Συμβουλές και συνταγές ιδιογόμωσης - Αρχείο

Status
Not open for further replies.
εσυ φιλε στο οπλο σου βαλε και αλατι και ριξε , εσυ ξερεις , εγω εγραψα το σωστο ποιο είναι , και το σωστο είναι σε κρυο υγρασια και μουχλα να χοντρενουμε το σκαγι
Ο καθένας γεμίζει με της γνώσεις του όπως το βλεπη ο καθένας εσύ αλαξε νουμερο σκαγιο.
 
Last edited by a moderator:
Δημητρη περσι εκαψα (εγω και 2 κολητη συνκυνηγι που τους τα γεμιζω εγω αφιλοκερδος)σχεδον 3 κιλα στις μπεκατσες με διαφορα σεταπ δουλευει αψογα στα χαμηλα σε μενα τουλαχιστον ☺
Για το σεταπ εκανα λαθος εγω, απλα ξεκινησες μια συζητηση για 1 θεωρητικο τετοιο στησιμο στην σελιδα 52 το ειχα δει οταν τα διαβασα και μου ειχε μεινη η απορια για την φιλοσοφια πισω απο 1 τετοιο στησιμο. Φιλε Βενετατο οπως ξαναγραψα δεν τα θελω για κυνηγι απο περιεργεια το ρωταω απλα γιατι δεν ξανακουσα για τετοιο στησιμο μπορει να το δοκιμασω τον χειμωνα ευχαριστω ☺☺☺
Ρε θηρια 3 κιλα στις μπεκατσες.very shoked.
 
Όπως έγραψα και παραπάνω σε θεωρώ έξυπνο άτομο και νομίζω ότι σου υπέδειξα και τον ακριβή τρόπο να μπορέσεις να μετρήσεις με απόλυτη μαθηματική ακρίβεια την δύναμη διάτρησης του κάθε όπλου και την τυχαία επαναλαμβανόμενη συγκέντρωσή τους επί του στόχου...αλλά πιθανόν να μην σου κάνει ή να κατάλαβες ότι έτσι και αρχήσεις να πράττεις όπως σου υπέδειξα...δεν θα μπορείς έπειτα να πισωγυρίσεις...
Ευχαριστω για την ενημερωση,αλλα πλεων δεν χρειαζομαι βοηθεια σε θεματα βλητικης,και ουτε χρειαζομαι υποδειξεις σε αυτο το τομεα.Τα υλικα που χρησιμοποιω για διατρηση στις μενουσες τα χρονογραφω για σταθεροτητα πριν τα δουλεψω....τοτε ενα υλικο η μια κατασκευει τελος παντων ...ειναι ακριβεις.....και παλι ευχαριστω για το κοπο σου,νασαι καλα.
 
Last edited:
Γενικά ποιος είναι ποιο ασφαλής πειραματισμός, να ανεβαίνεις ή να κατεβαίνεις εκτός ορίων σε σκάγια; δλδ αν θέλεις πχ μια γόμωση 26γρ καλύτερα csb6 ζορισμένη προς τα πάνω ή csb5 ζορισμένη προς τα κάτω;

φυσικα να κατεβαίνεις σε φορτιο , αν ανεβασεις ειδικα πυριτιδες 24 γρ για πλακα εχεις 1000 μπαρ πιεση , οσο και αν φαινεται απιστευτο ειδικα οι 24 πυριτιδες είναι ακρως επικίνδυνες

Το καλύτερο csb 5 προς τα κάτω. Η κάθε πυρίτιδα προορίζεται για ενα συγκεκριμένο εύρος βάρους.Παράδειγμα μια 28αρα πυριτιδα,εχεις εύρος απο 27 εως 30 γρ..Δεν εχουμε κανενα λόγο,ούτε όφελος ,είναι επικίνδυνο να ''ζητήσουμε'' απο αυτή τη πυριτιδα να ''σπρώξει'' 31 ή 32 γρ σκαγια.Αντίθετα αν για δικούς μας λόγους θέλουμε να τη γεμίσουμε στα 26 ή ακόμα και στα 24 γρ μπορούμε να το κάνουμε χωρις να κινδυνεύουμε να σηκώσουμε τα μπαρ στα ύψη.Μόνο που σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να ''βοηθήσουμε'' τη πυριτιδα να ''καεί'' σωστά ,και ετσι να παράγει το κατάλληλο έργο που θα προωθήσει σωστά τη γόμωσή μας.Θα χρησημοποιήσουμε ισχυρό καψύλι,σκληρο βύσμα,και θα ρελιάσουμε λίγο χαμηλώτερα απο τα στανταρς.Μπορούμε επίσης να πάμε και σε χαμηλότερο κάλυκα όπου εκεί η δουλειά μας θα είναι ακόμα ευκολότερη.

