Remington Team Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Απ’ αυτή την χρονική επιβράδυνση παίρνει και την ονομασία του το σύστημα λειτουργίας του όπλου αυτού: «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου».
Γιώργη η επιβράδυνση νομίζω ότι οφείλεται στην τάση που ασκεί το ελατήριο του μοχλού σφήνωσης, η οποία πρέπει να υπερνικηθεί έτσι ώστε ο μοχλός να απαγκιστρωθεί από την κεφαλή του κλείστρου.
Δεν επιμένω, μπορεί να κάνω λάθος.
 
Στην σελίδα 379 είχα γράψει εξηγώντας χοντρικά στον Στέφανο πως λειτουργεί το σύστημα heckler koch. Δείτε σε αργή κίνηση το βίντεο στο σημείο που ζουμάρει στο κλείστρο και παρατηρήστε την ακινησία όλων των τμημάτων την στιγμή που αναφλεγεται η πυρίτιδα. Η επόμενη κίνηση που γίνεται είναι η εισχωρηση των δύο μικρών κυλινδρων προς το εσωτερικό του κλείστρου και συνεπώς το κλείστρο ξεκλειδώνει. Όποιες απορίες θα τις απαντήσω μετά το κυνήγι, το μεσημέρι.
 
Το HK G3 λειτουργεί με σύστημα «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου». Τα παραγόμενα (καυσ)αέρια από την καύση της πυρίτιδας, λόγω της υψηλής θερμικής και κινητικής ενέργειας που εμπεριέχουν, καθώς εκτονώνονται, προωθούν βίαια την βολίδα προς το στόμιο της κάννης προσδίδοντάς την ταχύτητα περίπου 800 μ/δευτ. Λόγω της αρχής διατηρήσεως της ορμής, καθώς η βολίδα κινείται εμπρός το τουφέκι κινείται προς τα πίσω ως σύστημα δηλ. μαζί με όλα του τα μέρη. Κάποια στιγμή φρενάρει στον ώμο του σκοπευτή και λόγω αδράνειας το κυρίως κλείστρο το οποίο είναι 4 φορές βαρύτερο από την κεφαλή συνεχίζει την πορεία του προς τα πίσω. Όταν καλύψει την απαιτούμενη διαδρομή, η εσωτερική του κατασκευή είναι τέτοια που ξεκλειδώνει την κεφαλή τραβώντας τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα και την συμπαρασύρει (την κεφαλή). Αυτή με τη σειρά της εξωλκεύει τον κάλυκα και τον απορρίπτει. Ταξιδεύοντας το κλείστρο προς τα πίσω όμως, συσπειρώνει το επανατατικό ελατήριο και αφού τερματίσει η διαδρομή του, το συσπειρωμένο ελατήριο το επαναφέρει πλέον προς τα εμπρός. Ταξιδεύοντας προς τα εμπρός συμπαρασύρει νέο φυσίγγιο από τη γεμιστήρα και το προωθεί στη θαλάμη. Και τέλος αφού το κλείστρο έρθει στη θέση του δηλ. κεφαλή και κυρίως κλείστρο «κολλήσουν» κλειδώνει στο παρέκταμα της κάννης με τα δύο ρουλεμάν που σφηνώνουν σε αντίστοιχες εσοχές δεξιά και αριστερά. Πρέπει δε να τονίσουμε ότι, η χρονική διάρκεια της διαδρομής του κυρίως κλείστρου προς τα πίσω, λόγω αδρανείας όπως είπαμε, είναι αρκετή, ώστε να βγεί η βολίδα από την κάννη ούτως ώστε, όταν θα ξεκλειδωθεί η κεφαλή του κλείστρου η πίεση μέσα στην κάννη θα έχει πέσει στην 1 ατμ. Απ’ αυτή την χρονική επιβράδυνση παίρνει και την ονομασία του το σύστημα λειτουργίας του όπλου αυτού: «επιβραδυνόμενης οπισθόκρουσης του κλείστρου».
Τρύπα/ες στην κάννη δεν υπάρχουν, ούτε πιστόνι στη σωλήνα οδηγό του κλείστρου και του επανατατικού ελατηρίου που βρίσκεται επάνω από την κάννη και ως εκ τούτου το σχήμα που συνοδεύει παραπάνω τις «αρχές λειτουργίας» όπου γίνεται περιγραφή της λειτουργίας του τυφεκίου είναι εντελώς λάθος.
Εν τούτοις πολλοί τύποι ημιαυτόματων όπλων λειτουργούν με το σύστημα της «περισυλλογής των αερίων» όπως το Μ1, το FN, το AR 15 (M16), το AK47 κ.α το G3 όμως όχι. Και σ’ αυτό οφείλεται εν πολλοίς η αξιοπιστία του. ...
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δουλεύουν και οι καραμπίνες Benelli !!! (οι φράσεις που έχω τονίσει). Είναι δηλαδή το κλασικό "σύστημα αδρανείας", αυτό που η Benelli ονομάζει με τον πιασάρικο τίτλο "Inertia Driven System" !!! Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι στον τρόπο που κλειδώνει η κεφαλή του κλείστρου στην κάννη. Η λειτουργία του συστήματος είναι η ίδια.
Αυτο που περιγράφει η Benelli, ότι δηλαδή τη δουλειά την κάνει το "μαγικό" κοντόχοντρο ελατήριο που έχει μέσα στο κλείστρο, είναι απλώς ... μπούρδες. Πιστεύω, έδωσε εσκεμμένα παραπλανητική περιγραφή, μάλλον για λόγους προστασίας της "πατέντας" (τότε που πρωτοβγήκε).
Οποιοσδήποτε με στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής ή μηχανολογίας, αν λίγο καλοσκεφτεί την περιγραφή της Benelli, θα δει ότι δεν στέκει με τίποτα !!! Ατυχώς, οι περισσότεροι αρθρογράφοι (από Randy Wakeman μέχρι Ν.Κυπρίδημο ...) αναπαράγουν - αντιγράφουν την περιγραφή της Benelli, και όλος σχεδόν ο κόσμος έχει πιστέψει αυτή την εκδοχή. Ο μόνος αρθρογράφος που έχω διαβάσει, να δίνει σωστή περιγραφή της λειτουργίας του συστήματος αδρανείας, ήταν ο μακαρίτης Δημήτρης Παπαδέας ... αλλά ... "φωνή βοώντος εν τη ερήμω" ...
 
