Το μεγαλειο τους Ελληνισμου

Λευτέρη φίλε μου, θα διαφωνήσω σε 2 πράγματα μαζί σου, όχι πολύ...... μόνο λίγο.....
1ον έχω δει κουρδο πολιτικό πρόσφυγα εν Ελλάδι, να πέφτει στα γόνατα και να ασπάζεται το χέρι έλληνα πόντιου μόλις πληροφορήθηκε την καταγωγή του.... ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΣΥΓΝΩΜΗ!!!!! "ο προπάππους μου ήταν στις τσέτες!", "αυτά (που έκαναν οι παππούδες μας) πληρώνουμε εμείς σήμερα"
2ον όπως σου είπε ο Χρύσανθος, αυτοί πήραν ΑΙΜΑ από εμάς εμείς ελάχιστο από αυτούς. Ο σημερινός νεοέλληνας είναι απόγονος των αρχαίων Ελλήνων και άλλων λάων που εξελληνίστηκαν από τα ελληνιστικά χρόνια έως ΚΑΙ την τουρκοκρατία, αλλά όχι οθωμανών.....
 
Χρύσανθε, σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμφωνώ εν πολλοίς μαζί σου.
Εγώ δεν αγοράζω ούτε στραγάλι εισαγώμενο τουρκικο, πλην όμως δικαιολογώ - μέχρις ενός σημείου - τον εβρίτη που περνάει τα σύνορα και αγοράζει ζαρζαβατικά από τον Χασάν, ή τον νησιώτη που περνάει απέναντι για να ψωνίσει στου Μεμετ, ή κάποιους φίλους που πάνε στην ανατολία και γυρνάνε με γουρουνόσκυλα (είχαν έρθει και τούρκοι εδώ με σκυλιά και εξεπλάγησαν με την θερμή υποδοχή), είναι καλό να αναπτύσσονται προσωπικές σχέσεις, πέφτουν κάποια τείχη και κυρίως αντιλαμβάνονται οι "απέναντί" μας ότι δεν κοιμόμαστε και ξυπνάμε με τ' όνειρο να τους σφάξουμε! (κάτι που βέβαια συμβαίνει - δυστυχώς - με την πλειοψηφία αυτών).
Αυτό όμως που ξεπερνάει κάθε όριο λογικής είναι το να στηρίζεις οικονομικά το βαθύ κράτος που ετοιμάζεται να σε ξανασφάξει να τρέφεις την πολεμική του βιομηχανία και ακόμα χειρότερα να προπαγανδίζεις αναπαράγοντας ψεύδη υπέρ αυτού!
Το άκρον άωτον του συβαριτισμού και του ωχαδερφιστικού μηδενισμού !!!!!
 
Ποτέ άλλοτε ο ελληνισμός, από την άποψη του συνόλου των μεγεθών του –δημογραφία, οικονομική και πνευματική παραγωγή, ρόλος στο παγκόσμιο γίγνεσθαι–, δεν βρισκόταν σε κατώτερο σημείο από σήμερα. Πράγματι, ο ελληνισμός κινδυνεύει πλέον να μη διαθέτει τα απαραίτητα μεγέθη για την αναπαραγωγή του, ως αυτόνομο ιστορικό υποκείμενο. Γιατί αν, επί παραδείγματι, μετά την Άλωση του 1453 χάσαμε και κράτος και πληθυσμούς, ωστόσο ο ελληνισμός παρέμεινε αποφασιστικός πνευματικός παράγοντας για την ίδια τη δυτική Αναγέννηση, ενώ μέχρι το 1922 αποτελούσε καθοριστικό οικονομικό και γεωπολιτικό παράγοντα της καθ’ ημάς Ανατολής, σε αντίθεση με τη σημερινή δραματική συρρίκνωσή μας.

.no..no..no..no.
 
Χρύσανθε, σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμφωνώ εν πολλοίς μαζί σου.
Εγώ δεν αγοράζω ούτε στραγάλι εισαγώμενο τουρκικο, πλην όμως δικαιολογώ - μέχρις ενός σημείου - τον εβρίτη που περνάει τα σύνορα και αγοράζει ζαρζαβατικά από τον Χασάν, ή τον νησιώτη που περνάει απέναντι για να ψωνίσει στου Μεμετ, ή κάποιους φίλους που πάνε στην ανατολία και γυρνάνε με γουρουνόσκυλα (είχαν έρθει και τούρκοι εδώ με σκυλιά και εξεπλάγησαν με την θερμή υποδοχή), είναι καλό να αναπτύσσονται προσωπικές σχέσεις, πέφτουν κάποια τείχη και κυρίως αντιλαμβάνονται οι "απέναντί" μας ότι δεν κοιμόμαστε και ξυπνάμε με τ' όνειρο να τους σφάξουμε! (κάτι που βέβαια συμβαίνει - δυστυχώς - με την πλειοψηφία αυτών).
Αυτό όμως που ξεπερνάει κάθε όριο λογικής είναι το να στηρίζεις οικονομικά το βαθύ κράτος που ετοιμάζεται να σε ξανασφάξει να τρέφεις την πολεμική του βιομηχανία και ακόμα χειρότερα να προπαγανδίζεις αναπαράγοντας ψεύδη υπέρ αυτού!
Το άκρον άωτον του συβαριτισμού και του ωχαδερφιστικού μηδενισμού !!!!!
Δεν τσακωθηκα με το ατομο αυτο επειδη παει στα κατεχομενα
Δεν κρινω ποτε κανεναν
Οταν ομως εξεφρασα την αποψη μου οτι δεν το θεωρω σωστο (εγω και μονο εγω-προσωπικη αποψη) χωρις να κρινω κανεναν ( ευγενικα και κοσμια) που το κανει δεκτηκα επιθεση και οτι ειμαι ταχα πατριωτης εθνικιστης κλπ
Εκει εγινε ο τσακωμος

