Ωραίο θέμα άνοιξε ο Γιώργος (Altair Lusso)!
Και να πω την αλήθεια ήθελα τον τελευταίο καιρό να ρωτήσω κάποια πράγματα, αλλά δεν είχα χρόνο...
Σκεφτόμουν να κατέβω Αθήνα για κάποιες δουλειές και να έπαιρνα και το όπλο μου, μετά απο 4 χρόνια χρήσης, για έναν έλεγχο στο οπλουργείο ΗΦΑΙΣΤΟΣ του κ. Παπατσαρούχα.
Με αφορμή αυτά που έγραψε ο Αρις παραπάνω, για την βελτίωση που είδε στο όπλο του Αντώνη, μετά απο επέμβαση του κώννους που έκανε ο Παπατσαρούχας (Αρι περιμένω εναγωνίως, μια φωτο απο τη δουλειά που έγινε), αρχισα να ''ψήνομαι'' και να σκέφτομαι μήπως πρέπει να ''γαργαλίσω'' και λίγο τους κώνους, δεν ανέφερε κάποιος και κάτι αρνητικό πέραν από την αφαίρεση του χρωμίου, που δεν υπάρχει θέμα στο όπλο μου μιας και έχει αχρωμίοτες κάννες, ευκαιρία είναι να μετρηθούν και η πραγματική διάμετρο των καννων (18,5 αναγράφουν) και η πραγματική τους σύσφιξη (τσοκ).
Οι εργοστασιακοί κώννοι, όπως τους έχω υπολογίσει, δεν πρέπει να είναι πάνω απο 1,5 εκ. βάζω και μερικές φώτο να μου πείτε την άποψή σας...
Απο την άλλη αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό τις όποιες επεμβάσεις αλλοιώνουν τις προδιαγραφές ενός όπλου, που έχουν μάλιστα σχέση και με την αφαίρεση μετάλλου σε ένα νευραλγικό σημείο της κάννης, που αναπτυσσονται οι μεγαλύτερες πίεσης της πυροδότησης αλλά και στην ακύρωση των σφραγίδων δοκιμής του.
Έψαξα στην ιστοσελιδα της CIP αλλά και της τράπεζας δοκιμών του Birmingham και δεν είδα (ή δεν κατάλαβα) να αναφέρονται ότι χρειάζονται επαναδοκιμή (reproofing) όπλα στα οποία έχει γίνει επέμβαση στους κώννους (lenghtening forcing cone) ενώ αναφέρουν σαφέστατα ότι ακυρώνονται οι σφραγίδες δοκιμής και χρειάζονται επαναδοκιμή όπλα στα οποία έχει γίνει επιμήκυνση θαλάμης, διεύρυνση αυλού πάνω απο 0,02 χιλ, αλλαγή συσφίξεις.
Ένα ακόμα που μου κάνει εντύπωση είναι, ενώ ο κώννος συναρμογής είναι ενα κρίσιμο (για την ασφάλεια του όπλου και τη βλητική) κομμάτι της κάννης, δεν μετριέται και δεν σφραγίζεται από καμιά τραπεζα δοκιμών (όπως π.χ το μήκος θαλάμης, ο αυλός, τα τσοκ) με αποτέλεσμα εάν δεν ξέρει κάποιος τις αρχικές προδιαγραφές της κάννης ενός μεταχειρισμένου όπλου, να μην ξέρει (ή να μην μπορεί να αποδείξει) οτι έχει γίνει επέμβαση σ' αυτο το σημείο του όπλου...
Έχει κάποιος κανει δοκιμές πριν την επέμβαση στους κώννους του όπλου του και μετά και να έχει κρατήσει μετρήσιμα στοιχεία (συγκέντρωση, διάτρηση, φωτο κατανομών κ.λ.π)?
Μήπως με τον μακρύτερο κώννο, έχουν μικρότερη ταχύτητα στο στόμιο (αρχική), άλλα μεγαλύτερη στην απόσταση που βάλλεται το θήραμα (μένουσα), λόγω λιγότερων παραμορφώσεων, εξαιτίας της ομαλότερης μετάβασής των σκαγιών από τη θαλάμη στον αυλό?
Μήπως βρίσκουν το θήραμα περισσότερα σκάγια, λόγω καλυτερων κατανομών?
Και να πω την αλήθεια ήθελα τον τελευταίο καιρό να ρωτήσω κάποια πράγματα, αλλά δεν είχα χρόνο...
