Φυσίγγια για το βάλτο

Διαβασα τα παραπανω ενημερωτικα κριμενα και μου δημιουργήθηκε η εξης απορία. Τα επιχαλκωμενα η επινικελομενα σκαγια προκαλούν ζημια στην καννη; το αναφετω μιας και σε αυτα τα φυσιγγια δεν χρησιμοποιουνται tubo συγκεντρωτηρες...
Αυτό είναι επιφανιακη επιμεταλλωση στα μολύβδινα σκάγια για αποφυγή τριβων μεταξύ των σκαγιων για λιγότερες παραμόρφωσεις και υψηλότερες συγκεντρωσεις απόλυτος ασφαλές για τσοκ και κάννες, μερικές εταιρείες μάλιστα γεμίζουν και επιμεταλλωμένα ατσάλινα για αυτό το λόγο.
 
Μεγαλητερο βαρος ανα σκαγι εισον μεγαλητερη κηνητικη ενεργια στα πολα μετρα ασε τα ληγα.η μενουσες σκοτωνουν οχη η αρχηκες.οποτε γκαζια η αρχηκες δεν μου λενε κατει στη μενουσες το θελο.κρουση στα πολα μετρα.η θεορια απο βλητικους καλη ειναι η πρακτηκη ομως ειναι ολημπιαδες μπροστα
 
Οι παλιές οι κάννες θα είναι πιο επισφαλείς..
Αν είναι καλοσυντηρημενες δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα,Αν όχι τότε θα έχουν θέμα με οποιοδήποτε φυσίγγι..
Μην νομίζεις ότι επειδή είναι" παλιες" δεν είναι κ ποιοτικές,Ίσα ίσα..
 
Εγω θελω να κανο μια ερώτηση εγω που κυνηγαω μπεκατσινια και νεροκοτεσ σε βαλτοτοπι Πρέπει να βαραω με ατσάλινα αν οχι και βρω καποιο παπι Πρέπει να το βαρεσω με ατσαλινα δηλαδή να του πω περιμενε να αλαξω καλυκα με ατσαλινα για να σε βαρεσω.sarcastic.
Σε ολους τους υδροβιοτοπους ανεξαρτητου θηραματος (παπια,χηνα,μπεκατσινη,κτλ)απολκηστικα και μονο ατασαλινα.
 
Διαβασα τα παραπανω ενημερωτικα κριμενα και μου δημιουργήθηκε η εξης απορία. Τα επιχαλκωμενα η επινικελομενα σκαγια προκαλούν ζημια στην καννη; το αναφετω μιας και σε αυτα τα φυσιγγια δεν χρησιμοποιουνται tubo συγκεντρωτηρες...
Μπα οχι μην ανησυχεις.Η επιμεταλωση ειναι τοσο λεπτη που τα σκαγια και παλι παραμορφώνονται κανονικα.Απλα με ελαφρως μεγαλυτερη δυσκολια.
 
Αργύρη πολυ ενδιαφέρων το post σου.Τα διαγράματα που παραθέτεις δείχνουν την στιγμίαια ταχυτητα των σκαγιών σε κάθε απόσταση. Αυτο που θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρων να δουμε είναι το ποιο σκάγι φτανει πρώτο στον στόχο σε κάθε απόσταση (ουσιαστικα πιο έχει μεγαλύτερη μέση ταχύτητα σε κάθε αποσταση). Λογικά τα ατσαλινα σκάγια φτανουν πρώτα σε κοντινές αποστάσεις, αλλα επειδή επιβραδύνονται ταχύτερα θα υπάρχει μια οριακη απόσταση (πχ 25 yards) που τα μολυβδινα θα αποκτουν μεγαλυτερη μέση ταχυτητα (δηλαδη θα τα ξεπερνουν). Ειναι σημαντικό να ξέρουμε ποια ειναι αυτή η αποσταση (ιδίως στο παπί).
 
Όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για τα ατσάλινα σκάγια Μερος 2ο
Λεπτομέρειες
22-12-2013
fourten.org.uk
kynigetikes-ricochet.png

Στο πρώτο μέρος αυτής της σειράς, ερευνήθηκαν διάφορες πτυχές της γενικής κατάστασης σχετικά με με ατσάλινα σκάγια. Αυτές ήταν: το σχετικό κόστος των ατσάλινων, ο αυξημένος αριθμός σκαγιών στο ίδιο νούμερο συγκριτικά με τα μολύβδινα και η αδυναμία διατήρησης της ταχύτητας καθώς και η πολύ μεγαλύτερη σκληρότητα των ατσάλινων, με την πάντα παρούσα πιθανότητα να προκαλέσουν βλάβη από την άμεση επαφή τους με τις χαλύβδινες κάννες του όπλου.

Στο δεύτερο μέρος, θα διερευνηθούν οι αιτίες των επικίνδυνων εξοστρακισμών απ' τη χρήση ατσάλινων σκαγιών, στο έδαφος, σε δασικές περιοχές, από άλλα σκληρά αντικείμενα που περνούν απαρατήρητα, απ' τους πήλινους δίσκους, και, όπως καταγράφηκε, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και μεταξύ των ίδιων των σκαγιών.

