Καθαρισμός Αρχείο

Status
Not open for further replies.
. Το ατσαλόμαλο προσωπικά μου σπάει τα νεύρα γιατί με 1-2 περάσματα διαλύεται και δεν μένει στην θέση που το έχεις τυλιγμένο και είναι πιο πολύ η ταλαιπωρία να το τυλίγεις κάθε φορά παρά το ώφελος.
Αν επιτρέπεται πάνω σε τι είχες τυλίξει το ατσαλομαλλο;
 
Αν επιτρέπεται πάνω σε τι είχες τυλίξει το ατσαλομαλλο;
SB1215.jpg

Σε ένα τέτοιο ορυχάλκινο βουρτσάκι για να πιάνει καλύτερα και να μην ξετυλίγεται. Δεν μένει στην θέση του συν ότι διαλύεται- θρουλάει και αφήνει υπολείμματα.
Η ελικοειδή βούρτσα σαν αυτή
images

για μένα έχει τα καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα. Πάντα λέω να δοκιμάσω με τον τρόπο που προτείνετε με ατσαλόμαλλο και με της Napier την πιο παχιά βούρτσα αλλά στο τέλος αφού βλέπω ότι δεν γίνεται δουλειά βάζω την ελικοειδή και με 5-6 φορές πάνω κάτω ξεκολάει ότι υπολλείματα έχουν απομείνει στην κάνη. Για μένα είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε βούρτσα.
 
SB1215.jpg

Σε ένα τέτοιο ορυχάλκινο βουρτσάκι για να πιάνει καλύτερα και να μην ξετυλίγεται. Δεν μένει στην θέση του συν ότι διαλύεται- θρουλάει και αφήνει υπολείμματα.
Η ελικοειδή βούρτσα σαν αυτή
images

για μένα έχει τα καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα. Πάντα λέω να δοκιμάσω με τον τρόπο που προτείνετε με ατσαλόμαλλο και με της Napier την πιο παχιά βούρτσα αλλά στο τέλος αφού βλέπω ότι δεν γίνεται δουλειά βάζω την ελικοειδή και με 5-6 φορές πάνω κάτω ξεκολάει ότι υπολλείματα έχουν απομείνει στην κάνη. Για μένα είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε βούρτσα.
Τη βούρτσα με το ατσαλομαλλο τη φτάνουμε μέχρι και το τσοκ και γυρίζουμε πίσω.Αν την περάσεις μέχρι τέρμα, έξω από την κάννη, λογικό όταν τραβήξεις πίσω να " ξυρίσει" το τσοκ, το ατσαλομαλλο. Η ελικοειδής ορειχάλκινη κάνει φοβερή δουλειά αλλά νομίζω δεν πιάνει καθόλου θαλάμη λόγο μεγέθους
 
Τη βούρτσα με το ατσαλομαλλο τη φτάνουμε μέχρι και το τσοκ και γυρίζουμε πίσω.Αν την περάσεις μέχρι τέρμα, έξω από την κάννη, λογικό όταν τραβήξεις πίσω να " ξυρίσει" το τσοκ, το ατσαλομαλλο. Η ελικοειδής ορειχάλκινη κάνει φοβερή δουλειά αλλά νομίζω δεν πιάνει καθόλου θαλάμη λόγο μεγέθους
Αφού είσαι ευχαριστημένος με την ελικοειδή μείνε σε αυτήν. Το θέμα είναι να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη.
Για την θαλαμη πάρε μια πυκνή ειδική για θαλαμη. Αν δεν την προχωρας πέρα από τον κωνο, δεν χαλάει ποτέ. Να την στριβεις πάντα δεξιόστροφα. Μπορείς να κάνεις μια ιδιοκατασκευη σαν την δική μου που διευκολύνει σε καραμπίνες.
 
