Baikal Team

Όταν κάνουμε μετατροπές,πειράγματα,μοντιφες κλπ,το κάνουμε για την πάρτη μας!!
Αν έχουμε σκοπό ν'αλλαζουμε όπλο ανά ένα δύο χρόνια και σκεφτόμαστε την μεταπώληση,ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ!
Αν μας τρώει το άγχος,ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ!
Αν έχουμε αμφιβολίες,ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ!
Δεν μας βάζει κανείς το πιστόλι στον κρόταφο,για να κάνουμε!
Όπως το βλέπει ο καθένας μας!
 
Ρε @ΓΙΑΝΝΗΣ. Έχετε φάει κόλημα με τους διευρυμένους αυλούς μερικοί (και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά μόνο σε εσένα) και νομίζετε πως οτιδηποτε στενότερο του 18,5 είναι άχρηστο και δεν σκοτώνει. Δεν είναι όμως έτσι . Το αντίθετο.

Καταρχήν όμως ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά και το πιο σημαντικά. Σε ένα όπλο με σφραγίδες 650bar αν λεπτύνεις τις κάννες τότε δεν θα πρέπει να περάσει ξανά δοκιμές ώστε να σφραγιστεί ξανά το όπλο με τις μέγιστες πιέσεις; Αλλα εφόσον εδώ στην ελλάδα δεν ξαναπερνάει δοκιμές για σφραγίδες η Pmax του δεν θα πρέπει να μειωθεί και αυτή το πολύ στα 550-600bar (και ίσως λέω και πολλά) για ασφάλεια δεδομένο ότι δεν περνάει ξανά δοκιμές για νέες σφραγίδες; Και οκ αυτός που θα το κάνει παίρνει την ευθύνη πάνω του και βάζει και πιο ελαφριά φυσίγγια για να μην έχει πρόβλημα. Αν το πουλήσει όμως ή αυτός που θα το κληρονομίσει και γενικά ο επόμενος που θα το πάρει τι θα κάνει; Ή μήπως να κάνουμε και να προτείνουμε ανεύθυνα οτιδήποτε δήθεν ως βελτίωση παίρνοντας στον λαιμό μας τους άλλους όπως έγινε με τους σταθμάρχες και τα τρένα;



Δευτερον να αποχρωμιώσει το baikal που είναι επιρρεπή στην σκουριά και να χρειάζεται διαρκώς να το λαδώνει και να το προσέχει μην του σκουριάσει. Και όλα αυτά επειδη είναι baikal και φτηνό και λες δεν βαριέσαι. Αν ήταν πανάκριβο χειροποίητο αγγλικό με 18,4 αυλούς και σταθερά 1 κ 3 άστρα θα το έκανες αυτό;

Τρίτο. Προσωπικά στο δικό μου baikal παρόλο που έχει σφραγίδες με 18,4 αυλούς και στις δυο κάννες παρατήρησα κατα το καθάρισμα ότι η αριστερή με το φουλ τσοκ έχει πιο στενό αυλό από ότι η δεξιά γιατί το τζαγκ με το πανάκι περνάει με πολύ περισσότερη δυσκολία κατα το καθάρισμα.
Σε μετρήσεις που έκανα με τον χρονογράφο στα φυσίγγια μου παρατήρησα ότι η αριστερή κάννη με τον στενότερο αυλό και το φούλ τσοκ δίνει σταθερά περίπου 20 m/s περισσότερη ταχύτητα από ότι η δεξιά κάννη με το 3* τσοκ με τον πιο φαρδύ αυλό. Αυτό πως το εξηγείς; Επίσης πως εξηγείς ότι τα παλιά σοβιετικά με τον 18,2 βγάζουν καλύτερες τουφεκιές και σκοτώνουν πιο μακριά από τα καινούρια με τον 18,4 όπως λένε όσοι έχουν τέτοια όπλα; Με βάση την λογική σας ο πιο φαρδύς αυλός με το πιο ανοιχτό τσοκ δηλαδή η δεξια κάννη θα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερες ταχύτητες. Δεν ισχύει όμως όπως δεν ισχύει ότι και τα μικρότερα διαμετρήματα με ακόμη στενότερο αυλό δεν βγάζουν μικρότερες ταχύτητες αλλά περισσότερες, όπως δεν ισχύει ότι οι διευρυμένοι αυλοί σκοτώνουν περισσότερο και πιο μακρυά. Σας αρέσει δεν σας αρέσει συμφωνείτε δεν συμφωνείτε έτσι είναι. Ειναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει. Όποιος δεν πιστεύει εδώ Αττική είμαι πάμε να το δοκιμάσουμε να το δείτε και με τα μάτια σας στον χρονογράφο.
Και αν δεν πιστεύετε εμένα το αναφέρει και ο Κυπρίδημος και το γράφει η ίδια η fabarm στο site της παρακάτω.

