Φάσσα-Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Ωραια σκεψη Χρηστο..Εγω αυτο που βλεπω ειτε "στο φτερο" ειτε στα καθιστα ειναι οτι πριν καλα καλα "τελειωσει το μπαμ" εχω ηδη δει αν εχει πεσει το πουλι η οχι..
Για πολυ μακρινες τουφεκιες δεν ξερω..
Έχεις δίκιο Τάσο και αυτό αφορά την δική μας τουφεκιά που και πάλι πολλές φορές καταλαβαίνουμε κάποια διαφορά χρόνο του μπαμ με την άφιξη των σκαγιών στον στόχο. Εγώ όμως αναφερόμουν σε παρατήρηση τουφεκιάς άλλου. Όταν παρατηρούμε τουφεκιά άλλου, είναι πιο ευδιάκριτη αυτή η διαφορά του χρόνου...
 
Υπάρχει και το ενδεχόμενο ο ήχος να φτάσει στο πουλί πιο γρήγορα από τα σκάγια. Έτσι, ακούγοντας τον ήχο το πουλί, θα τρομάξει και θα σηκωθεί πριν φτάσουν επάνω του τα σκάγια. Αυτό είναι πιθανότερο ειδικά όταν οι καιρικές συνθήκες είναι τέτοιες ώστε να κόβουν περισσότερη ταχύτητα από τα σκάγια σε σχέση με τον ήχο όπως για παράδειγμα η υγρασία στην ατμόσφαιρα...
Χρήστο, εξηγείς λίγο πως η υγρασία επιρρεαζει τη ντουφεκια;; Τι συμβαίνει δηλαδή;; o_O Αν και topic.
 
Χρήστο, εξηγείς λίγο πως η υγρασία επιρρεαζει τη ντουφεκια;; Τι συμβαίνει δηλαδή;; o_O Αν και topic.
Μίλησα γενικά για παράγοντες καιρικών συνθηκών όπως για παράδειγμα μια τουφεκιά κόντρα στον αέρα. Για την υγρασία, ένα παράδειγμα είναι η μεγαλύτερη αντίσταση των σκαγιών λόγω μεγαλύτερης πυκνότητας του ατμοσφαιρικού αέρα...
 
Για την υγρασία, ένα παράδειγμα είναι η μεγαλύτερη αντίσταση των σκαγιών λόγω μεγαλύτερης πυκνότητας του ατμοσφαιρικού αέρα...
Το κεφάλαιο της φυσική "θερμοδυναμική" έχει αποδηξει εδώ και πολλά πολλά χρόνια ότι στην υγρασία η συνοχή της ατμοσφαιρασ είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ άρα ο αέρας ΑΡΑΙΟΤΕΡΟΣ!!! Μας μπερδεύει το νερό σε σχέση με τον ατμό. Το οξυγόνο έχει πυκνότητα 28, το άζωτο 22 και ο ατμός 18. Επειδή η πυκνότητα αέρα είναι μάζα : όγκος καταλαβαίνουμε πως με πυκνότητα 18 ο ατμός δίνει μικρότερη πυκνότητα. Άρα με κανονικές συνθήκες ο αέρας είναι πυκνότερο σε σχέση με όταν έχει υγρασία και ομίχλη... οποτε το ότι η υγρασία κόβει ταχύτητα από τα σκάγια είναι αποδεδηγμενα μπαρουφεσ..το τι έχουν σκεφτεί οι κυνηγοί στα καφενεία για τις αστοχίες τους είναι άλλος τόμος......
 
Εγώ όμως αναφερόμουν σε παρατήρηση τουφεκιάς άλλου. Όταν παρατηρούμε τουφεκιά άλλου, είναι πιο ευδιάκριτη αυτή η διαφορά του χρόνου...
Δεν το εχω προσεξει αυτο,χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ισχυει..αλλα μενα δεν υπαρχει περιπτωση (σε κανονικες αποστασεις τουλαχιστον) να ακουσει το μπαμ ρο θηραμα κ να σηκωθει να φυγει..
Ας δωσω κ ενα αλλο παραδειγμα ακραιο αλλα δεν βρισκω αλλο..
Πες οτι σημαδευεται καποιος στο κεφαλι απο κανονικη αποσταση,πιστευεις οτι μπαμ που θα ακουσει θα προλαβει να σκυψει για να αποφυγει την τουφεκια?
 