Και μόνο η λέξη υδράργυρος τρομάζει, μεγάλη προσοχή που με τέτοια υλικά ποτέ δεν σε εξασφαλίζει. Λευτέρη 44αρι ;
Όχι 357 ήταν, από τα πρώτα που είχαν έρθει εδώ.
Εκεί που είναι η ρημάδα η τρύπα του και η δίοδος των αερίων δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος καθαρισμού με βούρτσα ή άλλο συμβατικό τρόπο καθαρισμού από τα κατάλοιπα του μολύβδου.
Όσοι χρησιμοποιούν τέτοια πιστόλια ή αντίστοιχα με μηχανισμό αερίων καλά θα κάνουν να μη χρησιμοποιούν βλήματα χωρίς επικάλυψη εκτός κι αν το επιτρέπει ρητά ο κατασκευαστής.
 
Σε ένα Desert Eagle που είχε στην κυριολεξία μπουκώσει από μόλυβδο ο σωλήνας των αερίων και είχε γίνει "μονόσφαιρο" βάλαμε την κάνη, για ένα βράδυ, μέσα σε υδράργυρο. Την άλλη μέρα τζάμι.
Φυσικά το λάθος ήταν δικό μας γιατί ο κατασκευαστής προτείνει χρήση βλημάτων με τζάκετ, μόνο. Εμείς το είχαμε ξεσκίσει στα μολύβδινα.
Λευτερη στο βιβλιαρακι του οπλου το εγραφε σχετικα με τα βληματα?
 
Ναι το έγραφε. Και εμείς οι "έξυπνοι" μέχρι και 38 Spl. WC του βάζαμε και περιμέναμε να δουλέψει. Έβγαζε τότε ένα κιτ το εργοστάσιο για να ρίχνεις και 38 Spl (όχι WC) αλλά εμείς το είχαμε κάνει... one for all...
 