ΗΠΑ
Στις ΗΠΑ οι εξοστρακισμοί των ατσάλινων σκαγιών, ή για να ακριβολογούμε οποιαδήποτε άλλων μη-τοξικών σκαγιών θεωρούνται πραγματική και σοβαρή απειλή για την ασφάλεια και των σκοπευτών και των παρευρισκομένων και δεν γίνονται ανεκτοί.

Ένα παράδειγμα αυτής της απόλυτα σοβαρής στάσης απέναντι στο θέμα των εξοστρακισμών, είναι αυτή που λαμβάνει το ΑΤΑ στις ΗΠΑ, καθώς η τελευταία έκδοση του 2011 του βιβλίου κανόνων του αναφέρει σαφώς:

«Σκοπευτήρια που επιτρέπουν τη χρήση σκαγιών από υλικά εκτός του μολύβδου, υποχρεούνται να καλύψουν ή να προστατεύσουν όλες τις σκληρές επιφάνειες στις πίστες του trap όπου είναι διαπιστωμένο ή εύλογα θεωρείται ότι, προκαλούν εξοστρακισμούς με υλικό το οποίο θα αποτρέψει την αναπήδηση ή τον εξοστρακισμό των σκαγιών»

Ένα από τα πρώτα μάθημα
Πολλοί κυνηγοί κάποιας ηλικίας θα θυμούνται τις φορές που πυροβόλησαν με ένα απαρχαιωμένο επαναληπτικό αεροβόλο 'ΒΒ' χαμηλής ισχύος (που εκτόξευαν ένα ατσάλινο σφαιρίδιο διαμέτρου 4,5mm)*.
* (Αυτά ήταν βόλια νούμερο ΗΠΑ BB για αεροβόλο διαμέτρου 0,175 ίντσες (4,5 χιλιοστά), και ήταν εντελώς διαφορετικά από τα πολύ μεγαλύτερης διαμέτρου 6mm, σύγχρονα πλαστικά ΒΒ που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας στα λεγόμενα air-soft όπλα, τα οποία συνήθως δεν είναι καθόλου αεροβόλα από μηχανικής άποψης).

Δυστυχώς, έγινε αμέσως προφανές ότι αν πυροδοτούντο σε οτιδήποτε κατά διάνοια σκληρά, όπως ένα κομμάτι ξύλο ή μερικές φορές ακόμη και το χείλος ενός τμήματος σπασμένου πήλινου δίσκου, τα ατσάλινα βόλια εξοστρακίζονταν, μερικές φορές κατ' ευθείαν πίσω στο σημείο προέλευσής τους.

Αυτό το οδυνηρό μάθημα εμπεδώθηκε πολύ γρήγορα και τέτοιες καταστάσεις αποφεύγονταν προσεκτικά. Ακόμη και σε μια μέτρια ταχύτητα μόνο 150fps, τα εξοστρακισμένα ατσάλινα βόλια BB θα μπορούσαν να σκίσουν το δέρμα, να προκαλέσουν αιμορραγία, ή να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στα μάτια.

Τα περισσότερα από τα αεροβόλα αυτά πυροδοτούσαν επίσης μολύβδινα βλήματα σε βολή κατά βολή και μολύβδινα σφαιρικά βόλια, κανένα από τα οποία είχε σε καμία περίπτωση την ίδια τάση για εξοστρακισμό με τα αντίστοιχα χαλύβδινα.
Τα ατσάλινα βόλια BB ήταν φθηνότερα από τα μολύβδινα, αλλά δυνητικά πολύ πιο επικίνδυνα.

Τα ατσάλινα σκάγια αν και μικρότερα σε μέγεθος, έχουν πολύ υψηλότερες ταχύτητες από ότι τα παλιά αυτά αεροβόλα, έτσι ώστε η πιθανότητα για επικίνδυνους εξοστρακισμούς από το έδαφος, ένα δέντρο ή οποιαδήποτε άλλη σχετικά σκληρή επιφάνεια είναι πράγματι πολύ πραγματική.
 
Τα αίτια των εξοστρακισμών
kynigetikes-steel2-3.jpg

Εικόνα 2: Τα ιταλικά αυτά σκοπευτικά φυσίγγια με ατσάλινα σκάγια έρχονται με προειδοποίηση για εξοστρακισμό, η οποία πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ' όψη. «ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΕΝΑΝΤΙ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ»

Η σημασία του παράγοντα «Ορμή»
Εξ αιτίας τόσο της σχετικής τους σκληρότητας σε σχέση με τα μολύβδινα, όσο και την έλλειψη ορμής σε οποιοδήποτε σημείο της τροχιάς τους, τα ατσάλινα σκάγια είναι ιδιαίτερα επιρρεπή σε εξοστρακισμό, παρουσιάζοντας εγγενή κίνδυνο τραυματισμού τόσο για τον σκοπευτή/κυνηγό όσο και τους παρευρισκόμενους.

Μια ερμηνεία της επίδρασης της ορμής με σχετικά απλούς όρους, για το σκοπό μας, ως ορμή μπορεί να θεωρηθεί ο συνδυασμός της ταχύτητας και του βάρους ενός σκαγιού, ο οποίος επιδρά στην ικανότητά του να ανθίσταται σε αλλαγές στην ταχύτητα και την κατεύθυνση του.

Όσο βαρύτερο και ταχύτερο είναι ένα σκάγι συγκεκριμένου μεγέθους, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ορμή του.

