Βλητικές Δοκιμές - Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Μιλάω για την απόδοση των κλειστών τσοκ και μόνο. Τα μέτρα τα ξέρετε εσείς καλύτερα .

Για να καταλαβω εννοεις οτι στα 35 μετρα με 9/10 τσοκ η συγκεντρωση αυτη της αποτυπωσης ειναι καλη ??
Και αν αυτο εννοεις....το ποσοστο της ''κακης'' συγκεντρωσης ποιο ειναι ?? Κουβεντα κανουμε....
 
Τα στενά παραδοσιακά τσοκ δίνουν μακριά ουρα κατά την γνώμη μου
Δεν είναι θέμα γνώμης.Ειναι αποδεδειγμένο.
Αν θυμάμαι καλά πριν 3-4 μήνες μου είπε ο Αιγινίτης σε κουβέντα που κάναμε ότι 28γρ με φούλ στα 30 μ ~ η άτρακτος έχει ~1.8 μ μήκος..
 
Για να καταλαβω εννοεις οτι στα 35 μετρα με 9/10 τσοκ η συγκεντρωση αυτη της αποτυπωσης ειναι καλη ??
Και αν αυτο εννοεις....το ποσοστο της ''κακης'' συγκεντρωσης ποιο ειναι ?? Κουβεντα κανουμε....
Έχω ακούσει ότι η tribore δίνουν καλυτερες κατανομές σε χοντρά σκάγια κάτω του 7. Νομίζω ότι Βαγγέλης θέλει να περιγράψει αυτό όταν λέει να μην περιμένεις καλύτερη συγκέντρωση με τα 9αρια. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια.
 
Για να καταλαβω εννοεις οτι στα 35 μετρα με 9/10 τσοκ η συγκεντρωση αυτη της αποτυπωσης ειναι καλη ??
Και αν αυτο εννοεις....το ποσοστο της ''κακης'' συγκεντρωσης ποιο ειναι ?? Κουβεντα κανουμε....
Δεν αναφέρομαι ούτε σε συγκεκριμένη αποτύπωση ούτε σε συγκεκριμένο φυσίγγι ούτε τίποτα, απλά λέω άτι αν σε αυτήν την κάνη το Φουλ με 9αρι δίνει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα εχει μεγάλη διαφορα ,πολύ καλύτερη απόδοση , με ίδιο φυσίγγι αλλα με μικρότερο νούμερο σκαγιου απο το 6 .
 
Ειναι μια προσωπικη τοποθετηση και μονο,χωρις ιχνος αντιπαραθεσης με κανεναν!
Διαβαζοντας και παρατηρωντας τις δοκιμες εδω μεσα θελω να πω 2-3 πραγματα
για να θυμουνται οι παλιοι και να μαθαινουν οι νεοι οπως λεει και ο σοφος λαος μας.
Οταν εναν χαρτονι βαλεται απο σκαγια,εχει τις οπες εισοδου (μπροστινη) πλευρα και
της εξοδου (πισω) πλευρα.Η εξοδος εχει ενα χαρακτηριστικο και αυτο ειναι το ξεφτι
του χαρτιου που αφηνει το σκαγι περνωντας.Η επιφανεια δηλαδη του σκαγιου θα
σπρωξει την αναλογη επιφενεια του χαρτονιου προς την φορα που κινειται και θα
δημιουργησει ενα ανασηκωμα.Οταν καποιος παρει οποια πλευρα θελει να σημαδεψει
για να μετρησει τα σκαγια και να βγαλει ποσοστο συγκεντρωσης,σε καμια περιπτωση
δεν πρεπει να εχει οπες δυο αντιθετων φορων.Δηλαδη η θα βλεπουμε την εισοδο
η την εξοδο των σκαγιων.Ποτε και τα δυο μαζι!Οι δοκιμες που ειναι μονο με ψηφιακα
στιγματα αν δεν συνοδευονται απο την απλη αρχικη δοκιμη με το φυσικο αποτυπωμα
των σκαγιων δεν πρεπει σε καμια περιπτωση να θεωρηθει ευαγγελιο.Δοκιμες τετοιες
μπορεις να βγαζεις 10 την ημερα και ας μην εχεις πιασει οπλο στα χερια σου ποτε,αρκει
να εχεις ενα απλο προγραμματακι στο σπιτι και να παιζεις τον ελευθερο χρονο σου.
Επισης οταν μια δοκιμη γινει με νουμερο σκαγιων 7 δεν γινεται να βλεπει κανεις και οπες
μεγαλυτερης διαμετρου εκτος και αν το φυσιγγι ειναι mix.Καλο ειναι λοιπον να εχουμε
στο μυαλο μας 2-3 πραγματακια ετσι ωστε να μπορουμε να καταλαβουμε τι ειναι αυτο
που βλεπουμε γενικως.Με τι οπλο και με τι φυσιγγια θα παει καποιος στο κυνηγι η στον
πινακα ειναι δικαιωμα του και πραγματικα στο χερι του.Το ποσοστο συγκεντρωσης που
αναζηταει ειναι καθαρα θεμα σκοπευτικης ικανοτητας.

