Συμβουλές και συνταγές ιδιογόμωσης - Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Πως εξηγεις την μη διατριση των πολλων φυσιγγιων ενω οχι μονο το βλεπεις αλλα το ακους κιολας ; Οτι εισαι πανω στο πουλι ;
Είναι για τα μπάζα τα φυσίγγια Δημήτρη ή οι αποστάσεις πολύ μακρινές.

Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση φίλε για εμένα.
 
Είναι για τα μπάζα τα φυσίγγια Δημήτρη ή οι αποστάσεις πολύ μακρινές.

Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση φίλε για εμένα.
Υπάρχει κ η περίπτωση να βρίσκεις μόνο τα φτερά απ' τις φτερούγες ‼️τουλάχιστον σε μένα που έτυχε αυτό το ΧΡΑΤΣ‼️ήμουν κέντρο φτερούγες‼️3 που πέσαν ,τα είχα βάλει σε βέλος‼️
 
Υπάρχει κ η περίπτωση να βρίσκεις μόνο τα φτερά απ' τις φτερούγες ‼️τουλάχιστον σε μένα που έτυχε αυτό το ΧΡΑΤΣ‼️ήμουν κέντρο φτερούγες‼️3 που πέσαν ,τα είχα βάλει σε βέλος‼️
Τι ενωεις Γιαννη να χτυπανε τα σκαγια μονο τα φτερα που δεν εχουν σαρκα απο κατω ;
 
Καλως Γιαννη, ειναι μια προσομειωση ενος παραγοντα του κρυου φυσιγγιου!! και ειναι με τεκνα και εχασε μονο τοσο ! Αλλα δυστηχως στον κυνηγοτοπο δεν ειναι ετσι τα πραγματα ! Πως εξηγεις την μη διατριση των πολλων φυσιγγιων ενω οχι μονο το βλεπεις αλλα το ακους κιολας ; Οτι εισαι πανω στο πουλι ;
Δημήτρη εγώ παρέθεσα τα στοιχειά και είμαι βέβαιος ότι ανεξαρτήτου πυρίτιδας μια γόμωση 37 γραμμάριων με σκάγια Νο 4 νίκελ, που εξέρχεται από το στόμιο με 365 μ/δλ (η λεγόμενη Vo) με αυτήν την κατανομή αν είσαι πάνω στο Πράσινο στα 40 μέτρα θα το πάρεις!:)

Στερούμενος εμπειρίας από κυνήγι υδρόβιων , δεν μπορώ να απαντήσω ειδικά αλλά μόνο γενικά...

Π.χ. όταν νομίζεις ότι είσαι 40 μέτρα αλλά στη πραγματικότητα είσαι 45 η 50? όταν χρησιμοποιείς φυσίγγια υψηλών ταχυτήτων και πιέσεων όπου τα σκάγια σου δεν είναι πλέον σφαιρικά αλλά παραμορφωμένα? πως λόγου χάριν τα Αμερικανικά Remington σκοτώνουν με 1250 πόδια/δλ. ? τι μυστικό έχουν?...και αλλά πολλά θα μπορούσα να σου πω, αλλά νομίζω ότι καλυτέρα είναι να τα ψάξεις ο ίδιος, γιατί εγώ πέραν της Πέρδικας και του Αγριοκούνελου, ειλικρινά δεν σκαμπάζω...;)
 
Last edited:
μιλαμε για αυτα που κανουν την δουλεια τους καλα σε νορμαλ συνθηκες !
Για αυτά μιλάω και εγώ.
Καλά στους 10, καλάθια στους μείον 10.

Ρίξε ένα Rem #4 ή #2 με την x800 και τα ξαναλέμε.
1 ευρώπουλο το φυσίγγι όμως.
Ή κανένα Rem Nitro Magnum ... 2 ευρώπουλα το ένα.

Δεν λέω ότι είναι τα καλύτερα, σε αυτά όμως είχα καταλήξει σε τέτοιες συνθήκες.
Δεν χαρίζουν.

Με ιταλικά, γνωστά φυσίγγια είχαν πάθει πανωλεθρία κάτι φίλοι στον Έβρο.
ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ.

Μόνο τα Rem δούλευαν και κάτι ιδιογόμωσης που τους τα έδιναν οι καλυβιέρηδες.
 
εδώ μια Τουφεκιά δικιά μου σε χήνα με σιπε στα 36 γρ νο6 η απόσταση είναι περίπου +- 40 μέτρα και θερμοκρασία γύρω στους 13-14 βαθμούς και ήταν τελείως κέντρο η χήνα έπεσε πατσαβούρι είχε πάνω της αν θυμάμαι καλά 19 σκάγια,το πουλί ήταν γυμνό δεν είχε το χειμωνιάτικο φτέρωμα ποσό βάθος πιστεύετε πως είχαν τα σκάγια στο στήθος της;;
 
Εγω εχω καταληξει τι φταιει και εχω την θεωρια μου! θα την κρατησω για τον εαυτο μου! Γιατι ειναι εντελως οτι πιστευω εγω ,τα ρεμ βασιλη ποιο ειναι το μεγαλητερο ατου τους ; Μηπως τα σκληρα σκαγια ; Μηπος τα σκληρα σκαγια εχουν μεγαλητερη διατριση απο τα πιο μαλακα ;
 
....ωρε Βασίλη οι ποιοί?.sarcastic.
Αυτοί που είχαν τις καλύβες ... Πέστους βαρκάρηδες αχαχα

Τράτση με αποσυντόνισες πρωινιάτικα και έκανα λαθάκι.