Στέλιο εννοείς ότι αν αφαιρέσουμε το ελατηριο που βρίσκεται εντός του κλείστρου, το σύστημα θα λειτουργήσει ; Θα το δοκιμάσω και θα το γράψω εδώ αν και αμφιβάλω. Και οι δύο μηχανισμοί μπορούν να θεωρηθούν αδράνειας, αλλά οι διαφορές στον τρόπο που εκμεταλλευονται την αδράνεια της μάζας του πίσω μέρους του κλείστρου, είναι θεμελιώδεις. Στον μηχανισμό του Civollani η αδράνεια της μάζας του κελύφους του κλείστρου συσσωρευει ενέργεια συμπιεζοντας το ελατηριο, η αποσυμπίεση του οποίου ξεκλειδώνει το κλείσιμο. Στον μηχανισμό heckler koch δεν υπάρχει κανένα ελατηριο που να συμπιέζεται και να αποθηκεύει ενέργεια, και και όλη η λειτουργία είναι ένα ισοζύγιο αδράνειας + τριβών σε συνδυασμό με την πορεία των πιέσεων εντός της κάννης. Η κύρια διαφορά ανάμεσα στα δύο συστήματα είναι πως στο ένα η αδράνεια και μόνο αυτή ανοίγει το κλείσιμο, ενώ στο άλλο η αδράνεια μαζί με τις τριβές ΔΕΝ
επιτρέπουν να ανοίξει το κλείσιμο ( αυτό στην αρχική φάση και όσο οι πιέσεις είναι σε ανοδική πορεία), και μόνο όταν η ισορροπία αδράνειας του πίσω μέρους του κλείστρου + τριβές = πιέσεις, ανατρέπεται υπέρ των πιέσεων, τότε συμπιεζονται τα κυλινδρακια εντός του κλείστρου ( αυτά με την σειρά τους σπρώχνουν το πίσω μέρος του κλείστρου) και ανοίγει το κλείσιμο. Ο χρονισμός του συστήματος Civollani είναι τέλειος για τα λειοκαννα, αλλά μη εφαρμοσιμος στα ραβδωτά, και αντίθετα ο χρονισμός του συστήματος heckler koch λειτουργεί στα ραβδωτά ( όχι σε όλα) αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα λειοκαννα. Και οι δύο μηχανισμοί είναι απλοί και ευφυεστατοι, αλλά τα εύσημα ανήκουν στον πρωτοπόρο Σουηδό που εφηύρε το σύστημα αδράνειας και από τον οποίο
εμπνευστηκαν και οι δύο.
 