Εγω δεν χαρακτηρισα δεν εκρινα δεν μιλησα ασχημα
Δεν ειναι του χαρακτρηρα μου να κρινω κανεναν
Και εαν δεν υπηρχε η επιθεση δεν θα υπηρχε ουτε τσακωμος η απομακρυνση

Ειμαι πολεμιος της διχονοιας και του τσακωμου μεταξυ μας

Ποτε δεν προσπαθησα και δεν προσπαθω να πεισω καποιον η να του αλλαξω γνωμη συμφωνα με τα δικα μου πιστευω

Λεω την αποψη μου που δικαιουμε να εχω με επιχειρηματα και δεν ζητω να την ασπαστει κανεις

Οποταν ο τσακωμος προεκυψε οχι απο το οτι πηγε στα κατεχομενα το ατομο αυτο αλλα επειδη προσπαθησε να κρυψει τις ενοχες του κατηγοροντας με εμενα για πατριωτισμο κλπ κλπ

Ο ανθρωπος πρεπει να κανει οτι κανει ξεροντας τις συνεπειες των πραξεων του και αναλαμβανοντας τις ευθυνες του

Οχι να κατηγορει οποιον εχει αλλη αποψη επειδη ο ιδιος νιωθει ασχημα που κανει κατι

Κριτης ειμαι μονο του εαυτου μου
Κανενος αλλου
 
ι οτι ειμαι ταχα πατριωτης εθνικιστης κλπ
.......

Λεω την αποψη μου που δικαιουμε να εχω με επιχειρηματα και δεν ζητω να την ασπαστει κανεις

Οποταν ο τσακωμος προεκυψε οχι απο το οτι πηγε στα κατεχομενα το ατομο αυτο αλλα επειδη προσπαθησε να κρυψει τις ενοχες του κατηγοροντας με εμενα για πατριωτισμο κλπ κλπ

Ο ανθρωπος πρεπει να κανει οτι κανει ξεροντας τις συνεπειες των πραξεων του και αναλαμβανοντας τις ευθυνες του

Οχι να κατηγορει οποιον εχει αλλη αποψη επειδη ο ιδιος νιωθει ασχημα που κανει κατι

.................
Έτσι ακριβώς Χρύσανθε
.shake hands.

το ΜΕΓΑ ζήτημα είναι ότι κάποια ἀσπόνδυλα, ἀφασικὰ μαλάκια (κατά Ζουράρη), συγχέουν επί τούτου την Λέξη "πατριώτης" με την λέξη "εθνικιστής".....

ω καιροί, ω ήθη!!!!!

να σε κατηγορούν οι μηδενιστείς για "ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ"

ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΧΡΥΣΑΝΘΕ, ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ "ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ"..... τα ιτς - ογλάν της νέας τάξης.....
 
Συμφωνώ απόλυτα, αυτή είναι η γη του Λεωνίδα και του Κολοκοτρώνη, αλλά ταυτόχρονα του εφιάλτη και του νενεκου. Αυτό που ανεφερες για το παιδομαζωμα μαζί με το μπασταρδεμα ( ας μου επιτραπεί η λέξη, δεν είναι από μισαλλοδοξια αλλά φυσικό επακόλουθο), μετά από αιώνες υποδούλωσης από Ασιάτες, είναι ίσως η αιτία για την παρακμή ενός λαού που ήταν μη συγκρισιμος με τους σύγχρονους του. Και το πιο απελπιστικο είναι πως έχουμε πλέον αποκτήσει ανατολίτικη μοιρολατρία, και με την φαυλοκρατια που επιλέγουμε βρισκόμαστε σε ελεύθερη πτώση. Όταν βλέπεις τους < πνευματικούς > ανθρώπους αυτού του τόπου όπως και τους υπουργούς πολιτισμού, όταν μιλάνε για ελληνικό πολιτισμο να αναφέρονται μόνο στο Αισχύλο ή τον Αριστοφάνη και όχι σε αυτούς που συγκλονιζουν έως και σήμερα την ανθρώπινη σκέψη όπως ο Θαλής, Αρχιμήδης και ΧΙΛΙΑΔΕΣ άλλοι, τι να πεις. Είναι σαν να προβάλλεις σαν προσφορά της νεωτερης Ελλάδας στην ανθρώπινη εξέλιξη τον Λαζόπουλο ή τον Σεφερλη ( τους διασκεδαστες), και όχι τον Καραθεοδωρη, τον Νανόπουλο ή τον Δασκαλάκη.

Ορμώμενος λοιπόν από αυτά που γράφει ο φίλος Λευτέρης, θα παραθέσω αυτούσιο το παρακάτω κείμενο με μια μικρή εισαγωγή μια και λόγω επαγγέλματος, γνωρίζω κάποια πράγματα ...που ίσως δεν τα γνωρίζετε!

...Αν δούμε έναν χάρτη Ναυτικό (η Μη) θα παρατηρήσουμε οτι στις υποσημειώσεις η προβολή του καλείται "Μερκατορική" παραπέμποντας στον Φλαμανδό Gerhard Kramer (1512-1594) η Μερκάτορα ο οποίος οικειοποιήθηκε ( πρόκειται ουσιαστικά κατ΄ εμέ (ως ο ελάχιστος!) και κατά πάρα πολλοίς άλλους επιστήμονες του χώρου για "λογοκλοπή"!) την επινόησή των αυξομερών πλατών και της τεχνικής της κυλινδρικής προβολής του Μαρίνου του Τύριου (60-130 μ.Χ.), με συνέπεια πλέον στις ήμερες μας να ονομάζεται πλέον "Μερκατορική"!!!