Επίσης αυξάνει σημαντικά τη διεισδυτική του δύναμη , η οποία έχει επίδραση στην ικανότητα ενός σκαγιού να διασπάσει τη δομική ακεραιότητα του πήλινου στόχου και να τον σπάσει αξιόπιστα, αντί να εξοστρακιστεί μακριά του.

Ωστόσο, ακόμη και με ίσα επίπεδα ορμής, τα σκληρότερα σκάγια (όπως τα ατσάλινα) είναι πιθανότερο να εξοστρακιστούν από τα αντίστοιχα πιο μαλακά μολύβδινα, ειδικά αν ο στόχος έχει σχετικά σκληρή επιφάνεια. Τα μαλακότερα σκάγια μολύβδου παραμορφώνονται ευκολότερα όταν χτυπήσουν ένα σχετικά σκληρό αντικείμενο, από μόνο του το χαρακτηριστικό αυτό βοηθά να μεταφερθεί περισσότερη από την ενέργεια κρούσης που διαθέτουν στο στόχο, αποτρέποντας τον εξοστρακισμό.

Για να παρουσιαστεί η διακύμανση των επιπέδων ορμής με μεγαλύτερη σαφήνεια, το σχήμα 1 δείχνει τη σχετική διαφορά της ορμής μεταξύ ίδιων σε νούμερο, UK 7, μολύβδινων και ατσαλένιων σκαγιών στις 30 γιάρδες. Και τα δύο έχουν πυροδοτηθεί με την ίδια αρχική ταχύτητα των τυπικών φυσιγγίων σκοποβολής.

kynigetikes-steel2-4.jpg

Εικόνα 3 : Μια θέση στόχου λαγού με πολλαπλή διάταξη. Η σκοποβολή σε θέσεις λαγού με ατσάλινα σκάγια είναι εξαιρετικά επικίνδυνη.
Εύκολα μπορεί να έχουμε πολλαπλούς εξοστρακισμούς, όταν τα σκάγια βρουν σκληρό έδαφος ή πέτρες. Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν τα ατσάλινα σκάγια βρούνε το δίσκο "λαγό" σε ορισμένες γωνίες και αποστάσεις από τη θέση του σκοπευτή. Οι δίσκοι που χρησιμοποιούνται στο λαγό είναι πολύ πιο σκληροί από τους κανονικούς πήλινους δίσκους και αυτό μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη συχνότητα των εξοστρακισμών.
Αν απαγορευτεί η χρήση μολύβδου, δεδομένου πως η μόνη προσιτή εναλλακτική λύση είναι μόνο τα ατσάλινα σκάγια, μια άριστη θέση λαγού σαν αυτή, θα έχει θέση μόνο στα ιστορικά βιβλία για λόγους ασφαλείας.

Σχήμα 1
 
1
kynigetikes-steel2-5.png

30 γιάρδες
Αν και μόλις κάτι περισσότερο από 41% βαρύτερο από το ατσάλινο, το μαλακότερο μολύβδινο σκάγι έχει υπερδιπλάσια ενέργεια κρούσης, με ανάλογη αύξηση της ορμής του.
Εκτός του ότι είναι σημαντικά βαρύτερο, το μολύβδινο σκάγι ταξιδεύει επίσης περισσότερο από 20% ταχύτερα.
Στις 30 γιάρδες η δυνατότητα αντίστασης σε εξοστρακισμό του ατσάλινου σκαγιού έχει υπο-τριπλασιαστεί, καθώς είναι ταυτόχρονα πολύ ελαφρύτερο και επίσης πλέον πολύ πιο αργό από το μολύβδινο, άρα με μικρότερη ορμή ενώ παράλληλα είναι πολύ σκληρότερο σαν υλικό.
Με λιγότερη από το μισή κινητική ενέργεια του μολύβδινου, η πολύ μικρότερη ορμή του ατσάλινου σκαγιού σημαίνει ότι η αντίσταση του αέρα κατά την πτήση του, είναι σε θέση να το επιβραδύνει πολύ πιο εύκολα από το ταχύτερο και βαρύτερο μολύβδινο.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες σημαίνουν ότι το ατσάλινο σκάγι είναι πολύ πιο πιθανό να εξοστρακιστεί.

Στόχοι που δεν σπάνε με ατσάλινα σκάγια και οι επιπτώσεις σε εξοστρακισμούς
kynigetikes-steel2-6.jpg

Εικόνα 4: Αφού δέχθηκε όχι λιγότερο από 8 άμεσα πλήγματα από ατσάλινα σκάγια σκοπευτικού φυσιγγίου, (τα οποία εξοστρακίστηκαν όλα), ο πήλινος δίσκος συνέχισε ακέραιος την πτήση του χωρίς να σπάσει ακόμη και κατά την προσγείωσή του στο έδαφος.
Τα ατσάλινα σκάγια δεν είχαν την απαραίτητη ορμή, έκαστο ατομικά, που απαιτείται για να διασπάσουν την δομή του πήλινου δίσκου και να τον σπάσουν.

Ατσάλινα σκάγια εξοστρακίζονται σε απερχόμενο δίσκο με ταχύτητα 45mph
Η ταχύτητα του απερχόμενου δίσκου μειώνει την ταχύτητα πρόσκρουσης και την ενέργεια των σκαγιών που προσκρούουν σ' αυτόν.