*ΠΑΝΤΑ να θυμουνται τα νεα παιδια στο κυνηγι οτι:
1)Απο αυτα που ακουνε,δεν θα κρατανε τιποτα.
2)Απο αυτα που βλεπουν,θα κρατανε τα μισα.
Οι καιροι ειναι περιεργοι και οι ναρκες πολλες.
 
Last edited:
Eχεις μπερδευτεί? :rolleyes:
Καθολου φιλε , απορω που το ξερω γραφω αυτο μονο εγω , τα κλειστα τσοκ λοιπον λογω πυκνοτητας της στηλης δινουν πολυ κοντες ατρακτους , σε αντιθεση τα ανοιχτα τσοκ λογω αραιης στηλης δινουν μεγαλες ουρες , ισως να ειναι αυτος κ ολογος των πολλων αστοχιων με τα κλειστα τσοκ , η μικρη ατρακτος
 
Last edited:
Καθολου φιλε , απορω που το ξερω γραφω αυτο μονο εγω , τα κλειστα τσοκ λοιπον λογω πυκνοτητας της στηλης δινουν πολυ κοντες ατρακτους , σε αντιθεση τα ανοιχτα τσοκ λογω αραιης στηλης δινουν μεγαλες ουρες , ισως να ειναι αυτος κ ολογος των πολλων αστοχιων με τα κλειστα τσοκ , η μικρη ατρακτος
Δημητρη ο Digweed σε συνεντεξη του ελεγε οτι επειδη κυνηγαει παντα με φουλ η τουφεκια του κανει μεγαλη ατρακτο, γιαυτο κ δινει παντα πολλη μεγαλες προσκοπευσεις , χαρακτηριστικα ελεγε οτι τα πουλια πεφτουν στην τουφεκια κ οχι το αντιθετο
 
Δημητρη ο Digweed σε συνεντεξη του ελεγε οτι επειδη κυνηγαει παντα με φουλ η τουφεκια του κανει μεγαλη ατρακτο, γιαυτο κ δινει παντα πολλη μεγαλες προσκοπευσεις , χαρακτηριστικα ελεγε οτι τα πουλια πεφτουν στην τουφεκια κ οχι το αντιθετο
Κατι δεν καταλαβες καλα στην ερμηνεια οσων ειπε φιλε
 
Δημήτρη μπορείς να μας το εξηγήσεις γιατί συμβαίνει αυτό;
"Διπλωματική" απάντηση: Για τον ίδιο λόγο, που (το στενό τσοκ) περιορίζει το άνοιγμα (διάμετρο) της ατράκτου, περιορίζει και το μήκος της !! ;) Όμως κάποιοι κάποτε ασχολήθηκαν σοβαρά με τη βλητική του λειόκαννου, και μελέτησαν μεταξύ άλλων και την "άτρακτο" ... Και "δια του πειράματος, το αποτέλεσμα".
(Σίγουρα υπάρχει και η επιστημονική εξήγηση ... Όλα τα φαινόμενα υπόκεινται σε κάποιους νόμους της φυσικής και εξηγούνται, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψιν ΟΛΟΥΣ τους παράγοντες που τα επηρεάζουν, για φτάσεις στο σωστό συμπέρασμα).
Ένας από αυτούς που μελέτησαν σοβαρά και το θέμα της ατράκτου, ο Bob Brister αναφέρει στο βιβλίο του "Shotgunning: The art and the science" ότι βασικό ρόλο στο μήκος της ατράκτου παίζει η ποιότητα των σκαγιών. Παρατήρησε ότι με κοινά φυσίγγια με απλά μαλακά μολύβδινα σκάγια, το φουλ τσοκ του έδινε σημαντικά μικρότερο μήκος ατράκτου από τον κύλινδρο. Αλλά, με φυσίγγια που είχαν πολύ καλής ποιότητας σκληρά σκάγια, κι ακόμη περισσότερο αν περιείχαν και μπάφερ, δεν υπήρχε ουσιαστική διαφορά στο μήκος ατράκτου μεταξύ κυλίνδρου και φουλ τσοκ.
 
