Πλαστικά κυάθια, συγκεντρωτήρες και παραδοσιακές βυσματώσεις.

Σωστη η παρατήρηση σου....
Αλλα: Οσο λιγοτερη μάζα σκαγιων, τοση περισσοτερη ταχυτητα κ σχετική διατρηση...κ λεω σχετική, γιατί Π.Χ. ενα σκαγι μολυβδινο No8 με 450m/s στα 36m...
1ον) Θα "παραμορφωθεί" εντος καννης κ θα το αποτελιώσει η πρόσκρουσή του πριν καν προλαβει να διατρήσει ολοκληρωμενα....ενω το 450m/s με Νο5 εχει "ψωμί" να ολοκληρωσει το εργο διάτρησης και ας ειναι με λιγότερη ταχυτητα....άποψή μου πάντα...
+ Βαρος στο σκαγι στο χονδρο εχεις αλα 2 πλεονεκτηματα σε διατριση.εκτος την παραμορφοση.1 μεγαλητερο βαρος οποτε διατηρη ποδολιβρες σε πιο μεγαλες αποστασης.2 αντησταση αερα λογο μεγεθους.τωρα σε θεμα 32 γρ με 36 ας πουμε ειδιο νο σκαγιων,σε θεμα μενουσες το 32 ρη εχει μεγαλητερες,γιατη???υπαρχει εξηγιση περα την μεγαλητερη παραμορφοση ειναι και κατη αλο .big smile.
 
Όταν οι υψηλές ταχύτητες επιτυγχάνονται με τη χρήση γρήγορων πυρίτιδων, η απώλεια σφαιρικότητας στά σκάγια των πρώτων στοιβάδων ειδικότερα, λογικό είναι να μειώσουν τη διάτρηση.
Καλημέρα φίλε elvas !:)

Στην σελίδα 24 του θέματος «Μύθος η Πραγματικότητα;» υπάρχει το άρθρο «Ο μύθος της γρήγορης τουφεκιάς», Κείμενο: Γιάννης ΜΥΡΙΤΖΗΣ (Αναδημοσίευση από το «Κυνήγι και Σκοποβολή».).

Νομίζω ,ότι ο αρθρογράφος στις αρχικές παραγράφους του άρθρου πραγματεύεται πολύ εύστοχα το θέμα «αργές & γρήγορες» πυρίτιδες. Η συνέχεια του άρθρου είναι επίσης πολύ ενδιαφέρουσα όπου αναφέρεται και στο θέμα απώλειας σφαιρικότητας των σκαγιών και μείωση της διάτρησης.
 
.shake hands.:)Πολυ ωραια Βασιλη!

Να υποθέσω οτι ο υπολογισμός της διάτρησης γίνεται με τις μένουσες, από το πρόγραμμα
Ναι
Νομίζω όμως οτι υπάρχει και η απώλεια σφαιρικότητας που δεν υπολογίζεται...
Το πρόγραμμα θεωρεί τα σκάγια σφαιρικά.
Όσο τα σκάγια απομακρύνονται από την σφαιρικότητα, τόσο πιο λανθασμένα είναι τα αποτελέσματα προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Σε πραγματικές δοκιμές με πραγματικά πυρά και προφανώς καλής ποιότητας σκάγια τα πειραματικά δεδομένα ήταν κοντά στα θεωρητικά.
Νομίζω οτι ίσως το φυσιγγιο με 420 θα έχει διάτρηση ~15 mm ενώ αυτο με τα 380 ~ 30 mm!...άμα κρίνω από τις δοκιμές του Νίκου..
Για ποια δοκιμή μιλάς ;
 
Το πρόγραμμα θεωρεί τα σκάγια σφαιρικά.
Όσο τα σκάγια απομακρύνονται από την σφαιρικότητα, τόσο πιο λανθασμένα είναι τα αποτελέσματα προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Σε πραγματικές δοκιμές με πραγματικά πυρά και προφανώς καλής ποιότητας σκάγια τα πειραματικά δεδομένα ήταν κοντά στα θεωρητικά.
Νομίζω με ένα - δυο νούμερα πιο χοντρό σκάγι και με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες ( για να κρατήσουν την σφαιρικότητα τους ), ναι.
Με τα ίδια νούμερα σκαγιών, νομίζω οχι, οι ψηλότερες ταχύτητες έχουν μικρότερη διάτρηση.
Νομίζω την απώλεια σφαιρικότητας δεν μπορούμε ακόμα να την υπολογίσουμε θεωρητικά.
 