Πάμε λοιπόν , αξίζει τον κόπο!:)

Προβολή χάρτου, η εξέλιξη της επιστήμης, ο δια Ρόδου Παράλληλος , 36ος παράλληλος, ο Μαρίνος ο Τύριος (60-130 μ.Χ.).​


ΠΡΟΒΟΛΗ ΧΑΡΤΟΥ

Εάν αναζητήσουμε στην ιστορία της χαρτογραφίας μορφές που συνετέλεσαν στην εξέλιξι της συγκεκριμένης επιστήμης, τότε η πιο αντιπροσωπευτική παρουσία που θα συναντήσουμε είναι ο Μαρίνος ο Τύριος (60-130 μ.Χ.). Μαθηματικός, γεωγράφος, χαρτογράφος και θεωρητικός της ναυσιπλοΐας, ο Μαρίνος υπήρξε ένας εκ των θεμελιωτών της μαθηματικής γεωγραφίας. Αν και κατήγετο από την Τύρο, το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του το πέρασε στην Ρόδο.

Το έργο του ήτο πλουσιώτατο και με τεράστια συμβολή στις επιστήμες, όχι μόνο για την εποχή του αλλά και για αρκετούς αιώνες αργότερα. Δυστυχώς ότι γνωρίζουμε για αυτό προέρχεται μονάχα από τον Κλαύδιο Πτολεμαίο ("Περί της κατά Μαρίνον γεωγραφικής υφηγήσεως") και τον Άραβα γεωγράφο Αλ Μασαούντι, καθώς δεν διεσώθη τίποτα από τα πρωτότυπα συγγράμματα. Ο Μαρίνος έγραψε το έργο "Γεωγραφικήν Υφήγησις" και συνέταξε την "Διόρθωσιν Γεωγραφικών Πινάκων", έργα πάνω στα οποία εστηρίχθη ο Πτολεμαίος για την γεωγραφία του. Πρώτος αυτός χρησιμοποίησε τον όρο "αντι" για τον καθορισμό των αντικειμένων τόπων, όπως Αρκτικός-Ανταρκτικός κύκλος και Εύκρατος-Αντεύκρατος ζώνη, όρο που χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα για διάφορες περιοχές, όπως Ρίον-Αντίρριον, Πάρος-Αντίπαρος, Κύθηρα-Αντικύθηρα. Δημιούργησε πλήθος χαρτών, μεταξύ των οποίων και τον ναυτικό χάρτη, που παραμένει μέχρι σήμερα εν χρήσει.

Ο Μαρίνος υπήρξε ο πρώτος που διετύπωσε την ορθότερη θεωρία για την δημιουργία και την κυκλοφορία των ανέμων, όπως επίσης και ο πρώτος που εφήρμοσε την βιογεωγραφική θεωρία, σύμφωνα με την οποία τα ίδια ζώα και φυτά ζουν υπό τις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες, για την επίλυσιν γεωγραφικών προβλημάτων. Με αυτήν την μέθοδο μάλιστα κατώρθωσε να καθορίση το πλάτος της Αιθιοπικής ζώνης.

Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Μαρίνου ήτο ο σχεδιασμός της γήινης σφαίρας σε επίπεδη μορφή, σε έναν χάρτη που ωνομάσθη κυλινδρικόν εκπέτασμα, δηλαδή κυλινδρική προβολή. Με αυτόν τον χάρτη ο Μαρίνος τελειοποίησε την χαρτογραφική αντίληψι ενός άλλου σπουδαίου γεωγράφου και χαρτογράφου, του Δικαιάρχου του Μεσσηνίου (370-296 π.Χ.). Συνοπτικά μπορούμε να αναφέρουμε, ότι ο Μαρίνος απετύπωσε γραφικά την επιφάνεια της γης πάνω σε χαρτί χρησιμοποιώντας την προβολή αναπτύγματος, την προβολή δηλαδή σε καμπύλη επιφάνεια και πιο συγκεκριμένα σε κυλινδρική επιφάνεια, με τους μεσημβρινούς και τους παραλλήλους κύκλους της γης να τέμνονται ορθογωνίως πάνω στον χάρτη.

Η τεχνική της κυλινδρικής προβολής Στον χάρτη του Μαρίνου ο Ισημερινός διαγράφεται ως μία οριζόντια ευθεία, που φέρει στο δυτικό της άκρο μία κάθετη γραμμή, η οποία αναπαριστά τον πρώτο μεσημβρινό, που περνά από τις νήσους των Μακάρων (τις Καναρίους νήσους, το δυτικότερο άκρο του τότε γνωστού κόσμου) και χρησιμεύει ως αφετηρία για την μέτρησιν των γεωγραφικών μηκών (όπως σήμερα ο μεσημβρινός Γκρίνουιτς).

Ο πρώτος αυτός μεσημβρινός χωρίζεται σε ίσα μοιριαία τμήματα, με κάθε διάστημα να είναι ίσο με μία μοίρα. Από την 36η διαίρεσι του πρώτου μεσημβρινού ξεκινά ευθεία παράλληλη και ίση προς τον Ισημερινό, η οποία συνιστά τον παράλληλο αφετηρίας μετρήσεως των γεωγραφικών πλατών, που περνά από τις Ηράκλειες Στήλες (Γιβραλτάρ) και την Ρόδο.

Ο Μαρίνος απεδέχθη για το μήκος του παραλλήλου της Ρόδου την εκτίμησιν του Ποσειδωνίου του Απαμέως για 180000 στάδια, δηλαδή για 32400 χιλιόμετρα (πραγματική τιμή 32000 χιλιόμετρα). Αυτός ο 36ος παράλληλος χωρίζεται σε διαστήματα, καθένα από τα οποία είναι ίσο με δώδεκα διαστήματα του πρώτου μεσημβρινού. Επειδή ο παράλληλος της Ρόδου ισούται προς τα 4/5 του μεγίστου κύκλου της Γης, κάθε τμήμα πλάτους δώδεκα μοιρών αντιπροσωπεύει γωνία δεκαπέντε μοιρών ή διαφορά μήκους μίας ισημερινής ώρας. Στο τέλος κάθε τμήματος χαράσσεται κι ένας μεσημβρινός, κι έτσι οι οικουμένη χωρίζεται σε δεκαπέντε ωρικές ατράκτους ή αλλιώς σε δεκαπέντε ωριαία ισημερινά διαστήματα.

