Νομίζω, όπως έχω συμπεράνει και από σχετικές συζητήσεις, ότι τα σωματίδια που αποτελούν την υγρασία επηρεάζουν την πορεία των σκαγιών. Αυτό είναι ένα αρκετά λογικό συμπέρασμα, διότι όλοι βλέπουμε τα σωματίδια αυτά όταν επικάθονται σε μία λεία επιφάνεια (πχ οροφή αυτοκινήτου) και γι' αυτό προτείνεται να χρησιμοποιεί κανείς μικρότερο νούμερο σκαγιών σε συνθήκες υγρασίας, ώστε η τριβή τους με τα σωματίδια να επηρεάσει κατά το δυνατόν λιγότερο την πορεία τους (λόγω της αυξημένης μάζας τους). Αυτά από έναν πρώην 3δεσμίτηδεν εχω καταλαβει ακόμα πως η αυξημένη υγρασία επηρρεάζει αρνητικά την βλητική συμπεριφορά
Μην ξεχνάς και την προσκόπευση.Νομίζω, όπως έχω συμπεράνει και από σχετικές συζητήσεις, ότι τα σωματίδια που αποτελούν την υγρασία επηρεάζουν την πορεία των σκαγιών. Αυτό είναι ένα αρκετά λογικό συμπέρασμα, διότι όλοι βλέπουμε τα σωματίδια αυτά όταν επικάθονται σε μία λεία επιφάνεια (πχ οροφή αυτοκινήτου) και γι' αυτό προτείνεται να χρησιμοποιεί κανείς μικρότερο νούμερο σκαγιών σε συνθήκες υγρασίας, ώστε η τριβή τους με τα σωματίδια να επηρεάσει κατά το δυνατόν λιγότερο την πορεία τους (λόγω της αυξημένης μάζας τους). Αυτά από έναν πρώην 3δεσμίτη![]()
Η υγρασία δεν αποτελείται από σωματίδια ... αποτελείται από μόρια νερού μέσα στην ατμόσφαιρα. Στην περίπτωση αυτή (αν η πίεση και η θερμοκρασία είναι σταθερές) όσο περισσότερα μόρια υπάρχουν στον αέρα (μεγαλύτερη υγρασία) τόσο πιο αραιός γίνεται ο αέρας (όσο και να σου φαίνεται περίεργο) !!!Νομίζω, όπως έχω συμπεράνει και από σχετικές συζητήσεις, ότι τα σωματίδια που αποτελούν την υγρασία επηρεάζουν την πορεία των σκαγιών. Αυτό είναι ένα αρκετά λογικό συμπέρασμα, διότι όλοι βλέπουμε τα σωματίδια αυτά όταν επικάθονται σε μία λεία επιφάνεια (πχ οροφή αυτοκινήτου) και γι' αυτό προτείνεται να χρησιμοποιεί κανείς μικρότερο νούμερο σκαγιών σε συνθήκες υγρασίας, ώστε η τριβή τους με τα σωματίδια να επηρεάσει κατά το δυνατόν λιγότερο την πορεία τους (λόγω της αυξημένης μάζας τους). Αυτά από έναν πρώην 3δεσμίτη![]()
ελαττωνεται η πυκνοτητα αερα με την υγρασια, αλλα ας εστιασουμε στην ακριβεια της εκφρασης. Του αερα στην ατμοσφαιρα ελαττωνεται, οχι η πυκνοτητα της ατμοσφαιρας (αυτη αυξανεται). Ειναι δυσκολο μαλλον οποτε το κανω λιανα. Ο ΑΕΡΑΣ εχει 40% οξυγονο και 60% αζωτο (περιπου -δεν θυμαμαι) . Αν η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ εχει 0% υγρασια , ειναι ολη αερας δηλαδη, τοτε εχει και την ιδια αναλογια Ο-αζωτου. Αν η ατμοσφαιρα εχει αποκτησει 20% υγρασια , τοτε η κατανομη Ο-αζωτου καταλαμβανει το υπολοιπο 80%. Αποτελεσμα : πιο πυκνη ατμοσφαιρα (ο-αζωτο-νερο) , αλλα ΛΙΓΟΤΕΡΟ πυκνος αερας (Ο-αζωτο)Η υγρασία δεν αποτελείται από σωματίδια ... αποτελείται από μόρια νερού μέσα στην ατμόσφαιρα. Στην περίπτωση αυτή (αν η πίεση και η θερμοκρασία είναι σταθερές) όσο περισσότερα μόρια υπάρχουν στον αέρα (μεγαλύτερη υγρασία) τόσο πιο αραιός γίνεται ο αέρας (όσο και να σου φαίνεται περίεργο) !!!