Τη βούρτσα με το ατσαλομαλλο τη φτάνουμε μέχρι και το τσοκ και γυρίζουμε πίσω.Αν την περάσεις μέχρι τέρμα, έξω από την κάννη, λογικό όταν τραβήξεις πίσω να " ξυρίσει" το τσοκ, το ατσαλομαλλο. Η ελικοειδής ορειχάλκινη κάνει φοβερή δουλειά αλλά νομίζω δεν πιάνει καθόλου θαλάμη λόγο μεγέθους
Το έχω δοκιμάσει και αυτό. Δεν την βγάζω έξω από την κάννη στο τσοκ αλλά και πάλι χαλάει το ατσαλομαλλο. Σκέφτομαι μήπως φταίει που την βάζω πάνω σε ορυχάλκινη βούρτσα και το χαλάει αυτή. Θα δοκιμάσω να το βάλω και σε μάλλινη βούρτσα καθώς και σε κάποιο άλλο τζαγκ αντίστοιχα όπως πιάνω και τα πανάκια να δω μήπως είναι καλύτερα αλλά και πάλι όπως είπα δεν με έχει πείσει για την αποτελεσματικότητα του το ατσαλόμαλλο.
Αφού είσαι ευχαριστημένος με την ελικοειδή μείνε σε αυτήν. Το θέμα είναι να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη.
Για την θαλαμη πάρε μια πυκνή ειδική για θαλαμη. Αν δεν την προχωρας πέρα από τον κωνο, δεν χαλάει ποτέ. Να την στριβεις πάντα δεξιόστροφα. Μπορείς να κάνεις μια ιδιοκατασκευη σαν την δική μου που διευκολύνει σε καραμπίνες.
Για αυτό ακριβώς δοκιμάζω και πειραματίζομαι για να βρω αποτελεσματικότερο τρόπο για τον καθαρισμό του εσωτερικού της κάννης γιατί είναι αυτό που με δυσκολεύει και μου τρώει τον περισσότερο χρόνο. Για την θαλάμη έχω και ειδική βούρτσα αλλά για να πω την αλήθεια δεν έχει χρειαστεί ως τώρα να την χρησιμοποιήσω παρά μόνο μία φορά όταν την αγόρασα για δοκιμή. Η θαλάμη δεν πιάνει μολυβδώσεις και πλαστικά κατάλοιπα παρα μόνο λίγη κάπνα οπότε ο καθαρισμός της είναι πανεύκολος ακόμη και με ένα πανάκι με λίγο clp. Η ζόρικη βρωμιά ξεκινάει από τον κώνο και μετά.
Νομίζω τα έχουμε ξαναπεί αλλά γενικότερα ακολουθώ τις δικές σου οδηγίες σχετικά με τον καθαρισμό του όπλου. Με την μόνη διαφορά ότι εγώ χρησιμοποιώ 2-3 λάδια-καθαριστικά μόνο. Για τον καθαρισμό των μεταλλων και ειδικότερα της κάννης χρησιμοποιώ μόνο Eds red. Σε μέρη που ειναι κοντά σε ξύλα χρησιμοποιώ ballistol που είναι φιλικό προς τα ξύλα. Στην Vinci που έχει πλαστικά και αρκετά βαμμένα μέρη με μπογιά χρησιμοποιώ Ballistol και μόνο για το εσωτερικό της κάννης Eds red σε μικρότερη ποσότητα με μεγάλη προσοχή μην έρθει σε επαφή με το εξωτερικό της κάννης ή αν δεν είναι πολύ βρώμικη χρησιμοποιώ Eds red χωρίς aceton.
Στο τέλος για λίπανση χρησιμοποιώ ή Ballistol ή ATF σκέτο ή διαλυμένο με λίγη κηροζίνη ή λάδι Βenelli-Singer. Στα κλειδιά των δικάννων αλλά και της vinci μιας και κουμπώνει και αυτή σαν δίκαννο χρησιμοποιώ θειούχο γράσσο καλής ποιότητας αλλά σκέφτομαι να το αντικάταστήσω είτε με βαζελίνη που ειναι πιο λεπτή ή με πιο παχύρευστο λάδι όπως ATF ή 90αρα βαλβολίνη για κιβώτια ταχυτήτων διότι μου φαίνεται ότι το γράσσο μαζεύει περισσότερη βρωμιά και επειδή ειναι και πολύ χοντρό δυσκολεύει την κίνηση στο άνοιξε κλείσε του όπλου. Θα το δοκιμάσω και αυτό για να δω αν ειναι πιο αποτελεσματικό. Στα τσοκ (και γενικότερα σε σπειρώματα και εκτός όπλων) βάζω και εγώ antiseize της permatex που ειναι ειδικά κατασκευασμένο για αυτό τον σκοπό.
Για τα ξύλα και τα πλαστικά μέχρι στιγμής βαζω Βallistol μόνο. Δεν έχω πάρει λινέλαιο ή κάτι άλλο πιο ειδικό γιατί δεν τα έχω ξαναχρησιμοποιήσει και νομίζω κάποια έχουν και χρωστικές ουσίες και φοβάμαι μην μου αλλάξουν την απόχρωση του ξύλου που έχει ήδη. Κάποια στιγμή όμως θα πάρω ένα καλό λινέλαιο για τα ξύλα.
 
Last edited:
Η θαλάμη δεν πιάνει μολυβδώσεις και πλαστικά κατάλοιπα παρα μόνο λίγη κάπνα
Η θαλάμη πιάνει κόκκους από τυχόν ακαφτη πυρίτιδα τα οποία τινάζονται από το εσωτερικό του κάλυκα όπως αυτος τραβιέται για να εξολκευθει.
Το επόμενο φυσιγγι που θα πυροδοτηθεί κάνει αυτούς τους κόκκους χαλκομανια πάνω στα τοιχώματα της θαλαμης κοκ...
Αν είναι διβασικη πυρίτιδα,έχεις τοποθετήσει σαράκι σε ύπουλο σημείο!
Είναι τόσο έντονα κολλημένα και τόσο ισοπεδωμενα τα φυλλαράκια, που τα βλέπεις αν κοιτάξεις προσεκτικά και υπό γωνια.
 
Το έχω δοκιμάσει και αυτό. Δεν την βγάζω έξω από την κάννη στο τσοκ αλλά και πάλι χαλάει το ατσαλομαλλο. Σκέφτομαι μήπως φταίει που την βάζω πάνω σε ορυχάλκινη βούρτσα και το χαλάει αυτή. Θα δοκιμάσω να το βάλω και σε μάλλινη βούρτσα καθώς και σε κάποιο άλλο τζαγκ αντίστοιχα όπως πιάνω και τα πανάκια να δω μήπως είναι καλύτερα αλλά και πάλι όπως είπα δεν με έχει πείσει για την αποτελεσματικότητα του το ατσαλόμαλλο.