Η αποτελεσματικότητα των σκαγιών επί ενός απερχόμενου με 45mph δίσκου στις 30 γιάρδες είναι η ίδια με αυτή που θα είχαν αν συναντούσαν το δίσκο κάθετα στις 36 γιάρδες ακριβώς μπροστά από το σκοπευτή - δηλαδή υπολείπονται σε ισχύ που αντιστοιχεί σε 6 γιάρδες.

Αυτό σημαίνει είναι ότι αν και τα ατσάλινα σκάγια νούμερο 7 στη σύγκριση ορμής ταξιδεύουν με 601fps στις 30 γιάρδες όταν προσκρούουν (στο δίσκο), η ταχύτητα του απερχόμενου δίσκου πρέπει να αφαιρεθεί από την ταχύτητα των σκαγιών (45mph = 66fps) για να υπολογιστεί η πραγματική ταχύτητα πρόσκρουσης.

Η «πραγματική» ταχύτητα κρούσης είναι, τα 601fps του ατσάλινου σκαγιού μείον τα 66fps του δίσκου, που απέρχεται με 45mph από αυτό.

Αυτό αφήνει μία «πραγματική» ταχύτητα πρόσκρουσης ίση με 535fps, τη στιγμή που το ατσάλινο σκάγι προσκρούει, μειώνοντας τη δύναμη πρόσκρουσης του ατσάλινου σκαγιού κατά 21% (από 0.72ft/lbs στα 0.57ft/lbs).

Το νούμερο 7 ατσάλινο σκάγι με «πραγματικά» 535fps, έχει πλέον οριακή μόνον ορμή και επίπεδο κινητικής ενέργειας για να σπάσει με επιτυχία τον απερχόμενο με 45 μίλια/ώρα πήλινο δίσκο, εκτός αν είναι σε θέση να μεταδώσει το 100% της κινητικής του ενέργειας προσκρούοντας στο λεπτότερα και πιο αδύναμα σημεία - τα οποία δεν μπορεί να συμβαίνει με συνέπεια, έχοντας σαν αποτέλεσμα εξοστρακισμούς και άσπαστους δίσκους.

Για λόγους σύγκρισης, η «πραγματική» ταχύτητα κρούσης των μολύβδινων σκαγιών νούμερο 7 έχει πέσει από τα 723 στα 657fps και η δύναμη πρόσκρουσης έχει μειωθεί κατά 17% (από 1,46 σε 1.21ft/lbs).

Η διαφορά έγκειται στο ότι το μολύβδινο σκάγι διατηρεί ακόμη πολύ περισσότερη δύναμη κρούσης από ότι απαιτείται, έτσι ώστε ακόμη και η κρούση από ένα μόνο σκάγι στο παχύτερο μέρος του δίσκου είναι το πιθανότερο να τον σπάσει.

Το σκάγι μπορεί να παραμορφωθεί λίγο κατά την πρόσκρουση εξ αιτίας της πιο μαλακής του υφής και στη συνέχεια θα συνεχίσει την πτήση του μετά το σπάσιμο του δίσκου.

Αυτό οφείλεται στο πλεόνασμα της κινητικής ενέργειας του, που είναι πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη για το σπάσιμο του δίσκου.
 
Σχήμα 2
Οι μειωτικές επιδράσεις της ταχύτητας του απερχόμενου με 45 μίλια/ώρα δίσκου στην ταχύτητα και ενέργεια πρόσκρουσης των ατσάλινων σκαγιών νούμερο 7 σε ακτίνα 30 γιαρδών (Το αυτό παρουσιάζεται για μολύβδινα σκάγια νούμερο 7)
kynigetikes-steel2-8.png

30 γιάρδες
Τα σχήματα 3 και 4, παρουσιάζουν τυπικά σενάρια εξοστρακισμών με ατσάλινα σκάγια και απερχόμενους με 45mph πήλινους δίσκους. Το σχήμα 3 δείχνει το πραγματικό σημείο πρόσκρουσης στην υπό γωνία ράχη του δίσκου, πράγμα που σημαίνει ότι το πιθανότερο αποτέλεσμα είναι ο εξοστρακισμός και όχι το σπάσιμο του δίσκου.

Αν και το τμήμα που επλήγη από το ατσάλινο σκάγι είναι λεπτότερο και θεωρητικά πιο εύκολο να σπάσει, τόσο ο δίσκος και το ατσάλινο σκάγι έχουν σχετικά σκληρές και λείες επιφάνειες .

Στην περίπτωση αυτή το ατσάλινο σκάγι δεν έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει την πλήρη δυναμική ενέργεια του προς τη ρηχή γωνιακή επιφάνεια του δίσκου, αλλά εξοστρακίστηκε σε διαφορετική κατεύθυνση με ταχύτητα περίπου 450fps.

Η πραγματική κατεύθυνση ταχύτητα του εξοστρακισμένου ατσάλινου σκαγιού, εξαρτάται από το πόση απ' την κινητική του ενέργεια μεταβιβάστηκε στο στο δίσκο κατά την πρόσκρουση. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά μεταβλητό.