Η παραπάνω ανάλυση που έβαλες είναι με -10 βαθμούς θερμοκρασία φυσιγγίου και +21 βαθμούς περιβάλλοντος.

Παρακάτω η σωστή, -10 βαθμούς φυσίγγι και -10 βαθμοί περιβάλλον.
Μέχρι τα 40 μέτρα το πρασίνι πέφτει.
Αυτό πιστεύω.

εικόνα_Viber_2022-04-04_09-06-22-765___ (1).jpg
 
Αυτοί που είχαν τις καλύβες ... Πέστους βαρκάρηδες αχαχα

Τράτση με αποσυντόνισες πρωινιάτικα και έκανα λαθάκι.

Η παραπάνω ανάλυση που έβαλες είναι με -10 βαθμούς θερμοκρασία φυσιγγίου και +21 βαθμούς περιβάλλοντος.

Παρακάτω η σωστή, -10 βαθμούς φυσίγγι και -10 βαθμοί περιβάλλον.
Μέχρι τα 40 μέτρα το πρασίνι πέφτει.
Αυτό πιστεύω.

View attachment 45957
Ο.Κ τόσο είπα κι εγώ ...;)

Υ.Γ...ρε τους βαρκαραίους!.sarcastic.
 
τα ρεμ βασιλη ποιο ειναι το μεγαλητερο ατου τους ; Μηπως τα σκληρα σκαγια ; Μηπος τα σκληρα σκαγια εχουν μεγαλητερη διατριση απο τα πιο μαλακα ;
Φυσικά ... Δεν το συζητάμε αυτό φίλε ...
Αν δεν έχεις σκάγια δυνατά, δεν φτιάχνεις φυσίγγι ...

Και κοίτα πως πάει το πράγμα στο δικό μου μυαλό.
Έχω σκάγια μέτριας ή κακής ποιότητας και θέλω να φτιάξω καλό φυσίγγι.
Τι κάνω ;
Αναγκαστικά αυξάνω ταχύτητες και για να μην γίνουν σαν ανάποδο γαμώτο βάζω αλεύρι.

Έτσι βαδίζουν οι ιδιογομωτές.

Οι βιοτέχνες απλά αυξάνουν πυρίτιδα ή φτιάχνουν δυναμιτάκια.

Οι μεγάλες εταιρίες με τα CIP απλά δεν μπορούν να φτιάξουν φυσίγγι με τίποτα (εκτός αν τα σκάγια είναι κορυφή).

Δεν νομίζω ότι θα διαφωνήσεις ... Έτσι δεν είναι ;;;

Και επαναλαμβάνω .... είμαι άσχετος από ιδιογόμωση οπότε μπορεί απλά να λέω βλακείες.
 
Εγω εχω καταληξει τι φταιει και εχω την θεωρια μου! θα την κρατησω για τον εαυτο μου! Γιατι ειναι εντελως οτι πιστευω εγω
Δημήτρη σήμερα γινόταν της πουτ. στην δουλειά δεν διάβασα όλα τα μηνύματα καλά, (απλά εβαζα like) :) αν δεν την έχεις γράψει, γράψε την θεωρία σου ...
 
Εγω εχω καταληξει τι φταιει και εχω την θεωρια μου! θα την κρατησω για τον εαυτο μου! Γιατι ειναι εντελως οτι πιστευω εγω ,τα ρεμ βασιλη ποιο ειναι το μεγαλητερο ατου τους ; Μηπως τα σκληρα σκαγια ; Μηπος τα σκληρα σκαγια εχουν μεγαλητερη διατριση απο τα πιο μαλακα ;
Δημήτρη καλό απόγευμα!:)...νομίζω το άρθρο του Κυπριδήμου παρακάτω λέει πολλά...

Έχω επισημάνει ορισμένα με έντονη γραφή...

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΤΗΣ ΒΛΗΤΙΚΗΣ

14/02/2009

Βλητική

Τα θηράματα και οι στόχοι του σκοπευτηρίου δεν καταβάλλονται από όπλα και φυσίγγια. Καταβάλλονται από σκάγια που φτάνουν στον προορισμό τους με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη συγκέντρωση” άποψη με την οποία δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.

Σε ότι αφορά τη βλητική υπάρχουν δύο ειδών ειδικοί, αυτοί που έχουν πειραματιστεί και υποστηρίζουν τη γνώμη τους με στοιχεία και οι παπαρολόγοι που αντικαθιστούν τα στοιχεία με το στόμφο και την πομπώδη ανακοίνωση της γνώμης τους.

