Το κατάλληλο αυτοκίνητο για κυνήγι

Καλησπέρα σας. Έχει κάποιος suzuki sx4 μοντέλο 2008-9 4x4 να μου πει τη γνώμη του για αυτό;
Κληρονόμησα πριν 5 χρόνια ένα SX4, 4x4, βενζίνη, 1600cc, mod 2011 και το χρησιμοποιώ όταν είμαι Ελλάδα. Είμαι γενικά ικανοποιημένος με το αυτοκινητάκι, σήμερα έχει γύρω στις 80.000χλμ, όταν το πήρα είχε γύρω στις 50.000χλμ. Στην Ελλάδα δεν κάνω πάνω από 6-7 χιλιάδες χλμ τον χρόνο με μία κατανομή
- 60%-70% ασφαλτο
- 20%-25% χωματόδρομο - βουνά με ανηφορο-κατηγόρες
- 10%-15% δασικό δρόμο και κατσικόδρομους στα βουνά (και σε ρέματα!)
Με όλα τα σερβις στην ώρα του, δεν έχει παρουσιάζει κανένα πρόβλημα ή βλάβες μέχρι τώρα.

Παρ'όλο που είναι σχετικά μικρό, εγώ το θεωρώ τετραθέσιο, ταξίδια με 3-4 άτομα και αποσκευές για αποστάσεις μέχρι 250-300 χλμ ειναι σχετικά άνετα.

Κατανάλωση: επειδή οδηγώ με το στροφόμετρο και όχι με το κοντέρ, ταξιδεύοντας με σταθερά 3500-4000(*) στρ/λεπτό στην εθνική, με 4 ατομα και αποσκευές καίει 7,75-8,25 λίτρα βενζίνης / 100 χιλιόμετρα. Χωρίς μπαγκαζίερες κλπ.

Off-road: το SX4 δεν είναι ένα καθαρό off-roader, αλλά με το μπλοκέ διαφορικό 4χ4(**) μπορεί να σε πάει σχεδόν παντού. Ο κινητήρας υστερεί λιγάκι σε ροπή (155Νm), πράγμα που σημαίνει ότι κάποιες ανηφόρες στο βουνό δεν τις βγάζει εύκολα - ιδιαίτερα άμα είναι φορτωμένο και δεν ξέρεις να δουλεψεις γκάζι-συμπλέκτη-φρένο ταυτόχρονα ;). Εδώ έχω μετρήσει κατανάλωση και 12λίτρα/100χλμ.

Το AWD (All Wheel Drive)(***) με έχει γλυτώσει κανα δυό φορές σε στροφές με λασπωμένη άσφαλτο από τρακτέρ στα βουνά.

Μοναδική αλλαγή που έχω κάνει: μεγαλύτερη διάσταση στα λάστιχα, και αλλαγή τύπου ελαστικών: RIKEN 205/65R16 107/105T CARGO. Οι λόγοι που τα άλλαξα είναι:
  • το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στην Ελλάδα είναι 130χλμ/ώρα - αρα δεν χρειάζομαι Η ή V λάστιχα, S ή Τ είναι ΟΚ.
  • μεγαλύτερο πλαϊνό και βαθύτερο προφιλ ελαστικών για καλύτερη συμπεριφορά σε λάσπη
  • σκληρότερα πλαϊνά ελαστικών, γιατί τα βουνά έιναι γεμάτα με πέτρες που κόβουν σαν ξυράφι.
Μέχρι στιγμής είμαι ικανοποιημένος, αλλά είπαμε, κάνω σχετικά λίγα χιλιόμετρα και οδηγώ συντηρητικά.


(*) αντιστοιχεί περίπου σε 120 - 140χλμ/ώρα
(**) πρόκειται για "συμπλέκτη" που παρέχει μόνιμα 50% δύναμης στο πίσω διαφορικό.
(***) Το κλείδωμα τετρακίνησης AWD lock σημαίνει ότι η ισχύς κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς. Η άλλη επιλογή είναι αυτόματη (AWD), που σημαίνει ότι η αλλαγή ισχύος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
 
Last edited:
Κληρονόμησα πριν 5 χρόνια ένα SX4, 4x4, βενζίνη, 1600cc, mod 2011 και το χρησιμοποιώ όταν είμαι Ελλάδα. Είμαι γενικά ικανοποιημένος με το αυτοκινητάκι, σήμερα έχει γύρω στις 80.000χλμ, όταν το πήρα είχε γύρω στις 50.000χλμ. Στην Ελλάδα δεν κάνω πάνω από 6-7 χιλιάδες χλμ τον χρόνο με μία κατανομή
- 60%-70% ασφαλτο
- 20%-25% χωματόδρομο - βουνά με ανηφορο-κατηγόρες
- 10%-15% δασικό δρόμο και κατσικόδρομους στα βουνά (και σε ρέματα!)
Με όλα τα σερβις στην ώρα του, δεν έχει παρουσιάζει κανένα πρόβλημα ή βλάβες μέχρι τώρα.