Όταν υπάρχουν συνθήκες συμπύκνωσης τα μόρια συσσωματώνονται σε σταγονίδια και θεωρώ ότι ισχύει αυτό που λες (τα σταγονίδια είναι πυκνότερα από τον αέρα, αλλά δεν είναι η πυκνότητά τους αυτή που επηρεάζει, ούτε η πυκνότητα του αέρα, ... είναι οι "συγκρούσεις" σκαγιών - σταγονιδίων ...
Οι αμερικάνοι και ένας τρελαμένος Ολλανδός φυσικός είναι κάθετοι πάντως ... καμία ουσιαστική επίδραση !!!
Θερμοκρασία και ατμοσφαιρική πίεση (υψόμετρο) είναι πολύ πιο σημαντικά με την σειρά που τα γράφω ...
Βασίλη, δεν ξέρω οι ... Ισπανίδες πόσο καλά κάνουν αυτό που εννοείς ... αλλά οι ισπανικές πυρίτιδες αυτό που πρέπει να κάνουν το κάνουν πάρα πολύ καλά !!!![]()
Και πουθενά και ποτέ η ΜΑΧΑΜ δεν είπε, ούτε άφησε να εννοηθεί, ότι ο μεγάλος αριθμός και διαφοροποίηση των πυρίτιδων που παράγει έχει να κάνει με τις καιρικές συνθήκες. Εξάλλου όλες έχουν την ίδια χημική σύνθεση, καθαρά μονοβασικές νιτροκυτταρινούχες. Η διαφοροποίηση έχει να κάνει μόνο με την ταχύτητα καύσης, ανάλογα με το βάρος γόμωσης που καλείται η καθεμιά να προωθήσει, και βασίζεται κυρίως στη διαφορετική πυκνότητα. Όσο για τη διαφοροποίηση ως προς το σχήμα των φυλλιδίων (τετράγωνα - στρογγυλά) όμοιων βλητικά πυρίτιδων, ίσως έχει κάποια σχέση με τον όγκο (που πιάνει μέσα στον κάλυκα), για καλύτερο πάντρεμα με ελαφρώς διάφορετικού ύψους βύσματα, ανάλογα και με την εκάστοτε γόμωση που θέλει κάποιος να φτιάξει. Ίσως είναι και εμπορικό τρύκ και θέμα μάρκετινγκ μόνο ... Πάντως δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τις διάφορες καιρικές και κλιματολογικές συνθήκες.
Αυτό τον διαχωρισμό των πυρίτιδων γενικώς, σε κατάλληλες ή μη για τις διάφορες καιρικές συνθήκες, τον κάνουν μόνο οι Ιταλοί και οι Έλληνες ... Δε νομίζω πουθενά αλλού στον κόσμο να απασχολεί κανέναν σοβαρά αυτό το θέμα.![]()
ναι αυτό ακριβώς εννοώ. Το κατά πόσο είναι τόσο "τρομερές" αυτές οι συγκρούσεις, ώστε να αλλοιώσουν τη βλητική συμπεριφορά, μένει να αποδειχθεί.είναι οι "συγκρούσεις" σκαγιών - σταγονιδίων
Οπως τα λες είναι. Όσον αφορά την εξωτερική βαλλιστική την επηρεάζει ...θετικά, αν και ελάχιστα.Έχει ξανασυζητηθεί αλλά δεν εχω καταλαβει ακόμα πως η αυξημένη υγρασία επηρρεάζει αρνητικά την βλητική συμπεριφορά.