Πάρτε για παράδειγμα το θέμα του μαλακού ή του σκληρού σκαγίου. Οι παπαρολόγοι επιμένουν ότι τα μαλακά σκάγια παραμορφώνονται μέσα στο θήραμα και μεταφέρουν την ενέργεια τους, ή ότι σκοτώνουν “γλυκά” και διάφορα άλλα που δεν βασίζονται σε κανένα μετρήσιμο στοιχείο. Απορρίπτουν την αξία των σκληρών σκαγίων διότι αυτά, λένε, διαπερνούν το θήραμα και δεν μεταφέρουν την κινητική ενέργεια… και διάφορα άλλα.

Η αλήθεια παραμένει όπως αναγράφεται στην αρχή του άρθρου. Τα σκάγια πρέπει να φτάσουν στο στόχο με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη πυκνότητα και κατανομή, και αυτά τα απαιτουμενα γινονται καλύτερα από σκάγια που διατηρούν τη σφαιρικότητα τους.

ΣΚΛΗΡΑ, ΑΡΑ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΣΚΑΓΙΑ


Ποια σκάγια διατηρούν καλύτερα την σφαιρικότητα τους; Μα τα σκληρά σκάγια φυσικά!

Σκληρά σκάγια είναι αυτά που περιέχουν 6 τοις εκατό αντιμόνιο αν μιλάμε για μολυβένια σκάγια. Τα ατσάλινα δεν έχουν ανάγκη προσμίξεων διότι είναι ήδη αρκετά σκληρά.

Και ποιοι είναι αυτοί που τολμούν να αντμιλήσουν στους παπαρολόγους με άποψη περί σκληρών σκαγίων;

Ενας σύντομος κατάλογος περιλαμβάνει τους βλητικούς ερευνητές και τεχνικούς των εταιρειών Remington, Winchester, Federal, τoν οπλοκαασκευαστή W.W. Greener, τους ερευνητές-συγγραφείς Bob Brister, Gough Thomas, Gerald Burrard, καθώς και μια πλειάδα επαγγελματιών σκοπευτών της περιστεροβολίας, του σκητ, του τραπ όπου οι επαγγελματίες δεν παίζουν, βγάζουν το ψωμί τους από την σκοπευτική τους επίδοση.

Ολοι οι εδικοί που έχουν κάνει πειράματα συμφωνούν ότι τα σκληρά σκάγια διατηρούν την σφαιρικότητα τους και έτσι γλυτώνουν την παραμόρφωση από τις πιέσεις στην κάννη. Η αυξημένη σφαιρικότητα σημαίνει ότι τα σκάγια πετάνε πιο ευθεία προς το στόσο και έτσι δεν χάνονται σκάγια από το κέντρο της τουφεκιάς, από τον κύριο όγκο των σκαγίων. Επίσης τα σφαρικά σκάγια διατηρούν και περισσότερη απο την ταχύτητα τους αφού δεν τα επηρεάζει η αντίστατη του αέρα όπως κάνει στα παραμορφωμένα.

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Ναι, αλλά με την μεταφορά κινητικής ενέργειας τι γίνεται; Αναρωτηθείτε, πόσες φορές βγάλατε σκάγια από θήραμα που ήταν παραμορφωμένα, δηλαδή πεπλατυσμένα, από την διάτρηση μέσα στον ιστό του θηράματος; Μάλλον ποτέ. Αυτή η θεωρία περί παραμόρφωσης και μεταφοράς κινητικής ενέργειας την βρήκανε οι παπαρολόγοι από τα άρθρα που αναφέρονται στο ραβδωτό όπου εκεί πράγματι, η σφαίρα πρέπει να παραμορφωθεί καθώς διαπερνά το θήραμα και να ανοίξει ένα διογκούμενο τραύμα. Αλλά στο ραβδωτό υπάρχει ΕΝΑ βλήμα. Στο λειόκαννο υπάρχουν δεκάδες, και συχνά εκατοντάδες βλήματα και η καταβολή του θηράματος είναι μέσω του νευρικού σοκ που επέρχεται από τον πολλαπλό τραυματισμό.

Και με την σκέψη στην κινητική ενέργεια σκεφτείτε πως ένα μαλακό σκάγι συμπεριφέρεται όταν κτυπήσει στα χοντρά φτερά μιας πρασινοκέφαλης ή μιας φάσσας. Μάλλον τότε είναι που παραμορφώνεται και σταματά πάνω στο φτερό.

ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΝΗ


Για να φτάσουν έστω και τα σκληρά σκάγια στον προορισμό τους σε σφαιρική μορφή δεν πρέπει να υποστούν στραγγαλισμό. Και στην κάννη του λειόκαννου ο στραγγαλισμός προέρχεται από την μετάβαση στην αυλό μέσα από τον κώνο προσαρμογής και στο τσοκ.

Είναι πια γνωστό ότι ο μακρύς και λειασμένος κώνος προσαρμογής βελτιώνει την τουφεκιά τόσο από πυκνότητα όσο και από κατανομή. Αυτό το έχει αποδείξει και με κάποιες χιλιάδες πειραματικές βολές ο Αμερικανός Bob Brister. Ενας άλλος Αμερικανός, ο Stan Baker, ειδικεύτηκε στην βελτίωση των βλητικών δεδομένων του λειόκαννου μέσα από την επιμήκυνση του κώνου και την διεύρυνση του αυλού ακριβώς για να αποφύγει την συμπίεση και την παραμόρφωση των σκαγίων.