+ Βαρος στο σκαγι στο χονδρο εχεις αλα 2 πλεονεκτηματα σε διατριση.εκτος την παραμορφοση.1 μεγαλητερο βαρος οποτε διατηρη ποδολιβρες σε πιο μεγαλες αποστασης.2 αντησταση αερα λογο μεγεθους.τωρα σε θεμα 32 γρ με 36 ας πουμε ειδιο νο σκαγιων,σε θεμα μενουσες το 32 ρη εχει μεγαλητερες,γιατη???υπαρχει εξηγιση περα την μεγαλητερη παραμορφοση ειναι και κατη αλο .big smile.
Η μέγιστη ταχύτητα που αποκτά το σκάγι κατά την πτήση του στον αέρα εξαρτάται από το βάρος του, όχι η μένουσα τελική.

«Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, που σημαίνει ότι όταν η ταχύτητα των σκαγιών διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται».

Η αντίσταση του αέρα εξαρτάται και από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του κάθε σώματος, και αυξάνεται όσο πιο παραμορφωμένο είναι το σκάγι, όσο δηλαδή το σχήμα του διαφέρει από το απολυτό σφαιρικό.

Ναι λοιπόν, το χονδρότερο σκάγι έχει πλεονέκτημα αλλά με την προϋπόθεση ότι έχει βγει από την κάνη σφαιρικό και με αρκετή ταχύτητα για να έχει τέτοια μένουσα ικανή να καταβάλει το θήραμα στην απόσταση βολής.

Το αρκετή σημαίνει όχι υπερβολική και όχι περιττή αλλά κανονική. Θα έλεγα της τάξης των 360 με 380 μ/δλ, διότι αλλιώς θα έχουμε ένα παραμορφωμένο σκάγι, που όπως προείπα θα αυξήσει περαιτέρω την αντίσταση του αέρα και θα πάσχει από διάτρηση, έχοντας χαμηλή μένουσα!

Ένα στρογγυλό σκάγι με κανονική ταχύτητα θα τρυπήσει καλυτέρα από ένα παραμορφωμένο με μεγάλη ταχύτητα!

Υ.Γ…ατυχώς ως πονηροί και καπάτσοι Έλληνες, λέμε σκληρό σκάγι και το σώσαμε!...τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι διότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους Νόμους της Φυσικής Γιάννη μου, διότι η αντίσταση του αέρα παραμένει, και μεγαλώνει όσο αυξάνει η αρχική ταχύτητα της γόμωσης!
 
Νομίζω την απώλεια σφαιρικότητας δεν μπορούμε ακόμα να την υπολογίσουμε θεωρητικά.
Όχι δεν μπορούμε, αλλά εξαρτάται από την αρχική σφαιρικότητα που έχουν και βασικά από την Pmax που παρουσιάζεται στην εκπυρσοκρότηση.

Φυσίγγι με μικρότερη Pmax μπορεί θεωρητικά να βγάλει μεγαλύτερες ταχύτητες από φυσίγγι με μεγαλύτερη Pmax !!!

Το αν υπάρχει τέτοια πραγματική δοκιμή (πειραματικά δεδομένα) δεν ξέρω, αλλά θεωρητικά γίνεται.
@elvas @Xklefteris γίνεται ;;;
 
καπτα-Γιάννη
απώλεια σφαιρικότητας => μείωση μενουσών (ενίοτε ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΤΑΤΗ)

κι απώλεια σφαιρικότητας 'έχουμε λόγω υψηλών πιέσεων και όχι λόγω υψηλών αρχικών

το ζήτημα είναι να βρεις την χρυσή τομή

καλές αρχικές ταχύτητες με λογικές πιέσεις.....
 
βρε συ Βασίλη τι γίνεται; τηλεπάθεια; μαζί τα γράφουμε!
.shake hands..shake hands..shake hands.
Εσύ κάνεις πολλές απουσίες τον τελευταίο καιρό.
Θα το πω στον κηδεμόνα σου αχαχ
Γι αυτό δεν σε έβαλα στην ερώτηση.