Για αυτό ακριβώς δοκιμάζω και πειραματίζομαι για να βρω αποτελεσματικότερο τρόπο για τον καθαρισμό του εσωτερικού της κάννης γιατί είναι αυτό που με δυσκολεύει και μου τρώει τον περισσότερο χρόνο. Για την θαλάμη έχω και ειδική βούρτσα αλλά για να πω την αλήθεια δεν έχει χρειαστεί ως τώρα να την χρησιμοποιήσω παρά μόνο μία φορά όταν την αγόρασα για δοκιμή. Η θαλάμη δεν πιάνει μολυβδώσεις και πλαστικά κατάλοιπα παρα μόνο λίγη κάπνα οπότε ο καθαρισμός της είναι πανεύκολος ακόμη και με ένα πανάκι με λίγο clp. Η ζόρικη βρωμιά ξεκινάει από τον κώνο και μετά.
Νομίζω τα έχουμε ξαναπεί αλλά γενικότερα ακολουθώ τις δικές σου οδηγίες σχετικά με τον καθαρισμό του όπλου. Με την μόνη διαφορά ότι εγώ χρησιμοποιώ 2-3 λάδια-καθαριστικά μόνο. Για τον καθαρισμό των μεταλλων και ειδικότερα της κάννης χρησιμοποιώ μόνο Eds red. Σε μέρη που ειναι κοντά σε ξύλα χρησιμοποιώ ballistol που είναι φιλικό προς τα ξύλα. Στην Vinci που έχει πλαστικά και αρκετά βαμμένα μέρη με μπογιά χρησιμοποιώ Ballistol και μόνο για το εσωτερικό της κάννης Eds red σε μικρότερη ποσότητα με μεγάλη προσοχή μην έρθει σε επαφή με το εξωτερικό της κάννης ή αν δεν είναι πολύ βρώμικη χρησιμοποιώ Eds red χωρίς aceton.
Στο τέλος για λίπανση χρησιμοποιώ ή Ballistol ή ATF σκέτο ή διαλυμένο με λίγη κηροζίνη ή λάδι Βenelli-Singer. Στα κλειδιά των δικάννων αλλά και της vinci μιας και κουμπώνει και αυτή σαν δίκαννο χρησιμοποιώ θειούχο γράσσο καλής ποιότητας αλλά σκέφτομαι να το αντικάταστήσω είτε με βαζελίνη που ειναι πιο λεπτή ή με πιο παχύρευστο λάδι όπως ATF ή 90αρα βαλβολίνη για κιβώτια ταχυτήτων διότι μου φαίνεται ότι το γράσσο μαζεύει περισσότερη βρωμιά και επειδή ειναι και πολύ χοντρό δυσκολεύει την κίνηση στο άνοιξε κλείσε του όπλου. Θα το δοκιμάσω και αυτό για να δω αν ειναι πιο αποτελεσματικό. Στα τσοκ (και γενικότερα σε σπειρώματα και εκτός όπλων) βάζω και εγώ antiseize της permatex που ειναι ειδικά κατασκευασμένο για αυτό τον σκοπό.
Για τα ξύλα και τα πλαστικά μέχρι στιγμής βαζω Βallistol μόνο. Δεν έχω πάρει λινέλαιο ή κάτι άλλο πιο ειδικό γιατί δεν τα έχω ξαναχρησιμοποιήσει και νομίζω κάποια έχουν και χρωστικές ουσίες και φοβάμαι μην μου αλλάξουν την απόχρωση του ξύλου που έχει ήδη. Κάποια στιγμή όμως θα πάρω ένα καλό λινέλαιο για τα ξύλα.
Το μόνο που μπορώ να επισημάνω στα γραφόμενα σου είναι ότι εμένα η βούρτσα που τυλίγω το λεπτό ατσαλομαλλο είναι εγγλέζικη πολύ πιο πυκνή και σκληρή από τις ιταλικές. Το Eds red εγώ το ψεκαζω μέσα στην κάννη και την αφήνω 10-30 λεπτά και μετά βουρτσιζω. Ανάλογα τον συγκεντρωτηρα μπορεί τα πλαστικά κατάλοιπα να φύγουν με ελάχιστη προσπάθεια και να χρειαστεί επανάληψη του ψεκασματος.
Η θαλάμη πιάνει κόκκους από τυχόν ακαφτη πυρίτιδα τα οποία τινάζονται από το εσωτερικό του κάλυκα όπως αυτος τραβιέται για να εξολκευθει.
Το επόμενο φυσιγγι που θα πυροδοτηθεί κάνει αυτούς τους κόκκους χαλκομανια πάνω στα τοιχώματα της θαλαμης κοκ...
Αν είναι διβασικη πυρίτιδα,έχεις τοποθετήσει σαράκι σε ύπουλο σημείο!
Είναι τόσο έντονα κολλημένα και τόσο ισοπεδωμενα τα φυλλαράκια, που τα βλέπεις αν κοιτάξεις προσεκτικά και υπό γωνια.
Πολύ σωστά όλα αυτά! Επειδή τα καμμένα φυλλιδια της μπαρουτης συνήθως βγαίνουν δύσκολα, εγώ χρησιμοποιώ τα κατσαβίδια με τις περίεργες μύτες μπροστά για τα o-rings και ξύνω μέχρι να αφαιρεθεί ο κόκκος. Μετά πυκνή βούρτσα θαλαμης και τέρμα.
Στα χρωμιωμενα όπλα αυτοί οι κόκκοι απλώς δυσκολεύουν την εξωλκευση, αλλά στα αμερικανικα αχρωμειωτα όπλα ξεκινούν τους γνωστούς κρατήρες.
 