Θεοφραστε αυτο ακριβως που σου απαντησαν τα παιδια... Ειδικα στην αρχη θα παιζεις στα πιο χαμηλα ορια της πυριτιδας ωστε κ καποιο λαθος να κανεις, κ καποιο πιο υπερβολικο ρελιασμα, να μην εχεις σοβαρο αντικτυπο στις πιεσεις... Ειδικα οι σκοπευτικες πυριτιδες που ειναι πολυ ταχυκαυστες ειναι οι πιο επικυνδινες να ανεβασουν πιεσεις αν φορτωθουν με περισσοτερο φορτιο απο το επιτρεπτο οποτε χιλιες φορες στο κατωτερο οριο παρα στο ανωτερο με σκοπευτικη πυριτιδα...
Με πιο ευρος σκαγιων σκεφτεσαι να δοκιμασεις αρχικα? Ολα απο εκει ξεκινανε...
 
Οι σκοπευτικές πυρίτιδες δεν έχουν εύρος χρήσης, πλην των κλασικών 24 και 28 gr, ενώ οι υπόλοιπες γνωστές κυνηγετικές πυρίτιδες μπορούν να έχουν κάποιο τυπικό εύρος περί τα 30~31, 30~32, 31~33, 31~34, 32~35...κτλ...gr ;)
 
Θεοφραστε αυτο ακριβως που σου απαντησαν τα παιδια... Ειδικα στην αρχη θα παιζεις στα πιο χαμηλα ορια της πυριτιδας ωστε κ καποιο λαθος να κανεις, κ καποιο πιο υπερβολικο ρελιασμα, να μην εχεις σοβαρο αντικτυπο στις πιεσεις... Ειδικα οι σκοπευτικες πυριτιδες που ειναι πολυ ταχυκαυστες ειναι οι πιο επικυνδινες να ανεβασουν πιεσεις αν φορτωθουν με περισσοτερο φορτιο απο το επιτρεπτο οποτε χιλιες φορες στο κατωτερο οριο παρα στο ανωτερο με σκοπευτικη πυριτιδα...
Με πιο ευρος σκαγιων σκεφτεσαι να δοκιμασεις αρχικα? Ολα απο εκει ξεκινανε...
σκεφτόμουν 26gr 9,5αρια και 28 με 30 7,5αρια ένα για κάθε κάννη στο δικαννο.
 
Γενικά ποιος είναι ποιο ασφαλής πειραματισμός, να ανεβαίνεις ή να κατεβαίνεις εκτός ορίων σε σκάγια; δλδ αν θέλεις πχ μια γόμωση 26γρ καλύτερα csb6 ζορισμένη προς τα πάνω ή csb5 ζορισμένη προς τα κάτω; Τι συμβαίνει με τις πιέσεις σε κάθε περίπτωση; (μην μου πείτε τι να την κάνεις προσπαθώ να καταλάβω τα mechanics που λένε και στο χωριό μου:cool:)
Θεοφραστε και η δική μου άποψη συμφωνεί με τα παιδιά παραπάνω, με κλασική μεθοδολογία γόμωσης (πλαστικό συγκεντρωτήρα και αστέρι κλείσιμο), καλύτερα να δουλέψεις στα χαμηλότερα όρια μιας πυρίτιδας παρά να τη ζορίσεις προς τα πάνω, ειδικά τις σκοπευτικές.
Εκτός και αν δώσεις προοδευτικότητα όπως π.χ με στρογγυλό ρέλι σε 70άρι κάλυκα, αλλά εκεί πρέπει να την ψάξεις με το ύψος της βυσματωσης και πιθανό να χρειαστει να πατενταρεις...
σκεφτόμουν 26gr 9,5αρια και 28 με 30 7,5αρια ένα για κάθε κάννη στο δικαννο.
Με 28αρα πυριτιδα θα επαιζα εγω τοτε...
Θεοφραστε ψαξου με την AS. Μην ανεβαζεις 24αρες πανω απο το ονομαστικο τους οριο. Καλυτερα παιξε με 28αρες εκει
Συμφωνώ και 'γω στην 28άρα