"Διπλωματική" απάντηση: Για τον ίδιο λόγο, που (το στενό τσοκ) περιορίζει το άνοιγμα (διάμετρο) της ατράκτου, περιορίζει και το μήκος της !! ;) Όμως κάποιοι κάποτε ασχολήθηκαν σοβαρά με τη βλητική του λειόκαννου, και μελέτησαν μεταξύ άλλων και την "άτρακτο" ... Και "δια του πειράματος, το αποτέλεσμα".
(Σίγουρα υπάρχει και η επιστημονική εξήγηση ... Όλα τα φαινόμενα υπόκεινται σε κάποιους νόμους της φυσικής και εξηγούνται, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψιν ΟΛΟΥΣ τους παράγοντες που τα επηρεάζουν, για φτάσεις στο σωστό συμπέρασμα).
Ένας από αυτούς που μελέτησαν σοβαρά και το θέμα της ατράκτου, ο Bob Brister αναφέρει στο βιβλίο του "Shotgunning: The art and the science" ότι βασικό ρόλο στο μήκος της ατράκτου παίζει η ποιότητα των σκαγιών. Παρατήρησε ότι με κοινά φυσίγγια με απλά μαλακά μολύβδινα σκάγια, το φουλ τσοκ του έδινε σημαντικά μικρότερο μήκος ατράκτου από τον κύλινδρο. Αλλά, με φυσίγγια που είχαν πολύ καλής ποιότητας σκληρά σκάγια, κι ακόμη περισσότερο αν περιείχαν και μπάφερ, δεν υπήρχε ουσιαστική διαφορά στο μήκος ατράκτου μεταξύ κυλίνδρου και φουλ τσοκ.
Μονο εσυ με καταλαβαινεις
 
Οκ, το συζήτησα και με το Δημήτρη.
Αν καταλαβαίνω σωστά:
Το στενό τσοκ κάνει τη στήλη των σκαγίων πιο (μακρό)στενή-πυκνή.
Βγαίνοντας απ'το στόμιο λοιπόν έχει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Στενότερο μέτωπο, οι πίσω στοιβάδες προστατεύονται απ' την αντίσταση του αέρα απ' τις μπροστινές και έτσι η άτρακτος κονταινει, παράλληλα με την αύξηση της συγκέντρωσης (στο δισδιάστατο). Ενώ στα ανοιχτά τσοκ, ευρύτερο μέτωπο της στήλης μόλις εξέρχεται της κάννης, λιγότερα σκάγια σε προστατευμένες"πίσω" στοιβάδες, άρα άνοιγμα της τουφεκιάς σε συγκέντρωση και άτρακτο

Εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι υποστηριζόταν το αντίθετο, ειδικά και στα ψιλά σκάγια, ότι επειδή στρεσσαρονται απ' το στενό τσοκ περισσότερο θα σκορπίσουν λιγάκι περιφερειακά (flyers) και θα δώσουν έτσι και λίγο μακρύτερη άτρακτο.
 