Οι μεσημβρινοί και οι παράλληλοι λοιπόν αποτυπώνονται σε δύο ομάδες ευθειών γραμμών, καθέτων μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα σύστημα συντεταγμένων για τον καθορισμό της θέσεως κάθε σημείου επί της γης (γεωγραφικό μήκος και πλάτος).

συνέχεια στο επόμενο μήνυμα ...
 
...συνέχεια από το προηγούμενο μήνυμα .

Το κυλινδρικόν εκπέτασμα του Μαρίνου

Ο χάρτης του Μαρίνου μπορούσε να χρησιμοποιηθή στην ναυτιλία μονάχα για το τμήμα που περιελάμβανε τον παράλληλο της Ρόδου, δηλαδή την Μεσόγειο. Όποιος ήθελε να χρησιμοποιήση αυτό το προβολικό σύστημα εκτός Μεσογείου έπρεπε να τηρήση την αναλογία του μέσου παραλλήλου της προς απεικόνισιν εκτάσεως προς τον μεσημβρινόν. Η ναυτιλιακή χρήσις του χάρτου έπρεπε να συνοδεύεται από πληροφορίες διαφόρων περίπλων ή σταδιασμών, γεγονός που σχετίζεται με την μεθοδολογία των Ελλήνων να σχεδιάζουν την οικουμένη ξεκινώντας από την ακτογραμμή και τοποθετώντας κατόπιν τις μεσόγειες θέσεις.

Ο Μαρίνος συνέλεξε πλήθος γεωγραφικού υλικού για τις διάφορες τοποθεσίες που απεικονίζοντο πάνω στον παγκόσμιο χάρτη του και κατάφερε να παρουσιάση μία ακριβή εικόνα των ηπείρων και των κρατών. Η οικουμένη του Μαρίνου εκτείνετο από την νήσο Θούλη (ίσως την Ισλανδία) έως την Αιθιοπική περιοχή Αγισύμπα (πέραν του χειμερινού ηλιοστασίου) και από τις νήσους των Μακάρων (Καναρίους) έως την Σέρα (χώρα των Σίνων) και την Κατιγκάρα. Οι διαστάσεις της περιοχής που καλύπτετο ήσαν 31500 στάδια πλάτος και 225 γεωγραφικούς βαθμούς (180 κατά τον Πτολεμαίο) μήκος. Για τον υπολογισμό των διαστάσεων ο Μαρίνος χρησιμοποίησε τα "λοξόδρομα τρίγωνα", θεωρήματα που χρησιμεύουν ακόμη και σήμερα στις γεωδαιτικές εργασίες ναυσιπλοΐας. Με το δικτυωτό σύστημα των παραλλήλων και των μεσημβρινών ο χάρτης του Μαρίνου παρείχε τις γεωγραφικές συντεταγμένες οποιουδήποτε σημείου, ενώ παρείχε και με μεγάλη ακρίβεια τις αποστάσεις διαφόρων θέσεων, με μετατροπή των διαιρέσεων του πλάτους από μοίρες σε στάδια.

Επίσης παρείχε στοιχεία για την αποχώρησι, δηλαδή την διάστασι ή αποχή των μεσημβρινών, διατηρώντας την ομοιότητα των σχημάτων και την ισότητα των γωνιών για ολόκληρη την περιοχή της Μεσογείου. Για την Μεσόγειο έδινε και την λοξοδρομική πλεύσι ή λοξοδρομία, μία πορεία πλεύσεως που πάνω στο προβολικό αυτό σύστημα τέμνει όλους τους ενδιαμέσους μεσημβρινούς υπό την αυτή πάντοτε γωνία. Από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του κυλινδρικού εκπετάσματος είναι το ότι παρείχε την διαφορά των αυξομερών πλατών, δηλαδή την διαφορά των κλιμάκων πλάτους και μήκους επί του παραλλήλου της Ρόδου ή του Ισημερινού. Είναι ενδεικτικό πως για διαφορά πλάτους τεσσάρων μοιρών (ανά δύο εκατέρωθεν του 36ου παραλλήλου), ο χάρτης του Μαρίνου δίδει με λόγον το 5/4 του μεγίστου κύκλου προς την δια Ρόδο διαφορά αυξομερών πλατών 300, ενώ οι σύγχρονοι πίνακες δίδουν ως διαφορά 297, καλύπτοντας πλήρως τα επιτρεπόμενα όρια της λοξοδρομίας.

Την επινόησι των αυξομερών πλατών και της τεχνικής της κυλινδρικής προβολής οικειοποιήθη αρκετούς αιώνες αργότερα ο Φλαμανδός Gerhard Kramer (1512-1594), γνωστός γεωγράφος με το εκλατινισμένο επώνυμο Mercator.

Ο Φλαμανδός Gerhard Mercator Ο Gerhard Mercator εγεννήθη στο Ρούμελμοντ της Φλάνδρας και σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Λουβέν. Με την συστηματική επεξεργασία των κοσμογραφικών γνώσεων της εποχής του, κάτι που διαφαίνεται άλλωστε και από τα έργα του (Γεωγραφία του Πτολεμαίου, Άτλας και Χρονολογία), κατέληξε στην ανακάλυψι της "Μερκατοριανής προβολής", για την οποία άλλωστε έγινε και διάσημος. Κι ασφαλώς επρόκειτο για μία ανακάλυψι, καθότι αναφέρετο σε κάτι που ήδη προϋπήρχε.

Ο Mercator θεωρείται από πολλούς ιδρυτής της χαρτογραφίας επί μαθηματικών αρχών, σφετεριζόμενος ουσιαστικά την επινόησι του Μαρίνου του Τυρίου. Ευτυχώς που πριν από τον Mercator υπήρξε ένας άλλος διάσημος χαρτογράφος, ο Paolo Toscanelli, ο οποίος το 1480 σχεδίασε χάρτη στηριζόμενο στην κυλινδρική προβολή του Μαρίνου, αναγνωρίζοντας αυτό το γεγονός. Τον χάρτη του Toscanelli μάλιστα χρησιμοποίησε ο Κολόμβος στο πρώτο του ταξίδι προς τις Δυτικές Ινδίες και την ανακάλυψι της Αμερικής.

