Βελτιώσεις - παρεμβάσεις σε κυνηγετικά όπλα

Ωραίο θέμα άνοιξε ο Γιώργος (Altair Lusso)!
Και να πω την αλήθεια ήθελα τον τελευταίο καιρό να ρωτήσω κάποια πράγματα, αλλά δεν είχα χρόνο...
Σκεφτόμουν να κατέβω Αθήνα για κάποιες δουλειές και να έπαιρνα και το όπλο μου, μετά απο 4 χρόνια χρήσης, για έναν έλεγχο στο οπλουργείο ΗΦΑΙΣΤΟΣ του κ. Παπατσαρούχα.
Με αφορμή αυτά που έγραψε ο Αρις παραπάνω, για την βελτίωση που είδε στο όπλο του Αντώνη, μετά απο επέμβαση του κώννους που έκανε ο Παπατσαρούχας (Αρι περιμένω εναγωνίως, μια φωτο απο τη δουλειά που έγινε), αρχισα να ''ψήνομαι'' και να σκέφτομαι μήπως πρέπει να ''γαργαλίσω'' και λίγο τους κώνους, δεν ανέφερε κάποιος και κάτι αρνητικό πέραν από την αφαίρεση του χρωμίου, που δεν υπάρχει θέμα στο όπλο μου μιας και έχει αχρωμίοτες κάννες, ευκαιρία είναι να μετρηθούν και η πραγματική διάμετρο των καννων (18,5 αναγράφουν) και η πραγματική τους σύσφιξη (τσοκ).
Οι εργοστασιακοί κώννοι, όπως τους έχω υπολογίσει, δεν πρέπει να είναι πάνω απο 1,5 εκ. βάζω και μερικές φώτο να μου πείτε την άποψή σας...
0452.jpg
0453.jpg
0450.jpg

Απο την άλλη αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό τις όποιες επεμβάσεις αλλοιώνουν τις προδιαγραφές ενός όπλου, που έχουν μάλιστα σχέση και με την αφαίρεση μετάλλου σε ένα νευραλγικό σημείο της κάννης, που αναπτυσσονται οι μεγαλύτερες πίεσης της πυροδότησης αλλά και στην ακύρωση των σφραγίδων δοκιμής του.
Έψαξα στην ιστοσελιδα της CIP αλλά και της τράπεζας δοκιμών του Birmingham και δεν είδα (ή δεν κατάλαβα) να αναφέρονται ότι χρειάζονται επαναδοκιμή (reproofing) όπλα στα οποία έχει γίνει επέμβαση στους κώννους (lenghtening forcing cone) ενώ αναφέρουν σαφέστατα ότι ακυρώνονται οι σφραγίδες δοκιμής και χρειάζονται επαναδοκιμή όπλα στα οποία έχει γίνει επιμήκυνση θαλάμης, διεύρυνση αυλού πάνω απο 0,02 χιλ, αλλαγή συσφίξεις.
Ένα ακόμα που μου κάνει εντύπωση είναι, ενώ ο κώννος συναρμογής είναι ενα κρίσιμο (για την ασφάλεια του όπλου και τη βλητική) κομμάτι της κάννης, δεν μετριέται και δεν σφραγίζεται από καμιά τραπεζα δοκιμών (όπως π.χ το μήκος θαλάμης, ο αυλός, τα τσοκ) με αποτέλεσμα εάν δεν ξέρει κάποιος τις αρχικές προδιαγραφές της κάννης ενός μεταχειρισμένου όπλου, να μην ξέρει (ή να μην μπορεί να αποδείξει) οτι έχει γίνει επέμβαση σ' αυτο το σημείο του όπλου...

Έχει κάποιος κανει δοκιμές πριν την επέμβαση στους κώννους του όπλου του και μετά και να έχει κρατήσει μετρήσιμα στοιχεία (συγκέντρωση, διάτρηση, φωτο κατανομών κ.λ.π)?

