αυτό όμως από 2014 ευρώ(άντε μετρητά 1750)αρχική τιμή και τώρα 990 ενώ η κλασική έχει χαμηλότερη αρχική και ψηλότερη τελική.....πως εξηγείται;;;;
σκέφτεται τον καταναλωτή και του κάνει δώρα;;;;; ποιά η διαφορά της κλασικής με τις χρωματιστές;;;; άλλαξαν στον κάδο χρώμα όταν τις έβαφαν;;; αξίζει τόσο πολύ η διαφορά χρέωσης 300+ ευρώ;;;;; γιατί να πάρει κάποιος την κλασική πληρώνοντας 500 παραπάνω;;; κάποιοι που αγόρασαν τις χρωματιστές στην τιμή πριν την προσφορά πως αισθάνονται τώρα;;;;
άρχισε και η benelli την τακτική του ομίλου που ανήκει;;;;;;.xm.
Μακη η πολιτικη κοστολογησης ερχεται απο τα κεντρικα και δεν εχει συνηθως μεγαλη σχεση με το κοστος παραγωγης. Το κοστος παραγωγης στα αυτογεμη ανεξαρτητου μαρκας, εξαιρομενων των οπλων πολυτελειας και χειροποιητων οπως πχ Cosmi, ειναι πολυ χαμηλα, με το μεγαλυτερο ποσοστο αυτων να ξοδευεται για τα ξυλινα μερη οπου αυτα υπαρχουν. Μεταξυ των αυτογεμων τα οπλα αδρανειας εχουν το χαμηλοτερο κοστος παραγωγης , οχι λογω ποιοτητας κατασκευης, αλλα λογω απλοτητας.
Ολα τα αλλα εξοδα μεχρι την τελικη τιμη ειναι εξοδα marketing, sponsoring και κερδος. Η τιμη κανονιζεται οχι μεσω κοστους παραγωγης, αλλα μεσω το τι νομιζεις ο καταναλωτης ειναι διαθετιμενος να πληρωσει σε μια συγκεκριμενη αγορα, τι μεριδιο αγορας θελεις να κτυπησεις και ποσο κοστολογουν οι ανταγωνιστριες εταιριες τα προιοντα τους σε σχεση με το δικο σου.
Η Ελλαδα για παραδειγμα πουλουσε παντα οπλα στην πιο ψηλη τιμη και ο καταναλωτης τις χρυσες χρονιες πληρωνε οχι μονο αδρα, αλλα περιμενε πως και πως το επομενο μοντελο για να το ανταλαξει με αυτο που μολις αγορασε. Οι τιμες χτυπουσαν ταβανι και ολες οι εταιρειες ετριβαν τα χερια τους. Στην Ευρωπη μονο η νεοπλουτη Ρωσια εδειξε παραμοια καταναλωτικη συμπεριφορα, οι Ιταλοι που προτιμουν ιταλικα προιοντα τα πληρωσαν και αυτοι αλλα λιγοτερο απο μας και ο υπολοιπος ο κοσμος αντεδρασε φυσιολογικα, λεγοντας καλο οπλο αλλα 2 χιλιαρικα δεν δινω, πχ ΗΠΑ.
Φτασαμε σε ενα καινουργιο σεναριο αγορας που ουτε οι πρεμιουμ αγορες οπως ειμαστε εμεις παλια δεν μπορουν να πληρωσουν αυτες τις τιμες. Ειδικα η Benelli εχασε τη μεγαλυτερη της αποκλειστικοτητα. Την πατεντα αδρανειας του Βruno Civollani, με συνεπεια ολες ανεξαρτητου εταιρειες επωνυμες και μη να την αντιγραφουν και να βγαζουν στην αγορα οπλα αδρανειας σε πολυ ανταγωνιστικες τιμες. Και πλεον ο καταναλωτης εχει πολλες επιλογες για οπλα αδρανειας και μονο αυτος μπορει να κρινει ποσο πολυ περισσοτερο ειναι διατεθιμενος να πληρωσει για original Benelli η για (γενοσημη) αλλη μαρκα
Η αγορα εχει ηδη μιλησει γιαυτο προ πολλου στην Αμερικη και εχει θεσει την τιμη του χιλιαρικου σε δολλαρια για αυτογεμες και αποτι βλεπω τελευταια τεινει να δημιουργηθει αντιστοιχη ταση στην Ευρωπη με οριο τα 1000 Ευρω για την πλειοψηφια των αυτογεμων. Καθε εταιρεια τεινει να διαθετει το 70% των οπλων της σε τετοιες τιμες και θα εχει τα υπολοιπα σε υψηλοτερες τιμες για τους λιγους που θελουν πιο high end μοντελα.
Και οχι η κλασσικη η Vinci δεν στοιχιζει στην Benelli περισσοτερα απο οτι τα μοντελα της προσφορας και οσο μπορουν να πιανουν τις ψηλοτερες τιμες θα συνεχισουν να το κανουν. Και ναι αισθανεται καποιος ηλιθιος οταν πληρωσε 2 χιλιαρικα για καποιο απο τα μοντελα της προσφορας και τωρα τα βρισκει στο 1. Ποσες φορες εχει συμβει ομως κατι αναλογο σε αλλα καταναλωτικα υλικα οπως κινητα, κομπιουτερ, αυτοκινητα κλπ?
Υπαρχουν παρα πολλοι ψιθυροι στην αγορα οτι ο ομιλος Beretta θα αλλαξει πολιτικη τους επομενους μηνες και θα προσπαθησει να ξαναπλασσαρει ολες τις θυγατρικες πιο επιθετικα στην αγορα. Ακουγεται και για επαναπροσδιορισμο και κεντρικους σταθμους συναρμολογησης εξαρτηματων και για πολυ επιθετικο marketing, με μεγαλες πτωσεις στις τιμες γενικα στα αυτογεμη. Ηδη στην Αμερικη ο κοσμος περιμενει τις εξελιξεις πριν προβει στην αγορα καινουργιου Benelli.