Σκεφτόμουν να κατέβω Αθήνα για κάποιες δουλειές και να έπαιρνα και το όπλο μου, μετά απο 4 χρόνια χρήσης, για έναν έλεγχο στο οπλουργείο ΗΦΑΙΣΤΟΣ του κ. Παπατσαρούχα.
Με αφορμή αυτά που έγραψε ο Αρις παραπάνω, για την βελτίωση που είδε στο όπλο του Αντώνη, μετά απο επέμβαση του κώννους που έκανε ο Παπατσαρούχας (Αρι περιμένω εναγωνίως, μια φωτο απο τη δουλειά που έγινε), αρχισα να ''ψήνομαι'' και να σκέφτομαι μήπως πρέπει να ''γαργαλίσω'' και λίγο τους κώνους, δεν ανέφερε κάποιος και κάτι αρνητικό πέραν από την αφαίρεση του χρωμίου, που δεν υπάρχει θέμα στο όπλο μου μιας και έχει αχρωμίοτες κάννες, ευκαιρία είναι να μετρηθούν και η πραγματική διάμετρο των καννων (18,5 αναγράφουν) και η πραγματική τους σύσφιξη (τσοκ).
Οι εργοστασιακοί κώννοι, όπως τους έχω υπολογίσει, δεν πρέπει να είναι πάνω απο 1,5 εκ. βάζω και μερικές φώτο να μου πείτε την άποψή σας...



Απο την άλλη αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό τις όποιες επεμβάσεις αλλοιώνουν τις προδιαγραφές ενός όπλου, που έχουν μάλιστα σχέση και με την αφαίρεση μετάλλου σε ένα νευραλγικό σημείο της κάννης, που αναπτυσσονται οι μεγαλύτερες πίεσης της πυροδότησης αλλά και στην ακύρωση των σφραγίδων δοκιμής του.
Έψαξα στην ιστοσελιδα της CIP αλλά και της τράπεζας δοκιμών του Birmingham και δεν είδα (ή δεν κατάλαβα) να αναφέρονται ότι χρειάζονται επαναδοκιμή (reproofing) όπλα στα οποία έχει γίνει επέμβαση στους κώννους (lenghtening forcing cone) ενώ αναφέρουν σαφέστατα ότι ακυρώνονται οι σφραγίδες δοκιμής και χρειάζονται επαναδοκιμή όπλα στα οποία έχει γίνει επιμήκυνση θαλάμης, διεύρυνση αυλού πάνω απο 0,02 χιλ, αλλαγή συσφίξεις.
Ένα ακόμα που μου κάνει εντύπωση είναι, ενώ ο κώννος συναρμογής είναι ενα κρίσιμο (για την ασφάλεια του όπλου και τη βλητική) κομμάτι της κάννης, δεν μετριέται και δεν σφραγίζεται από καμιά τραπεζα δοκιμών (όπως π.χ το μήκος θαλάμης, ο αυλός, τα τσοκ) με αποτέλεσμα εάν δεν ξέρει κάποιος τις αρχικές προδιαγραφές της κάννης ενός μεταχειρισμένου όπλου, να μην ξέρει (ή να μην μπορεί να αποδείξει) οτι έχει γίνει επέμβαση σ' αυτο το σημείο του όπλου...
Έχει κάποιος κανει δοκιμές πριν την επέμβαση στους κώννους του όπλου του και μετά και να έχει κρατήσει μετρήσιμα στοιχεία (συγκέντρωση, διάτρηση, φωτο κατανομών κ.λ.π)?
Αρι επειδή μου φαίνεται λιγο αντιφατικό αυτό (ή εγω δεν κατάλαβα) λογικά αφού πέφτει η ταχύτητα των σκαγιών δεν θα έπρεπε να έχουν και μικρότερη δύναμη κρούσης?Πανω στο θηραμα ναι υπαρχει διαφορα Τασο, ειδικα πανω στο θηραμα που ειναι μια εικονα που ουτε να την περιγραψεις μπορεις ουτε να την διηγηθεις... Εχει εντονοτερη "δυναμη κρουσης"... ελαφρια πτωση της ταχυτητας των σκαγιων συμφωνα κ με αλλες εμπειριες κ μετρησεις...
Μήπως με τον μακρύτερο κώννο, έχουν μικρότερη ταχύτητα στο στόμιο (αρχική), άλλα μεγαλύτερη στην απόσταση που βάλλεται το θήραμα (μένουσα), λόγω λιγότερων παραμορφώσεων, εξαιτίας της ομαλότερης μετάβασής των σκαγιών από τη θαλάμη στον αυλό?
Μήπως βρίσκουν το θήραμα περισσότερα σκάγια, λόγω καλυτερων κατανομών?