Έστω 2 φυσίγγια με ίδια γραμμάρια σκάγια, ίδιο κλείσιμο, ίδιο κυάθιο κτλ αλλά διαφορετική πυρίτιδα.
Η πρώτη καίγεται όπως η μπλέ και η δεύτερη όπως η κόκκινη.
Το εμβαδό κάτω από τις καμπύλες καθορίζει κατά κύριο λόγο τις τελικές ταχύτητες.
Η κόκκινη καμπύλη θα παράξει μεγαλύτερη ταχύτητα με μικρότερη μέγιστη πίεση και ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ.
Η μπλέ καμπύλη θα παράξει μικρότερη ταχύτητα με μεγαλύτερη μέγιστη πίεση και ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ.
Αν η μέγιστη πίεση ξεπεράσει τα όρια ελαστικότητας του ατσαλιού της κάνης, θα υπάρξουν μόνιμες παραμορφώσεις ή διάρρηξη της κάνης.
Συμπέρασμα ... δεν είναι ασφαλές από την ανάκρουση να βγάζουμε συμπέρασμα για την μέγιστη πίεση άρα για την ασφάλεια ενός φυσιγγίου.
Ο μόνος ΑΣΦΑΛΗΣ τρόπος είναι το κανονάκι.
Για ένα ασφαλές φυσίγγι ενδιαφέρει μόνο η μέγιστη πίεση και τίποτα άλλο.
Η μεγάλη μέγιστη πίεση όμως δεν σημαίνει ΠΑΝΤΑ μεγαλύτερη ταχύτητα, άρα και μεγαλύτερη ανάκρουση.
Αυτό πιστεύω αλλά μπορούμε να το συζητήσουμε.
Στα διαγράμματα έχω υπερβάλει για να δείξω τι θέλω να πω ...
View attachment 33276
Σωστα τα λες φιλε!!! Απο ανακρουση ειναι λαθος συμπερασμα....Το λεμε περισσοτερο απο ''συνηθεια''....
Και οντως ειναι λαθος. Τα Bar μονο σε κανονακι μετριωνται....
Τωρα οσον αφορα την καμπυλη καυσης.....εκει τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα....μπαινουν πολλοι
παραγοντες για να βγαλεις το επιθυμητο αποτελεσμα.