Ίσα ίσα που την ευνοεί γιατί η ατμόσφαιρα γίνεται πιο "αραιή" (μικρότερη πυκνότητα).
Άρα δεν πρέπει να μπερδεύουμε την υγρασία με το ψοφόκρυο.Οπως τα λες είναι. Όσον αφορά την εξωτερική βαλλιστική την επηρεάζει ...θετικά, αν και ελάχιστα.
https://www.darkearthtactical.co.za/ballistics/the-effects-of-humidity-on-bullet-flight/
Χοντρικά ο αέρας έχει 80% άζωτο και 20% οξυγόνο (στρογγυλοποιημένα). Η υγρασία που χωράει στον κορεσμό κάθε φορά, εξαρτάται από την θερμοκρασία και την πίεση.ελαττωνεται η πυκνοτητα αερα με την υγρασια, αλλα ας εστιασουμε στην ακριβεια της εκφρασης. Του αερα στην ατμοσφαιρα ελαττωνεται, οχι η πυκνοτητα της ατμοσφαιρας (αυτη αυξανεται). Ειναι δυσκολο μαλλον οποτε το κανω λιανα. Ο ΑΕΡΑΣ εχει 40% οξυγονο και 60% αζωτο (περιπου -δεν θυμαμαι) . Αν η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ εχει 0% υγρασια , ειναι ολη αερας δηλαδη, τοτε εχει και την ιδια αναλογια Ο-αζωτου. Αν η ατμοσφαιρα εχει αποκτησει 20% υγρασια , τοτε η κατανομη Ο-αζωτου καταλαμβανει το υπολοιπο 80%. Αποτελεσμα : πιο πυκνη ατμοσφαιρα (ο-αζωτο-νερο) , αλλα ΛΙΓΟΤΕΡΟ πυκνος αερας (Ο-αζωτο)
Αμ εμένα να δεις!!!!Με στοιχειώνει η ερώτηση αυτή πολύ καιρό τώρα![]()
αυτό που κατάλαβα εγώ είναι πως έχουμε ταϊστεί με πολύ βλήτο ιταλικής καλλιέργειαςΕγώ (απλοποιημένα) αυτό που ξέρω είναι ότι οι πυρίτιδες έχουν ένα burning rate που εξαρτάται από την θερμοκρασία της πυρίτιδας (προ καύσης) και την πίεση που αναπτύσεται.
Για την υγρασία έχουν γραφεί πολλά αλλά προσωπικά δεν δίνω καμία σημασία εκτός αν στην ατμόσφαιρα υπάρχει υγροποιημένη υγρασία ... Βροχή, πυκνή ομίχλη κτλ
Έχει ξανασυζητηθεί αλλά δεν εχω καταλαβει ακόμα πως η αυξημένη υγρασία επηρρεάζει αρνητικά την βλητική συμπεριφορά.
Ίσα ίσα που την ευνοεί γιατί η ατμόσφαιρα γίνεται πιο "αραιή" (μικρότερη πυκνότητα).
Ακριβώς έτσι.....Η υγρασία δεν αποτελείται από σωματίδια ... αποτελείται από μόρια νερού μέσα στην ατμόσφαιρα. Στην περίπτωση αυτή (αν η πίεση και η θερμοκρασία είναι σταθερές) όσο περισσότερα μόρια υπάρχουν στον αέρα (μεγαλύτερη υγρασία) τόσο πιο αραιός γίνεται ο αέρας (όσο και να σου φαίνεται περίεργο) !!!
Οι αμερικάνοι και ένας τρελαμένος Ολλανδός φυσικός είναι κάθετοι πάντως ... καμία ουσιαστική επίδραση !!!
Θερμοκρασία και ατμοσφαιρική πίεση (υψόμετρο) είναι πολύ πιο σημαντικά με την σειρά που τα γράφω ...