Ενα άλλο μέσο μείωσης της παραμόφωσης είναι το σωστό βύσμα, η τάπα, καθώς και η προστασία των σκαγίων από συμπίεση με τη χρήση σκόνης πολυαιθελένιου ή ακόμη και με αλεύρι ανάμεσα στα σκάγια. Επίσης είναι ευνόητο ότι ένα φυσίγγι που αναπτύσσει υπερβολικές πιέσεις θα παραμορφώσει τα σκάγια περισσότερο από ένα που αναπτύσεει λογικές πιέσεις.

Ενα άλλο στοιχείο που αυξάνει τις πιέσεις είναι ο στενός αυλός. Στο 12άρι ο αυλός μπορεί να είναι από 18,2 χιλιοστά μέχρι 18,9. Το ονομαστικό μέγεθος του αυλού είναι 18,55 ή 0,729 της ίντσας. Τα 18,4 μέχρι τα 18,6 χιλιοστά είναι λογική διάμετρος αυλού. Πιο μικρή διάμετρος είναι στενή και πιο μεγάλη θεωρείται διευρυμένος αυλός.

Δοκιμάζοντας την άτρακτο των σκαγίων ο Brister βρήκε ότι η άτρακτος από μαλακά σκάγια είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την άτρακτο σκληρών σκαγίων από σωστά φυσίγγια. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι μια σωστή βολή με μικρή άτρακτο σκαγίων (συνολικό μήκους του σύννεφου των σκαγίων) βγαίνει από κάννη με λογικό αυλό και μακρύ κώνο, όταν αυτή ρίχνει φυσίγγια που δουλεύουν σε κανονικές πιέσεις (κάτω από 740 bars), και φτιαγμένα με ποιοτική βυσμάτωση και σκληρά σκάγια.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία βλητικής. Είναι απλά και ευνόητα.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
... προσωπικά θα συμπλήρωνα μόνον το οτι πέραν των άλλων, στο άρθρο η έκφραση αρκετή κινητική ενέργεια επαναλαμβάνεται αρκετές φορές. Αρκετή κινητική ενέργεια σημαίνει αρκετή Ταχύτητα. Και αυτο σημαίνει οχι Περιττές Ταχύτητες που θα αυξήσουν την παραμόρφωση των σκαγιών και θα τα κάμουν να χάσουν την σφαιρικότητα τους, επομένως την διεισδυτική τους ικανότητα , δηλαδή την φονικότατα τους!

Πρέπει να κάνω απαραίτητα και μια άλλη αναφορά για τις Περιττές Ταχύτητες!

Απόσπασμα από το διαδυκτιακό άρθρο "Ο μύθος της γρήγορης τουφεκιάς"
Κείμενο: Γιάννης ΜΥΡΙΤΖΗΣ
(Αναδημοσίευση από το «Κυνήγι και Σκοποβολή».)

..."Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, που σημαίνει ότι όταν η ταχύτητα των σκαγιών διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται". Έτσι τα σκάγια που ξεκινούν με μεγάλη ταχύτητα από το στόμιο του όπλου, επιβραδύνονται πολύ περισσότερο από αυτά με τη μικρότερη αρχική ταχύτητα, με αποτέλεσμα οι τελικές τους ταχύτητες να μη διαφέρουν πολύ.

Αυτό λοιπόν σε συνδυασμό με ολα τα υπόλοιπα ακολουθεί η Remington...που δεν είναι τίποτα άλλο από το δικό μας (που ατυχώς το απορρίπτουμε!) , το Ελληνικό ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ!

(ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΔΗΛΑΔΗ!):)
 
Last edited:
Δημήτρη καλό απόγευμα!:)...νομίζω το άρθρο του Κυπριδήμου παρακάτω λέει πολλά...

Έχω επισημάνει ορισμένα με έντονη γραφή...

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΤΗΣ ΒΛΗΤΙΚΗΣ

14/02/2009

Βλητική

Τα θηράματα και οι στόχοι του σκοπευτηρίου δεν καταβάλλονται από όπλα και φυσίγγια. Καταβάλλονται από σκάγια που φτάνουν στον προορισμό τους με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη συγκέντρωση” άποψη με την οποία δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.

Σε ότι αφορά τη βλητική υπάρχουν δύο ειδών ειδικοί, αυτοί που έχουν πειραματιστεί και υποστηρίζουν τη γνώμη τους με στοιχεία και οι παπαρολόγοι που αντικαθιστούν τα στοιχεία με το στόμφο και την πομπώδη ανακοίνωση της γνώμης τους.

Πάρτε για παράδειγμα το θέμα του μαλακού ή του σκληρού σκαγίου. Οι παπαρολόγοι επιμένουν ότι τα μαλακά σκάγια παραμορφώνονται μέσα στο θήραμα και μεταφέρουν την ενέργεια τους, ή ότι σκοτώνουν “γλυκά” και διάφορα άλλα που δεν βασίζονται σε κανένα μετρήσιμο στοιχείο. Απορρίπτουν την αξία των σκληρών σκαγίων διότι αυτά, λένε, διαπερνούν το θήραμα και δεν μεταφέρουν την κινητική ενέργεια… και διάφορα άλλα.