Ένα ακόμα που εχω προσέξει σε κάποιες ιστοσελίδες που δίνουν αναλογίες μπαρούτης (π.χ gualanti) -και κατά τη γνώμη μου θέλει προσοχή- είναι η αναλογίες που δίνουνε στην ''μάλλινη'' τάπα (Fiber wad) και είναι φορτωμένες κατά 0,05-0,10 γρ παραπανω μπαρούτη σε σχέση με τον κλασσικό συγκεντρωτήρα.
Οι φορτωμένες αυτες αναλογίες αφορούν στην παραδοσιακή τεχνική γόμωσης με χαρτονάκι επι της πυρίτιδας και οχι την σύγχρονη εκδοχή-που χρησιμοποιείται κατα κόρον στα φυσίγγια εμπορίου-με πλαστικό εμφρακτήρα επι της πυρίτιδας και ''μαλλινη'' τύπου diana...
Σε γόμωση με συνδυασμό πλαστικός εμφρακτήρας+ταπα diana+αστέρι κλείσιμο, πιθανό να χρειάζεται και λιγότερο μπαρούτη σε σχέση με μια ίδιου βάρους σκαγιών γόμωση με συγκεντρωτήρα, γιατί ο συνδυασμός χοντρου πλαστικού εμφρακτήρα+της σκληρής ανελαστικής diana+αστερι κλεισιμο, μειώνει την προοδευτικότητα της μπαρούτης, τραβάει προς τα πίσω την καμπύλη καύσης, ανεβάζει αρκετά τις πιέσεις και βγαινει και αρκετά ''σκληρό'' το φυσίγγιο.
Θα ήταν καλύτερο, κατα τη γνώμη μου, με τετοιου είδους γομωση να χρησιμοποιούμε μια μεγαλύτερης προοδευτικότητας μπαρούτη σε σχέση με το βαρος γόμωσης σκαγιών π.χ μια Χ36 μπαρούτη για γόμωση 34γρ. σκαγιών ή μια Χ34 για γόμωση 32γρ.
Βέβαια μπορούμε να ''μαλακώσουμε'' την σκληρή ανελαστική diana, χρησιμοποιώντας φελλόταπες και diana σε διαφορους συνδυασμούς και να δωσουμε προοδευτικότητα στη γόμωση με ρελιαστό κλείσιμο...
 
Ναι, μην πειράζεις τις 24άρες και άσε τις Ιταλικές βιοτεχνείες να γιωμίζουνε τα 28άρια τους με τις 24άρες!!! .my man.
Νικο, γιατί κατα την άποψή σου να ''ζορίσουμε'' μια 24αρα μπαρούτη στα 28γρ. και να μην πάμε σε μια πιο ''ορθολογική'' επιλογή δηλ. 28αρα μπαρούτη σε 28γρ. γόμωση...
Από την άποψη ότι στην Ελλάδα-δυστυχώς- δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε βλητικό σταθμό ή το κόστος είναι αρκετά μεγάλο, προκειμένου να μπορούμε να μετρήσουμε τις βλητικές τιμές του φυσιγγίου που φτιάχνουμε (τουλαχιστον εδω μέσα δεν έχω διαβάσει κάποια παράθεση με τετοιες μετρήσεις) που να μας δινει τη δυνατότητα να ''βαδισουμε και σε άλλα μονοπάτια'' ελέγχοντας παράλληλα και την ασφάλεια του πειραματισμού μας...
Και για να πάρω το παράδειγμα του Θεόφραστου...
σκεφτόμουν 26gr 9,5αρια και 28 με 30 7,5αρια ένα για κάθε κάννη στο δικαννο.
που από τι καταλαβαίνω... θέλει να φτιάξει ένα ελαφρύ κυνηγετικό φυσίγγιο για το δικαννάκι του, με χαμηλές πιεσεις, νορμάλ κυνηγετικές ταχύτητες και καλές κατανομές...τι θα κερδίσει αν πειραματιστει με 24αρα μπαρούτη και όχι με 28άρα...

*Με φιλική διάθεση ρωτάω και για χάριν της συζήτησης και όχι για να αντιπαρατεθώ ή να ακυρώσω αυτό που γράφεις...
 
είναι παλιο κολπο για τις βιοτεχνιες το να γεμιζουν 28 γρ με χ 24 πυριτιδες , το κανουν και πολλες ελληνικες βιοτεχνιες , αλλα , ποτε να μην εισαστε σιγουροι τι πυριτιδα τι καψουλι βαζει το κάθε εργοστασιο , εχουν παθει πλακες χοντρες πολλοι πονηριδιδες που αντεγραψαν εργοστσιακες συνταγες , κανουν πολλα κολπα τα εργοστασια , ακομα και ειδικα λοτ ριχνουν , ακομα και βαφες κανουν στις πυριτιδες , αλλαζουν τα χαρτακια στα καψουλια , και αλλα πολλα
 
Οι μεριδα του λεοντος στην καταναλωση των φυσσιγγιων ανηκει στον εναν της παρεας που εκπαιδευη σκυλια επαγγελματικα σε αγριο θυραμα. Ειναι πασιγνωστος στο facebook δεν αναφερω το ονομα του.
 