Fabarm tribore

View attachment 68005

Μετάφραση :
H Tribore κάννη είναι η μόνη χωρίς τα μειωνεκτήματα των άλλων καννών με διευρυμένο αυλό. Δηλαδή πολύ κακή διάτρηση. Οι κάννες με διευρυμένο αυλό προορίζονται (αναζητούν) για καλύτερη κατανομή. Η καινοτομία ήταν να αυξηθεί η διάμετρος του αυλού για να μειωθούν οι τριβές και ως αποτέλεσμα ο αριθμός των παραμορφωμένων σκαγίων. Γεννήθηκε (εννοεί ο διευρυμένος αυλός) για τις σκοπευτικές ανάγκες (sporting και trap) όπου σκοπός-στόχος δεν ειναι η διάτρηση. Ο στόχος-σκοπός ήταν η καλύτερη κατανομή για να σπάνε πορισσότερα πιατάκια. Φυσικά με τις παραδοσιακές κάννες με διευρυμένο αυλό υπάρχει έλλειψη διάτρησης. Το αέριο συμπιέζεται σε μεγαλύτερο όγκο (η διάμετρος της κάννης αυξάνεται από 18,40 σε 18,85 mm), άρα λιγότερη πίεση , χαμηλότερη ταχύτητα σκαγιών. .και κατά συνέπεια ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΗΣΗ.

Και στο τέλος δίνει και τον τύπο της κινητικής ενέργειας ( Ec= ½ mv2 ) που είναι νόμος της φυσικής και δεν αλλάζει και λέει ότι η ενέργεια είναι ανάλογη της μάζας των σκαγίων και ανάλογης του τετραγώνου της ταχύτητας.

Και ο τρόπος που εν μέρη το διορθώνει αυτό η Fabarm με την tribore παρόλο που και αυτή έχει διευρυμένο αυλό 18,7 mm είναι ότι στο τέλος της κάννης πριν το τσοκ μειώνει την διάμετρο του αυλού από 18,7mm σε 18,4mm ώστε λόγο φαινομένου venturi να αυξήσει λίγο τις ταχύτητες των σκαγίων. Βέβαια η ζημιά έχει γίνει ήδη στο τμήμα με τον διευρυμένο αυλό αλλά εν μέρη βελτιώνεται το πρόβλημα.
Η κάθε εταιρεία λέει τα δικά της Μανώλη και υποστηρίζει τα χαρακτηριστικά των όπλων που βγάζει λογικό είναι
Εάν υπήρχε συνδυασμός που υπερέχει ξεκάθαρα στα πάντα θα τον υιοθετούσαν όλες οι εταιρίες και θα τελείωνε η ιστορία
 
Η κάθε εταιρεία λέει τα δικά της Μανώλη και υποστηρίζει τα χαρακτηριστικά των όπλων που βγάζει λογικό είναι
Εάν υπήρχε συνδυασμός που υπερέχει ξεκάθαρα στα πάντα θα τον υιοθετούσαν όλες οι εταιρίες και θα τελείωνε η ιστορία
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως αυτό που λέει ισχύει η fabarm. To έχει αναφέρει και ο Κυπρίδημος σε άρθρο του περι αυλών και κώνων. Και δεν είναι ούτε κοινό μυστικό ούτε κόλπο. Η Fabarm αναφέρει και παρακάτω ότι για το λύσει αυτό το πρόβλημα στενεύει τον αυλό ξανά στα 18,4 mm πριν το τσοκ ώστε λόγο του φαινομένου venturi να αυξηθούν οι ταχύτητες και άρα και η ενέργεια και άρα και η διάτρηση. Και όντως δουλεύει. Έχεις ακούσει ποτέ παράπονο από τις τουφεκιές των fabarm; Εγώ όχι. Το ίδιο κάνει και η beretta με το steelium πλέον. Το έχω αναφέρει ξανά στο θέμα της Benelli αν θυμάμαι καλά. Παρόμοια νομίζω είναι και οι κάννες των merkel που όσο πάνε στενεύουν. Το ίδιο πρόβλημα είχε και η browning όπου ενώ είχε επιμηκυμένο κώνο και διευρυμένο αυλό ταυτόχρονα είχαν ακουστεί παράπονα για την διάτρηση και πλέον έχει κανονικό κώνο και διατήρησε μόνο το διευρυμένο αυλό. Όλα αυτά παιδιά δεν είναι λόγια του αέρα. Αποδεικνύονται επιστημονικά και ισχύουν. Εμένα προφανώς δεν με πιστεύετε. Σας προκαλώ όμως να προβληματιστείτε από αυτά που σας γράφω και να το ψάξετε και μόνοι σας για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Μόνο καλό θα σας κάνει και όχι κακό.