Η αλήθεια παραμένει όπως αναγράφεται στην αρχή του άρθρου. Τα σκάγια πρέπει να φτάσουν στο στόχο με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη πυκνότητα και κατανομή, και αυτά τα απαιτουμενα γινονται καλύτερα από σκάγια που διατηρούν τη σφαιρικότητα τους.

ΣΚΛΗΡΑ, ΑΡΑ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΣΚΑΓΙΑ


Ποια σκάγια διατηρούν καλύτερα την σφαιρικότητα τους; Μα τα σκληρά σκάγια φυσικά!

Σκληρά σκάγια είναι αυτά που περιέχουν 6 τοις εκατό αντιμόνιο αν μιλάμε για μολυβένια σκάγια. Τα ατσάλινα δεν έχουν ανάγκη προσμίξεων διότι είναι ήδη αρκετά σκληρά.

Και ποιοι είναι αυτοί που τολμούν να αντμιλήσουν στους παπαρολόγους με άποψη περί σκληρών σκαγίων;

Ενας σύντομος κατάλογος περιλαμβάνει τους βλητικούς ερευνητές και τεχνικούς των εταιρειών Remington, Winchester, Federal, τoν οπλοκαασκευαστή W.W. Greener, τους ερευνητές-συγγραφείς Bob Brister, Gough Thomas, Gerald Burrard, καθώς και μια πλειάδα επαγγελματιών σκοπευτών της περιστεροβολίας, του σκητ, του τραπ όπου οι επαγγελματίες δεν παίζουν, βγάζουν το ψωμί τους από την σκοπευτική τους επίδοση.

Ολοι οι εδικοί που έχουν κάνει πειράματα συμφωνούν ότι τα σκληρά σκάγια διατηρούν την σφαιρικότητα τους και έτσι γλυτώνουν την παραμόρφωση από τις πιέσεις στην κάννη. Η αυξημένη σφαιρικότητα σημαίνει ότι τα σκάγια πετάνε πιο ευθεία προς το στόσο και έτσι δεν χάνονται σκάγια από το κέντρο της τουφεκιάς, από τον κύριο όγκο των σκαγίων. Επίσης τα σφαρικά σκάγια διατηρούν και περισσότερη απο την ταχύτητα τους αφού δεν τα επηρεάζει η αντίστατη του αέρα όπως κάνει στα παραμορφωμένα.

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Ναι, αλλά με την μεταφορά κινητικής ενέργειας τι γίνεται; Αναρωτηθείτε, πόσες φορές βγάλατε σκάγια από θήραμα που ήταν παραμορφωμένα, δηλαδή πεπλατυσμένα, από την διάτρηση μέσα στον ιστό του θηράματος; Μάλλον ποτέ. Αυτή η θεωρία περί παραμόρφωσης και μεταφοράς κινητικής ενέργειας την βρήκανε οι παπαρολόγοι από τα άρθρα που αναφέρονται στο ραβδωτό όπου εκεί πράγματι, η σφαίρα πρέπει να παραμορφωθεί καθώς διαπερνά το θήραμα και να ανοίξει ένα διογκούμενο τραύμα. Αλλά στο ραβδωτό υπάρχει ΕΝΑ βλήμα. Στο λειόκαννο υπάρχουν δεκάδες, και συχνά εκατοντάδες βλήματα και η καταβολή του θηράματος είναι μέσω του νευρικού σοκ που επέρχεται από τον πολλαπλό τραυματισμό.

Και με την σκέψη στην κινητική ενέργεια σκεφτείτε πως ένα μαλακό σκάγι συμπεριφέρεται όταν κτυπήσει στα χοντρά φτερά μιας πρασινοκέφαλης ή μιας φάσσας. Μάλλον τότε είναι που παραμορφώνεται και σταματά πάνω στο φτερό.

ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΝΗ


Για να φτάσουν έστω και τα σκληρά σκάγια στον προορισμό τους σε σφαιρική μορφή δεν πρέπει να υποστούν στραγγαλισμό. Και στην κάννη του λειόκαννου ο στραγγαλισμός προέρχεται από την μετάβαση στην αυλό μέσα από τον κώνο προσαρμογής και στο τσοκ.

Είναι πια γνωστό ότι ο μακρύς και λειασμένος κώνος προσαρμογής βελτιώνει την τουφεκιά τόσο από πυκνότητα όσο και από κατανομή. Αυτό το έχει αποδείξει και με κάποιες χιλιάδες πειραματικές βολές ο Αμερικανός Bob Brister. Ενας άλλος Αμερικανός, ο Stan Baker, ειδικεύτηκε στην βελτίωση των βλητικών δεδομένων του λειόκαννου μέσα από την επιμήκυνση του κώνου και την διεύρυνση του αυλού ακριβώς για να αποφύγει την συμπίεση και την παραμόρφωση των σκαγίων.