Οι μεριδα του λεοντος στην καταναλωση των φυσσιγγιων ανηκει στον εναν της παρεας που εκπαιδευη σκυλια επαγγελματικα σε αγριο θυραμα. Ειναι πασιγνωστος στο facebook δεν αναφερω το ονομα του.
Να του προτείνεις να γίνει μέλος της παρέας μας :)
 
Θεοφραστε και η δική μου άποψη συμφωνεί με τα παιδιά παραπάνω, με κλασική μεθοδολογία γόμωσης (πλαστικό συγκεντρωτήρα και αστέρι κλείσιμο), καλύτερα να δουλέψεις στα χαμηλότερα όρια μιας πυρίτιδας παρά να τη ζορίσεις προς τα πάνω, ειδικά τις σκοπευτικές.
Εκτός και αν δώσεις προοδευτικότητα όπως π.χ με στρογγυλό ρέλι σε 70άρι κάλυκα, αλλά εκεί πρέπει να την ψάξεις με το ύψος της βυσματωσης και πιθανό να χρειαστει να πατενταρεις...



Συμφωνώ και 'γω στην 28άρα

Ένα ακόμα που εχω προσέξει σε κάποιες ιστοσελίδες που δίνουν αναλογίες μπαρούτης (π.χ gualanti) -και κατά τη γνώμη μου θέλει προσοχή- είναι η αναλογίες που δίνουνε στην ''μάλλινη'' τάπα (Fiber wad) και είναι φορτωμένες κατά 0,05-0,10 γρ παραπανω μπαρούτη σε σχέση με τον κλασσικό συγκεντρωτήρα.
Οι φορτωμένες αυτες αναλογίες αφορούν στην παραδοσιακή τεχνική γόμωσης με χαρτονάκι επι της πυρίτιδας και οχι την σύγχρονη εκδοχή-που χρησιμοποιείται κατα κόρον στα φυσίγγια εμπορίου-με πλαστικό εμφρακτήρα επι της πυρίτιδας και ''μαλλινη'' τύπου diana...
Σε γόμωση με συνδυασμό πλαστικός εμφρακτήρας+ταπα diana+αστέρι κλείσιμο, πιθανό να χρειάζεται και λιγότερο μπαρούτη σε σχέση με μια ίδιου βάρους σκαγιών γόμωση με συγκεντρωτήρα, γιατί ο συνδυασμός χοντρου πλαστικού εμφρακτήρα+της σκληρής ανελαστικής diana+αστερι κλεισιμο, μειώνει την προοδευτικότητα της μπαρούτης, τραβάει προς τα πίσω την καμπύλη καύσης, ανεβάζει αρκετά τις πιέσεις και βγαινει και αρκετά ''σκληρό'' το φυσίγγιο.
Θα ήταν καλύτερο, κατα τη γνώμη μου, με τετοιου είδους γομωση να χρησιμοποιούμε μια μεγαλύτερης προοδευτικότητας μπαρούτη σε σχέση με το βαρος γόμωσης σκαγιών π.χ μια Χ36 μπαρούτη για γόμωση 34γρ. σκαγιών ή μια Χ34 για γόμωση 32γρ.
Βέβαια μπορούμε να ''μαλακώσουμε'' την σκληρή ανελαστική diana, χρησιμοποιώντας φελλόταπες και diana σε διαφορους συνδυασμούς και να δωσουμε προοδευτικότητα στη γόμωση με ρελιαστό κλείσιμο...
Ωριων πολλη σωστα αυτα που λες για την diana σε συνδιασμο με optudator συμφωνο ++++ 1000
 
Νικο, γιατί κατα την άποψή σου να ''ζορίσουμε'' μια 24αρα μπαρούτη στα 28γρ. και να μην πάμε σε μια πιο ''ορθολογική'' επιλογή δηλ. 28αρα μπαρούτη σε 28γρ. γόμωση...
...
*Με φιλική διάθεση ρωτάω και για χάριν της συζήτησης και όχι για να αντιπαρατεθώ ή να ακυρώσω αυτό που γράφεις...