Το μόνο που μπορώ να επισημάνω στα γραφόμενα σου είναι ότι εμένα η βούρτσα που τυλίγω το λεπτό ατσαλομαλλο είναι εγγλέζικη πολύ πιο πυκνή και σκληρή από τις ιταλικές. Το Eds red εγώ το ψεκαζω μέσα στην κάννη και την αφήνω 10-30 λεπτά και μετά βουρτσιζω. Ανάλογα τον συγκεντρωτηρα μπορεί τα πλαστικά κατάλοιπα να φύγουν με ελάχιστη προσπάθεια και να χρειαστεί επανάληψη του ψεκασματος.

Πολύ σωστά όλα αυτά! Επειδή τα καμμένα φυλλιδια της μπαρουτης συνήθως βγαίνουν δύσκολα, εγώ χρησιμοποιώ τα κατσαβίδια με τις περίεργες μύτες μπροστά για τα o-rings και ξύνω μέχρι να αφαιρεθεί ο κόκκος. Μετά πυκνή βούρτσα θαλαμης και τέρμα.
Στα χρωμιωμενα όπλα αυτοί οι κόκκοι απλώς δυσκολεύουν την εξωλκευση, αλλά στα αμερικανικα αχρωμειωτα όπλα ξεκινούν τους γνωστούς κρατήρες.
Γιάννη,ροκανίζει και το χρώμιο!
Πιο αργά μεν,το περιλαβαινει όμως.
Μιλάμε για σαράκι κανονικό!
 
Η θαλάμη πιάνει κόκκους από τυχόν ακαφτη πυρίτιδα τα οποία τινάζονται από το εσωτερικό του κάλυκα όπως αυτος τραβιέται για να εξολκευθει.
Το επόμενο φυσιγγι που θα πυροδοτηθεί κάνει αυτούς τους κόκκους χαλκομανια πάνω στα τοιχώματα της θαλαμης κοκ...
Αν είναι διβασικη πυρίτιδα,έχεις τοποθετήσει σαράκι σε ύπουλο σημείο!
Είναι τόσο έντονα κολλημένα και τόσο ισοπεδωμενα τα φυλλαράκια, που τα βλέπεις αν κοιτάξεις προσεκτικά και υπό γωνια.
Καταρχήν ευχαριστώ πολύ για την συμβουλή.
Μέχρι τώρα δεν το είχα υπόψη μου αυτό. Όμως επειδή είμαι πολύ ψείρας με τον καθαρισμό του όπλου και γενικά ελέγχω πολύ καλά μετά το καθαρισμό τα πάντα ώστε να μην έχει υπολλείματα βρωμιάς δεν έχω παρατηρήσει κάποιο σημάδι ή κάτι τέτοιο στις θαλάμες των όπλων μου. Πάντα μετά το καθαρισμό το ελέγχω να βγαίνει το πανάκι πεντακάθαρο και να γυαλίζει η κάννη όπως όταν ηταν καινούριο το όπλο. Οπότε αν συνέβαινε κάτι τέτοιο στα όπλα μου θα το είχα παρατηρήσει.
 
