Το ερώτημα του Θαλή όσον αφορά λιμπρες καθε ελατηρίου παίζει
Είναι κριτικής σημασίας το επανατατικό ελατήριο να είναι ακριβώς στις λίβρες που πρέπει σε πιστόλι. Σε καραμπίνα δεν ξέρω αν είναι τόσο σημαντικό, αλλά πιστεύω πως μάλλον είναι. Σε πιστόλια που υπάρχει πολύ μεγάλη ετερογένεια στους κατασκευαστές, και ας είναι η ίδια πλατοφόρμα, αν πάρεις λάθος λίβρες ελατήριο το πιστόλι δεν θα λειτουργεί σωστά.
Δικό μου παράδειγμα, σε πιστόλι 1911 φτιαγμένο από τη Smith&Wesson με μαμίσιο ελατήριο 16 λιβρών, όταν αυτό χρειάστηκε αντικατάσταση ο ιδιοκτήτης παράγγειλε από το Browells, που είχε πολλές επιλογές σε λίβρες, ελατήριο 18 λιβρών και όχι 16. Το έκανε διότι νόμισε ότι θα πάρει πιο πολύ καρό να εξασθενίσει και να χρειαστεί άλλαγμα από το μαμίσιο επειδή είναι περισσότερες λίβρες.
Αποτέλεσμα ήταν το πιστόλι να κάνει συνέχεια εμπλοκές. Κάθε 10-20 φυσίγγια είχε faillure to feed. Δυσκολευόταν να καταλάβει γιατί, επειδή το πιστόλι έκανε και πριν κάποιες εμπλοκές οι οποίες είχαν αποδοθεί σε εξασθένιση του ελατηρίου επαναφοράς και πίστευαν ότι με το καινούργιο ελατήριο το πρόβλημα θα λυθεί.
Το όπλο το έψαξαν πολλοί "ειδικοί" και καμία διάγνωση δεν ήταν σωστή και δεν έλυνε το πρόβλημα. Εμπλοκές έκανε με όλους τους γεμιστήρες και με καινούργιους και ποιοτικούς. Τελικά πήγε σε οπλουργό με εμπειρία στα πιστόλια ο οποίος έκανε μία τρύπα στο νερό και χαμπάρι δεν πήρε γιατί κάνει εμπλοκές, αρκέστηκε στο να γυαλίζει τη ράμπα.
Κάποια στιγμή από μόνος του σκέφτηκε μήπως το να είναι περισσότερες λίβρες το ελατήριο δεν είναι σωστό.
Εκεί συνειδητοποίησε ότι τα ελατήρια των γεμιστήρων δουλεύουνε αρμονικά με επανατατικό ελατήριο 16 λιβρών και όχι 18, σε αυτό το πιστόλι, διότι το 18άρι γυρνούσε το κλείστρο πιο γρήγορα από ότι έπρεπε και το ελατήριο του γεμιστήρα δεν προλάβαινε να ανεβάσει επαρκώς επάνω το επόμενο φυσίγγι.
Αλλαγή του ελατηρίου με άλλο στις 16 λίβρες έλυσε οριστικά το πρόβλημα.
Το καλύτερο είναι εχθρός του καλού.