Γενικά ποιος είναι ποιο ασφαλής πειραματισμός, να ανεβαίνεις ή να κατεβαίνεις εκτός ορίων σε σκάγια; δλδ αν θέλεις πχ μια γόμωση 26γρ καλύτερα csb6 ζορισμένη προς τα πάνω ή csb5 ζορισμένη προς τα κάτω; Τι συμβαίνει με τις πιέσεις σε κάθε περίπτωση; (μην μου πείτε τι να την κάνεις προσπαθώ να καταλάβω τα mechanics που λένε και στο χωριό μου

)
Θεοφραστε και η δική μου άποψη συμφωνεί με τα παιδιά παραπάνω, με κλασική μεθοδολογία γόμωσης (πλαστικό συγκεντρωτήρα και αστέρι κλείσιμο), καλύτερα να δουλέψεις στα χαμηλότερα όρια μιας πυρίτιδας παρά να τη ζορίσεις προς τα πάνω, ειδικά τις σκοπευτικές.
Εκτός και αν δώσεις προοδευτικότητα όπως π.χ με στρογγυλό ρέλι σε 70άρι κάλυκα, αλλά εκεί πρέπει να την ψάξεις με το ύψος της βυσματωσης και πιθανό να χρειαστει να πατενταρεις...
σκεφτόμουν 26gr 9,5αρια και 28 με 30 7,5αρια ένα για κάθε κάννη στο δικαννο.
Με 28αρα πυριτιδα θα επαιζα εγω τοτε...
Θεοφραστε ψαξου με την AS. Μην ανεβαζεις 24αρες πανω απο το ονομαστικο τους οριο. Καλυτερα παιξε με 28αρες εκει
Συμφωνώ και 'γω στην 28άρα
Ένα ακόμα που εχω προσέξει σε κάποιες ιστοσελίδες που δίνουν αναλογίες μπαρούτης (π.χ gualanti) -και κατά τη γνώμη μου θέλει προσοχή- είναι η αναλογίες που δίνουνε στην ''μάλλινη'' τάπα (Fiber wad) και είναι φορτωμένες κατά 0,05-0,10 γρ παραπανω μπαρούτη σε σχέση με τον κλασσικό συγκεντρωτήρα.
Οι φορτωμένες αυτες αναλογίες αφορούν στην παραδοσιακή τεχνική γόμωσης με χαρτονάκι επι της πυρίτιδας και οχι την σύγχρονη εκδοχή-που χρησιμοποιείται κατα κόρον στα φυσίγγια εμπορίου-με πλαστικό εμφρακτήρα επι της πυρίτιδας και ''μαλλινη'' τύπου diana...
Σε γόμωση με συνδυασμό πλαστικός εμφρακτήρας+ταπα diana+αστέρι κλείσιμο, πιθανό να χρειάζεται και λιγότερο μπαρούτη σε σχέση με μια ίδιου βάρους σκαγιών γόμωση με συγκεντρωτήρα, γιατί ο συνδυασμός χοντρου πλαστικού εμφρακτήρα+της σκληρής ανελαστικής diana+αστερι κλεισιμο, μειώνει την προοδευτικότητα της μπαρούτης, τραβάει προς τα πίσω την καμπύλη καύσης, ανεβάζει αρκετά τις πιέσεις και βγαινει και αρκετά ''σκληρό'' το φυσίγγιο.
Θα ήταν καλύτερο, κατα τη γνώμη μου, με τετοιου είδους γομωση να χρησιμοποιούμε μια μεγαλύτερης προοδευτικότητας μπαρούτη σε σχέση με το βαρος γόμωσης σκαγιών π.χ μια Χ36 μπαρούτη για γόμωση 34γρ. σκαγιών ή μια Χ34 για γόμωση 32γρ.
Βέβαια μπορούμε να ''μαλακώσουμε'' την σκληρή ανελαστική diana, χρησιμοποιώντας φελλόταπες και diana σε διαφορους συνδυασμούς και να δωσουμε προοδευτικότητα στη γόμωση με ρελιαστό κλείσιμο...