Σχήμα 3
Πανοραμική άποψη ενός υποθετικού εξοστρακισμού, απόσταση 30 γιάρδες.
kynigetikes-steel2-9.png

30 γιάρδες
Αφού χτύπησε τον απερχόμενο με 45mph δίσκο σε απόσταση 30 γιαρδών το ατσάλινο σκάγι νούμερο 7, εξοστρακίζεται από την ρηχή γωνία του απερχόμενου ανυψωμένου τμήματος (μπλε βέλος), έχοντας μεταδώσει μόνο τη μισή "πραγματική" κινητική ενέργειά του σ' αυτό.

Σχήμα 4
Πανοραμική άποψη ενός υποθετικού εξοστρακισμού προς τα πίσω, απόσταση 30 γιάρδες.
kynigetikes-steel2-10.png
 
30 γιάρδες
Αφού χτύπησε το χείλος του απερχόμενου με 45mph δίσκου σε απόσταση 30 γιαρδών το ατσάλινο σκάγι νούμερο 7, εξοστρακίζεται προς τα πίσω από το πυκνότερο, δυνατότερο και σκληρότερο χείλος σε οξεία γωνία προς τα πίσω (κόκκινο βέλος), έχοντας μεταδώσει μόνο μικρό ποσοστό της "πραγματικής" κινητικής του ενέργειας σ' αυτό.
Το εξοστρακισμένο σε οξεία προς τα πίσω γωνία ατσάλινο σκάγι μπορεί εύκολα να καλύψει τις 30 γιάρδες προς τη γενική κατεύθυνση των σκοπευτών, με παραμένουσα ταχύτητα 300fps κατά την άφιξή του.
Ακόμη και μ' αυτή την ταχύτητα μπορεί να διεισδύσει 1/5 της ίντσας σε βαλλιστικό μέσο δοκιμής ή ισοδύναμη ποσότητα ανθρώπινου ιστού - μια πολύ επικίνδυνη πρόταση.
Ακόμα και σε ένα πολύ χαμηλότερη ταχύτητα 169fps (το ισοδύναμο της προσμένουσας ταχύτητας 96 γιάρδες από το στόμιο της κάννης), εξοστρακισμένα ατσάλινα σκάγια UK #7 μπορούν να διαπεράσουν το δέρμα, να προκαλέσει αιμορραγία σε κάποιον απ' τους παρευρισκομένους και να προκαλέσει μόνιμη βλάβη των οφθαλμών.

Οι πραγματικότητες των εξοστρακισμών
kynigetikes-steel2-11.jpg

Εικόνα 5: ΠΟΤΕ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ατσάλινα σκάγια σε δασώδες περιβάλλον, καθώς ο κίνδυνος εξοστρακισμού από κορμούς και κλαδιά δέντρων είναι όντως πολύ πραγματικός.

Στο σημείο αυτό πρέπει να καταστεί σαφές, ότι η πιθανότητα τραυματισμών που προκαλούνται από εξοστρακισμένα ατσάλινα σκάγια είναι πραγματική και έχει συμβεί, σε ορισμένες δε περιπτώσεις, έχει προκαλέσει τη μόνιμη απώλεια της όρασης.
Ένα σημαντικό θέμα προκύπτει ακριβώς επειδή κάποιος μπορεί να έχει χρησιμοποιήσει ατσάλινα σκάγια για μακρύ χρονικό διάστημα, χωρίς να έχει συμβεί κάποιο επεισόδιο (εν γνώσει του), μερικές φορές θεωρείται ότι το πρόβλημα των εξοστρακισμών είναι ανύπαρκτο.

Το πιθανότερο είναι ότι έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις εξοστρακισμού, αλλά ευτυχώς κανείς (μέχρι τώρα) δε βρέθηκε στη νέα τροχιά των σκαγιών.
Η πιθανότητα να έχουμε εξοστρακισμούς προς τα πίσω είναι πολύ πιο επικίνδυνη όταν χρησιμοποιούνται μικρότερα νούμερα σκαγιών σε σχετικά κοντινές αποστάσεις.
Δεν είναι η απόσταση του στόχου από τον σκοπευτή που προκαλεί τον εξοστρακισμό, αλλά η έλλειψη δύναμης πρόσκρουσης των συγκεκριμένων σκαγιών.
Το αποκαλούμενο νούμερο '9' ατσάλινο σκάγι παρουσιάζει την ίδια τάση για εξοστρακισμό με το ατσάλινο νούμερο 7, αλλά σε πολύ μικρότερες αποστάσεις. Η ενεργειακή κατάσταση των ατσάλινων σκαγιών κατά μήκος της τροχιάς τους θα διερευνηθεί διεξοδικά σε επόμενο μέρος της σειράς αυτής.

kynigetikes-steel2-12.jpg

Εικόνα 6: Αυτός ο σκοπευτής Sκeet χρησιμοποιεί μολύβδινα σκάγια #9 (2,03 χιλιοστά) από το βατήρα επτά. Μπορούμε να δούμε το νέφος των σκαγιών καθ' οδόν προς το δίσκο, αλλά με σχετικά μικρή συνολική διασπορά. Τα ατσάλινα σκάγια σε ψιλά νούμερα μπορεί να είναι επιρρεπή σε εξοστρακισμούς σ' αυτές τις περιπτώσεις.