Το κεφάλαιο της φυσική "θερμοδυναμική" έχει αποδηξει εδώ και πολλά πολλά χρόνια ότι στην υγρασία η συνοχή της ατμοσφαιρασ είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ άρα ο αέρας ΑΡΑΙΟΤΕΡΟΣ!!! Μας μπερδεύει το νερό σε σχέση με τον ατμό. Το οξυγόνο έχει πυκνότητα 28, το άζωτο 22 και ο ατμός 18. Επειδή η πυκνότητα αέρα είναι μάζα : όγκος καταλαβαίνουμε πως με πυκνότητα 18 ο ατμός δίνει μικρότερη πυκνότητα. Άρα με κανονικές συνθήκες ο αέρας είναι πυκνότερο σε σχέση με όταν έχει υγρασία και ομίχλη... οποτε το ότι η υγρασία κόβει ταχύτητα από τα σκάγια είναι αποδεδηγμενα μπαρουφεσ..το τι έχουν σκεφτεί οι κυνηγοί στα καφενεία για τις αστοχίες τους είναι άλλος τόμος......
Έπεσα λοιπόν στην ερώτηση "παγίδα" που μου έκανες... .sarcastic.
 
Άρα με κανονικές συνθήκες ο αέρας είναι πυκνότερο σε σχέση με όταν έχει υγρασία και ομίχλη... οποτε το ότι η υγρασία κόβει ταχύτητα από τα σκάγια είναι αποδεδηγμενα μπαρουφεσ..το τι έχουν σκεφτεί οι κυνηγοί στα καφενεία για τις αστοχίες τους είναι άλλος τόμος...
μπραβο σου φιλε.
 
Σαφώς και δεν ήταν παγίδα Χρήστο! Απλά είναι μια εντελώς λάθος άποψη που υποστηρίζεται παρ ότι έχει αποδειχθεί πολλές φορές! Δεν το παίζω έξυπνος.. απλά ήμαστε νέοι κυνηγοί και πρέπει να κοιτάμε μπροστά και όχι να διαιωνίζουμε ότι μας άφησαν οι παππούδες μας από τα καφενεία.. φιλικά..
 
Δεν το εχω προσεξει αυτο,χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ισχυει..αλλα μενα δεν υπαρχει περιπτωση (σε κανονικες αποστασεις τουλαχιστον) να ακουσει το μπαμ ρο θηραμα κ να σηκωθει να φυγει..
Ας δωσω κ ενα αλλο παραδειγμα ακραιο αλλα δεν βρισκω αλλο..
Πες οτι σημαδευεται καποιος στο κεφαλι απο κανονικη αποσταση,πιστευεις οτι μπαμ που θα ακουσει θα προλαβει να σκυψει για να αποφυγει την τουφεκια?
Πιστεύεις ότι έχουμε το ίδιο ένστικτο και τα ίδια αντανακλαστικά με τα άγρια ζωντανά; .yel.
Εν πάση περιπτώσει, εγώ αναφέρθηκα σε ειδικές συνθήκες (π.χ. καιρικές) που πιθανώς το πουλί να ακούει πιο γρήγορα το μπαμ και αντιδρώντας ενστικτωδώς να προλαβαίνει τα σκάγια... :)
 