Έχεις πολύ διάβασμα ακόμα για τα μαθήματα που έχασες :)
 
καπτα-Γιάννη
απώλεια σφαιρικότητας => μείωση μενουσών (ενίοτε ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΤΑΤΗ)

κι απώλεια σφαιρικότητας 'έχουμε λόγω υψηλών πιέσεων και όχι λόγω υψηλών αρχικών

το ζήτημα είναι να βρεις την χρυσή τομή

καλές αρχικές ταχύτητες με λογικές πιέσεις.....
Καλημέρα Μάριε!:)

Εσείς γνωρίζετε καλυτέρα, προσωπικά αν με το καλές αρχικές εννοείς όχι υπερβολικές και όχι περιττές αλλά κανονικές που αρκούν για να να καταβάλουμε το θήραμα, θα συμφωνούσα.

Και αυτο διότι νομίζω οτι η αντίσταση του αέρα παραμένει, και μεγαλώνει όσο αυξάνει η αρχική ταχύτητα της γόμωσης.

Μπορεί όμως να κάνω και λάθος...
 
Καλημερες σε ολλους !! Πιασατε το θεμα για τα καλα βλεπω ! Τωρα θα σας γ@@@σω τον εγκαιφαλο !!! .yel.Καλα ολα αυτα παραμορφωσεις και τα σχετικα αν τα εξαληψουμε ολα αυτα και παμε στα αταλινα ! Γιατι δεν σκοτωνουν στις ταχυτητες που λετε και τα αμερικανακια τα θελουν με ταχυτητες κοντα στα 500 μ/δ ;; .think..yelling..yelling.
 
Καλημερες σε ολλους !! Πιασατε το θεμα για τα καλα βλεπω ! Τωρα θα σας γ@@@σω τον εγκαιφαλο !!! .yel.Καλα ολα αυτα παραμορφωσεις και τα σχετικα αν τα εξαληψουμε ολα αυτα και παμε στα αταλινα ! Γιατι δεν σκοτωνουν στις ταχυτητες που λετε και τα αμερικανακια τα θελουν με ταχυτητες κοντα στα 500 μ/δ ;; .think..yelling..yelling.
Ελειποβαρη ‼️
 
Παλικαρια μου καλημερα και απο εδω !!!
Περα απο οποιες μετρησεις - πινακες - θεωρειες σας.....τις οποιες σεβομαι και το λεω ειλικρινα...
Για μενα αυτο που μετραει περισσοτερο , ειναι αυτο που βλεπω στις δοκιμες μου δλδ τι γραφει
ο ταχογραφος και ''λεει'' το βιβλιο διατρησης !!!
Μπορειτε να με πειτε ξεροκεφαλο.....αλλα αυτον τον ''δρομο'' ακολουθω !!!
Χωρις ιχνος αντιπαραθεσης.... αλλα δεν παιρνω ''χαμπαρι'' ( με την καλη εννοια ) απο πινακες και θεωρειες...

Τωρα εψαξα και βρηκα διατρηση που εχουν τα ατσαλινα σκαγια με ταχυτητες V1,5-400 -420m/s
με πυριτιδες Μ92ς - ΑΟ - ΤΕΚΝΑ.... Και με SSB150 με V1,5- 493 -94 - 500m/s απο τα 30 μεχρι τα 35 μετρα
που εχω κανει δοκιμες....
Καποια στιγμη θα τις ανεβασω.....Δεν το κανω τωρα γιατι θελω να δοκιμασω και αλλα νουμερα σκαγιων
αλλα και με φυσιγγια απο καταψυξη ωστε να εχω ολοκληρωμενη εικονα !!!

Καλη ημερα να εχουμε.....υγεια πανω απο ολα....για να μπορουμε να χαιρομαστε την ζωη φιλοι μου!!! :)
 
Καλημερες σε ολλους !! Πιασατε το θεμα για τα καλα βλεπω ! Τωρα θα σας γ@@@σω τον εγκαιφαλο !!! .yel.Καλα ολα αυτα παραμορφωσεις και τα σχετικα αν τα εξαληψουμε ολα αυτα και παμε στα αταλινα ! Γιατι δεν σκοτωνουν στις ταχυτητες που λετε και τα αμερικανακια τα θελουν με ταχυτητες κοντα στα 500 μ/δ ;; .think..yelling..yelling.


Καλα βρε Μητσαρα,,,,,,μεσα στο μυαλο μου εισαι ρε φιλε !!!!! .big smile.
 
Back
Top