Παρ'όλο που είναι σχετικά μικρό, εγώ το θεωρώ τετραθέσιο, ταξίδια με 3-4 άτομα και αποσκευές για αποστάσεις μέχρι 250-300 χλμ ειναι σχετικά άνετα.

Κατανάλωση: επειδή οδηγώ με το στροφόμετρο και όχι με το κοντέρ, ταξιδεύοντας με σταθερά 3500-4000(*) στρ/λεπτό στην εθνική, με 4 ατομα και αποσκευές καίει 7,75-8,25 λίτρα βενζίνης / 100 χιλιόμετρα. Χωρίς μπαγκαζίερες κλπ.

Off-road: το SX4 δεν είναι ένα καθαρό off-roader, αλλά με το μπλοκέ διαφορικό 4χ4(**) μπορεί να σε πάει σχεδόν παντού. Ο κινητήρας υστερεί λιγάκι σε ροπή (155Νm), πράγμα που σημαίνει ότι κάποιες ανηφόρες στο βουνό δεν τις βγάζει εύκολα - ιδιαίτερα άμα είναι φορτωμένο και δεν ξέρεις να δουλεψεις γκάζι-συμπλέκτη-φρένο ταυτόχρονα ;). Εδώ έχω μετρήσει κατανάλωση και 12λίτρα/100χλμ.

Το AWD (All Wheel Drive)(***) με έχει γλυτώσει κανα δυό φορές σε στροφές με λασπωμένη άσφαλτο από τρακτέρ στα βουνά.

Μοναδική αλλαγή που έχω κάνει: μεγαλύτερη διάσταση στα λάστιχα, και αλλαγή τύπου ελαστικών: RIKEN 205/65R16 107/105T CARGO. Οι λόγοι που τα άλλαξα είναι:
  • το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στην Ελλάδα είναι 130χλμ/ώρα - αρα δεν χρειάζομαι Η ή V λάστιχα, S ή Τ είναι ΟΚ.
  • μεγαλύτερο πλαϊνό και βαθύτερο προφιλ ελαστικών για καλύτερη συμπεριφορά σε λάσπη
  • σκληρότερα πλαϊνά ελαστικών, γιατί τα βουνά έιναι γεμάτα με πέτρες που κόβουν σαν ξυράφι.
Μέχρι στιγμής είμαι ικανοποιημένος, αλλά είπαμε, κάνω σχετικά λίγα χιλιόμετρα και οδηγώ συντηρητικά.


(*) αντιστοιχεί περίπου σε 120 - 140χλμ/ώρα
(**) πρόκειται για "συμπλέκτη" που παρέχει μόνιμα 50% δύναμης στο πίσω διαφορικό.
(***) Το κλείδωμα τετρακίνησης AWD lock σημαίνει ότι η ισχύς κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς. Η άλλη επιλογή είναι αυτόματη (AWD), που σημαίνει ότι η αλλαγή ισχύος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
Καλημέρα. Με καλυψες πλήρως με την απάντηση σου.
Ευχαριστώ πολύ!!!
 
Καλημέρα. Με καλυψες πλήρως με την απάντηση σου.
Ευχαριστώ πολύ!!!
Ειχα απο το 2008 εως το 2020 οπότε και το έδωσα και πήρα το duster. Τίμιο αυτοκίνητο αλλά όσον αφορά το κυνήγι σε δύσκολα εδάφη είχα θέματα κυρίως όσον αφορούσε απόσταση απο το έδαφος. Απο το 2013 με lpg με συντηρητική οδηγηση καίγοντας και 40 ευρώ το μήνα βενζίνη v power γύρισα όλα τα βουνά!
 
Ειχα απο το 2008 εως το 2020 οπότε και το έδωσα και πήρα το duster. Τίμιο αυτοκίνητο αλλά όσον αφορά το κυνήγι σε δύσκολα εδάφη είχα θέματα κυρίως όσον αφορούσε απόσταση απο το έδαφος. Απο το 2013 με lpg με συντηρητική οδηγηση καίγοντας και 40 ευρώ το μήνα βενζίνη v power γύρισα όλα τα βουνά!
Το σκέφτηκα κι αυτό με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος... Πιστεύω ότι θα βρω λύση όμως όμως...
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!!
 