Πανω στο θηραμα ναι υπαρχει διαφορα Τασο, ειδικα πανω στο θηραμα που ειναι μια εικονα που ουτε να την περιγραψεις μπορεις ουτε να την διηγηθεις... Εχει εντονοτερη "δυναμη κρουσης"... ελαφρια πτωση της ταχυτητας των σκαγιων συμφωνα κ με αλλες εμπειριες κ μετρησεις...
Αρι επειδή μου φαίνεται λιγο αντιφατικό αυτό (ή εγω δεν κατάλαβα) λογικά αφού πέφτει η ταχύτητα των σκαγιών δεν θα έπρεπε να έχουν και μικρότερη δύναμη κρούσης?
Μήπως με τον μακρύτερο κώννο, έχουν μικρότερη ταχύτητα στο στόμιο (αρχική), άλλα μεγαλύτερη στην απόσταση που βάλλεται το θήραμα (μένουσα), λόγω λιγότερων παραμορφώσεων, εξαιτίας της ομαλότερης μετάβασής των σκαγιών από τη θαλάμη στον αυλό?
Μήπως βρίσκουν το θήραμα περισσότερα σκάγια, λόγω καλυτερων κατανομών?
 
Είναι πολύ ποιο "ελέγξιμη" η αχρωμίωτη κάννη, αλλά κάπου είχα διαβάσει ότι ο κατασκευαστής υπολογίζει το χρώμιο στα δομικά χαρακτηριστικά της κάννης και αν αφαιρεθεί ίσως δημιουργηθεί θέμα. Αν δεν κάνω λάθος το είχα διαβάσει σε κάποιο forum όταν ψαχνόμουν για την επισκευή του robust μου
 
Είναι πολύ ποιο "ελέγξιμη" η αχρωμίωτη κάννη, αλλά κάπου είχα διαβάσει ότι ο κατασκευαστής υπολογίζει το χρώμιο στα δομικά χαρακτηριστικά της κάννης και αν αφαιρεθεί ίσως δημιουργηθεί θέμα. Αν δεν κάνω λάθος το είχα διαβάσει σε κάποιο forum όταν ψαχνόμουν για την επισκευή του robust μου
Εννοείς το χρώμιο που υπάρχει σαν στοιχείο στην δομή του ατσαλιού?
π.χ χρωμιομολυβδιανιουχο ατσάλι...
 
Το φιλμ χρωμίου μέσα στην κάννη. Είχα διαβάσει ότι οι κατασκευαστές εκμεταλεύονταν την μεγαλύτερη σκληρότητα του χρωμίου για να κάνουν εκπτώσεις στο ατσάλι των κανών ποιότητα - ποσότητα. Δεν έχω βέβαια μηχανολογικές γνώσεις για να κρίνω την ορθότητα του αλλά δεν μου είχε ακουστεί παράλογο.
 
Τασο το εχω ξαναγραψει. Ευτυχως που υπαρχουν και αυτοι και βλεπουμε πραγματικη καινοτομια και βελτιωση της βλητικης. Οι εταιρειες οπλων μας πασσαρουν τα τελευταια 20 χρονια καννες πολυ χειροτερης ποιοτητας αποτι τα προηγουμενα 20. Οχι που δεν ξερουν, δεν θελουν. Εγω περιμενω να δω και πολλες aftermarket καννες απο αυτους που φτειαχνουν τσοκ στα επομενα χρονια (H Briley ηδη φτειαχνει). Tα μαμισια τσοκ των περισσοτερων εταιρειων ειναι απλα μετρια και απο πολυ φθηνιαρικα υλικα φτειαγμενα για τα λεφτα που πληρωνουμε.
παυλο επειδη ρε φιλε δεν εχω ασχοληθει ουτε με βλητικη αλλα ουτε και με κωνους κ.α.πιστευεις οτι η καννη της rem θελει βελτιωσεις?ρωταω για να μαθαινω και πραγματα γιατι με την 11-87 ουτε τραυματισμενα εχω ουτε εχω ιδιαιτερα προβληματα στα σκοτωματα να μην ειναι καθαρα.διαμπερη τραυματα εχω δει σε φυσιγγια με υψηλες αρχικες ταχυτητες.βεβαια δεν εχω κυνηγησει ποτε μου παπια για να κανω συγκριση με αλλα θηραματα.αλλα μεχρι φασσα που παω δεν εχω ποτε προβλημα με τραυματισμενα ακομα και σε αρκετα μακρινες αποστασεις.σε ποια οπλα και τι αυλους θελει βελτιωσεις μια κανη?και η ερωτηση δεν ειναι μονο για τον παυλο αλλα για οποιον μπορει και θελει ν απαντησει.η συζητηση για τα τσοκ ειναι αλλη υποθεση.εγω παντως απ αυτα που εχω δει με τα briley στη rem ειμαι αρκετα ικαν.και μιλαω για cyl. imp.mod και light f.οσο βεβαια και απο τα δικα της.οπως επισης και στην 391 που ειχα με light mod.πολυ καλα αποτελεσματα
 
