ΣΤΑ ΒΑΘΕΙΑ ΝΕΡΑ της Εξωτερικής Βλητικής
Είναι φορές που μια μελέτη είναι τόσο απλή και τόσο εξειδικευμένη, που καλύτερα να γράψω 3 κουβέντες, παρά να κατεβάσω ολόκληρο καταρράκτη διαφορικών εξισώσεων. Εξάλλου έτσι είναι και δεν αλλάζουν επειδή κάποιος πιστεύει άλλα ..
Κατέβασα για διάβασμα μια μελέτη που πλέον ο καθένας μπορεί να προσεγγίσει εδώ:
https://cyberleninka.org/article/n/747189
Για μια ακόμη φορά έχουμε παραδοχές που πλησιάζουν μεν, αλλά δεν είναι η πραγματικότητα. Μια από αυτές θεωρεί πως τα σκάγια κάνουν ελεύθερη πτήση στον αέρα, παραβλέποντας ότι για καποιο χρονικό διάστημα, η θέση ενός σκαγιού πισω από ένα άλλο, αεροδυναμικά του προσφέρει μικρότερη οπισθέλκουσα. Δεν εξετάζονται παραμορφωμένα σκάγια.
Το μέγεθος/ειδικό βάρος του σκαγιού, η πυκνότητα, σχετική υγρασία και θερμοκρασία του αέρα, η αρχική ταχύτητα, η βαρύτητα και η ταχύτητα/διεύθυνση του ανέμου, αποτελούν βασικές παραμέτρους της εξωτερικής βλητικής εκ των οποίων θα προσδιορίσουμε και την οπισθέλκουσα.(To find these constants, only the pellet size and density, muzzle velocity, air temperature, air pressure, relative humidity, and crosswind velocity are needed)
Αυξανομένης της πυκνότητας του αέρα, φρενάρουν τα σκάγια περισσότερο. Αυξανομένης της αρχικής ταχύτητας πάνω από τη ταχύτητα του ήχου, έχουμε αύξηση της οπισθέλκουσας δύναμης αλλά αυτό ομαλοποιείται μετά τα 1.3 Mach περίπου (445 m/sec), δηλαδή θα ήταν δυνατόν να αυξήσουμε το δραστικό μας βεληνεκές με βολές αρχικής ταχύτητας > 445 m/sec (θεωρητικά), ενώ πρακτικά ακόμα και αν αυτό καταστεί δυνατόν, πάλι η οπισθέλκουσα θα είναι τυρρανία. (εικόνα)
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες ... καλύτερα να μάθουμε σωστή επώμιση, εκτίμηση αποστάσεων και σκόπευση