Στέλιο εννοείς ότι αν αφαιρέσουμε το ελατηριο που βρίσκεται εντός του κλείστρου, το σύστημα θα λειτουργήσει ; Θα το δοκιμάσω και θα το γράψω εδώ αν και αμφιβάλω. Και οι δύο μηχανισμοί μπορούν να θεωρηθούν αδράνειας, αλλά οι διαφορές στον τρόπο που εκμεταλλευονται την αδράνεια της μάζας του πίσω μέρους του κλείστρου, είναι θεμελιώδεις. Στον μηχανισμό του Civollani η αδράνεια της μάζας του κελύφους του κλείστρου συσσωρευει ενέργεια συμπιεζοντας το ελατηριο, η αποσυμπίεση του οποίου ξεκλειδώνει το κλείσιμο. Στον μηχανισμό heckler koch δεν υπάρχει κανένα ελατηριο που να συμπιέζεται και να αποθηκεύει ενέργεια, και και όλη η λειτουργία είναι ένα ισοζύγιο αδράνειας + τριβών σε συνδυασμό με την πορεία των πιέσεων εντός της κάννης. Η κύρια διαφορά ανάμεσα στα δύο συστήματα είναι πως στο ένα η αδράνεια και μόνο αυτή ανοίγει το κλείσιμο, ενώ στο άλλο η αδράνεια μαζί με τις τριβές ΔΕΝ
επιτρέπουν να ανοίξει το κλείσιμο ( αυτό στην αρχική φάση και όσο οι πιέσεις είναι σε ανοδική πορεία), και μόνο όταν η ισορροπία αδράνειας του πίσω μέρους του κλείστρου + τριβές = πιέσεις, ανατρέπεται υπέρ των πιέσεων, τότε συμπιεζονται τα κυλινδρακια εντός του κλείστρου ( αυτά με την σειρά τους σπρώχνουν το πίσω μέρος του κλείστρου) και ανοίγει το κλείσιμο. Ο χρονισμός του συστήματος Civollani είναι τέλειος για τα λειοκαννα, αλλά μη εφαρμοσιμος στα ραβδωτά, και αντίθετα ο χρονισμός του συστήματος heckler koch λειτουργεί στα ραβδωτά ( όχι σε όλα) αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα λειοκαννα. Και οι δύο μηχανισμοί είναι απλοί και ευφυεστατοι, αλλά τα εύσημα ανήκουν στον πρωτοπόρο Σουηδό που εφηύρε το σύστημα αδράνειας και από τον οποίο
εμπνευστηκαν και οι δύο.
Πάλι λάθος είσαι και δεν θέλεις να καταλάβεις.
Ποιές τριβές και ποιές πιέσεις;
 
Στέφανε προσπάθησα να το γράψω κατανοητό σε όλους, για να το αντιληφθεί κανείς χρειάζεται να το κάνει εικόνα καθώς και στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής. Για να το καταλάβεις, γιατί βλέπω ότι φαντάζεσαι πράγματα που δεν υφίστανται, σκέψου τι θα μπορούσε να συμβαίνει ΑΚΡΙΒΩΣ την στιγμή μετά την έκρηξη του καψυλιου, ώστε να ΜΗΝ ανοίγει το κλείσιμο . Και η δεύτερη σκέψη που θα πρέπει να κάνεις είναι το ερώτημα : γιατί ενώ το κλείστρο παραμένει κλειδωμενο για κάποια χιλιοστά του δευτερολεπτου, κατόπιν υποχωρεί.
 
Και η δεύτερη σκέψη που θα πρέπει να κάνεις είναι το ερώτημα : γιατί ενώ το κλείστρο παραμένει κλειδωμενο για κάποια χιλιοστά του δευτερολεπτου, κατόπιν υποχωρεί.
Ούτε δεύτερη ούτε τρίτη.
Λόγω αδράνειας με την δύναμη που φεύγει η βολίδα προς μπροστά υπάρχει και η δύναμη προς τα πίσω.
Με αυτήν την δύναμη -ανάκρουση -πηγαίνει το όπλο πίσω.
(Τα υπόλοιπα τα κάνω αντιγραφή επικόλληση γιατί τα έχει κατανοητά : )

Κάποια στιγμή φρενάρει στον ώμο του σκοπευτή και λόγω αδράνειας το κυρίως κλείστρο το οποίο είναι 4 φορές βαρύτερο από την κεφαλή συνεχίζει την πορεία του προς τα πίσω. Όταν καλύψει την απαιτούμενη διαδρομή, η εσωτερική του κατασκευή είναι τέτοια που ξεκλειδώνει την κεφαλή τραβώντας τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα και την συμπαρασύρει (την κεφαλή).
 