Μήπως με τον μακρύτερο κώννο, έχουν μικρότερη ταχύτητα στο στόμιο (αρχική), άλλα μεγαλύτερη στην απόσταση που βάλλεται το θήραμα (μένουσα), λόγω λιγότερων παραμορφώσεων, εξαιτίας της ομαλότερης μετάβασής των σκαγιών από τη θαλάμη στον αυλό?
Μήπως βρίσκουν το θήραμα περισσότερα σκάγια, λόγω καλυτερων κατανομών?
Πεφτουν οι αρχικες ταχυτητες Σπυρο,οχι πολυ, δεν το εχω μετρησει προσωπικα εκτενως αν κ εχω 2-3 μετρησεις απο ταχογραφο που δεν μπορουν ομως να θεωρηθουν αξιοπιστες παρολλο που το φυσιγγι ειναι ιδιο ακριβως γιατι η αξιοπιστια του ταχογραφου "πααααααααααιζει" οσο μεταβαλλονται οι καιρικες συνθηκες σε μικρες διακυμανσεις...Το εχω δει ομως σε πολλες αναφορες μιας κ ειχα ψαχτει αρκετυα παλιοτερα.... Η διαφορα ειναι εντονη κυριως στα ψιλα σκαγια ακριβως λογω ομαλοτερης μεταβασης και λιγοτερων παραμορφωσεων, η διαφορα στην ¨δυναμη κρουσης" ειναι αποτελεσμα και αυτων αλλα και της μειωμενης ατρακτου...

Έχει κάποιος κανει δοκιμές πριν την επέμβαση στους κώννους του όπλου του και μετά και να έχει κρατήσει μετρήσιμα στοιχεία (συγκέντρωση, διάτρηση, φωτο κατανομών κ.λ.π)?
Εγω δεν εχω στοιχεια κρατημμενα περα απο αυτα που ειχα δει κ ειδα κ μετα στο οπλο του Αντωνη, ειναι λιγο δυσκολο να βρεις τετοια μιας κ πρεπει να εχει ασχοληθει εξαρχης καποιος με την μετρηση του αποτελεσματος μονο αυτης της επεμβασης...Ειχα ψαξει κ εγω αρκετα, αλλα....

Η εικονα του κωννου μετα την επεμβαση στον Παπατσαρουχα ειναι φαντασου του σαν εικονα στις φωτογραφιες σου ενα διπλασιο σε μηκος μαυρο δαχτυλιδι απο αυτο που εχεις τωρα...
 
παυλο επειδη ρε φιλε δεν εχω ασχοληθει ουτε με βλητικη αλλα ουτε και με κωνους κ.α.πιστευεις οτι η καννη της rem θελει βελτιωσεις?ρωταω για να μαθαινω και πραγματα γιατι με την 11-87 ουτε τραυματισμενα εχω ουτε εχω ιδιαιτερα προβληματα στα σκοτωματα να μην ειναι καθαρα.διαμπερη τραυματα εχω δει σε φυσιγγια με υψηλες αρχικες ταχυτητες.βεβαια δεν εχω κυνηγησει ποτε μου παπια για να κανω συγκριση με αλλα θηραματα.αλλα μεχρι φασσα που παω δεν εχω ποτε προβλημα με τραυματισμενα ακομα και σε αρκετα μακρινες αποστασεις.σε ποια οπλα και τι αυλους θελει βελτιωσεις μια κανη?και η ερωτηση δεν ειναι μονο για τον παυλο αλλα για οποιον μπορει και θελει ν απαντησει.η συζητηση για τα τσοκ ειναι αλλη υποθεση.εγω παντως απ αυτα που εχω δει με τα briley στη rem ειμαι αρκετα ικαν.και μιλαω για cyl. imp.mod και light f.οσο βεβαια και απο τα δικα της.οπως επισης και στην 391 που ειχα με light mod.πολυ καλα αποτελεσματα

