο, όπως συμβαίνει συχνά, σε πήρε στο λαιμό του με την ημιμάθεια του. Όταν ήμουν φαντάρος το 89 στο Πετροχωρι Ξάνθης στο μηχανικό, ένας επιλοχιας οταν μας έδειχνε το g3 σε ερώτηση κάποιου για το πως λειτουργεί ο μηχανισμός, προς τιμήν του απάντησε ότι δεν γνωρίζει και μου ζήτησε να το αναλύσω στους υπόλοιπους, επειδή είχαμε γνωριστεί και συζητάγαμε για όπλα και κυνήγι. Έχοντας το όπλο και δείχνοντας, έγινε αντιληπτό για τους περισσότερους ( ένα μεγάλο ποσοστό ήταν απόφοιτοι πολυτεχνείου), δυστυχώς γράφω από κινητό και αυτή η ευχέρεια χάνεται.