Συμβουλές και συνταγές ιδιογόμωσης Αρχείο

  • Thread starter Thread starter Vasilis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Not open for further replies.
Υπάρχουν φυσίγγια με μεγάλες αρχικές στον ταχογραφο που όσο μεγαλώνει η απόσταση τόσο πιο αργά φτάνουν στον πίνακα από την πίεση που δέχονται τα σκάγια...
Υπάρχουν κ φυσίγγια πιο αργά που είναι ακαριαία...
Αυτό που λες δεν ισχύει λόγο φυσικής. Τα σκάγια με τις πιο γρήγορες αρχικές θα φτάσουν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερες μένουσες στον στόχο. Το έχω ξαναεξηγήσει. Έστω ότι έχεις ενα φυσίγγι με 400 m/s αρχικές ταχύτητες και ένα δευτερο με 350m/s. Κάποια στιγμή μετά από κάποια απόσταση Χ τα σκάγια του πρώτου φυσιγγίου με τις μεγαλύτερες αρχικές θα φτάσουν να έχουν ταχύτητα 350m/s όσο δηλαδή είναι η αρχική ταχύτητα του δεύτερου φυσιγγίου και από το σημείο αυτό η επιβράδυνση θα είναι ίδια με αυτή του δεύτερου φυσιγγίου. Όμως σε αυτό το σημείο το πρώτο φυσίγγι θα έχει διανύσει ήδη μία απόσταση Χ οπότε θα εχεις ηδη κερδισει καποια μετρα και επομενως θα φτάσει πιο γρήγορα στο στόχο και με μεγαλύτερες μένουσες. Γιατι τα σκαγια απο το πρώτο φυσίγγι από την στιγμή που θα έχουν ταχύτητα 350m/s θα έχουν να διανυσουν μικρότερη απόσταση μέχρι τον στόχο σε σχέση με τα σκάγια του δεύτερου φυσιγγίου που ξεκινούν από την αρχή της απόστασης με αυτή την ταχύτητα των 350m/s.
Με άλλα λόγια τα σκάγια του πρώτου φυσιγγίου από κάποια απόσταση και μετά που θα έχει φτάσει να έχουν μένουσες όσο η αρχικές του δεύτερου πιο αργού φυσιγγίου , έχουν την ίδια συμπεριφορά και επιβράδυνση με τα σκάγια του δεύτερου φυσιγγγίου στην αρχική τους ταχύτητα. Αλλά τα σκάγια του πρώτου έχουν ήδη κερδίσει κάποια μέτρα. Δηλαδή για να το πω ακόμη πιο απλά το πρωτο φυσίγγι είναι σαν να ρίχνεις το δεύτερο από πιο κοντινή απόσταση.

Φυσικά απαραίτητη προυπόθεση για όλα τα παραπάνω ειναι να καταφέρεις να διατηρήσεις τα σκάγια σφαιρικά από τις μεγαλύτερες πιέσεις και τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις που θα έχεις στο πρώτο φυσίγγι προκειμένου να βγάλεις μεγαλύτερες ταχύτητες. Οπότε θα χρειαστείς πιο σκληρά σκάγια ή κάποιο τρόπο να προστατεύσεις περισσότερο τα σκάγια σου απο παραμορφώσεις γιατί τότε όχι απλά δεν θα έχει μεγαλύτερες μένουσες αλλά και πολύ μικρή συγκέντρωση. Αλλά εν τέλη σε ένα καλό έως πάρα πολύ καλό φυσίγγι με καλά σκληρά και σφαιρικά σκάγια ακόμη και με μεγάλες αρχικές ταχύτητες η πλειοψηφία των σκαγίων θα την διατηρήσει την σφαιρικότητα τους και θα έχει μεγαλύτερες μένουσες στον στόχο. Τώρα αν τα σκαγια είναι εντελώς κουκουρούκου και σε σκληρότητα αλλά και σε σφαιρικότητα και δεν έχεις καταφέρει να τα προστατέψεις αρκετά τότε ούτε με χαμηλές αρχικές ταχύτητες δεν θα έχεις καλό αποτέλεσμα πιστεύω.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και θα ήταν και πιο εύκολα κατανοητό αν μιλούσαμε για μονόβολο ή ραβδωτά όπλα ή ακόμη και για ατσάλινα όπου για να έχουμε επαρκή διάτρηση αυξάνουμε κατα πολύ τις αρχικές ταχύητητες, όπου όσο πιο μεγάλες ταχύτητες τόσο μεγαλύτερη ενέργεια και άρα και πιο μεγάλο και το βεληνεκές. Η μόνη διαφορά είναι ότι στα μονόβολα -ραβδωτά-ατσάλινα έχουμε λιγότερες παραμορφώσεις ως προς το σύνολο της μάζας του στο βλήμα σε σχέση με τα μολύβδινα σκάγια και έτσι μας δίνει το περιθώριο να ανέβουμε αρκετά σε πιέσεις και σε ταχύτητες.