Το μόνο που μπορώ να επισημάνω στα γραφόμενα σου είναι ότι εμένα η βούρτσα που τυλίγω το λεπτό ατσαλομαλλο είναι εγγλέζικη πολύ πιο πυκνή και σκληρή από τις ιταλικές. Το Eds red εγώ το ψεκαζω μέσα στην κάννη και την αφήνω 10-30 λεπτά και μετά βουρτσιζω. Ανάλογα τον συγκεντρωτηρα μπορεί τα πλαστικά κατάλοιπα να φύγουν με ελάχιστη προσπάθεια και να χρειαστεί επανάληψη του ψεκασματος.
Την έχω και εγώ την εγγλέζικη της napier αλλά δεν της βάζω το ατσαλόμαλλο. Την χρησιμοποιώ μόνη της. Κατα τα άλλα και εγώ το ίδιο κάνω. Ψεκάζω ή περνάω με ένα ποτισμένο πανί με μπολικο eds red , αφήνω να μουλιάσει και μετά ξεκινώ όλη την διαδικασία. Επίσης έχω δοκιμάσει eds red και με aceton και χωρίς aceton. Με aceton ειναι πολύ πιο αποδοτικό. Γλυτώνεις τουλάχιστον τον μισό χρόνο.
 
Την έχω και εγώ την εγγλέζικη της napier αλλά δεν της βάζω το ατσαλόμαλλο. Την χρησιμοποιώ μόνη της. Κατα τα άλλα και εγώ το ίδιο κάνω. Ψεκάζω ή περνάω με ένα ποτισμένο πανί με μπολικο eds red , αφήνω να μουλιάσει και μετά ξεκινώ όλη την διαδικασία. Επίσης έχω δοκιμάσει eds red και με aceton και χωρίς aceton. Με aceton ειναι πολύ πιο αποδοτικό. Γλυτώνεις τουλάχιστον τον μισό χρόνο.
Ασετόν και διαλυτικό νιτρου μαζί με λαδι και καθαρό πετρέλαιο είναι ο τέλειος συνδυασμός. Προτείνω ψεκασμα μπόλικο και όχι βρεγμένο πανί.
Στη φωτο διαφορα εργαλειακια χρήσιμα στο καθάρισμα του όπλου. Από πάνω φτηνιαρικες μύτες για ο-rings, στη μέση πάμφθηνος χαράκτης σιδήρου και κάτω ανοξείδωτο γερμανικό σετ.
Ο χαράκτης βολεύει ιδιαίτερα σε κάννες με ουρά.
 

Attachments

  • IMG_20230502_151334.jpg
    IMG_20230502_151334.jpg
    145,4 KB · Προβολές: 18
Εδώ μια βαλβιδα τροχού αυτοκινήτου και κολλημένη δεξιά της με κόλλα δύο συστατικών βαλβιδα γεμίσματος μπάλας. Με αυτά γεμιζεται στο βενζινάδικο πολλά είδη spray που έχασαν τον αέρα τους.
 

Attachments

  • IMG_20230502_151421.jpg
    IMG_20230502_151421.jpg
    91,8 KB · Προβολές: 18
Last edited:
Εγώ έχω μια παλιά ναπιερ που έχει φθαρεί και πανω σε αυτή βάζω πανάκια. Στη θαλαμη βάζω δυο-τρια-τέσσερα πανάκια πάνω στην βούρτσα και περνάει σφιχτά. Οπότε την καθαρίζει καλά
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top