Όπως έχω ξαναγράψει εγώ τροφή για σκέψη σας δίνω με τα γραφόμενα μου . Όποιος θέλει να προβληματιστεί και να το ψάξει περισσότερο για να βρει πραγματικά τι ισχύει και τι όχι. Και αν θέλετε κάνουμε και διάλογο για να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας.
 
Εμένα προφανώς δεν με πιστεύετε. Σας προκαλώ όμως να προβληματιστείτε από αυτά που σας γράφω και να το ψάξετε και μόνοι σας για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Μόνο καλό θα σας κάνει και όχι κακό.
Δεν έχω κόλλημα με αυλούς και κάννες καλύπτομαι με ότι έχω και με μαμά τσοκακια Μανώλη, κουβέντα να γίνεται
Έχω και όπλα με 18.3 και όπλα με 18.7 εξάλλου
 
Οι στενοί αυλοι δουλεύουν καλύτερα λίγα γρ οι διευρυμενοι τα πολλά η ταχύτητα εξόδου των σκαγιων δεν εξαρτάται μόνο από το βάρος αλλά και από την τάπα οποία τάπα σου δώσει καλύτερη έμφραξη θα δώσει και καλύτερο αποτέλεσμα όταν ο πολύ στενός αυλός βάλει μεγάλο όγκο γομωσεις θα τα βγάλει μάτσο ενώ όταν ο διερυμενος βάλει πολύ μικρή ποσότητα θα είναι ίσως λίγο πιο αργή η ντουφέκια.
 
Μανώλη γιατί να την αποχρωμιωσεις; Αφού και στις κάννες με βιδωτά τσοκ στο κομμάτι που μπαίνουν τα τσοκ είναι αποχρωμιωμενες. Η κάνω λαθος;
Στις κάννες που προορίζονται για εναλλασσόμενα τσοκ δεν τελειώνει η μηχανουργική δουλειά εσωτερικά μαζί με το σπείρωμα και μετά χρωμιωνονται;
 
Στις κάννες που προορίζονται για εναλλασσόμενα τσοκ δεν τελειώνει η μηχανουργική δουλειά εσωτερικά μαζί με το σπείρωμα και μετά χρωμιωνονται;
Παναγιώτη δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω εκείνο το τμήμα είναι χωρίς χρώμιο. Όπως έχω δει από τις δικές μου κάννες δεν είναι τόσο γυαλιστερό και λείο εκεί.
 
Παναγιώτη δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω εκείνο το τμήμα είναι χωρίς χρώμιο. Όπως έχω δει από τις δικές μου κάννες δεν είναι τόσο γυαλιστερό και λείο εκεί.
Όλες οι φωλιές των τσοκ σε όλα τα οπλα είναι αχρωμειωτες.!
Διότι οι φωλιές δημιουργούνται μετά την χρωμιωση της κάννης.
 
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως αυτό που λέει ισχύει η fabarm. To έχει αναφέρει και ο Κυπρίδημος σε άρθρο του περι αυλών και κώνων. Και δεν είναι ούτε κοινό μυστικό ούτε κόλπο. Η Fabarm αναφέρει και παρακάτω ότι για το λύσει αυτό το πρόβλημα στενεύει τον αυλό ξανά στα 18,4 mm πριν το τσοκ ώστε λόγο του φαινομένου venturi να αυξηθούν οι ταχύτητες και άρα και η ενέργεια και άρα και η διάτρηση. Και όντως δουλεύει. Έχεις ακούσει ποτέ παράπονο από τις τουφεκιές των fabarm; Εγώ όχι. Το ίδιο κάνει και η beretta με το steelium πλέον. Το έχω αναφέρει ξανά στο θέμα της Benelli αν θυμάμαι καλά. Παρόμοια νομίζω είναι και οι κάννες των merkel που όσο πάνε στενεύουν. Το ίδιο πρόβλημα είχε και η browning όπου ενώ είχε επιμηκυμένο κώνο και διευρυμένο αυλό ταυτόχρονα είχαν ακουστεί παράπονα για την διάτρηση και πλέον έχει κανονικό κώνο και διατήρησε μόνο το διευρυμένο αυλό. Όλα αυτά παιδιά δεν είναι λόγια του αέρα. Αποδεικνύονται επιστημονικά και ισχύουν. Εμένα προφανώς δεν με πιστεύετε. Σας προκαλώ όμως να προβληματιστείτε από αυτά που σας γράφω και να το ψάξετε και μόνοι σας για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Μόνο καλό θα σας κάνει και όχι κακό.