Το συμπέρασμα είναι ότι στο μόνο που βοηθούν οι χαμηλές ταχύτητες είναι για να έχεις λιγότερες πιέσεις και λιγότερες παραμορφώσεις στα μαλακά μολύβδυνα σκάγια για να μπορέσεις να έχεις ένα σχετικά καλό αποτέλεσμα και μια σχετικά ποιοτική τουφεκιά σε λογικές-κοντινές-μέτριες αποστάσεις με καλό καιρό και πιο ευάλωτα θηράματα. Αν όμως ψάχνεις για το κάτι παραπάνω για μακρινές αποστάσεις σε πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες τότε όσο καλό και αν ειναι το φυσίγγι σου με χαμηλές αρχικές ταχύτητες θα έχεις περιορισμούς και δουλειά δεν κάνεις. Αλλιώς θα ρίχναμε με αεροβόλα στα γουρούνια.
 
Last edited:
Πολλά ζητάς Βασίλη,
Ούτε η Vectan δεν δίνει συνταγές μ' αυτές τις πυρίτιδες. Αν και θα έπρεπε.
Αλλά η κοντόφθαλμη λογική των Ευρωπαίων...

To εσβησα το μηνυμα....μην εχουμε παλι ''παρατραγουδα''.....τα βαρεθηκα...!!!
 
Αυτό που λες δεν ισχύει λόγο φυσικής. Τα σκάγια με τις πιο γρήγορες αρχικές θα φτάσουν πιο γρήγορα και με μεγαλύτερες μένουσες στον στόχο. Το έχω ξαναεξηγήσει. Έστω ότι έχεις ενα φυσίγγι με 400 m/s αρχικές ταχύτητες και ένα δευτερο με 350m/s. Κάποια στιγμή μετά από κάποια απόσταση Χ τα σκάγια του πρώτου φυσιγγίου με τις μεγαλύτερες αρχικές θα φτάσουν να έχουν ταχύτητα 350m/s όσο δηλαδή είναι η αρχική ταχύτητα του δεύτερου φυσιγγίου και από το σημείο αυτό η επιβράδυνση θα είναι ίδια με αυτή του δεύτερου φυσιγγίου. Όμως σε αυτό το σημείο το πρώτο φυσίγγι θα έχει διανύσει ήδη μία απόσταση Χ οπότε θα εχεις ηδη κερδισει καποια μετρα και επομενως θα φτάσει πιο γρήγορα στο στόχο και με μεγαλύτερες μένουσες. Γιατι τα σκαγια απο το πρώτο φυσίγγι από την στιγμή που θα έχουν ταχύτητα 350m/s θα έχουν να διανυσουν μικρότερη απόσταση μέχρι τον στόχο σε σχέση με τα σκάγια του δεύτερου φυσιγγίου που ξεκινούν από την αρχή της απόστασης με αυτή την ταχύτητα των 350m/s.
Με άλλα λόγια τα σκάγια του πρώτου φυσιγγίου από κάποια απόσταση και μετά που θα έχει φτάσει να έχουν μένουσες όσο η αρχικές του δεύτερου πιο αργού φυσιγγίου , έχουν την ίδια συμπεριφορά και επιβράδυνση με τα σκάγια του δεύτερου φυσιγγγίου στην αρχική τους ταχύτητα. Αλλά τα σκάγια του πρώτου έχουν ήδη κερδίσει κάποια μέτρα. Δηλαδή για να το πω ακόμη πιο απλά το πρωτο φυσίγγι είναι σαν να ρίχνεις το δεύτερο από πιο κοντινή απόσταση.