Όλοι πάντως αυτοί οι μεταγενέστεροι γεωγράφοι, που χρησιμοποίησαν την κυλινδρική προβολή του Μαρίνου, στηρίχθησαν πάνω στο έργο του Πτολεμαίου και στον παγκόσμιο χάρτη του, μία βελτιωμένη έκδοσι του αντιστοίχου χάρτου του Μαρίνου.

Ο Κλαύδιος Πτολεμαίος (108-168 μ.Χ.) δεν διέσωσε απλώς το έργο του Μαρίνου, αλλά προσπάθησε να τελειοποιήση τον παγκόσμιο χάρτη του, συγκεντρώνοντας πλήθος στοιχείων στην χάραξι του και προσθέτοντας προσωπικές καινοτομίες, όπως η διαίρεσις του Ισημερινού σε 360 μοίρες. Ο ακριβέστατος αυτός χάρτης απετέλεσε για τους επόμενους 15 αιώνες την πρωταρχική πηγή της χαρτογραφίας, μία επιστήμη που κυριολεκτικά εκτινάχθη στα ύψη από το δίδυμο Μαρίνος και Πτολεμαίος.

Ο Πτολεμαίος πάντως ανεγνώρισε την αξία και το έργο του προκατόχου του, κάτι που δεν έπραξε μετέπειτα ο Gerhard Mercator. Βέβαια η περιπτώσι του σφετερισμού εκ μέρους του Mercator ανήκει σε ένα γενικότερο φαινόμενο της εποχής εκείνης, όπου οι Δυτικοευρωπαίοι, εκμεταλλευόμενοι την πτώσι του Βυζαντίου και λεηλατώντας υλικά και πνευματικά αγαθά, ανεκάλυπταν και επαναπροωθούσαν τα έργα των Ελλήνων επιστημόνων της αρχαιότητος, δημιουργώντας έτσι την "Αναγέννησι".

Εμείς σήμερα μπορούμε να αποκαταστήσουμε έναν λαμπρό επιστήμονα του παρελθόντος, δίνοντας την ονομασία που αρμόζει στην επινόησι του, την "Μαρίνεια προβολή" της χαρτογραφίας.


ΠΗΓΕΣ 1. Χρήστος Δ. Λάζος, Μηχανική και τεχνολογία στην αρχαία Ελλάδα, εκδόσεις Αίολος, Αθήνα 1993, σελίδες 112-113 2. Χρήστος Δ. Λάζος, Ναυτική τεχνολογία στην αρχαία Ελλάδα, εκδόσεις Αίολος, Αθήνα 1996, σελίδες 193-196 3. Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, Αρχαίοι Έλληνες θετικοί επιστήμονες, εκδόσεις Γεωργιάδης, Αθήναι 1995, Μαρίνος ο Τύριος, σελίδες 290-292 4. Επιστήμη και ζωή τόμος 12, Μαρίνος ο Τύριος, σελίδες 86-87 τόμος 12, Μερκάτορ Γκέραρντ, σελίς 224 τόμος 16, προβολή γεωγραφική, σελίδες

'
 
Αναποδα το καταλαβαινεις
Εγινε για να βαλουν στα δικα τους γονιδια γονδια Ελληνικα!!!!
Να εξελιξουν την ρατσα τους ενω παραλληλα να στερησουν την συνεχεια απο την δικη μας
Στο παιδομαζωμα δεν γινοταν απλα μαζεμα
Γινοταν επιλογη ακολουθως στο τι και πως θα συνεχιζε το παιδι και τι ειδος μορφωσης θα επερνε!
Χρυσανθε αυτό ακριβώς εννοούσα, και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Αν χαθεί ένας δικός μας απλά για να κατεβάσει μια σημαία δεν αξιολόγησε σωστά τα πράγματα. Μεγαλύτερη αξία έχει να ζήσει, να κάνει μια μεγάλη και δυνατή οικογένεια και να διδάξει τα παιδιά τη σημαίνει Έθνος και Πατρίδα γιατί αυτό είναι το μέλλον. Κ
Εδώ έχω άλλη άποψη, η θυσία του Σολωμού έχει μεγαλύτερη διδακτική αξία από όλες τις ομιλίες, εορτές, παρελάσεις όλων των ετών από τότε. Μάριε, σε διαπροσωπικο επίπεδο δεν έχω τίποτα εναντίον Τούρκου, κουρδου ή Αλβανού, μπορεί κάλλιστα να υπάρχει η ίδια αντιμετώπιση όπως με Έλληνα. Έχοντας επισκεφτεί παλιά την πόλη τρεις φορές έχω να λέω τα καλύτερα για την αντιμετώπιση της πλειοψηφίας όσων συνάντησα, η κυρίαρχη όμως ιδεολογία και το θυμικο της πλειοψηφίας, πολύ περισσότερο η επίσημη διαχρονικά αναλλοίωτη πολιτική του κράτους είναι αυτή που σε προηγούμενη ανάρτηση σου είχες περιγράψει. Από παιδί στο χωριό πέρναγα ώρες ακούγοντας διηγήσεις των γερόντων, Πόντιοι, Καππαδοκες, Ίωνες, Θρακιωτες, ένα κοινό σε όλους, φρίκη, αδικία και νοσταλγία. Μέχρι τα 100 που πέθανε η μάνα του πατέρα μου έναν καημό επαναλάμβανε, < να μπορούσα να πέθαινα στην πατρίδα >, πρόσεξε δεν έγινε ποτέ για εκείνην η πατρωα γη τουρκια. Όσο για τους κουρδους και κάθε μη τουρκο μουσουλμανο, επειδή όσα λέω ίσως φαίνονται υπερβολικά, συνιστώ να διαβάσετε το βιβλίο του Δημήτρη Ψαθα γη του Ποντου.
 