Last edited:
Ειδικής Ακρίβειας μάλλον....


Nikos Xardalias Xardalias GIF - Nikos Xardalias Xardalias Χαρδαλιας -  Discover & Share GIFs
 
Στέφανε προσπάθησα να το γράψω κατανοητό σε όλους, για να το αντιληφθεί κανείς χρειάζεται να το κάνει εικόνα καθώς και στοιχειώδεις γνώσεις φυσικής. Για να το καταλάβεις, γιατί βλέπω ότι φαντάζεσαι πράγματα που δεν υφίστανται, σκέψου τι θα μπορούσε να συμβαίνει ΑΚΡΙΒΩΣ την στιγμή μετά την έκρηξη του καψυλιου, ώστε να ΜΗΝ ανοίγει το κλείσιμο . Και η δεύτερη σκέψη που θα πρέπει να κάνεις είναι το ερώτημα : γιατί ενώ το κλείστρο παραμένει κλειδωμενο για κάποια χιλιοστά του δευτερολεπτου, κατόπιν υποχωρεί.
Εσωτερικό του κλείστρου από το πίσω μέρος του.
Screenshot_1.jpg
Το ποιος φαντάζεται πράγματα και ποιος δεν έχει στοιχειώδεις γνώσεις για αυτά που γράφει να μην το σχολιάσω.
 
Στον μηχανισμό heckler koch δεν υπάρχει κανένα ελατηριο που να συμπιέζεται και να αποθηκεύει ενέργεια, και και όλη η λειτουργία είναι ένα ισοζύγιο αδράνειας + τριβών σε συνδυασμό με την πορεία των πιέσεων εντός της κάννης.
Σωστός.
 
Κάποια στιγμή φρενάρει στον ώμο του σκοπευτή και λόγω αδράνειας το κυρίως κλείστρο το οποίο είναι 4 φορές βαρύτερο από την κεφαλή συνεχίζει την πορεία του προς τα πίσω. Όταν καλύψει την απαιτούμενη διαδρομή, η εσωτερική του κατασκευή είναι τέτοια που ξεκλειδώνει την κεφαλή τραβώντας τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα και την συμπαρασύρει (την κεφαλή).
[/QUO. Ποιός τα έγραψε αυτά Στέφανε ; Στο παραπάνω να σου ρωτήσω δύο πράγματα : 1) Ας υποθέσουμε ότι το όπλο φρενάρει, όπως γράφεις στον ώμο. Δηλαδή αν ρίξει το όπλο χωρίς να ακουμπάει σε ώμο, αλλά κρατημένο ελεύθερο από < φρεναρισμα> , δεν θα λειτουργήσει ; 2) Μετά γράφεις ότι το μέρος του κλείστρου που οπισθοχωρει ξεκλειδώνει την κεφαλή ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ τα δύο ρουλεμάν προς τα μέσα. Μια που όπως λες έχεις λύσει g3 αμέτρητες φορές , για κάνε τον κόπο να δεις αν τα δύο ρουλεμάν όπως λες, ( δύο κυλινδρακια είναι στην πραγματικότητα), έχουν οποιαδήποτε σύνδεση με το κλείστρο, ώστε να είναι δυνατόν να τα τραβήξει προς τα μέσα. Μην τα πάρεις όλα αυτά σαν κόντρα, ούτε σε γνωρίζω και ούτε κάνω επίδειξη γνώσεων. Αλλά αυτός που τα γράφει αυτά τα παραπάνω , παραλίγο να αντιληφθεί το τι συμβαίνει σε αυτό τον μηχανισμό, όμως βρήκε ταβάνι. Το χειρότερο, όπως συμβαίνει συχνά, σε πήρε στο λαιμό του με την ημιμάθεια του. Όταν ήμουν φαντάρος το 89 στο Πετροχωρι Ξάνθης στο μηχανικό, ένας επιλοχιας οταν μας έδειχνε το g3 σε ερώτηση κάποιου για το πως λειτουργεί ο μηχανισμός, προς τιμήν του απάντησε ότι δεν γνωρίζει και μου ζήτησε να το αναλύσω στους υπόλοιπους, επειδή είχαμε γνωριστεί και συζητάγαμε για όπλα και κυνήγι. Έχοντας το όπλο και δείχνοντας, έγινε αντιληπτό για τους περισσότερους ( ένα μεγάλο ποσοστό ήταν απόφοιτοι πολυτεχνείου), δυστυχώς γράφω από κινητό και αυτή η ευχέρεια χάνεται.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top