Πιστεύεις ότι έχουμε το ίδιο ένστικτο και τα ίδια αντανακλαστικά με τα άγρια ζωντανά; .yel.
Εν πάση περιπτώσει, εγώ αναφέρθηκα σε ειδικές συνθήκες (π.χ. καιρικές) που πιθανώς το πουλί να ακούει πιο γρήγορα το μπαμ και αντιδρώντας ενστικτωδώς να προλαβαίνει τα σκάγια... :)
Καταλαβα που αναφερθηκες..ριξε σε οποιο καθιστο θηραμα θες κ με οτι καιρικες συνθηκες θες κ δες κ ο ιδιος..το ξαναλεω οτι μιλαμε για κανονικες αποστασεις(γιατι παρα περα δεν ξερω) δεν ξερει απο που του ηρθε...
Ακομα κ τα αδυναμα φλομπερ παροτι εχουν μικρη ταχυτητα μας φαινοταν μεγαλη κ αυτο το βλεπαμε οταν πιτσιρικαδες ριχναμε στα καθιστα μικροπουλα..για το 36αρι δεν το συζητω..
Λες στο κυνηγι με σφεντονες καποια πουλια να μην εχουν δει την πετρα που ερχετε κατα πανω τους?ομως..
 
Last edited:
Πιστεύεις ότι έχουμε το ίδιο ένστικτο και τα ίδια αντανακλαστικά με τα άγρια ζωντανά; .yel.
Εν πάση περιπτώσει, εγώ αναφέρθηκα σε ειδικές συνθήκες (π.χ. καιρικές) που πιθανώς το πουλί να ακούει πιο γρήγορα το μπαμ και αντιδρώντας ενστικτωδώς να προλαβαίνει τα σκάγια... :)
Χρήστο στις άσχημες καιρικές συνθήκες ο ήχος ταξιδεύει ακόμα πιο δύσκολα. Σκέψου πως σε περιβάλον με 20 βαθμούς η ταχύτητα του ήχου ειναι 343 μ/δ, όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, ανεβαίνει και η ταχύτητα του, και το αντίθετο όταν πέφτει η θερμοκρασία.
Ουσιαστικά ΕΑΝ ακούνε την τουφεκιά πριν τους φτάσουν τα σκάγια, θα είναι σίγουρα σε μεγαλύτερη απόσταση των 30 μέτρων, και σίγουρα ο χρόνος αντίληψης με τον χρόνο αντίδρασης δεν νομίζω να είναι αρκετός για να καλύψει το κενό μεταξύ ταχύτητας ήχου και ταχύτητας σκαγιών.

Ενα αλλο παράδειγμα σε πουλιά που πετάνε, εαν δεις σε αργή κίνηση τουφεκιά σε κοπάδι 30-40 μετρα, πρώτα θα δεις τη φασσα να "σκάει" και μετα το υπόλοιπο κοπαδι να αντιδρά.
 
Δεν αμφισβητώ αυτα που υποστηριζετε Τι να πω ομως ρε παιδια, ισως μονο σε μενα ετυχε να παρατηρω σε μια τουφεκια πρωτα το μπαμ και μετα το σκάσιμο των σκαγιων στον πινακα... :)
Δεν επιμενω, αλλα επιφυλασσομαι για αναφορες μελων σε δοκιμες και σε δυνατό σκασιμο τουφεκιάς σε στοχο... :)
 
Δεν αμφισβητώ αυτα που υποστηριζετε Τι να πω ομως ρε παιδια, ισως μονο σε μενα ετυχε να παρατηρω σε μια τουφεκια πρωτα το μπαμ και μετα το σκάσιμο των σκαγιων στον πινακα... :)
Δεν επιμενω, αλλα επιφυλασσομαι για αναφορες μελων σε δοκιμες και σε δυνατό σκασιμο τουφεκιάς σε στοχο... :)
Εσύ εισαι στην πηγή του μπαμ, ειναι λογικό να ακους νωρίτερα τον ηχο.
 