"Διπλωματική" απάντηση: Για τον ίδιο λόγο, που (το στενό τσοκ) περιορίζει το άνοιγμα (διάμετρο) της ατράκτου, περιορίζει και το μήκος της !! ;) Όμως κάποιοι κάποτε ασχολήθηκαν σοβαρά με τη βλητική του λειόκαννου, και μελέτησαν μεταξύ άλλων και την "άτρακτο" ... Και "δια του πειράματος, το αποτέλεσμα".
(Σίγουρα υπάρχει και η επιστημονική εξήγηση ... Όλα τα φαινόμενα υπόκεινται σε κάποιους νόμους της φυσικής και εξηγούνται, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψιν ΟΛΟΥΣ τους παράγοντες που τα επηρεάζουν, για φτάσεις στο σωστό συμπέρασμα).
Ένας από αυτούς που μελέτησαν σοβαρά και το θέμα της ατράκτου, ο Bob Brister αναφέρει στο βιβλίο του "Shotgunning: The art and the science" ότι βασικό ρόλο στο μήκος της ατράκτου παίζει η ποιότητα των σκαγιών. Παρατήρησε ότι με κοινά φυσίγγια με απλά μαλακά μολύβδινα σκάγια, το φουλ τσοκ του έδινε σημαντικά μικρότερο μήκος ατράκτου από τον κύλινδρο. Αλλά, με φυσίγγια που είχαν πολύ καλής ποιότητας σκληρά σκάγια, κι ακόμη περισσότερο αν περιείχαν και μπάφερ, δεν υπήρχε ουσιαστική διαφορά στο μήκος ατράκτου μεταξύ κυλίνδρου και φουλ τσοκ.
ΝΑ προσθέσω και την ποσότητα της πυρίτιδας μπορώ να πάρω μεγάλη άτρακτο και στον διευρυμένο αν φτιάξω δυνατό σεταπ.
 
Οκ, το συζήτησα και με το Δημήτρη.
Αν καταλαβαίνω σωστά:
Το στενό τσοκ κάνει τη στήλη των σκαγίων πιο (μακρό)στενή-πυκνή.
Βγαίνοντας απ'το στόμιο λοιπόν έχει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Στενότερο μέτωπο, οι πίσω στοιβάδες προστατεύονται απ' την αντίσταση του αέρα απ' τις μπροστινές και έτσι η άτρακτος κονταινει, παράλληλα με την αύξηση της συγκέντρωσης (στο δισδιάστατο). Ενώ στα ανοιχτά τσοκ, ευρύτερο μέτωπο της στήλης μόλις εξέρχεται της κάννης, λιγότερα σκάγια σε προστατευμένες"πίσω" στοιβάδες, άρα άνοιγμα της τουφεκιάς σε συγκέντρωση και άτρακτο

Εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι υποστηριζόταν το αντίθετο, ειδικά και στα ψιλά σκάγια, ότι επειδή στρεσσαρονται απ' το στενό τσοκ περισσότερο θα σκορπίσουν λιγάκι περιφερειακά (flyers) και θα δώσουν έτσι και λίγο μακρύτερη άτρακτο.
Δεν ειναι κανόνας στο στενό τσοκ εξαρτάται το σεταπ.
 
Οκ, το συζήτησα και με το Δημήτρη.
Αν καταλαβαίνω σωστά:
Το στενό τσοκ κάνει τη στήλη των σκαγίων πιο (μακρό)στενή-πυκνή.
Βγαίνοντας απ'το στόμιο λοιπόν έχει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Στενότερο μέτωπο, οι πίσω στοιβάδες προστατεύονται απ' την αντίσταση του αέρα απ' τις μπροστινές και έτσι η άτρακτος κονταινει, παράλληλα με την αύξηση της συγκέντρωσης (στο δισδιάστατο). Ενώ στα ανοιχτά τσοκ, ευρύτερο μέτωπο της στήλης μόλις εξέρχεται της κάννης, λιγότερα σκάγια σε προστατευμένες"πίσω" στοιβάδες, άρα άνοιγμα της τουφεκιάς σε συγκέντρωση και άτρακτο

Εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι υποστηριζόταν το αντίθετο, ειδικά και στα ψιλά σκάγια, ότι επειδή στρεσσαρονται απ' το στενό τσοκ περισσότερο θα σκορπίσουν λιγάκι περιφερειακά (flyers) και θα δώσουν έτσι και λίγο μακρύτερη άτρακτο.
Digweed=Βαζω στενο τσοκ για μεγαλυτερη ατρακτο.
Bob Brister=Σε ανοιχτα τσοκ η ατρακτος μεγαλωνει.
Αlex37=Ρε επεσε?Αμα επεσε χεστηκα για την ατρακτο .sarcastic.
 