Φυσικά απαραίτητη προυπόθεση για όλα τα παραπάνω ειναι να καταφέρεις να διατηρήσεις τα σκάγια σφαιρικά από τις μεγαλύτερες πιέσεις και τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις που θα έχεις στο πρώτο φυσίγγι προκειμένου να βγάλεις μεγαλύτερες ταχύτητες. Οπότε θα χρειαστείς πιο σκληρά σκάγια ή κάποιο τρόπο να προστατεύσεις περισσότερο τα σκάγια σου απο παραμορφώσεις γιατί τότε όχι απλά δεν θα έχει μεγαλύτερες μένουσες αλλά και πολύ μικρή συγκέντρωση. Αλλά εν τέλη σε ένα καλό έως πάρα πολύ καλό φυσίγγι με καλά σκληρά και σφαιρικά σκάγια ακόμη και με μεγάλες αρχικές ταχύτητες η πλειοψηφία των σκαγίων θα την διατηρήσει την σφαιρικότητα τους και θα έχει μεγαλύτερες μένουσες στον στόχο. Τώρα αν τα σκαγια είναι εντελώς κουκουρούκου και σε σκληρότητα αλλά και σε σφαιρικότητα και δεν έχεις καταφέρει να τα προστατέψεις αρκετά τότε ούτε με χαμηλές αρχικές ταχύτητες δεν θα έχεις καλό αποτέλεσμα πιστεύω.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και θα ήταν και πιο εύκολα κατανοητό αν μιλούσαμε για μονόβολο ή ραβδωτά όπλα ή ακόμη και για ατσάλινα όπου για να έχουμε επαρκή διάτρηση αυξάνουμε κατα πολύ τις αρχικές ταχύητητες, όπου όσο πιο μεγάλες ταχύτητες τόσο μεγαλύτερη ενέργεια και άρα και πιο μεγάλο και το βεληνεκές. Η μόνη διαφορά είναι ότι στα μονόβολα -ραβδωτά-ατσάλινα έχουμε λιγότερες παραμορφώσεις ως προς το σύνολο της μάζας του στο βλήμα σε σχέση με τα μολύβδινα σκάγια και έτσι μας δίνει το περιθώριο να ανέβουμε αρκετά σε πιέσεις και σε ταχύτητες.

Το συμπέρασμα είναι ότι στο μόνο που βοηθούν οι χαμηλές ταχύτητες είναι για να έχεις λιγότερες πιέσεις και λιγότερες παραμορφώσεις στα μαλακά μολύβδυνα σκάγια για να μπορέσεις να έχεις ένα σχετικά καλό αποτέλεσμα και μια σχετικά ποιοτική τουφεκιά σε λογικές-κοντινές-μέτριες αποστάσεις με καλό καιρό και πιο ευάλωτα θηράματα. Αν όμως ψάχνεις για το κάτι παραπάνω για μακρινές αποστάσεις σε πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες τότε όσο καλό και αν ειναι το φυσίγγι σου με χαμηλές αρχικές ταχύτητες θα έχεις περιορισμούς και δουλειά δεν κάνεις. Αλλιώς θα ρίχναμε με αεροβόλα στα γουρούνια.
Άρα με το δεύτερο στέλεχος της απάντησης σου, αυτό που λέω ισχύει...
Οι μεγάλες ταχύτητες είναι επιθυμητές εφόσον μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα των σκάγιων, αν όχι δεν έχουν κανένα νόημα...
 
Έχεις σούπερ μαγκ όπλο για να το δοκιμάσεις;;
Όχι Κώστα ... ένα πρόγραμμα θέλω να φτιάξω γιατί δεν σκαμπάζω ντιπ από πυρίτιδες.
Ούτε η Vectan δεν δίνει συνταγές μ' αυτές τις πυρίτιδες.
Το ξέρω ... το είδα
To εσβησα το μηνυμα....μην εχουμε παλι ''παρατραγουδα''.....τα βαρεθηκα...!!!
Δώστε μερικές συνταγές σε pm ... δεν πρόκειται να τις γεμίσω.
Τις θέλω να τις βάλω σε ένα πρόγραμμα για να βρίσκω τις πυρίτιδες από ένα συγκεκριμένο setup χρησιμοποιώντας και τα φυσικά χαρακτηριστικά των πυρίτιδων (χρώμα σχήμα κτλ).

Κάπως έτσι μοιάζει ... χθες το έφτιαξα για να μην ρωτάω συνέχεια ποιά πυρίτιδα είναι αυτή και η άλλη.
Δουλεύει σχετικά καλά ...
Με τα χρώματα γίνεται λίγο της Πόπης αλλά θα τα φτιάξω σιγά σιγά.

1682416563974.png
 
Νίκο,
Σου έχω εξηγήσει τους λόγους που δεν δίνω δημόσια συνταγές.
Σε όσους έχω δώσει ήξεραν πως να τις χρησιμοποιήσουν και αναλάμβαναν την πλήρη ευθύνη γι' αυτό.

Ναι μου εχεις εξηγησει....και καλα κανεις....
Το κυριοτερο γλυτωνεις απο τα ''λογια''.... του καθε ασχετου!!! :cool:
 
Όχι Κώστα ... ένα πρόγραμμα θέλω να φτιάξω γιατί δεν σκαμπάζω ντιπ από πυρίτιδες.