Σπύρο, όταν είσαι έμπορας και πας να βγάλεις κέρδος εις βάρος της ποιότητας, τότε αφού πουλάς 5.000.000 σκοπευτικά φυσίγγια τη σεζόν, είναι λογικό να χρησιμοποιήσεις 24άρα αντί 28άρα, ώστε να κόψεις από την δοσολογία της 28άρας και να κερδίσεις σε πιέσεις, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι κερδίζοντας 0,10gr ανά φυσίγγιο και επί 5.000.000 τμχ ~ 500.000 gr ~ 500 κιλά πυρίτιδα ~ 10.000 € ;)
 
Σπύρο, όταν είσαι έμπορας και πας να βγάλεις κέρδος εις βάρος της ποιότητας, τότε αφού πουλάς 5.000.000 σκοπευτικά φυσίγγια τη σεζόν, είναι λογικό να χρησιμοποιήσεις 24άρα αντί 28άρα, ώστε να κόψεις από την δοσολογία της 28άρας και να κερδίσεις σε πιέσεις, πράγμα που μπορεί να σημαίνει ότι κερδίζοντας 0,10gr ανά φυσίγγιο και επί 5.000.000 τμχ ~ 500.000 gr ~ 500 κιλά πυρίτιδα ~ 10.000 € ;)
Οκ Νίκο...απο την άποψη του εμπορικού φυσιγγίου και του κέρδους που αφήνει αυτό, έχεις δίκιο έτσι είναι...
Απλά έτσι οπως το' γραψες νόμιζα ότι το προτείνεις, για κάποιο λόγο, και στην ιδιογόμωση...
 
Γεια σας παιδιά. Αγόρασα μια μηχανή GAEP τεσσάρων σταδίων, προμηθεύτηκα και υλικά και είμαι επιτέλους έτοιμος να γεμίσω τα πρώτα μου φυσίγγια!! Πριν αρχίσω όμως θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο σίγουρος σε θέματα ασφαλείας. Διάβασα προσεκτικά τις στήλες ιδιογόμωση Α/Ε και ιδιογόμωση Α/Ε/Α του idiogomosi.com όπως και μελέτησα όσα μπορούσα μέσα από διάφορα forums. Έχω όμως ακόμα κάποιες πολύ βασικές απορίες.
1. Σε ένα υποθετικό κάλυκα ύψους 70mm που θέλω να κλείσω υποθετικά στα 59mm πρέπει να αφήσω ακριβώς 11mm ελεύθερου χώρου από την στήλη των σκαγιών μέχρι το στόμιο του κάλυκα???
2. Σχετίζεται στο μυαλό μου με την πρώτη απορία .what.. Μετράμε το ύψος ενός κλειστού κάλυκα από την στεφάνη του ρελιού και άρα το βάθος ρελιάσματος είναι ανεξάρτητο και δεν λαμβάνεται υπόψη στα 11mm που πρέπει να κλείσουμε το φυσίγγιο??
Θα βοηθήσετε πολύ με τις απαντήσεις σας :).
 
Kαλη αρχη... .shake hands.
1. Σε ένα υποθετικό κάλυκα ύψους 70mm που θέλω να κλείσω υποθετικά στα 59mm πρέπει να αφήσω ακριβώς 11mm ελεύθερου χώρου από την στήλη των σκαγιών μέχρι το στόμιο του κάλυκα???
Ο γενικος κανονες λεει οτι αφηνουμε 10 μ2 11 χιλ ελευθερο χωρο κ ρελιαζουμε στα 11,5 ωστε να πετυχουμε κ μια σωστη συμπιεση του βυσματος... Διαβασε κ εδω...
http://www.idiogomosi.com/pages/posts/ta-11.40-chiliosta-asteroeidoys-reliasmatos-225.php

2. Σχετίζεται στο μυαλό μου με την πρώτη απορία .what.. Μετράμε το ύψος ενός κλειστού κάλυκα από την στεφάνη του ρελιού και άρα το βάθος ρελιάσματος είναι ανεξάρτητο και δεν λαμβάνεται υπόψη στα 11mm που πρέπει να κλείσουμε το φυσίγγιο??
Θα βοηθήσετε πολύ με τις απαντήσεις σας :).
Φυσικα κ το βαθος του ρελιου παιζει ρολο αλλα με ενα "φυσιολογικο" στροφειο με βαθος ρελιασματος 1-1,5 χιλιοστο ας πουμε ισχυει σε γενικες γραμμες ο παραπανω κανονας... Οσο πιο βαθυ ειναι το ρελι τοσο μεγαλυτερη η αντισταση ξερελιασματος σε σχεση με ενα πιο ρηχο...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top