Σε σχετικά κοντινές αποστάσεις, όπως στο βατήρα 7 του Skeet, το νέφος των σκαγιών έχει πολύ λίγο χρόνο για να ανοίξει την κατανομή του. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα τα σκάγια που ακολουθούν συγκρουόμενα με τα προπορευόμενα, όταν ο δίσκος χτυπηθεί, να οδηγήσουν σε εξοστρακισμούς. Τα ατσάλινα σκάγια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε αυτό το πρόβλημα, ειδικά τα ψιλά νούμερα, όπως τα αποκαλούμενα '9' ατσάλινα, που στην πραγματικότητα έχουν μεγαλύτερη διάμετρο από τα μολύβδινα 9 (2,2 έως 2,25 χιλιοστά), αλλά έχουν παρόμοιους αριθμούς στη γόμωση των 28 γραμμαρίων.

Επιβραδύνουν πολύ πιο γρήγορα και ξεμένουν από δύναμη θραύσης σε πολύ κοντινότερες αποστάσεις, σε σύγκριση με τα μολύβδινα #9 και ενέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο εξοστρακισμών σε μικρές αποστάσεις εξαιτίας αυτού.

Αν πρέπει να χρησιμοποιηθούν ατσάλινα σκάγια, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε τα μεγαλύτερα ατσάλινα σκάγια διαμέτρου 2,5 χιλιοστών, γνωστά ως FE 7 ή UK 6.5, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εξοστρακισμών στις κοντινές αποστάσεις του skeet.

Μαζί με το ενδεχόμενο εξοστρακισμού από το χείλος του δίσκου σε κοντινές αποστάσεις, έχουν αναφερθεί εξοστρακισμοί από τη σύγκρουση των ατσάλινων σκαγιών που ακολουθούν με τα προπορευόμενα τη στιγμή της πρόσκρουσης, που σπάει ο δίσκος, σε ανεξέλεγκτα αποκλίνουσες γωνίες.

Αυτά τα ατσάλινα σκάγια που ταξιδεύουν στο πίσω του νέφους μπορεί κυριολεκτικά να αναπηδήσουν μακριά χτυπώντας το πίσω μέρος των μπροστινών τους, δεδομένου ότι αυτά έχουν επιβραδυνθεί λόγω της πρόσκρουσής τους με το δίσκο. Η γωνία απόκλισης από την αρχική τροχιά τους, μπορεί να είναι εξαιρετικά ποικίλη και ενδεχομένως επικίνδυνη. Αυτός ο εξοστρακισμός σκαγιού πάνω σε σκάγι είναι ένα φαινόμενο που θα εξηγηθεί πλήρως σε μεταγενέστερο άρθρο της σειράς αυτής, καθώς αυτές οι επιδράσεις μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα απ' τα ατσάλινα σκάγια τόσο στον κώνο της θαλάμης όσο και του τσοκ.

Συμπέρασμα
Οι κίνδυνοι εξοστρακισμού των ατσάλινων σκαγιών από ένα πλήθος επιφανειών και αντικειμένων είναι πραγματικοί, γεγονός που περιορίζει σοβαρά την ασφαλή εφαρμογή τους στη σκοποβολή πήλινου στόχου και τις δασώδεις εκτάσεις.

Στις ΗΠΑ οι κίνδυνοι εξοστρακισμού των ατσάλινων σκαγιών είναι γνωστοί, και εφαρμόζονται αυστηροί κανόνες οι οποίοι επιβάλουν επίπονες, (και σε πολλές περιπτώσεις ακριβές) προφυλάξεις να λαμβάνονται όταν χρησιμοποιούνται ατσάλινα σκάγια. Κάθε επιφάνεια που μπορεί να προκαλέσει εξοστρακισμό καλύπτεται με το κατάλληλο υλικό προς αποτροπή αυτού του φαινομένου.

Χωρίς αυτές τις αυστηρές προφυλάξεις, η πιθανότητα να προκληθεί σωματική βλάβη από τον εξοστρακισμό των ατσάλινων σκαγιών είναι κάπως σαν να παίζεις ρώσικη ρουλέτα. Αργά ή γρήγορα, η σφύρα θα κατέβει σε γεμάτη θαλάμη.

Γιατί θα έπαιρνε ο οποιοσδήποτε αυτό το ρίσκο εν γνώσει του;
 
αχχχχχ ατσαλινα μεγαλο θεμα που ποναει μια χρονια βαρεσα σχεδον μονο ατσαλια τα μονα που με κατσαν ηταν τα πελαγκρι τα μπλε σκουρα τα επερνα 10 ευρω τα 25 φυσιγκια δεν θυμαμαι τωρα τι γραμαρια ηταν αλλα με καναν δουλεια σε 3αρια αν θυμαμαι καλα,,, αλλα δεν ξαναπηρα δεν συνφερει σε τιμη οσο για τα ατσαλια τα αλλα δεν μου κατσαν καθολου και αυτα που ρωτα ο φιλος πιο πανω τα 38 γραμαρια γαμησετα δεν μπορεσα πουλι να σταυρωσω αλλα εγω θα εφταιγα πολλα τα γραμαρια εγω μαθημενος αλιως τα τσοκ μπουρδελο ουτε πιο του παει δεν γνωρηζα τιποτα και να σας πω την αληθεια ουτε θελω να ασχοληθω φτανει πια !!!