Το ξέρω ... το είδα

Δώστε μερικές συνταγές σε pm ... δεν πρόκειται να τις γεμίσω.
Τις θέλω να τις βάλω σε ένα πρόγραμμα για να βρίσκω τις πυρίτιδες από ένα συγκεκριμένο setup χρησιμοποιώντας και τα φυσικά χαρακτηριστικά των πυρίτιδων (χρώμα σχήμα κτλ).

Κάπως έτσι μοιάζει ... χθες το έφτιαξα για να μην ρωτάω συνέχεια ποιά πυρίτιδα είναι αυτή και η άλλη.
Δουλεύει σχετικά καλά ...
Με τα χρώματα γίνεται λίγο της Πόπης αλλά θα τα φτιάξω σιγά σιγά.

View attachment 71122

Εχω 10 + πυριτιδες που δεν τις εχεις στον καταλογο σου....

Ας - 206 -Α1 σπεσιαλ - Μ92ς - MG2 - S4 - SIPE - TECNA - AO -SSB150-( για ατσαλι ) - MB36 -MB32 -

Kαι καποιες ακομα....θελεις φωτο στο Βαιπερ ???
 
Εχω 10 + πυριτιδες που δεν τις εχεις στον καταλογο σου....

Ας - 206 -Α1 σπεσιαλ - Μ92ς - MG2 - S4 - SIPE - TECNA - AO -SSB150-( για ατσαλι ) - MB36 -MB32 -

Kαι καποιες ακομα....θελεις φωτο στο Βαιπερ ???
Από φωτό είμαι κομπλέ ... ευχαριστώ.

Στοιχεία έχω για αυτές μέχρι τώρα ... φτάνουν νομίζω :)

Πυρίτιδα
Cheddite DRAGO
Cheddite AQUILA
Cheddite AQUILA SV
Cheddite CH6 X32
Cheddite CH6 X36
Cheddite GRANULAR
Cheddite JK6 bofors
Vectan SP8
NSI SP8
Nsi 206S
Nsi 206V
Nsi 206SV
Nsi A1
Nsi A1 SP
Nsi A6 SP
Nsi A0
Nsi C7
Nsi S4n
Nsi SIPEn
Nsi TECNAn
Nsi SP2
Nsi AS
Nsi PRIMA V
Nsi PRIMA S
Nsi GM3
Nsi D20
Maxam CSB1
Maxam CSB1M
Maxam CSB2
Maxam CSB3
Maxam CSB4
Maxam CSB5
Maxam CSB6
Maxam PSB1
Maxam PSB2
Maxam PSB2 SP
Maxam PSB3
Maxam PSB5
Maxam PSB6
Maxam SSB150
B&P G2000
B&P MB32
B&P MB36
B&P M92S
B&P G3000
B&P MG2
B&P F2x28
BPD C7
BPD SIDNA
 
Μανωλη αυτό που λες ισχύει μόνο υπό τον όρο ότι οι παραμορφωσεις θα είναι τέτοιες που δεν θα επιδεινωσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή των σκαγιων σε βαθμό που τα αργά να προσπερασουν τα πιο γρήγορα. Όμως αυτό που λέει ο Άρης συμβαίνει και μάλιστα αρκετά συχνά. Τα τελευταία χρόνια οι μέγιστες πιέσεις στα φυσίγγια έχουν ανέβει πολύ ψηλά σε σχέση με το παρελθόν και παραδόξως η ποιότητα των σκαγιών έχει γίνει χειρότερη. Από τα 400 με 550 bar φτάσαμε στα 700 με 900 ταυτόχρονα οι συνηθεις γομώσεις από 30 ,34 γραμμάρια πήγαν στα 34 έως 40. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό ένα φυσίγγι με αρχική 400 μ/δ να έχει στα 25 μέτρα πιο χαμηλή ταχύτητα από ένα με αρχική 360 μ/δ και πολύ χαμηλότερη pmax. Αυτά τα σκάγια στα 40 με 45 μέτρα όχι μόνο θα έχουν ψηλότερη ταχύτητα αλλά και ο συνολικός χρόνος πτήσης τους θα είναι μικρότερος. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά όσοι ασχολούνται με ραβδωτά και βολές μεγάλων αποστάσεων, όπου πάντα επιλέγονται βαρύτερα και πιο αεροδυναμικά βλήματα αντί για ελαφρύτερα (αν και τα ελαφρύτερα ξεκινούν με πολύ ψηλότερες αρχικες), και οι ταχύτητες καθώς και οι ενέργειες των βαρυτερων βλημάτων μετά τα 200 ή 300 μέτρα ξεπερνούν αυτές των ελαφρυτερων, και όλα αυτά χάριν του καλύτερου αεροδυναμικου συντελεστή, όπως ακριβώς και στα σφαιρικά σκάγια σε σχέση με τα πολύ παραμορφωμενα.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top