Οπως τα λες είναι. Όσον αφορά την εξωτερική βαλλιστική την επηρεάζει ...θετικά, αν και ελάχιστα.
https://www.darkearthtactical.co.za/ballistics/the-effects-of-humidity-on-bullet-flight/
" δεν πρέπει να μπερδεύουμε την υγρασία με το ψοφόκρυο".Άρα δεν πρέπει να μπερδεύουμε την υγρασία με το ψοφόκρυο.
Δείτε παρακάτω τις ταχύτητες στα 50m (με ίδια αρχική 400m/s) πως αλλάζουν όταν η θερμοκρασία κυμαίνεται από -30 ως +45, η πίεση από 880mbar ως 1080mbar και η υγρασία από 0 ως 100%.
Στην θερμοκρασία έχουμε μεταβολή 50m/s στην πίεση 25m/s και στην υγρασία 1m/s !!!
Η υγρασία (από μόνη της) δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου την βλητική απόδοση ...
ps
Αν δεν κάνω λάθος έκανα τους υπολογισμούς με #4 σκάγια, με ακραίες μεταβολές των 3 τιμών ...
View attachment 35347
Σωστα εικαζεις. ΟΙ πυριτιδες ειναι υγροσκοπικες και η ολη προσπαθεια γινεται για να πανε πιο αργα , απο 1% στο 2% υγρασια (για να χρησιμοποιησω το παραδειγμα σου). Ναι , βοηθουν οι πλαστικοι καλυκες, οι ελαστικες πολυμερης βυσματωσεις κλπ , αλλα καθε μερα καθε μηνα , οι πυριτιδες απορροφουν υγρασια. ΟΙ διβασικες απορροφουν με πολυ αργοτερο ρυθμο, και αυτο ειναι το πλεονεκτημα τους απεναντι στην υγρασια .από την παραπάνω συζήτηση για όσους βαριούνται να διαβάσουν τα λινκς:
Σκεφτείτε το εξής:
Με την ανάφλεξη της πυρίτιδας παράγονται αέρια τα οποία εκτονώνονται με τρομερή πίεση, μέρος της πίεσης ωθεί το βύσμα με τα σκάγια προς την έξοδο της κάννης, το βύσμα διογκώνεται και σφραγίζει τον αυλό συνεπώς η πυρίτιδα ή/και τα προϊόντα καύσης της ΔΕΝ έρχονται σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα!!!!
Η όποια επίδραση της ατμοσφαιρικής υγρασίας αφορά τα σκάγια που ταξιδεύουν προς τον στόχο (εξωτερική βλητική)!!!
εύλογα θα με ρωτήσετε ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΔΙΒΑΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΥΓΡΑΣΙΑ;;;;;
Το λοιπόν, εικάζω (νομίζω βάσιμα) ότι πριν πολλά χρόνια τότε που ο χάρτινος κάλυκας, η μαλλινόταπα (ή η τάπα από χαρτοπολτό) και οι πυρίτιδες ΔΕΝ ήσαν ΤΟΣΟ τελειοποιημένες, ακόμα και η ατμοσφαιρική υγρασία ήταν ικανή να νοτίσει τον κάλυκα και την έρμη την - ΜΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ - μονοβασική με αποτέλεσμα την μείωση του παραγόμενου έργου - ενίοτε ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ μείωση!!!
οι πυρίτιδες έχουν στην σύστασή τους γύρω στο 1% υγρασία, φανταστείτε να πάει μόλις στο 2% θα έχουμε 100% αύξηση!!!!
Άμα δε, αποθήκευαν τα φυσίγγια σε υγρούς χώρους ΖΗΤΩ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΝΕ!