Ενα άλλο μέσο μείωσης της παραμόφωσης είναι το σωστό βύσμα, η τάπα, καθώς και η προστασία των σκαγίων από συμπίεση με τη χρήση σκόνης πολυαιθελένιου ή ακόμη και με αλεύρι ανάμεσα στα σκάγια. Επίσης είναι ευνόητο ότι ένα φυσίγγι που αναπτύσσει υπερβολικές πιέσεις θα παραμορφώσει τα σκάγια περισσότερο από ένα που αναπτύσεει λογικές πιέσεις.

Ενα άλλο στοιχείο που αυξάνει τις πιέσεις είναι ο στενός αυλός. Στο 12άρι ο αυλός μπορεί να είναι από 18,2 χιλιοστά μέχρι 18,9. Το ονομαστικό μέγεθος του αυλού είναι 18,55 ή 0,729 της ίντσας. Τα 18,4 μέχρι τα 18,6 χιλιοστά είναι λογική διάμετρος αυλού. Πιο μικρή διάμετρος είναι στενή και πιο μεγάλη θεωρείται διευρυμένος αυλός.

Δοκιμάζοντας την άτρακτο των σκαγίων ο Brister βρήκε ότι η άτρακτος από μαλακά σκάγια είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την άτρακτο σκληρών σκαγίων από σωστά φυσίγγια. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι μια σωστή βολή με μικρή άτρακτο σκαγίων (συνολικό μήκους του σύννεφου των σκαγίων) βγαίνει από κάννη με λογικό αυλό και μακρύ κώνο, όταν αυτή ρίχνει φυσίγγια που δουλεύουν σε κανονικές πιέσεις (κάτω από 740 bars), και φτιαγμένα με ποιοτική βυσμάτωση και σκληρά σκάγια.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία βλητικής. Είναι απλά και ευνόητα.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
... προσωπικά θα συμπλήρωνα μόνον το οτι πέραν των άλλων οτι στο άρθρο η έκφραση αρκετή κινητική ενέργεια επαναλαμβάνεται αρκετές φορές. Αρκετή κινητική ενέργεια σημαίνει αρκετή Ταχύτητα. Και αυτο σημαίνει οχι Περιττές Ταχύτητες που θα αυξήσουν την παραμόρφωση των σκαγιών και θα τα κάμουν να χάσουν την σφαιρικότητα τους, επομένως την διεισδυτική τους ικανότητα , δηλαδή την φονικότατα τους!

Πρέπει να κάνω απαραίτητα και μια άλλη αναφορά για τις Περιττές Ταχύτητες!

Απόσπασμα από το διαδυκτιακό άρθρο "Ο μύθος της γρήγορης τουφεκιάς"
Κείμενο: Γιάννης ΜΥΡΙΤΖΗΣ
(Αναδημοσίευση από το «Κυνήγι και Σκοποβολή».)

..."Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, που σημαίνει ότι όταν η ταχύτητα των σκαγιών διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται". Έτσι τα σκάγια που ξεκινούν με μεγάλη ταχύτητα από το στόμιο του όπλου, επιβραδύνονται πολύ περισσότερο από αυτά με τη μικρότερη αρχική ταχύτητα, με αποτέλεσμα οι τελικές τους ταχύτητες να μη διαφέρουν πολύ.

Αυτό λοιπόν σε συνδυασμό με ολα τα υπόλοιπα ακολουθεί η Remington...που δεν είναι τίποτα άλλο από το δικό μας (που ατυχώς το απορρίπτουμε!) , το Ελληνικό ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ!

(ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΔΗΛΑΔΗ!):)
Χαρας την υπομονη σου ρε Γιαννη μεχρι να γραψεις ολλο αυτο εγω κλαδεψα 8 ελιες .sarcastic..sarcastic. εγω δεν εγραφα τοσο ουτε στο σχολειο !!!
 
Χαρας την υπομονη σου ρε Γιαννη μεχρι να γραψεις ολλο αυτο εγω κλαδεψα 8 ελιες .sarcastic..sarcastic. εγω δεν εγραφα τοσο ουτε στο σχολειο !!!
Ολλα τα χρονια μαζι και τα 12 !!!
...αν αύριο (λέμε τώρα!;).sarcastic.), ανεβώ στα μέρη σου για υδρόβια (και που το λέω κρυώνω!.sarcastic.), δεν θα βοηθήσεις την κατάσταση, θα μ' αφήσεις σύξυλο και ατζαμή μαζί ???...για αυτό γράφω!;)
 
...αν αύριο (λέμε τώρα!;).sarcastic.), ανεβώ στα μέρη σου για υδρόβια (και που το λέω κρυώνω!.sarcastic.), δεν θα βοηθήσεις την κατάσταση, θα μ' αφήσεις σύξυλο και ατζαμή μαζί ???...για αυτό γράφω!;)
Πρεπει να μαζευτουμε και να παμε κανενα σκ ευρο και να εχει και καμια κακοκαιρια καλη να δειτε εσεις οι μαθημενοι στη ζεστη !!! Ουτε το κεφαλακι σας απο την καλυβα δεν θα βγαλετε ! .yel..sarcastic..sarcastic.
 
Δημήτρη καλό απόγευμα!:)...νομίζω το άρθρο του Κυπριδήμου παρακάτω λέει πολλά...

Έχω επισημάνει ορισμένα με έντονη γραφή...

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΤΗΣ ΒΛΗΤΙΚΗΣ

14/02/2009

Βλητική

Τα θηράματα και οι στόχοι του σκοπευτηρίου δεν καταβάλλονται από όπλα και φυσίγγια. Καταβάλλονται από σκάγια που φτάνουν στον προορισμό τους με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη συγκέντρωση” άποψη με την οποία δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς.

Σε ότι αφορά τη βλητική υπάρχουν δύο ειδών ειδικοί, αυτοί που έχουν πειραματιστεί και υποστηρίζουν τη γνώμη τους με στοιχεία και οι παπαρολόγοι που αντικαθιστούν τα στοιχεία με το στόμφο και την πομπώδη ανακοίνωση της γνώμης τους.

Πάρτε για παράδειγμα το θέμα του μαλακού ή του σκληρού σκαγίου. Οι παπαρολόγοι επιμένουν ότι τα μαλακά σκάγια παραμορφώνονται μέσα στο θήραμα και μεταφέρουν την ενέργεια τους, ή ότι σκοτώνουν “γλυκά” και διάφορα άλλα που δεν βασίζονται σε κανένα μετρήσιμο στοιχείο. Απορρίπτουν την αξία των σκληρών σκαγίων διότι αυτά, λένε, διαπερνούν το θήραμα και δεν μεταφέρουν την κινητική ενέργεια… και διάφορα άλλα.

Η αλήθεια παραμένει όπως αναγράφεται στην αρχή του άρθρου. Τα σκάγια πρέπει να φτάσουν στο στόχο με αρκετή κινητική ενέργεια και σε κατάλληλη πυκνότητα και κατανομή, και αυτά τα απαιτουμενα γινονται καλύτερα από σκάγια που διατηρούν τη σφαιρικότητα τους.

ΣΚΛΗΡΑ, ΑΡΑ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΣΚΑΓΙΑ


Ποια σκάγια διατηρούν καλύτερα την σφαιρικότητα τους; Μα τα σκληρά σκάγια φυσικά!

Σκληρά σκάγια είναι αυτά που περιέχουν 6 τοις εκατό αντιμόνιο αν μιλάμε για μολυβένια σκάγια. Τα ατσάλινα δεν έχουν ανάγκη προσμίξεων διότι είναι ήδη αρκετά σκληρά.

Και ποιοι είναι αυτοί που τολμούν να αντμιλήσουν στους παπαρολόγους με άποψη περί σκληρών σκαγίων;

Ενας σύντομος κατάλογος περιλαμβάνει τους βλητικούς ερευνητές και τεχνικούς των εταιρειών Remington, Winchester, Federal, τoν οπλοκαασκευαστή W.W. Greener, τους ερευνητές-συγγραφείς Bob Brister, Gough Thomas, Gerald Burrard, καθώς και μια πλειάδα επαγγελματιών σκοπευτών της περιστεροβολίας, του σκητ, του τραπ όπου οι επαγγελματίες δεν παίζουν, βγάζουν το ψωμί τους από την σκοπευτική τους επίδοση.

Ολοι οι εδικοί που έχουν κάνει πειράματα συμφωνούν ότι τα σκληρά σκάγια διατηρούν την σφαιρικότητα τους και έτσι γλυτώνουν την παραμόρφωση από τις πιέσεις στην κάννη. Η αυξημένη σφαιρικότητα σημαίνει ότι τα σκάγια πετάνε πιο ευθεία προς το στόσο και έτσι δεν χάνονται σκάγια από το κέντρο της τουφεκιάς, από τον κύριο όγκο των σκαγίων. Επίσης τα σφαρικά σκάγια διατηρούν και περισσότερη απο την ταχύτητα τους αφού δεν τα επηρεάζει η αντίστατη του αέρα όπως κάνει στα παραμορφωμένα.

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Ναι, αλλά με την μεταφορά κινητικής ενέργειας τι γίνεται; Αναρωτηθείτε, πόσες φορές βγάλατε σκάγια από θήραμα που ήταν παραμορφωμένα, δηλαδή πεπλατυσμένα, από την διάτρηση μέσα στον ιστό του θηράματος; Μάλλον ποτέ. Αυτή η θεωρία περί παραμόρφωσης και μεταφοράς κινητικής ενέργειας την βρήκανε οι παπαρολόγοι από τα άρθρα που αναφέρονται στο ραβδωτό όπου εκεί πράγματι, η σφαίρα πρέπει να παραμορφωθεί καθώς διαπερνά το θήραμα και να ανοίξει ένα διογκούμενο τραύμα. Αλλά στο ραβδωτό υπάρχει ΕΝΑ βλήμα. Στο λειόκαννο υπάρχουν δεκάδες, και συχνά εκατοντάδες βλήματα και η καταβολή του θηράματος είναι μέσω του νευρικού σοκ που επέρχεται από τον πολλαπλό τραυματισμό.

Και με την σκέψη στην κινητική ενέργεια σκεφτείτε πως ένα μαλακό σκάγι συμπεριφέρεται όταν κτυπήσει στα χοντρά φτερά μιας πρασινοκέφαλης ή μιας φάσσας. Μάλλον τότε είναι που παραμορφώνεται και σταματά πάνω στο φτερό.

ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΝΗ


Για να φτάσουν έστω και τα σκληρά σκάγια στον προορισμό τους σε σφαιρική μορφή δεν πρέπει να υποστούν στραγγαλισμό. Και στην κάννη του λειόκαννου ο στραγγαλισμός προέρχεται από την μετάβαση στην αυλό μέσα από τον κώνο προσαρμογής και στο τσοκ.

Είναι πια γνωστό ότι ο μακρύς και λειασμένος κώνος προσαρμογής βελτιώνει την τουφεκιά τόσο από πυκνότητα όσο και από κατανομή. Αυτό το έχει αποδείξει και με κάποιες χιλιάδες πειραματικές βολές ο Αμερικανός Bob Brister. Ενας άλλος Αμερικανός, ο Stan Baker, ειδικεύτηκε στην βελτίωση των βλητικών δεδομένων του λειόκαννου μέσα από την επιμήκυνση του κώνου και την διεύρυνση του αυλού ακριβώς για να αποφύγει την συμπίεση και την παραμόρφωση των σκαγίων.

Ενα άλλο μέσο μείωσης της παραμόφωσης είναι το σωστό βύσμα, η τάπα, καθώς και η προστασία των σκαγίων από συμπίεση με τη χρήση σκόνης πολυαιθελένιου ή ακόμη και με αλεύρι ανάμεσα στα σκάγια. Επίσης είναι ευνόητο ότι ένα φυσίγγι που αναπτύσσει υπερβολικές πιέσεις θα παραμορφώσει τα σκάγια περισσότερο από ένα που αναπτύσεει λογικές πιέσεις.

Ενα άλλο στοιχείο που αυξάνει τις πιέσεις είναι ο στενός αυλός. Στο 12άρι ο αυλός μπορεί να είναι από 18,2 χιλιοστά μέχρι 18,9. Το ονομαστικό μέγεθος του αυλού είναι 18,55 ή 0,729 της ίντσας. Τα 18,4 μέχρι τα 18,6 χιλιοστά είναι λογική διάμετρος αυλού. Πιο μικρή διάμετρος είναι στενή και πιο μεγάλη θεωρείται διευρυμένος αυλός.

Δοκιμάζοντας την άτρακτο των σκαγίων ο Brister βρήκε ότι η άτρακτος από μαλακά σκάγια είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την άτρακτο σκληρών σκαγίων από σωστά φυσίγγια. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι μια σωστή βολή με μικρή άτρακτο σκαγίων (συνολικό μήκους του σύννεφου των σκαγίων) βγαίνει από κάννη με λογικό αυλό και μακρύ κώνο, όταν αυτή ρίχνει φυσίγγια που δουλεύουν σε κανονικές πιέσεις (κάτω από 740 bars), και φτιαγμένα με ποιοτική βυσμάτωση και σκληρά σκάγια.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία βλητικής. Είναι απλά και ευνόητα.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
... προσωπικά θα συμπλήρωνα μόνον το οτι πέραν των άλλων, στο άρθρο η έκφραση αρκετή κινητική ενέργεια επαναλαμβάνεται αρκετές φορές. Αρκετή κινητική ενέργεια σημαίνει αρκετή Ταχύτητα. Και αυτο σημαίνει οχι Περιττές Ταχύτητες που θα αυξήσουν την παραμόρφωση των σκαγιών και θα τα κάμουν να χάσουν την σφαιρικότητα τους, επομένως την διεισδυτική τους ικανότητα , δηλαδή την φονικότατα τους!

Πρέπει να κάνω απαραίτητα και μια άλλη αναφορά για τις Περιττές Ταχύτητες!

Απόσπασμα από το διαδυκτιακό άρθρο "Ο μύθος της γρήγορης τουφεκιάς"
Κείμενο: Γιάννης ΜΥΡΙΤΖΗΣ
(Αναδημοσίευση από το «Κυνήγι και Σκοποβολή».)

..."Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, που σημαίνει ότι όταν η ταχύτητα των σκαγιών διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται". Έτσι τα σκάγια που ξεκινούν με μεγάλη ταχύτητα από το στόμιο του όπλου, επιβραδύνονται πολύ περισσότερο από αυτά με τη μικρότερη αρχική ταχύτητα, με αποτέλεσμα οι τελικές τους ταχύτητες να μη διαφέρουν πολύ.

Αυτό λοιπόν σε συνδυασμό με ολα τα υπόλοιπα ακολουθεί η Remington...που δεν είναι τίποτα άλλο από το δικό μας (που ατυχώς το απορρίπτουμε!) , το Ελληνικό ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ!

(ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΔΗΛΑΔΗ!):)
Ρε άτιμο‼️ούτε πτυχιακή να σου είχαμε βάλει‼️που τα έχεις όλα αυτά εύκαιρα❓
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top