ενα πραγμα εχω καταλαβει και ταιριαζει στο οπλο μου και τελος τα πολλα τα τσοκ ειναι μεγαλο σφαλμα τα εχω και δεν θα ξαναασχοληθω ποτε με αυτο το θεμα οποιος εχει τα συνηθει δηληματα ενα εχω να πω προτηματε τα ανοιχτα τσοκ π.χ το 4αρι εγω δεν το ξαναβγαζω ποτε απανω απο το οπλο μου και για πρωινα και για βραδινα αλλα δεν ειμαι της πολυ μακρινης βολης σαν χαρακτηρας δεν σηκωνω οπλο π.χ ετσι πιστευω πανω απο 30 35 μετρα εχω δοκημασει τα παντα τι φουλ τι 2αρια τι μακριες κανες τιποτα ολο εχανα τα αχαστα λογο σφιχτης τουφεκιας και τα μακρινα στην καλητερη τα τραυματηζα και πεφταν 3 χωραφια μακρια !!!

ενας φιλος εδω μεσα αν θυμαμαι καλα γιατι εδω το ειχα διαβασει περσι ειχε γραψει κατι σοφο τοτε δεν το εδωσα σημασια αλλα τωρα το καταλαβενω απολητα νομιζω ο σπυρος το ειχε γραψει πεξτε με τα φυσιγκια π.χ αλλα εχουν σφιχτες συγκετρωσεις και αλλα οχι τοσο και αφηστε τα τσοκ ειναι μπελας αν ειναι το τρελο σκαγι να πληξει το πρασινο στο κεφαλι στα 45 μετρα θα το κανει και με κυλινδρο !! αν τωρα εσυ εισαι τοσο καλος σκοπευτης και με φουλ υπολογιζεις τον πρασινο με 4αρια 38 γραμαρια π.χ στα 45 μετρα και τον κατεβαζεις ,,και αν σου ερθει στα 20 μετρα με τα ιδια τσοκαρησματα και φυσιγκια το πετυχενεις γιατι δεν ξες που και στα ποσα μετρα θα ερθει το παπι τι να πω υποκλινομαι αν και δεν το πολυπιστευω γιατι καθε μερα στον βαλτο τα εχω δοκημασει ολα τι χοντρα τι μεγαλες προσκοπευσεις τι τι τι τι ενα εχω καταλαβει αν δεν ειναι στα συνηθει μετρα για να πεσει δεν πεφτει σωστα οτι και να βαλεις !!

γιαυτο καλητερα να εχω τα ανοιχτα τσοκ και τα 6αρια μου αντε στην καλητερη τον περηπτωσεων βαλε ενα 5αρι τριτο που ξερω και ειναι διαπηστωμενω για μενα οτι απο τα 15 μετρα μεχρι και τα 30 πεθαινει και τα σκαγια ανοιγουν σωστα για μενα και βλεπω οτι πεφτουν τα θηραματα που βαραω !! βρες τα φυσιγκια που ταιριαζουν στο οπλο σου και να παραμεινης στο τσοκαρησμα στο ανοιχτο για μενα !!

δεν υπαρχει πιο σπαστικο πραγμα να ερχονται τα πουλια στα 20 μετρα και συ να εισαι ετσοιμος να κατεβασεις αεροπλανα με 4αρια και φουλ τσοκ η ακομα και 2αρι τσοκ και να ριχνεις 3 βολες και τα παπια να γελαν μαζι σου ,, οχι πανε αυτα παλια καλητερα να περνω αυτα που ξερω οτι εχω πιθανοτητες να παρω σαν μετρα και αν περασει οριακα να ριξω ενα φυσιγκι καλοσημαδεμενο οσο φυσικα μπορω ακομα και με κυλινδρο και αμμα πεσει επεσε δεν μαρεσει να χανω τα αχαστα ,,, ετσι και αλιως το οριακο ειναι ρισκο το ξερω και εγω ο ιδιος τι προσπαθω να αποδειξω με τα φουλ τσοκ κ.λ.π οχι τα σιγουρα οσο μπορουμε να κραταμε ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΦΟΥΛ ΤΣΟΚ ΤΑ 2ΑΡΙΑ ΚΑΙ 3ΑΡΙΑ ΚΑΙ ΧΟΝΤΡΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΜΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΤΑ !!
 
και να πω και ενα παραδειγμα που το εχω δει στην πραξει γιατι πολυ φιλοι θα πουν τι 4αρι τσοκ μας λεει αυτος για παπια ριξτε με 4αρι τσοκ τα σπριντ της νομπελ σπορτ τα 34 γραμαρια στα 25 μετρα να δειτε τι απηστευτα σφηχτη τουφεκια δινουν ακομα και με 4αρι τσοκ παραδειγμα αν τωρα εχεις ακομα και ενα 3αρι τσοκ με αυτα φυσιγκια στα 20 μετρα υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να το χασεις το πουλι λογο σφιχτης τουφεκιας αν ειναι και λιγο γρηγορη τουφεκια δεν το συζητω αν εχεις τωρα φουλ τσοκ η κανα 2αρι αστο ψιλους στα αχυρα ψαχνεις για να πεις οτι κατι παει να γινει για να ανοιξουν καλα τα σκαγια πρεπει να φτασουν 35 μετρα και μετα εσυ βρες της ταχυτητες της αποστασεις αλουνου παπα ευαγγελιο αυτο!!