Γιάννη θυμάμαι στα μαθητικά μου χρόνια, ( υποθέτω και σήμερα) ,την ανθελληνική προπαγάνδα την προωθουσε το υπουργείο παιδείας μέσω της εκπαίδευσης, μαθαίναμε πχ πως ο Γαλιλαίος για πρώτη φορά θεώρησε την γη ως κινούμενη σφαίρα. Όταν αργότερα ανακαλύπτω πως 1500 χρόνια πριν, υπάρχουν συγγράμματα Ελλήνων, ο ένας υπολόγισε ακόμη και την μάζα τής γης, ο άλλος περιέγραφε κινήσεις πλανητών και των δορυφόρων τους, τι να πεις .
 
Αναποδα το καταλαβαινεις
Εγινε για να βαλουν στα δικα τους γονιδια γονδια Ελληνικα!!!!
Να εξελιξουν την ρατσα τους ενω παραλληλα να στερησουν την συνεχεια απο την δικη μας
Στο παιδομαζωμα δεν γινοταν απλα μαζεμα
Γινοταν επιλογη ακολουθως στο τι και πως θα συνεχιζε το παιδι και τι ειδος μορφωσης θα επερνε!
Τα παιδια ειναι το μελλον
Γιαυτο και εχουν σημερα σοβαρο προβλημα
Γιατι τα παιδια την παιδεια και την οικογενεια τα εχουν αφησει στην παρακμη!!!
Πολυ μεγαλο κεφαλαιο ανοιγουμε…
Η γενια του 80 δηλαδη εγω και αλλοι θα κατηγορηθουμε καποια στιγμη γιαυτο το λογο
Σκοτωσαμε την παιδεια τις παραδοσεις και τις αξιες μας
Φίλτατοι,
επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας δεν υπήρχαν Έθνη αλλά ο διαχωρισμός γινονταν μέσω της θρησκείας. Το πιό εμφανές στοιχείο διαχωρισμού ήταν ο φόρος και δη το χαράτσι. Ξέρετε, ένα χαρτί, που εκδιδονταν κάθε χρόνο σε άλλο χρώμα, αφού πλήρωνες τον φόρο κεφαλής, και το οποίο έγραφε "ο φέρων το παρόν έχει την άδειαν να φέρη επί έν έτος την κεφαλήν επί των ώμων του".

Οι τρεις φόροι που πλήρωναν οι υποταγμένοι ήσαν
  • ο φόρος της δεκάτης - δηλ. το δικαίωμα να διατηρήσεις την περιουσία σου, αποδίδοντας το 1/10 της παραγωγής στους κατακτητές. Βασικά "κύριος όλης της γης εθεωρείτο ο Σουλτάνος και απαρχής ήτο αντιπρόσωπος του κυρίου της γης", άρα ήταν κάτι σαν ενοίκιο.
  • ο φόρος κεφαλής - δηλ. το χαράτσι
  • ο φόρος αίματος - δηλ. το παιδομάζωμα. Και μην ξεχνάμε πως τα περισσότερα παιδιά γίνονταν μετά τον ευνουχισμό τους γεννίτσαροι, άρα δεν έχουν συμβάλει στο "τουρκικο αίμα", αλλά μείωναν σημαντικά το "ελληνικό αίμα". Τα υπόλοιπα γίνονταν γιουσουφάκια των αγάδων, και απειροελάχιστα βρέθηκαν και σε υψηλόβαθμες θέσεις του οθωμανικού μορφώματος.
Οποιος όμως "αλλαξοπίστησε", όχι μόνο έπαυε να πληρώνει χαράτσι και φόρο αίματος, αλλά αν ήταν και καπάτσος μπορούσε ο ιδιος να γίνει φοροεισπράκτορας.

Εν ολίγοις: οι περισσότεροι μουσουλμάνοι το οθωμανικού μορφώματος ήσαν αλλαξοπιστήσαντες Χριστιανοί, π.χ. Ελληνες, Σέρβοι κλπ. μόνο και μόνο για να πληρώνουν λιγότερους φόρους. Αργότερα, με την εμφάνιση της εθνότητας σαν ιδέα στην αναγέννηση, οι μεγάλες τότε δυνάμεις (Μεγ. Βρεταννία, Ρωσία, Γαλλία) δίπλα στα παλιά δημιούργησαν και νέα έθνη, διαχωρίζοντας τους ανθρώπους με βάση την θρησκεία. Ετσι έχουμε σήμερα Μποσνιάκους, οι οποίοι δεν είναι τίποτα άλλο παρά Σέρβοι μουσουλμάνοι, και Τούρκους που, γενεαλογικά, είναι αμιγείς Ελληνες - αλλά δεν το ξέρουν!!! Αυτή η πολιτική του διαχωρισμού με βάση την θρησκεία εφαρμόζεται συνεχώς με επιτυχία από τις σύγχρονες μεγάλες δυνάμεις - π.χ. διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, χωρισμός της Κύπρου, χωρισμός Ινδίας / Πακιστάν / Μπαγκλαντές.

Συγνώμη της μακρυγορίας μου, απλά ήθελα να πω δύο απλά πραγματάκια:
  1. πως αυτό που κυρίως ρυθμίζει την συμπεριφορά και τις αποφάσεις κάποιο ατόμου, π.χ. ενός πολίτη της Ελλάδος, είναι απλά η οικονομία - για τους περισσότερους είναι δύσκολο να μην τρέξουν πίσω από το φτηνό, άσχετα ποιός και γιατί το προσφέρει - χωρίς να σκέφτονται τις τυχόν μετέπειτα επιπτώσεις!
  2. αυτό που ισχύει σήμερα, ίσχυε πάντα!
ΥΓ: υπάρχει και πιό σύγχρονο παιδομάζωμα που έγινε την δεκαετία του 1950 με χιλιάδες μικρά Ελληνόπουλα, αγόρια και κορίτσια να καταλήγουν στο Mιντλ-Γουεστ της Αμέρικας. Οι προμήθειες των μεσαζόντων, δημιοσίων και ιδιωτών, ήσαν σημαντικές!

