Υλικά για ιδιογόμωση

Οι Αμερικανοι μια χαρα εχουν τη δυνατοτητα και να φτιαξουν, και να αγορασουν σκαγι ριγμενο αν θελουν να μειωσουν το κοστος. Το θεμα ειναι η πρωτη υλη, και ποσο κοστιζει, και αν το αποτελεσμα (εκτος εξειδικευμενων μηχανων) ειναι καλο
 
Μανο, φετος που δε γεμιζω σκοπευτικα, υπολογιζω πως και 15-20 κιλα ισως με φτασουν. Οποτε οι διαφορες ειναι μικρες. Στοκαρισμα θα εκανα πχ, αν εβρισκα μια προσφορα σκαγιων με 2 ευρω. Εκει θα επαιρνα μεγαλυτερη ποσοτητα, λογω τιμης. Υπολογιζω παντως οτι ισως πεσουνε στα 3.2 - 3.3
 
Τα αντίβαρα των τροχών που βάζουν στις ζυγοσταθμίσεις (αυτά με το ατσάλινο κλιπ για τις σιδερένιες ζάντες, όχι τα κολλητά που χρησιμοποιούν στις αλουμινένιες) είναι ότι καλύτερο γι' αυτή τη χρήση και, τα χρησιμοποιημένα, τα βρίσκεις σχεδόν τσάμπα.
 
Παιδιά δεν είναι το μολύβι μόνο διότι και τα πιο απλά σκάγια περιέχουν μικρή ποσότητα (1-3%) αντιμόνιο για λόγους σκληρότητας.
Σε αυτή την περίπτωση πάμε σε άλλα επίπεδα κατασκευής και χημικής επεξεργσίας που πιθανόν να ξεφέυγει από τις δικές μας ικανότητες.
Επίσης να λάβουμε υπόψη και την σφαιρικότητα που είναι μεγάλος παράγοντας επίσης.
 
Παιδιά δεν είναι το μολύβι μόνο διότι και τα πιο απλά σκάγια περιέχουν μικρή ποσότητα (1-3%) αντιμόνιο για λόγους σκληρότητας.
Σε αυτή την περίπτωση πάμε σε άλλα επίπεδα κατασκευής και χημικής επεξεργσίας που πιθανόν να ξεφέυγει από τις δικές μας ικανότητες.
Επίσης να λάβουμε υπόψη και την σφαιρικότητα που είναι μεγάλος παράγοντας επίσης.
Τα αντίβαρα των αυτοκινήτων νομίζω έχουν +-3% αντιμόνιο από κατασκευής. Το πως θα τα κατασκευάσεις σωστά και όχι στο σουρωτήρι που τα έφτιαχναν μεταπολεμικά είναι άλλο θέμα.
 
Προσωπική μου γνώμη είνια ότι μπορούμε να έχουμε επιτυχία κατασκευής σκαγιών μόνο για φυσίγγια ορτυκιών και Διασποράς, εκεί δηλαδή που επιδιώκουμε τα μαλακά σκάγια και την απώλεια σφαιρικότητας για να μικρύνουμε το βεληνεκές και να επιτύχουμε άμεση διασπορά.
Για τα σκάγια ποιότητας νομίζω ότι είμαστε εξαρτημένοι από την αγορά (Σκάγια μαλακά, ημίσκληρα, σκληρά, επινυκελωμένα, επιχαλκωμένα κλπ)
 
Τα αντίβαρα τροχών με ατσάλινο κλιπ περιέχουν όλα εκείνα τα υλικά για την κατασκευή σκαγιών πολύ σκληρότερων από τα σκληρότερα του εμπορίου (αντιμόνιο 2-2.5% παλαιότερα είχαν 3%+, κασσίτερο 0.5% και ελάχιστη ποσότητα αρσενικού) που όταν πέφτουν από κάποιο ύψος στο κατάλληλο υγρό αποκτούν σκληρότητα της τάξης των 18-20 Brinell (ο καθαρός μόλυβδος έχει σκληρότητα 5 Brinell) και σφαιρικότητα λόγω του αρσενικού.
Τα άλλα που τοποθετούνται κολλητά στη ζάντα είναι σχεδόν καθαρό μολύβι, κατά συνέπεια πολύ μαλακά.
Όσο για τη σφαιρικότητα, εξαρτάται από την τέχνη και την τεχνική του κατασκευαστή.
 
Στα παραδοσιακά φυσίγγια η τάπα ανάμεσα στην πυρίτιδα και την μαλλινόταπα από τι υλικό κατασκευαζόταν; απλό χαρτόνι;
 
Back
Top