Φιλε Ευρυπιδη, η καννη της Ρεμι ειναι παρα πολυ ποιοτικη απο τη μανα της. Εχει παρα πολυ καλη βλητικη αποδοση ετσι κι αλλοιως. Την 1100 την κυνηγησα πανω απο 20 χρονια με τη μαμισια καννη.
Τωρα επειδη πειραματιστηκα παρα πολυ με το οπλο που ριχνω τωρα και η μετατροπη ηταν μεγαλη, καννη απο 870 σε βαση Benelli, εκανα και κωνο απο την αρχη κατι σαν δοκιμη, περιμενοντας καποια οριακη βελτιωση στην ηδη πολυ καλη της Ρεμι.
Τα αποτελεσματα ηταν υπερανω περιγραφης. Δεν πιστευα αυτο που εβλεπαν τα ματια μου. Ειδικα στα ψιλα σκαγια με πολυ ψηλωμενα πουλια στα μπασιματα. Κατεβαζα τις κουκιδες ακοπες απο τα μεσουρανα εκει που παλια κατεβαζα μια στις πεντε σε αυτες τις αποστασεις. Ακομη μεγαλυτερη εντυπωση εκανε μαλλον στη παρεα μου που μετα απο μια βδομαδα τετοιες τουφεκιες ετρεξαν ολοι για κωνο.
 
Το φιλμ χρωμίου μέσα στην κάννη. Είχα διαβάσει ότι οι κατασκευαστές εκμεταλεύονταν την μεγαλύτερη σκληρότητα του χρωμίου για να κάνουν εκπτώσεις στο ατσάλι των κανών ποιότητα - ποσότητα. Δεν έχω βέβαια μηχανολογικές γνώσεις για να κρίνω την ορθότητα του αλλά δεν μου είχε ακουστεί παράλογο.
Το φίλμ του χρωμίου στις χρωμιωμένες κάννες, προσφέρει μόνο αντιοξειδωτική προστασία στις κάννες όσο δεν παρουσιάζει φθορές (σπασιμο, ξεφλούδισμα κ.λ.π), είναι τόσο λεπτό που δεν προσφέρει κάτι από άποψη αντοχής...
Εκεί που κερδίζουν οι κατασκευαστες με την χρωμίωση των καννών, είναι στην αποφυγή της τέλειας λείανσης που χρειάζεται μια αχρωμιωτη κάννη, προκειμένου να έχει μια όσο πιο στιλπνή επιφάνεια, χωρίς πόρους, για την αποφυγή εστιών οξείδωσης.
Βέβαια μια αχρωμίωτη με τη χρήση και την σωστή συντήρηση δημιουργεί μια ''πατίνα'', που βελτιώνει την ποιοτητά της.
 
Η εικονα του κωννου μετα την επεμβαση στον Παπατσαρουχα ειναι φαντασου του σαν εικονα στις φωτογραφιες σου ενα διπλασιο σε μηκος μαυρο δαχτυλιδι απο αυτο που εχεις τωρα...
Δηλαδη 'Αρι, αν είναι γύρω στο 1,5 εκ. τώρα οι κώνοι, μετά την επέμβαση θα πάνε γυρω στα 3 εκ.
Αν είναι έτσι δεν νομίζω να αφαιρείται τόσο πολύ μέταλλο που επηρεάζεται η ασφάλεια του όπλου μετα την επέμβαση, λαμβάνοντας υπόψη ότι από τη στιγμή που μεγαλώνουμε το χώρο εκτόνωσης των αερίων στον κώνο πέφτουν και οι πίεσης πού δέχεται σ' αυτό το σημείο η καννη.
Ρε μου ανάψατε φωτιές μεσημεριάτικα για μετατροπές.sarcastic.
 
Άρα Σπύρο αν είσαι σχολαστικός με το καθάρισμα δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να έχεις χρωμιωμένη κάννη;
Ετσι πιστευω, και για έναν άλλο λόγο, οτι είναι πιο ''τίμια'' η αχρωμίωτη ότι φθορά έχει την βλέπεις ενώ στο χρώμιο βλέπεις ένα μικρό πόρο και απο κάτω υπάρχει συνήθως μεγαλύτερη φθορά...
 