ΥΥΓ: πιστεύω ότι η "έμφυτη" τάση φοροδιαφυγής των σύγχρονων Ελλήνων έχει τις ρίζες της στην οθωμανική περίοδο (ΟΚ, και λιγάκη στη φεουδαρχία του Βυζαντίου). Η δεκάτη ως φόρος προυπήρχε γενικά ήδη από παλαιοτάτων χρόνων, αλλά στο ύστερο Βυζάντιο και αργότερα στην Τουρκοκρατία εμφανίστηκε η μάστιγα των ιδιωτών-φοροεισπρακτόρων.

ΥΥΓ: Στοιχηματίζω πως αν σήμερα υπήρχε η δυνατότητα να μην πληρώνει κάποιος φόρους αλλαζοντας πίστη από Χριστιανός ορθόδοξος σε Πασταφάρι, τότε η Ελλάδα θα είχε γεμίσει Πασταφάρι.
 
Last edited:
Γιάννη θυμάμαι στα μαθητικά μου χρόνια, ( υποθέτω και σήμερα) ,την ανθελληνική προπαγάνδα την προωθουσε το υπουργείο παιδείας μέσω της εκπαίδευσης, μαθαίναμε πχ πως ο Γαλιλαίος για πρώτη φορά θεώρησε την γη ως κινούμενη σφαίρα. Όταν αργότερα ανακαλύπτω πως 1500 χρόνια πριν, υπάρχουν συγγράμματα Ελλήνων, ο ένας υπολόγισε ακόμη και την μάζα τής γης, ο άλλος περιέγραφε κινήσεις πλανητών και των δορυφόρων τους, τι να πεις .
Λευτέρη, εδώ βάζεις το δάχτυλο σε μιά αλλη πληγή, αυτή του Καθολικισμού ενάντια στην Ορθοδοξία. Από το 1054μΧ (εκκλησιαστικό σχίσμα) μέχρι σήμερα, η καθολική Δύση προσπαθεί να "υποτάξει" την Ορθόδοξη Ανατολή. Ετσι είναι η τάξη πραγμάτων, άσχετα αν καποιος με κατηγορήσει για συνομωσιολόγο. Αυτή η "προσπάθεια" έχει περάσει στο πολιτικό DNA της Δύσης, η Ελλάδα κατ' εμέ ανοίκει στην Ανατολή.

Λογοπαίγνιο:
Δύση: λίγο πρίν από το σκότος
Ανατολή: λίγο πριν από το φως.
 
Θεόδωρε και λοιποί φίλοι, η τουρκοκρατία μας κληροδότησε πολλά άσχημα... ίσως το πιο μεγάλο κακό είναι η απιστία μας προς το κράτος και η αντίδρασή μας προς τους θεσμούς του!
Να καταλάβουμε όλοι μας πως φοροδιαφεύγοντας δεν κλέβουμε τον σουλτάνο αλλά τα παιδιά και τα εγγόνια μας, ότι μη υπακούοντας στους νόμους δεν κάνουμε αντίσταση στον οθωμανό αλλά υπονομεύουμε τον εαυτό μας!

Επιτέλους κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΜΕ από τον σουλτάνο και αυτά τα ΚΡΑΤΗ (Ελλάς & Κύπρος) είναι δικά μας και όχι τουρκικο δοβλέτι
 
Θεόδωρε και λοιποί φίλοι, η τουρκοκρατία μας κληροδότησε πολλά άσχημα... ίσως το πιο μεγάλο κακό είναι η απιστία μας προς το κράτος και η αντίδρασή μας προς τους θεσμούς του!
Να καταλάβουμε όλοι μας πως φοροδιαφεύγοντας δεν κλέβουμε τον σουλτάνο αλλά τα παιδιά και τα εγγόνια μας, ότι μη υπακούοντας στους νόμους δεν κάνουμε αντίσταση στον οθωμανό αλλά υπονομεύουμε τον εαυτό μας!

Επιτέλους κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΜΕ από τον σουλτάνο και αυτά τα ΚΡΑΤΗ (Ελλάς & Κύπρος) είναι δικά μας και όχι τουρκικο δοβλέτι
Μάριε το Ελληνικό κράτος από την σύσταση του έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες και συνεχίζει να κάνει για να υπάρχει αυτή η καχυποψία και η αντίδραση από την μεριά του κόσμου
Όχι ότι ο λαός δεν έχει ευθύνες δεν ανήκω σε αυτούς που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο,έχει και μάλιστα πολλές
Αλλά αν δούμε την συμπεριφορά του κράτους αρχικά απέναντι σε αυτούς που έδωσαν το αίμα τους και πολέμησαν για να το δημιουργήσουν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί το πράγμα στράβωσε από την αρχή.......
 
Φίλοι μου Γιώργηδες μην συγχέετε το ΚΡΑΤΟΣ με την εκάστοτε κυβέρνηση, αυτό το λάθος κάνουμε και νομίζουμε ότι το κράτος είναι ακόμα του σουλτάνου!
το κράτος είναι ή μάλλον πρέπει να είναι όλοι εμείς!
κι όχι μόνο αυτοί που ψηφίζουμε!!!!
 