πιστευω να εγινα λιγοπιο κατανοητος τωρα π.χ βαλε τα 2 φυσιγκια που ξες ανοιγουν οσο γινετε φυσιολογικα και τριτο αν θες να πιστευεις στην οριακη του φεκια καποιο σφιχτο φυσιγκι παρα να παλευεις με τα τσοκ !!
 
ενα πραγμα εχω καταλαβει και ταιριαζει στο οπλο μου και τελος τα πολλα τα τσοκ ειναι μεγαλο σφαλμα τα εχω και δεν θα ξαναασχοληθω ποτε με αυτο το θεμα οποιος εχει τα συνηθει δηληματα ενα εχω να πω προτηματε τα ανοιχτα τσοκ π.χ το 4αρι εγω δεν το ξαναβγαζω ποτε απανω απο το οπλο μου και για πρωινα και για βραδινα αλλα δεν ειμαι της πολυ μακρινης βολης σαν χαρακτηρας δεν σηκωνω οπλο π.χ ετσι πιστευω πανω απο 30 35 μετρα εχω δοκημασει τα παντα τι φουλ τι 2αρια τι μακριες κανες τιποτα ολο εχανα τα αχαστα λογο σφιχτης τουφεκιας και τα μακρινα στην καλητερη τα τραυματηζα και πεφταν 3 χωραφια μακρια !!!
Το κοντακι ειναι στα μετρα σου. για να βαλεισ στενα τσοκ πρεπει να εχεισ κετραρησμενο κοντακι τα ανηχτα τσοκ σου διόρθωνουν τα λάθος κοντακι σε ενα βαφμο.
 
μπορει να εχεις και δικιο φιλε ηλια τι να πω αλλα δεν θα το καταλαβαινα εστω λιγο τι να πω δεν ξερω !!! οσο ζουμε μαθαινουμε δεν εχω βαρεσει και με αλο οπλο ενα εχω !!
μια μπαικαλ 153 εχω η αληθεια ειναι ναι εχει χοντροκομενο κοντακι πισω στο φωλιασμα του ομου και οταν επομιζω απο κανα φιλο κανα ιταλικο εστι για χαβαλε η αληθεια ειναι φωλιαζει πιο καλα ειναι πιο λιτα κοντακια !! πως καταλαβαινεις αν ειναι το κοντακι στα μετρα σου ? ετσι απο απορια ρωταω ??

αν και να σε πω την αληθεια ειμαι πολυ δεμενος με την μπαικαλ μου δεν χανω ευκολα παπι πιο πολυ εχω καταλαβει η μαλακιες γινονται οταν πειραζεις τσοκ και σφαιρες !!!
 
μπορει να εχεις και δικιο φιλε ηλια τι να πω αλλα δεν θα το καταλαβαινα εστω λιγο τι να πω δεν ξερω !!! οσο ζουμε μαθαινουμε δεν εχω βαρεσει και με αλο οπλο ενα εχω !!
μια μπαικαλ 153 εχω η αληθεια ειναι ναι εχει χοντροκομενο κοντακι πισω στο φωλιασμα του ομου και οταν επομιζω απο κανα φιλο κανα ιταλικο εστι για χαβαλε η αληθεια ειναι φωλιαζει πιο καλα ειναι πιο λιτα κοντακια !! πως καταλαβαινεις αν ειναι το κοντακι στα μετρα σου ? ετσι απο απορια ρωταω ??

αν και να σε πω την αληθεια ειμαι πολυ δεμενος με την μπαικαλ μου δεν χανω ευκολα παπι πιο πολυ εχω καταλαβει η μαλακιες γινονται οταν πειραζεις τσοκ και σφαιρες !!!
Παρε ενα χαρτονη 1×1 κανε ενα κυκλο στην μεση του χαρτονιου και σημαδεψε τον κυκλο απο 14μετρα με τσοκ 3 βαρα 3 ντουφεκεσ να δεισ που ακρηβοσ παει η ντουφεκια σου.αν εισαι κετρο εισαι καλα.αυτο με τα στενα τσοκ που δεν μπορουσεσ να παρεισ πουλι το επαθα και εγω με την μαξουσ οσπου εφερα το κοντακι στα μετρα μου ακριβώς και τωρα ακομα ακομα και στα 5 μετρα να μου περαση με τον ασο απανω θα το παρω.αν και εγω μονο με το 4σαρι κυνηγαω για μην τα διαλαω τα πουλια
 
και σημαδεψε τον κυκλο απο 14μετρα
Η τουφεκιά δεν πρέπει να είναι σημαδευτή με ακιδα,Αλλά μπηχτή.
Επωμιση και κατευθείαν πάτημα,Αυθορμητα.
Σαν μπηχτή μπεκατσοτουφεκια..
Το χαρτόνι στο ύψος των ματιών μας.
 
απο περιεργια θα το δοκημασω αυριο ετσι και αλιως παω απο πολυ νωρις για να κραταω το μερος ας κανουμε και λιγο χαβαλε για να περασει η ωρα !!!

ευχαρηστω να εισαι καλα !!!
 
Back
Top