Και ένα φουλ τσοκ σε σχέση με τον κύλινδρο θα φρενάρει λίγο την τάπα (όχι σαν τσοκ φρένου) αλλά μεταξύ τους θα υπάρχει διαφορά φαντάζομαι και απ' αυτό το γεγονός.
Πάντως και με το 3 και με το φουλ οι συγκτρωτηρες βγηκαν με κλειστά πέταλα Βασίλη και εγω θα περίμενα με το φουλ αν δω εστω ενα πεταλο κομμένο αλλά τίποτα..Ειναι σκληρός ο άτιμος ο Gt
 
Καταρχην σας ευχαριστω ολους που ασχοληθηκατε και απαντησατε στην ερωτηση μου για την ατρακτο των σκαγιων..
Τα συμπερασματα που εβγαλα ειναι:
Ανοικτο τσοκ σε οποιοδηποτε βαρος γομωσης σημαινει μακρια ατρακτος.
Κλειστα τσοκ και σχετικα ελαφριες γομωσεις σημαινει κοντη ατρακτος.
Κλειστα τσοκ και μεγαλα βαρη γομωσης μακρια ατρακτος...;;;
Ολα αυτα εχουν να κανουν με την παραμορφωση, το μεγεθος και την ποιοτητα στα σκαγια η αν εχουμε βαλει μπαφερ...
 
Πάντως και με το 3 και με το φουλ οι συγκτρωτηρες βγηκαν με κλειστά πέταλα Βασίλη και εγω θα περίμενα με το φουλ αν δω εστω ενα πεταλο κομμένο αλλά τίποτα..Ειναι σκληρός ο άτιμος ο Gt
Το ένα οπτικό αποτέλεσμα του φρένου είναι τύπου κικς να δεις ένα συγκεντρωτηρα ξεχαρβαλωμενο, εν προκειμένω επειδή μιλάμε για απλά τσοκ με το φρενάρισμα υπονοώ ότι η διάμετρος του συγκεντρωτηρα δεν του επιτρέπει να διέλθει του φουλ τσοκ με την ίδια ευκολία απ' ότι μέσα από ένα κύλινδρο (ένα ολόκληρο χιλιοστό διαφορά διάμετρος) οπότε του κόβει λίγη φόρα και δεν εμβολίζει τόσο πολύ τη στήλη των σκαγίων μόλις βγαίνουν απ' το στόμιο, γεγονός που οδηγεί σε κοντύτερη άτρακτο.
Στα δικά σου φυσίγγια που θα προκόβεις τα πτερύγια θα δεις καλύτερες τουφεκιές, θα βρεις και εκείνα τα σεταπ που πάνε καλύτερα στις κάννες σου
 
Εάν δούμε μια φωτό στην αρχή με το που βγαίνει η δέσμη των σκαγιων από την κάννη στα πρώτα μέτρα πάντα η άτρακτος θα είναι μεγαλύτερη με στενό τσοκ σε σχέση με ένα ανοιχτό τσοκ ,από εκεί και πέρα όμως η σφαιρικότητα η σκληρότητα των σκαγιων η ποιότητα αυτών μαζί με την ατμόσφαιρα παίζουν καθοριστικό ρόλο και μπορεί αυτό που βλέπουμε στην αρχή να είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από αυτό που θα δούμε στα επόμενα μέτρα .
 
Καταρχην σας ευχαριστω ολους που ασχοληθηκατε και απαντησατε στην ερωτηση μου για την ατρακτο των σκαγιων..
Τα συμπερασματα που εβγαλα ειναι:
Εγώ είμαι μιας πιο απλής προσέγγισης.
Εφόσον δεν μπορώ να μετρήσω την άτρακτο δεν με ενδιαφέρει.
Παίζει κάποιο ρόλο στις γρήγορες τραβέρσες αλλά μέχρι εκεί.
Η ομοιομορφία και το σχήμα των σκαγιών παίζει σίγουρα πολύ μεγάλο ρόλο.
Αλλά ποιο το όφελος ? Θα βλέπεις παπί σε τραβέρσα και θα λές κάτσε να βάλω τo φυσίγγι με την άτρακτο των 0,5m και να βγάλω αυτό με την άτρακτο των 1,5m ? Να αλλάξω το τσόκ επίσης ...
Η σταθερότητα των υλικών κατασκευής είναι απείρως σημαντικότερη για εμένα ακόμα και από την απόδοση του φυσιγγίου πόσο δε από την άτρακτο που σχηματίζει.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top