Το σκέφτηκα κι αυτό με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος... Πιστεύω ότι θα βρω λύση όμως όμως...
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!!
Για "ανύψωση" δες εδώ. και εδώ για να πάρεις μιά ιδέα. Το Suzuki SX4 είναι πανομοιότυπο με το Fiat Sedici και στην Ιταλία υπάρχουν αρκετά κιτ ανύψωσης.
Αρνητικό για τα βουνά είναι η εμπρόσθια μικρή γωνία πρόσβασης α (στα αγγλικα: approach angle), λόγω της σχετικά μεγάλης προστατευτικής "μουτσούνας" του SX4. Έτσι κάποιες απότομες ανηφόρες θα πρέπει να τις ανεβαίνεις με όπισθεν:oops:

Approach-depature-ramp-over-angles-adventure-advice-1200x800p_small.png
Φωτογραφία από την ιστοσελίδα Approach, departure and ramp-over angles explained
220px-Approach_and_departure_angle.svg.png
Φωτογραφία από ιστοσελίδα της wikipedia Approach and departure angles
 
Για "ανύψωση" δες εδώ. και εδώ για να πάρεις μιά ιδέα. Το Suzuki SX4 είναι πανομοιότυπο με το Fiat Sedici και στην Ιταλία υπάρχουν αρκετά κιτ ανύψωσης.
Αρνητικό για τα βουνά είναι η εμπρόσθια μικρή γωνία πρόσβασης α (στα αγγλικα: approach angle), λόγω της σχετικά μεγάλης προστατευτικής "μουτσούνας" του SX4. Έτσι κάποιες απότομες ανηφόρες θα πρέπει να τις ανεβαίνεις με όπισθεν:oops:

View attachment 56833
Φωτογραφία από την ιστοσελίδα Approach, departure and ramp-over angles explained
View attachment 56834
Φωτογραφία από ιστοσελίδα της wikipedia Approach and departure angles
Πολύ χρήσιμες συμβουλές.Εχω ένα φίλο λαστιχά που ασχολείται με τέτοιου είδους μετατροπές και κάτι θα κάνει για να βοηθήσει τη κατάσταση.
Δεν έχω σκοπό να του βάλω δύσκολα.... ζάντες και λάστιχα 50/50 θα μπουν σίγουρα στο αυτοκίνητο....
Ευχαριστώ!!!
 
Πήγα απόψε και είδα το αυτοκίνητο. Είναι από 1ο χέρι και έχει κανει όλα τα σέρβις στη αντιπροσωπεία. Εξωτερικά δεν έχει γρατσουνιές κτλ το χρώμα του σε καλή κατάσταση . Εσωτερικά μια χαρα χώρους έχει και μπρος και πίσω μπήκα και έκατσα χωρίς θέμα.
Ο κινητήρας του δεν μου έδειξε κάποιο θέμα κατά την οδήγηση,και κάτω από το καπό δεν είδα κάτι που να με ανυσηχησει όπως πχ λάδια στο καπάκι ή άλλες διαρροές από υγρά έστω και από πιο παλιά.
Αυτός που το έχει είναι ξεναγός και τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έχει κάνει σε εθνική οδό.
Το μόνο που με "προβλημάτισε" ήταν ότι στο πορτ μπακαζ σίγουρα δεν μπαίνει κλουβί μετάφορας για τον Μπράντι....
Ίσως αν πέσουν τα πίσω καθίσματα κάτι να γίνει...
 
Πήγα απόψε και είδα το αυτοκίνητο. Είναι από 1ο χέρι και έχει κανει όλα τα σέρβις στη αντιπροσωπεία. Εξωτερικά δεν έχει γρατσουνιές κτλ το χρώμα του σε καλή κατάσταση . Εσωτερικά μια χαρα χώρους έχει και μπρος και πίσω μπήκα και έκατσα χωρίς θέμα.
Ο κινητήρας του δεν μου έδειξε κάποιο θέμα κατά την οδήγηση,και κάτω από το καπό δεν είδα κάτι που να με ανυσηχησει όπως πχ λάδια στο καπάκι ή άλλες διαρροές από υγρά έστω και από πιο παλιά.
Αυτός που το έχει είναι ξεναγός και τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έχει κάνει σε εθνική οδό.
Το μόνο που με "προβλημάτισε" ήταν ότι στο πορτ μπακαζ σίγουρα δεν μπαίνει κλουβί μετάφορας για τον Μπράντι....
Ίσως αν πέσουν τα πίσω καθίσματα κάτι να γίνει...
Άμα είναι καθαρό πάρτο.
 
Suzuki SX4 (2010) vs Dacia Duster (2018) - Ενδιαφέρον τεστ για την κατανομή ιπποδύναμης στους τροχούς! Σε μία περίπτωση δεν τα κατάφεραν ...

Έλλειψη μπλοκέ διαφορικού ο τροχός που χάνει τη πρόσφυση παίρνει όλη τη δύναμη,γυρίζει τρέλα και δεν πας πουθενά.
 
Back
Top