ΣΗΜΕΡΑ με τους πλαστικούς κάλυκες, τους εμφρακτήρες και κυρίως με την εξέλιξη των πυρίτιδων η μόνη περίπτωση να επηρεάσει ΚΑΠΩΣ η υγρασία είναι η κακή αποθήκευση! (ακόμα και οι πλαστικοί κάλυκες έχουν απειροελάχιστα κενά απ΄όπου μπορεί να εισχωρήσει υγρασία)
Να χορεύουν ΤΑNGO ????15 διαφορετικές πυρίτιδες ανάλογα τις καιρικές συνθήκες ...
Άλλη με βοριά, άλλη με νοτιά, άλλη με ψιλόβροχο, άλλη για αραιή συνεφιά και άλλη για ηλιοφάνεια ...
Έλεος ... τελικά οι Ισπανίδες μόνο ένα πράγμα ξέρουν και κάνουν καλά![]()
Σοφές κουβέντες.αυτό που κατάλαβα εγώ είναι πως έχουμε ταϊστεί με πολύ βλήτο ιταλικής καλλιέργειας
και το καταπίνουμε αμάσητο......
Εγώ. Έμαθα έχουν αρχίσει να μπαινουν κάτω από τη σκέπη της maxxamΣοφές κουβέντες.
Διαχρονικά θα πρόσθετα, που συνεχίζεται ακάθεκτο μέχρι σήμερα.
Για εξηγησε μου λοιπόν εσυ φίλε, κ οι υπόλοιποι που γράφετε ότι η υγρασία καμια σχεση δεν έχει με την βλητικη απόδοση του φυσιγγιου, γιατί οι συνταγές με μονοβασικές χάνουν ακόμη κ 40 μ/ δ σε αρχικές ταχυτητες , κ οι διβασικες δεν χάνουν σχεδόν καθόλου , σε περιβάλλον με πολυ υγρασία ;;;από την παραπάνω συζήτηση για όσους βαριούνται να διαβάσουν τα λινκς:
Σκεφτείτε το εξής:
Με την ανάφλεξη της πυρίτιδας παράγονται αέρια τα οποία εκτονώνονται με τρομερή πίεση, μέρος της πίεσης ωθεί το βύσμα με τα σκάγια προς την έξοδο της κάννης, το βύσμα διογκώνεται και σφραγίζει τον αυλό συνεπώς η πυρίτιδα ή/και τα προϊόντα καύσης της ΔΕΝ έρχονται σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα!!!!
Η όποια επίδραση της ατμοσφαιρικής υγρασίας αφορά τα σκάγια που ταξιδεύουν προς τον στόχο (εξωτερική βλητική)!!!
εύλογα θα με ρωτήσετε ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΔΙΒΑΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΥΓΡΑΣΙΑ;;;;;
Το λοιπόν, εικάζω (νομίζω βάσιμα) ότι πριν πολλά χρόνια τότε που ο χάρτινος κάλυκας, η μαλλινόταπα (ή η τάπα από χαρτοπολτό) και οι πυρίτιδες ΔΕΝ ήσαν ΤΟΣΟ τελειοποιημένες, ακόμα και η ατμοσφαιρική υγρασία ήταν ικανή να νοτίσει τον κάλυκα και την έρμη την - ΜΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ - μονοβασική με αποτέλεσμα την μείωση του παραγόμενου έργου - ενίοτε ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ μείωση!!!
οι πυρίτιδες έχουν στην σύστασή τους γύρω στο 1% υγρασία, φανταστείτε να πάει μόλις στο 2% θα έχουμε 100% αύξηση!!!!
Άμα δε, αποθήκευαν τα φυσίγγια σε υγρούς χώρους ΖΗΤΩ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΝΕ!
ΣΗΜΕΡΑ με τους πλαστικούς κάλυκες, τους εμφρακτήρες και κυρίως με την εξέλιξη των πυρίτιδων η μόνη περίπτωση να επηρεάσει ΚΑΠΩΣ η υγρασία είναι η κακή αποθήκευση! (ακόμα και οι πλαστικοί κάλυκες έχουν απειροελάχιστα κενά απ΄όπου μπορεί να εισχωρήσει υγρασία)