Φίλοι μου Γιώργηδες μην συγχέετε το ΚΡΑΤΟΣ με την εκάστοτε κυβέρνηση, αυτό το λάθος κάνουμε και νομίζουμε ότι το κράτος είναι ακόμα του σουλτάνου!
το κράτος είναι ή μάλλον πρέπει να είναι όλοι εμείς!
κι όχι μόνο αυτοί που ψηφίζουμε!!!!
Το σωστό αυτό που λες είναι,το κράτος είναι κράτος και λειτουργεί ανεξαρτήτως κυβερνήσεως απλά εδώ το κράτος είναι λάφυρο για όποιον έχει την εξουσία
 
Φίλοι μου Γιώργηδες μην συγχέετε το ΚΡΑΤΟΣ με την εκάστοτε κυβέρνηση, αυτό το λάθος κάνουμε και νομίζουμε ότι το κράτος είναι ακόμα του σουλτάνου!
το κράτος είναι ή μάλλον πρέπει να είναι όλοι εμείς!
κι όχι μόνο αυτοί που ψηφίζουμε!!!!
Το σωστό αυτό που λες είναι,το κράτος είναι κράτος και λειτουργεί ανεξαρτήτως κυβερνήσεως απλά εδώ το κράτος είναι λάφυρο για όποιον έχει την εξουσία
...είναι παλιοκατάσταση...:(
 
Φίλοι μου Γιώργηδες μην συγχέετε το ΚΡΑΤΟΣ με την εκάστοτε κυβέρνηση, αυτό το λάθος κάνουμε και νομίζουμε ότι το κράτος είναι ακόμα του σουλτάνου!
το κράτος είναι ή μάλλον πρέπει να είναι όλοι εμείς!
κι όχι μόνο αυτοί που ψηφίζουμε!!!!
Πιο πολυ εξουσια εχει ο Στουρναρας απ'οτι εχει ο καθε ''Μητσοτακης''....
 
Η Σύβαρις ήταν μια πόλη της Μεγάλης Ελλάδας (βλέπε Κάτω Ιταλία) που δημιουργήθηκε από Αχαιούς και Τροιζήνιους άποικους τον 8ο π.Χ. αιώνα. Καλότυχοι και φιλόπονοι οι πρώτοι της κάτοικοι – οι ιδρυτές – εργάστηκαν σκληρά στην εύφορη γη, ανέπτυξαν άριστες εμπορικές σχέσεις με τις παράκτιες Αποικίες της Μικράς Ασίας, κατορθώνοντας έτσι να γίνουν η σημαντικότερη σε δύναμη και αμύθητο πλούτο πόλη της περιοχής.


Φαίνεται όμως ότι η μεγάλη αυτή ευμάρεια, γλύκανε με το παραπάνω τις επόμενες γενιές μιας και άρχισαν να το ρίχνουν… λίγο έξω. Σιγά-σιγά απέκτησαν τα κουσούρια ενός άλλου τρόπου ζωής, αφιερωμένου στις απολαύσεις, την ηδονή και την πολυτελή διαβίωση.


Μα και για τους Εξωτερικούς Κινδύνους – που μονίμως υπήρχαν – δεν έδιναν καμία, μα καμία σημασία. Για την ασφάλεια της Πόλης θα φρόντιζαν άλλοι… οι Δούλοι και οι Μισθοφόροι.



Έτσι νόμιζαν…


Κόσμος και Κοσμάκης μαζεύτηκε στη Σύβαρη να απολαύσει τα… ωραία της, φθάνοντας αισίως στον πληθυσμό των τριακοσίων χιλιάδων.


Όλες οι χειρωνακτικές εργασίες γίνονταν από τους Δούλους. Μάλιστα απαγόρευσαν στους Σιδηρουργούς και Ξυλουργούς να διατηρούν τα Εργαστήρια τους μέσα στην Πόλη γιατί τα θεωρούσανε θορυβώδη επαγγέλματα που ενοχλούν την πολυπόθητη… Ησυχία.


Λέγεται δε ότι ακόμη και τους κόκορες απομάκρυναν από την πόλη, για να μην τους ξυπνούν πρωί-πρωί… με τα θορυβώδη τους κικιρίκουου.


Κάποτε στον καθημερινό του περίπατο ένας εύπορος Συβαρίτης, όταν είδε μερικούς εργάτες να δουλεύουν… αρρώστησε. Όταν δε οι φίλοι του διηγήθηκαν το γεγονός σε κάποιον άλλο συμπολίτη, αυτός τους απάντησε να μην παραξενεύονται καθόλου, μιας κι ο ίδιος άρχισε να νοιώθει πολύ άσχημα με αυτά που άκουσε περί εργατών και… εργασίας.


Ο Μινδυρίδης, ονομαστός για τον πλούτο του όταν πήγε για τους.. αρραβώνες του στην Σικυώνα, συνοδεύονταν από χίλιους δούλους.

Δεν είναι καθόλου παράδοξο λοιπόν, που ο πολυτελής, έκλυτος, ηδονικός και ματαιόδοξος αυτός τρόπος ζωής ονομάστηκε μέχρι και τις μέρες μας ΣΥΒΑΡΙΤΙΣΜΟΣ.


Εννοείται ότι οι πάσχοντες από ΣΥΒΑΡΙΤΙΣΜΟ δεν σπαταλούσαν χρόνο και προσπάθειες για τα Κοινά, την Πόλη… την Πατρίδα.


Μ’αυτά και μ’αυτά λοιπόν, η διπλανή ανταγωνίστρια Πόλη – ο Κρότωνας – υπομονετικά έφτιαξε την Οικονομία της και εξόπλιζε το Στρατό της.


Έτσι, εν έτει 510 π.Χ. στον πόλεμο που έγινε ανάμεσα στις δύο Πόλεις, οι Κροτωνιάτες νίκησαν και από την πρώην σπουδαία Σύβαρη δεν έμεινε… κολυμπηθρόξυλο όρθιο.



Όταν μερικές δεκαετίες αργότερα, οι Αθηναίοι ίδρυσαν εκεί την νέα Αποικία των Θουρίων, δεν βρήκαν κανένα ίχνος από την κάποτε διάσημη Σύβαρη.


Οποιοσδήποτε συνειρμός με το Σήμερα καλοδεχούμενος… και Υποχρεωτικός, για να μην μείνουμε σύξυλοι με μια ερχόμενη επανάληψη και για την αφεντιά μας, καθόλου μα καθόλου συμπτωματική.

https://ardinthessalias.wordpress.com/2017/07/30/η-παραβολή-της-σύβαρης/
 
Back
Top