Ετσι πιστευω, και για έναν άλλο λόγο, οτι είναι πιο ''τίμια'' η αχρωμίωτη ότι φθορά έχει την βλέπεις ενώ στο χρώμιο βλέπεις ένα μικρό πόρο και απο κάτω υπάρχει συνήθως μεγαλύτερη φθορά...
Αυτός είναι ο μεγάλος μου καημός με το robust επειδή έχει σπάσει το χρώμιο σε πολλά σημεία φοβάμαι να κάνω αποχρωμίωση μην διαλύσει. και μου αρέσει πολύ....
 
Αυτός είναι ο μεγάλος μου καημός με το robust επειδή έχει σπάσει το χρώμιο σε πολλά σημεία φοβάμαι να κάνω αποχρωμίωση μην διαλύσει. και μου αρέσει πολύ....
Καλύτερα όμως, για την ασφάλειά σου κυρίως, να ξέρεις που και πόσο ακριβώς έχουν φθαρεί οι κάννες...
Ας του έριχνε μια ματιά ένας οπλουργός...
 
Παλιά και η SEMINOLE έφτιαχνε ...και ήταν "τούμπανο" αχαχα κυρίως για Beretta όμως, απλά απορώ πως δεν έχουν μπει στο χορό ακόμη οι "τσοκαδες" να φτιάχνουν tuning κάννες , με κώνο . σούπες λείανση ,porting κλπ ... βέβαια θα έτσουζε σαν τιμή ...αλλά το αποτέλεσμα θα αποζημίωνε οποίον ήθελε να διαθέσει $
Τολη υπάρχει αυτός ,Rob Roberts που βελτιώνει σχεδον όλα τα Performance μοντέλα τής benelli και και για τα τσοκάκια του έχω ακούσει τα καλύτερα λόγια όπως και για τις βελτιώσεις που κάνει σε κάννες ιδιωτων.



Home
http://www.gobblerguns.com/



 
Αν είναι έτσι δεν νομίζω να αφαιρείται τόσο πολύ μέταλλο που επηρεάζεται η ασφάλεια του όπλου μετα την επέμβαση,
Ο σωστος οπλουργος εγγυάται την ασφάλεια σου.Το μέταλλο που μένει είναι μέσα στις διεθνείς απαιτήσεις/προδιαγραφές.
 
ο
Ο σωστος οπλουργος εγγυάται την ασφάλεια σου.Το μέταλλο που μένει είναι μέσα στις διεθνείς απαιτήσεις.
Το ξέρω Γιάννη, αν αποφασίσω να κάνω τελικά επέμβαση στους κώνους του όπλου μου, θα το κάνω στον κ. Παπατσαρούχα αφού πρώτα συζητήσω τα υπέρ και τα κατά μαζί του...
Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση στον συγκεκριμένο οπλουργό, μιας και δεν τον ξέρω προσωπικά, είναι ο μόνος που θα μου μου έβγαζε το ψυχολογικό άγχος του ρίσκο αυτή η επέμβαση, κρίνοντας από την πολύχρονη πείρα του, και τις τεχνικές γνώσεις που έχει (αν δεν με απατάει η μνήμη μου είναι διπλωματούχος μηχανολόγος μηχανικός και με θητεία χρόνων στην Αγγλική εταιρεία BOSS).
Οχι ότι άλλοι οπλουργοί δεν κάνουν την ίδια δουλειά, αλλά από ψυχολογικής άποψης θα επέλεγα τον συγκεκριμένο.
 
Καθόλου δεν σε άπατα η μνήμη σου έτσι όπως τα λες είναι Σπύρο..
Ελπίζω μόνο να είναι ομιλητικός και κατατοπιστικός.
Γιατί να μην είναι ρε Τάσο, το όπλο μου θα πάω να του εμπιστευτώ και όχι να μαλώσουμε.sarcastic.
 
Ξέρει κανείς να μου απαντήσει αν ο κύριος Παπατσαρούχας αναλαμβάνει ο ίδιος την εργασία ή κάποιος υπάλληλος του καταστήματος;
 
Back
Top