Εσύ εισαι στην πηγή του μπαμ, ειναι λογικό να ακους νωρίτερα τον ηχο.
Η αναφορά μου ηταν στην παρατηρηση τουφρκιας αλλου δκοπευτη.
Ακομη κι ετσι ομως, αρα δεχομαστε οτι υπαρχει διαφορά στον ηχο λογω καθυστερισης των σκαγιων να φτασουν στο στοχο και δεν ειναι ταυχρονοι οι δυο ηχοι;
 
Η αναφορά μου ηταν στην παρατηρηση τουφρκιας αλλου δκοπευτη.
Ακομη κι ετσι ομως, αρα δεχομαστε οτι υπαρχει διαφορά στον ηχο λογω καθυστερισης των σκαγιων να φτασουν στο στοχο και δεν ειναι ταυχρονοι οι δυο ηχοι;
Σαν 2ο ήχο αναφέρεις το "κλανκγ" που θα κανουν τα σκάγια πανω στη λαμαρινα πχ;
Σίγουρα δεν ειναι ταυτόχρονοι οι ήχοι, αλλά σκέψου πως ο 2ος ήχος δεν ειναι σημείο αναφοράς ως προς τη στιγμή που βρήκαν τα σκάγια το στόχο, μιας και απ τη στιγμή που χτυπάνε θελει ενα Χ χρόνο να ταξιδέψει απο εκεί ως το αυτί μας. Πιο αντικειμενικό ειναι το σκόνισμα που βλεπεις στο στοχο παρα ο 2ος ηχος...
 
...Σίγουρα δεν ειναι ταυτόχρονοι οι ήχοι, αλλά σκέψου πως ο 2ος ήχος δεν ειναι σημείο αναφοράς ως προς τη στιγμή που βρήκαν τα σκάγια το στόχο, μιας και απ τη στιγμή που χτυπάνε θελει ενα Χ χρόνο να ταξιδέψει απο εκεί ως το αυτί μας...
Νομίζω ότι άρχισε να κουράζει το θέμα, αλλά θα πω κι εγώ την άποψή μου και δεν θα το συνεχίσω γιατί έτσι κι αλλιώς είμαστε πολύ topic.. :) Με το ίδιο σκεπτικό βέβαια και ο πρώτος ήχος δεν είναι σημείο αναφοράς ως προς τη στιγμή που φεύγουν τα σκάγια από το φυσίγγι μιας και από τη στιγμή που γίνεται το μπαμ θέλει ένα χρόνο Χ να ταξιδέψει από εκεί ως το αυτί μας. Και όπως πάντα, αναφέρομαι σε παρατήρηση τουφεκιάς άλλου σκοπευτή... :)
 
Σαφώς και δεν ήταν παγίδα Χρήστο! Απλά είναι μια εντελώς λάθος άποψη που υποστηρίζεται παρ ότι έχει αποδειχθεί πολλές φορές! Δεν το παίζω έξυπνος.. απλά ήμαστε νέοι κυνηγοί και πρέπει να κοιτάμε μπροστά και όχι να διαιωνίζουμε ότι μας άφησαν οι παππούδες μας από τα καφενεία.. φιλικά..
Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε για την ανάλυση ...Πάνω σε αυτό έχω να κάνω μια ερώτηση...σε συνθήκες υψηλής υγρασίας παρόλο που η ατμόσφαιρα είναι αραιοτερη πως επηρεάζεται η καύση αρχικά της πυριτιδας και αν και κατά πόσο τα σκάγια επηρεάζονται???
 
Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε για την ανάλυση ...Πάνω σε αυτό έχω να κάνω μια ερώτηση...σε συνθήκες υψηλής υγρασίας παρόλο που η ατμόσφαιρα είναι αραιοτερη πως επηρεάζεται η καύση αρχικά της πυριτιδας και αν και κατά πόσο τα σκάγια επηρεάζονται???
Δεν τίθεται θέμα μειώσεις της απόδοσης των φυσιγγίων δεδομένου πως αν σκεφτείς το ότι η καύση της πυρίτιδας γίνεται εντός του κάλυκα σε κενό αέρος άρα δεν έχουμε τέτοιες συνθήκες ώστε να επιρρεασει την καύση της πυρίτιδας.. διαφορες όμως μπορούν να παρατηρηθούν από λαθοσ συνθήκες φύλαξης φυσιγγίων η φυσιγγια με παλιές πυριτιδες που απορροφούν υγρασία.. μπορεί να παρατηρηθεί μειώση της ταχύτητας πχ..τώρα για τα σκάγια.. Η κάννη εσωτερικά υγραίνεται και ιδιαίτερα μετα από τουφεκιά ακόμη περισσότερο. Οι υδρατμοί αλλοιώνουν και επιμηκύνουν την άτρακτο των σκαγιών. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όταν ο ήλιος διαλύει την υγρασία και δημιουργούνται μικροστροβιλισμοί θερμού αέρα που ωθεί τους υδρατμούς (ελαφρύτεροι) σε ανώτερα επίπεδα (σύννεφα). Στην υγρασία έχουμε ένα περιβάλλον με συμπυκνώματα - αερώματα. Στα αεροσκάφη, όταν μπαίνουμε σε σύννεφα, συνήθως έχουμε αναταράξεις. Οι ίδιες (αναλογικά) αναταράξεις συμβαίνουν και στην άτρακτο των σκαγιών που βγαίνει από την κάννη... άλλο η εσωτερική βλητικη και άλλο η εξωτερική βλητικη όπου εκεί αρχίζουν να επιδρούν τα φυσικά φαινόμενα... :)
 
Δεν τίθεται θέμα μειώσεις της απόδοσης των φυσιγγίων δεδομένου πως αν σκεφτείς το ότι η καύση της πυρίτιδας γίνεται εντός του κάλυκα σε κενό αέρος άρα δεν έχουμε τέτοιες συνθήκες ώστε να επιρρεασει την καύση της πυρίτιδας.. διαφορες όμως μπορούν να παρατηρηθούν από λαθοσ συνθήκες φύλαξης φυσιγγίων η φυσιγγια με παλιές πυριτιδες που απορροφούν υγρασία.. μπορεί να παρατηρηθεί μειώση της ταχύτητας πχ..τώρα για τα σκάγια.. Η κάννη εσωτερικά υγραίνεται και ιδιαίτερα μετα από τουφεκιά ακόμη περισσότερο. Οι υδρατμοί αλλοιώνουν και επιμηκύνουν την άτρακτο των σκαγιών. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όταν ο ήλιος διαλύει την υγρασία και δημιουργούνται μικροστροβιλισμοί θερμού αέρα που ωθεί τους υδρατμούς (ελαφρύτεροι) σε ανώτερα επίπεδα (σύννεφα). Στην υγρασία έχουμε ένα περιβάλλον με συμπυκνώματα - αερώματα. Στα αεροσκάφη, όταν μπαίνουμε σε σύννεφα, συνήθως έχουμε αναταράξεις. Οι ίδιες (αναλογικά) αναταράξεις συμβαίνουν και στην άτρακτο των σκαγιών που βγαίνει από την κάννη... άλλο η εσωτερική βλητικη και άλλο η εξωτερική βλητικη όπου εκεί αρχίζουν να επιδρούν τα φυσικά φαινόμενα... :)
Άρα η υψηλή σχετική υγρασία επιδρά αρνητικά στην βλητικη του φυσιγγιου ακόμη και εσωτερικά της καννης?η καύση της πυριτιδας είναι προοδευτική στο μήκος της καννης...αν ήταν ακαριαία εντός του καλυκα θα είχαμε ανατιναχτει όλοι μας...συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις αλλά έχεις τις γνώσεις να μας λύσεις απορίες.....sarcastic.
 
Last edited by a moderator:
Άρα η υψηλή σχετική υγρασία επιδρά αρνητικά στην βλητικη του φυσιγγιου ακόμη και εσωτερικά της καννης?
Παντού.. βέβαια εκεί που μας ενδιαφέρει περισσότερο εμάς είναι στην εξωτερική βλητικη όπου βλέπουμε χειροπιαστά τα αποτελέσματα της...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top