Όπως έχω ξαναγράψει εγώ τροφή για σκέψη σας δίνω με τα γραφόμενα μου . Όποιος θέλει να προβληματιστεί και να το ψάξει περισσότερο για να βρει πραγματικά τι ισχύει και τι όχι. Και αν θέλετε κάνουμε και διάλογο για να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας.
Ότι θες μπορις να κατηγορήσεις την μπραουνινγκ για διάτρηση όμως στα οπλα της με μεγάλο κωννο είναι πέρα για πέρα αναληθές πχ και εγώ που έχω την μαξους από της πρώτες με μεγάλο κωννο και ο αρις με την μαξους 2 αν είχαμε τέτοιο πρόβλημα δεν θα το γράφαμε.. κυνηγήστε τα οπλα πρώτα 1/2 χρόνια και μετά βγάλτε συμπεράσματα.. ( εντελος φιλικά χωρίς καμία δόση αντιπαράθεσης)
 
Γιατί ο κώνος φαίνεται αγυαλιστος με το μάτι;
Γιατί το φως αντανακλάται με διαφορετική γωνία από ότι στην υπόλοιπη κάννη και φαίνονται οι ατέλειες που δημιουργεί το κοπτικο εργαλείο. Στις κάννες αυτό δεν φαίνεται αλλά υπάρχει. Αν όμως υποστεί και ο κώνος ειδική λείανση γίνεται πιο γυαλιστερός.
Φαντάσου ότι κοιτάς την θάλασσα μπροστά σου. Κοντά στα πόδια σου βλέπεις το βυθό, μακρύτερα γυαλίζει και ουσιαστικά βλέπεις τον γαλάζιο ουρανό. Όλα είναι θέμα οπτικής και γωνιών αντανακλασης.
 
παλιά η browning πχ χρωμιωνε μόνο την θαλαμη. γιαυτό στα σύγχρονα όπλα γράφει chrome lined chamber and bore. το κομμάτι που είναι τα εναλλασομενα τσοκ είναι πάντα αχρωμιωτο. γιαυτό άμα δεν το καθαρίζεις πιάνει σκουριές και κολλάνε τα τσοκ.
 
Συμφωνο 100% έχω δει στην πράξει στενό άυλο να ρίχνει 34/36 γραμμαρια και μου έπεσαν τα δόντια
Όλες οι κάνες μπορούν να βγάλουν εξαιρετικές τουφεκιές (πάντα χωρίς αλεύρι) ανεξαρτήτως γραμμαρίων.
Αν οι στενές πήγαιναν καλά μόνο τα χαμηλά γραμμάρια η perazzi δεν θα πήγαινε ΚΑΙ σε 18,7.
Και εκεί παίζεται το γόητρό της και πρωταθλήματα, όχι 1-2 τσίχλες.
 
Αν οι στενές πήγαιναν καλά μόνο τα χαμηλά γραμμάρια η perazzi δεν θα πήγαινε ΚΑΙ σε 18,7.
Και εκεί παίζεται το γόητρό της και πρωταθλήματα, όχι 1-2 τσίχλες.
Ναι αλλα στο σκοπευτήριο όλες οι βολές είναι σε συγκεκριμένη απόσταση όπου υπάρχει αρκετή ενέργεια στα σκάγια οπότε δεν έχεις θέμα διάτρησης όπως σε μακρινές βολές στο κυνήγι ή σε δυσκολα θηράματα. Στο σκοπευτήριο στους αγώνες αυτό που ενδιαφέρει είναι η καλή κατανομή και τίποτα άλλο. Και αυτό ακριβώς προσφέρουν οι διευρυμένοι αυλοί.
 
Back
Top