Είχα ξεκινήσει να γράφω ένα κατεβατό για να εξηγήσω γιατί δεν συμφέρει και δεν κερδίζεις τίποτα ουσιαστικό σε σχέση ποιότητας και κόστους με όλο το παραπάνω που γράφεις αλλά είδα ότι θα γινόταν δύσκολα κατανοητό και κουραστικό οπότε το έσβησα και θα γράψω μόνο την ουσία η οποία είναι η παρακάτω.Ολοι οι κάλυκες ακριβώς στο ίδιο ύψος, ζύγισμα πυρίτιδας, σκαγιων στο εκατοστό του γραμμαριου, κλείσιμο ακριβώς στο ίδιο ύψος, αυτό εννοώ σχολαστικη ευλάβεια. Κανονικα πρέπει να φτιάχνουμε το φυσίγγι έτσι που να ταιριάζει σε μία συγκεκριμένη κάνη, δεν γίνεται να ταιριάζει με όλες, αλλά ακόμα και σε διάφορες κάνες ΑΝ πάντα ή πυρίτιδα καίγεται πλήρως και έγκαιρα το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό. Η πρώτη προσέγγιση έγραψα είναι με πιεσμένη πυρίτιδα και πολλά μπαρ, δεν έγραψα για δυναμίτες. Αν πχ ένα φυσίγγι με 40 γρ σκάγια το γεμίζουμε με πυρίτιδα 40αρα με αστεροειδες και θέλουμε η μέγιστη πίεση να μην ξεπεράσει τα 750 bar , δεν θα έχουμε απαίτηση για μεγάλη σταθερότητα γιατί σχεδόν όλες οι πυριτιδες αυτής της προοδευτικοτητας καίγονται οριακά με τέτοια pmax. Αν όμως η Pmax φτάσει στα 950 bar η καύση θα είναι ταχύτερη και πληρέστερη . Η pmax δεν εγγυάται από μόνη της την πλήρη καύση αλλά είναι μια καλή βάση, δεν το κάνω πιο πολύπλοκο για να πιο εύκολα κατανοητό. Μια εναλλακτική ( υπάρχουν και άλλες πιο εξεζητημενες και αποδοτικές) ,είναι να γεμίσουμε τα 40 γρ σκάγια με πυρίτιδα 36αρα,σε μεγαλύτερο κάλυκα με ρελιαστο κλείσιμο και καψυλιο χαμηλής ισχύος. σε αυτή την περίπτωση με 750 bar μέγιστη πίεση η καύση θα κρατηθεί στην συνέχεια σε έντονο ρυθμό λόγω σχέσης προοδευτικοτητας-βάρους σκαγιων που προβάλλουν ικανοποιητική αδράνεια .
Όπως λέω και ξαναλέω και θα το λέω όσο ζω, αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία στον στόχο είναι 2 πραγματα.
1) Η καλή κατανομή για να μπορεί να έχει πολλά πλήγματα το θήραμα και άρα περισσότερη ενέργεια και ζημιά σε αυτό.
2) η ενέργεια (δυναμική λόγο βάρους σκαγιών +κινητική λόγο ταχύτητας σκαγίων) στον στόχο για να κάνεις μεγαλύτερη ζημιά στο θήραμα. Αυτό είναι νόμος φυσικής. Μεγαλύτερη ταχύτητα που σημαίνει μεγαλύτερη κινητική ενέργεια + μεγαλύτερο βάρος που σημαινει μεγαλύτερη δυναμική ενέργεια = μεγαλύτερη συνολική ενέργεια που συνεπάγεται μεγαλύτερη ζημιά στο θήραμα. Και όπως έχουμε ξαναπεί η ενέργεια είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Επομένως η ενέργεια αυξάνεται περισσότερο από την αύξηση της ταχύτητας παρά απο την αύξηση του βάρους. Η διαφορά είναι ότι η ταχύτητα μειώνεται λόγο αντιστάσεων απωλειών ενώ το βάρος δεν μειώνεται.
Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η ενέργεια τόσο καλύτερα.
Οπότε αφού μπορείς να πάρεις την ίδια και περισσότερη ενέργεια με πιο προοδευτική πυρίτιδα σε νορμάλ setup και με λιγότερες πιέσεις χωρίς να χρειάζεται να παιδεύεσαι με μεγαλύτερους κάλυκες, πιο αδύναμα καψύλια και με διάφορα άλλα τεχνάσματα για να αυξήσεις δήδεν την προοδευτικότητα μίας πιο ταχύκαυστης πυρίτιδας χωρίς να αλλάξεις την σύσταση της παρα μόνο τις συνθήκες καύσης της που είναι πιο δύσκολα ελεγχόμενο, γιατί να παιδεύεσαι άδικα;
Εφόσον δεν αλλάζεις την σύσταση της πυρίτιδας οπότε ούτε την πραγματική προοδευτικότητα της, προσπαθείς αλλάζοντας τις συνθήκες καύσης της να την κάνεις να καεί πιο αργά μήπως και παράξει περισσότερο έργο το οποίο είναι πιο δύσκολο να γίνει, δεν ειναι τόσο εύκολα ελεγχόμενο οπότε μπορεί να έχεις περισσότερες αστάθειες , μεγαλύτερο κόστος γιατί για να πετύχει κάτι τετοιο όπως λες χρειάζεται μεγάλη ευλάβεια και ακρίβεια στην κατασκευή του φυσιγγίου διαφορετικά θα έχεις αμφίβολα αποτελέσματα.
Οι αντιστάσεις και οι απώλειες ενέργειας που θα έχεις στα σκάγια από περιβαλλοντικές συνθήκες σε 2 φυσίγγια που βγάζουν την ίδια ακριβώς V1,5 θα είναι ίδιες είτε βάλεις 36αρα πυρίτιδα με όλα τα παραπάνω τεχνάσματα είτε βάλεις 40αρα σε απλό setup.Απαξ και βγάλεις την ίδια ταχύτητα V1,5 τότε όλη οι δουλειά από την πυρίτιδα έχει γίνει και έχει τελειώσει. Από εκεί και πέρα παίζουν άλλα πράγματα ρόλο όπως η ποιότητα και η κατάσταση των σκαγιών σου , η κατάσταση του αέρα που επηρεάζει την αντίσταση στα σκάγια σου και η αεροδυναμική των σκαγίων γενικότερα με βάση το σχήμα τους όπως θα έχει διαμορφωθεί μέχρι να βγουν από την κάννη.
Οπότε φτιάξε ένα νορμάλ setup που να σου δίνει τις ταχύτητες που θέλεις στις περιβαλοντικές συνθήκες που θέλεις και θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα στον στόχο εύκολα απλά και φτηνά. Αυτό κάνουν και επιδιώκουν και οι κατασκευαστές για αυτό έχουν βγάλει και τόσες πυρίτιδες με διαφορετικές προοδευτικότητες και πολύ καλά κάνουν. Αλλιώς θα γεμίζαμε όλα τα setup μας με 24 πυρίτιδες.
Αυτή είναι εμένα η γνώμη μου.
Υγ: πάλι κατεβατό βγήκε.
Last edited: