Κυνηγετικές Πυρίτιδες Αρχείο

Status
Not open for further replies.
Καλλό απόγευμα σ΄ όλους τους φίλους... :)

Κατ’ αρχήν νομίζω ότι πρέπει να θέσουμε και κάποιες «σταθερές»…

Μια πολύ σημαντική θεωρώ προσωπικά την θεωρία των «τετραγώνων» γομώσεων. Αυτές είναι για το 12αρι τα 28 γρ. , το 16αρι τα 26,5 γρ. και το 20αρι τα 24 γρ… Τι κοινό έχουν;

Λόγο της κοντής/τετράγωνης στήλης των σκαγιών( ύψος = πλάτος , περίπου ) έχουν την ιδιότητα να προσφέρουν λιγότερες παραμορφώσεις και καλύτερες κατανομές, με αυξημένη την διατήρηση της σφαιρικότητας των σκαγιών…

Όσο απομακρυνόμαστε από την τετράγωνη γόμωση προς τα πάνω τόσο οι πιέσεις αυξάνουν για να προωθήσουν το μεγαλύτερο φορτίο σκαγιών και κατ’ επακόλουθο και οι παραμορφώσεις των σκαγιών…

Στην πράξη μέχρι και τα 30-32 γρ. στο 12αρι έχουμε την δυνατότητα να πάρουμε σχετικά υψηλές ταχύτητες με μικρές παραμορφώσεις…

Αν μια αύξηση της ταχύτητας σε μια γόμωση 32 γρ κατά 5 μ/δλ προϋποθέτει αύξηση των πιέσεων κατά 20 bar, για μια γόμωση 35-36 και παραπάνω θα φθάνει στα 40-50 bar και ίσως και παραπάνω, όσο αυξάνει το φορτίο των σκαγιών…

Χωρίς να μπούμε στο τρυπάκι της αναφοράς σε «ειδικού τύπου» σκαγιών, του bufer, των κυαθίων, τυχόν κόντρα δόσεων και άλλων ιδιογομωτικών «τρικ», οι αυξημένες / περιττές ταχύτητες θεωρώ ότι δεν είναι άμοιρες μειονεκτημάτων , το αντίθετο μάλιστα…

Για να δώσω ένα αριθμητικό παράδειγμα έστω ότι έχουμε μια γόμωση 34 γρ. με τα ίδια σκάγια Νο 6 έστω 4%-5% αντιμονίου, τα ίδια υλικά , προορισμένη για μεσαία θηράματα, το ένα με αρχική 405 μ/δ (1330 fps) και μια άλλη με 370 μ/δλ(1220 μ/δλ)…

Ο πινάκας μας δίνει τις διαφορές …

View attachment 58921

Στα 36,5 μετρά η διάφορα στην αρχική ταχύτητα από 35 μ/δλ , εξανεμίστηκε στα 13 μ/δλ και στα 55 μετρά στα 11 μ/δλ!!!…

Η κινητική ενεργεία έφτασε να διαφέρει στα 55 μετρά 0,16 ποδο-λίβρες μόνον!!!…

Άραγε τι διαφορές θα είχαν σε διάτρηση , κατανομή, ισοκατανομή και συγκέντρωση στα 35 μέτρα;

Ποια θα ήταν η διαφορά τους σε φονικότατα στο θήραμα;
Η ρεμινκτον ξερει τι φτιάχνει!
 
Καλλό απόγευμα σ΄ όλους τους φίλους... :)

Κατ’ αρχήν νομίζω ότι πρέπει να θέσουμε και κάποιες «σταθερές»…

Μια πολύ σημαντική θεωρώ προσωπικά την θεωρία των «τετραγώνων» γομώσεων. Αυτές είναι για το 12αρι τα 28 γρ. , το 16αρι τα 26,5 γρ. και το 20αρι τα 24 γρ… Τι κοινό έχουν;

Λόγο της κοντής/τετράγωνης στήλης των σκαγιών( ύψος = πλάτος , περίπου ) έχουν την ιδιότητα να προσφέρουν λιγότερες παραμορφώσεις και καλύτερες κατανομές, με αυξημένη την διατήρηση της σφαιρικότητας των σκαγιών…

Όσο απομακρυνόμαστε από την τετράγωνη γόμωση προς τα πάνω τόσο οι πιέσεις αυξάνουν για να προωθήσουν το μεγαλύτερο φορτίο σκαγιών και κατ’ επακόλουθο και οι παραμορφώσεις των σκαγιών…

Στην πράξη μέχρι και τα 30-32 γρ. στο 12αρι έχουμε την δυνατότητα να πάρουμε σχετικά υψηλές ταχύτητες με μικρές παραμορφώσεις…

Αν μια αύξηση της ταχύτητας σε μια γόμωση 32 γρ κατά 5 μ/δλ προϋποθέτει αύξηση των πιέσεων κατά 20 bar, για μια γόμωση 35-36 και παραπάνω θα φθάνει στα 40-50 bar και ίσως και παραπάνω, όσο αυξάνει το φορτίο των σκαγιών…

Χωρίς να μπούμε στο τρυπάκι της αναφοράς σε «ειδικού τύπου» σκαγιών, του bufer, των κυαθίων, τυχόν κόντρα δόσεων και άλλων ιδιογομωτικών «τρικ», οι αυξημένες / περιττές ταχύτητες θεωρώ ότι δεν είναι άμοιρες μειονεκτημάτων , το αντίθετο μάλιστα…

Για να δώσω ένα αριθμητικό παράδειγμα έστω ότι έχουμε μια γόμωση 34 γρ. με τα ίδια σκάγια Νο 6 έστω 4%-5% αντιμονίου, τα ίδια υλικά , προορισμένη για μεσαία θηράματα, το ένα με αρχική 405 μ/δ (1330 fps) και μια άλλη με 370 μ/δλ(1220 μ/δλ)…

Ο πινάκας μας δίνει τις διαφορές …

View attachment 58921

Στα 36,5 μετρά η διάφορα στην αρχική ταχύτητα από 35 μ/δλ , εξανεμίστηκε στα 13 μ/δλ και στα 55 μετρά στα 11 μ/δλ!!!…

Η κινητική ενεργεία έφτασε να διαφέρει στα 55 μετρά 0,16 ποδο-λίβρες μόνον!!!…

Άραγε τι διαφορές θα είχαν σε διάτρηση , κατανομή, ισοκατανομή και συγκέντρωση στα 35 μέτρα;

Ποια θα ήταν η διαφορά τους σε φονικότατα στο θήραμα;

Καπτεν οι πινακες ειναι βγαλμενοι με μαθηματικους τυπους ( θεωρια )....η μεσα απο πραγματικες δοκιμες ??

Οπως και ν'αχει το γρηγορο ειναι παντα καλυτερο ασχετα τις μικρες διαφορες που δινει ο πινακας!!
 
Οσο αφορα τα αργα και τα γρηγορα......η γνωμη μου ειναι οτι κατα περιπτωση χρειαζονται και τα δυο.......(γρηγορο θεωρω ενα με 430 αρχικες max).Δηλαδη δεν θα παω με το γρηγορο για τρυγωνια στην εναρξη ουτε με το αργο στον βαλτο με αρνητικες θερμοκρασιες.
 
Εγω θα το ελεγα διαφορετικα.....Ολοι ξερουν να φτιαχνουν απλα η ρεμινκτον ειναι ποιο τιμια προς τον καταναλωτη

Γιωργο και με τα υλικα που εχουμε εδω στην Ελλαδα...την Ρεμινκτον οι ιδιογομωτες την εχουν ξεπερασει!!
Προσεξε.....για ιδιογομωτες λεω και οχι κατασκευαστες φυσιγγιων....
Και οι κατασκευαστες μπορουν ανετα να την ξεπερασουν....αλλα τα φυσιγγια τους θα ξεπερασουν
τις τιμες της Ρεμινκτον αρκετα πιστευω...
Αυτος ειναι και ο λογος που δεν το κανουν....αυτο πιστευω.
Η Ρεμινκτον παιζει με καλης ποιοτητας υλικα οπως λεει ο κουζουλος...και στην Αμερικη ειναι πολυ ποιο
φτηνα απο τις ''σαβουρες'' που μας πουλανε εδω!!!
 
Εγω θα το ελεγα διαφορετικα.....Ολοι ξερουν να φτιαχνουν απλα η ρεμινκτον ειναι ποιο τιμια προς τον καταναλωτη
Δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι μπορεί να βγάλει καλύτερα φυσίγγια από αυτήν την εταιρεία που έχει χαλάσει δισεκατομμύρια δολάρια από τότε που ιδρύθηκε και έχει επιστήμονες επάνω στο φυσίγγι της...
Έχει βγάλει κατά καιρούς κορυφαία φυσίγγια..
Και ασχολείται με μαζική παραγωγή..
 
Οσο αφορα τα αργα και τα γρηγορα......η γνωμη μου ειναι οτι κατα περιπτωση χρειαζονται και τα δυο.......(γρηγορο θεωρω ενα με 430 αρχικες max).Δηλαδη δεν θα παω με το γρηγορο για τρυγωνια στην εναρξη ουτε με το αργο στον βαλτο με αρνητικες θερμοκρασιες.
Ολα χρειαζονται Γιώργο...ενα φυσιγγιο με 400m/s V 1.5 στο τρυγονι κ γενικοτερα στη ζεστη ειναι αρκετο....στο βαλτο παω Μ.Ο. με 415-420 V 1.5 συμφωνα με τις θερμοκρασιες που συνηθως δεν πεφτουν κατω απο -5/-7°C το πολύ...

Υ.Γ. Αν υπηρχε ο Στόκας, θα'χε "κλείσει" πολλά μαγαζάκια...;)
 
Γιωργο και με τα υλικα που εχουμε εδω στην Ελλαδα...την Ρεμινκτον οι ιδιογομωτες την εχουν ξεπερασει!!
Προσεξε.....για ιδιογομωτες λεω και οχι κατασκευαστες φυσιγγιων....
Και οι κατασκευαστες μπορουν ανετα να την ξεπερασουν....αλλα τα φυσιγγια τους θα ξεπερασουν
τις τιμες της Ρεμινκτον αρκετα πιστευω...
Αυτος ειναι και ο λογος που δεν το κανουν....αυτο πιστευω.
Η Ρεμινκτον παιζει με καλης ποιοτητας υλικα οπως λεει ο κουζουλος...και στην Αμερικη ειναι πολυ ποιο
φτηνα απο τις ''σαβουρες'' που μας πουλανε εδω!!!
Ειναι δεδομενο οτι ενας ψαγμενος ιδιογομωτης μπορει να ξεπερασει σε ποιοτητα καθε κατασκευαστικη εταιρεια και δεν θα φαει την φολα του καθε πονηρου που ακολουθει τον μαμωνα της αδικιας.
 
Ολα χρειαζονται Γιώργο...ενα φυσιγγιο με 400m/s V 1.5 στο τρυγονι κ γενικοτερα στη ζεστη ειναι αρκετο....στο βαλτο παω Μ.Ο. με 415-420 V 1.5 συμφωνα με τις θερμοκρασιες που συνηθως δεν πεφτουν κατω απο -5/-7°C το πολύ...

Υ.Γ. Αν υπηρχε ο Στόκας, θα'χε "κλείσει" πολλά μαγαζάκια...;)
Ετσι οπως τα λες με ενα σωστο και ποιοτικα υλικα φυσιγγιο με λιγο πανω απο 400 μετρα αρχικες...... 95% εισαι καλυμενος για ολες τις θερμοκρασιακες μεταβολες στην Ελλαδα.
 
Καπτεν οι πινακες ειναι βγαλμενοι με μαθηματικους τυπους ( θεωρια )....η μεσα απο πραγματικες δοκιμες ??

Οπως και ν'αχει το γρηγορο ειναι παντα καλυτερο ασχετα τις μικρες διαφορες που δινει ο πινακας!!
Νίκο Καλησπέρα! :)

Κατ' έμενα δεν υπάρχει διάφορα από τους μαθηματικούς υπολογισμούς ( θεωρία ) και από τις πραγματικές δόκιμες διότι και στις δυο περιπτώσεις αυτές βασίζονται (στην πρώτη περίπτωση) και επηρεάζονται (στην δεύτερη περίπτωση ) από τους Νομούς της Φυσικής...

Θεωρώ με όλο το θάρρος της γνωριμίας μας, μέσα από το φόρουμ, χωρίς παρεξήγηση και με καλή διάθεση, ότι αυτή η προσέγγιση σου είναι τρόπον τίνα ισοπεδωτική η αν θες αξιώτικη όχι απέναντι σε μένα, αλλά στους Νομούς της Φυσικής, διότι αυτοί είναι η βάση των πάντων και δεν μπορούμε να τους αγνοούμε ούτε να τους ανατρέψουμε...

Είναι δε προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

Το παρακάτω το έχω ξανανεβάσει...

Πτώση στον αέρα

Η περίπτωση πτώσης ενός σώματος στο κενό έχει μελετηθεί πάρα πολλές φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής μας ζωής. Είναι θα λέγαμε μια «πρώτη προσέγγιση» του φαινομένου της πτήσης των σκαγιών, που τόσο πολύ μας απασχολεί. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει ο αέρας. Τι συμβαίνει άραγε με την ταχύτητα που αποκτά ένα σώμα κατά την πτώση του στον αέρα; Όταν ένα αντικείμενο πέφτει στον αέρα δέχεται μια αντίσταση κατά την κίνησή του. Αυτό μπορεί να το έχουμε διαπιστώσει (αν και επικίνδυνο) αν έχουμε βγάλει το χέρι μας από το παράθυρο του αυτοκινήτου. Όταν η ταχύτητα είναι μεγάλη, μεγάλη είναι και η αντίσταση που δεχόμαστε. Από την άλλη η αντίσταση σχετίζεται και με το σχήμα και την κατεύθυνση της παλάμης μας.

Αφήνοντας ένα σώμα λοιπόν να πέσει, αυτό δέχεται δύο δυνάμεις : το βάρος και την αντίσταση του αέρα (σχ.1). Επειδή B > A το σώμα αποκτά επιτάχυνση και κατά συνέπεια αυξάνεται η ταχύτητά του. Το τελευταίο όμως σημαίνει ότι αυξάνεται και το Α. Όσο όμως ισχύει Β > Α το σώμα συνεχίζει και επιταχύνει (με μικρότερη όμως επιτάχυνση) οπότε και συνεχίζει να αυξάνεται η ταχύτητά του (σχ. 2). Καθώς μεγαλώνει η ταχύτητα μεγαλώνει και η αντίσταση και τείνει η τελευταία να γίνει ίση με το βάρος (σχ.3). Αυτό σημαίνει ότι Β = Α και πλέον η επιτάχυνση μηδενίζεται. Το σώμα αποκτά μια μέγιστη ταχύτητα (για την ακρίβεια τείνει οριακά), με την οποία κινείται μέχρι το έδαφος.

1666974390621.png

Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται από τη σχέση Β = Α. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που αποκτά το σώμα κατά την πτώση του στον αέρα εξαρτάται από το βάρος του. Η αντίσταση Α είναι ανάλογη της ταχύτητας του σώματος (υπάρχει και μια σταθερά αναλογίας που εξαρτάται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του σώματος, σσ. στην περίπτωση των σκαγιών η απόλυτη σφαιρικότητα ειναι το ιδανικό) και είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας.

Υ.Γ ….ελεύθερη πτώση που λένε…στην πραγματικότητα!
 
Last edited:
Νίκο Καλησπέρα! :)

Κατ' έμενα δεν υπάρχει διάφορα από τους μαθηματικούς υπολογισμούς ( θεωρία ) και από τις πραγματικές δόκιμες διότι και στις δυο περιπτώσεις αυτές βασίζονται (στην πρώτη περίπτωση) και επηρεάζονται (στην δεύτερη περίπτωση ) από τους Νομούς της Φυσικής...

Θεωρώ με όλο το θάρρος της γνωριμίας μας, μέσα από το φόρουμ, χωρίς παρεξήγηση και με καλή διάθεση, ότι αυτή η προσέγγιση σου είναι τρόπον τίνα ισοπεδωτική η αν θες αξιώτικη όχι απέναντι σε μένα, αλλά στους Νομούς της Φυσικής, διότι αυτοί είναι η βάση των πάντων και δεν μπορούμε να τους αγνοούμε ούτε να τους ανατρέψουμε...

Είναι δε προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

Το παρακάτω το έχω ξανανεβάσει...

Πτώση στον αέρα

Η περίπτωση πτώσης ενός σώματος στο κενό έχει μελετηθεί πάρα πολλές φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής μας ζωής. Είναι θα λέγαμε μια «πρώτη προσέγγιση» του φαινομένου της πτήσης των σκαγιών, που τόσο πολύ μας απασχολεί. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει ο αέρας. Τι συμβαίνει άραγε με την ταχύτητα που αποκτά ένα σώμα κατά την πτώση του στον αέρα; Όταν ένα αντικείμενο πέφτει στον αέρα δέχεται μια αντίσταση κατά την κίνησή του. Αυτό μπορεί να το έχουμε διαπιστώσει (αν και επικίνδυνο) αν έχουμε βγάλει το χέρι μας από το παράθυρο του αυτοκινήτου. Όταν η ταχύτητα είναι μεγάλη, μεγάλη είναι και η αντίσταση που δεχόμαστε. Από την άλλη η αντίσταση σχετίζεται και με το σχήμα και την κατεύθυνση της παλάμης μας.

Αφήνοντας ένα σώμα λοιπόν να πέσει, αυτό δέχεται δύο δυνάμεις : το βάρος και την αντίσταση του αέρα (σχ.1). Επειδή B > A το σώμα αποκτά επιτάχυνση και κατά συνέπεια αυξάνεται η ταχύτητά του. Το τελευταίο όμως σημαίνει ότι αυξάνεται και το Α. Όσο όμως ισχύει Β > Α το σώμα συνεχίζει και επιταχύνει (με μικρότερη όμως επιτάχυνση) οπότε και συνεχίζει να αυξάνεται η ταχύτητά του (σχ. 2). Καθώς μεγαλώνει η ταχύτητα μεγαλώνει και η αντίσταση και τείνει η τελευταία να γίνει ίση με το βάρος (σχ.3). Αυτό σημαίνει ότι Β = Α και πλέον η επιτάχυνση μηδενίζεται. Το σώμα αποκτά μια μέγιστη ταχύτητα (για την ακρίβεια τείνει οριακά), με την οποία κινείται μέχρι το έδαφος.

View attachment 58965

Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται από τη σχέση Β = Α. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που αποκτά το σώμα κατά την πτώση του στον αέρα εξαρτάται από το βάρος του. Η αντίσταση Α είναι ανάλογη της ταχύτητας του σώματος (υπάρχει και μια σταθερά αναλογίας που εξαρτάται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του σώματος, σσ. στην περίπτωση των σκαγιών η απόλυτη σφαιρικότητα ειναι το ιδανικό) και είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας.

Υ.Γ ….ελεύθερη πτώση που λένε…στην πραγματικότητα!
Γιάννη, τα σκάγια δεν εκτελούν ελεύθερη πτώση, αλλά οριζόντια βολή. Ισχυουν διαφορετικοί τύποι σε κάθε περίπτωση.
 
Νίκο Καλησπέρα! :)

Κατ' έμενα δεν υπάρχει διάφορα από τους μαθηματικούς υπολογισμούς ( θεωρία ) και από τις πραγματικές δόκιμες διότι και στις δυο περιπτώσεις αυτές βασίζονται (στην πρώτη περίπτωση) και επηρεάζονται (στην δεύτερη περίπτωση ) από τους Νομούς της Φυσικής...

Θεωρώ με όλο το θάρρος της γνωριμίας μας, μέσα από το φόρουμ, χωρίς παρεξήγηση και με καλή διάθεση, ότι αυτή η προσέγγιση σου είναι τρόπον τίνα ισοπεδωτική η αν θες αξιώτικη όχι απέναντι σε μένα, αλλά στους Νομούς της Φυσικής, διότι αυτοί είναι η βάση των πάντων και δεν μπορούμε να τους αγνοούμε ούτε να τους ανατρέψουμε...

Είναι δε προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

Το παρακάτω το έχω ξανανεβάσει...

Πτώση στον αέρα

Η περίπτωση πτώσης ενός σώματος στο κενό έχει μελετηθεί πάρα πολλές φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής μας ζωής. Είναι θα λέγαμε μια «πρώτη προσέγγιση» του φαινομένου της πτήσης των σκαγιών, που τόσο πολύ μας απασχολεί. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει ο αέρας. Τι συμβαίνει άραγε με την ταχύτητα που αποκτά ένα σώμα κατά την πτώση του στον αέρα; Όταν ένα αντικείμενο πέφτει στον αέρα δέχεται μια αντίσταση κατά την κίνησή του. Αυτό μπορεί να το έχουμε διαπιστώσει (αν και επικίνδυνο) αν έχουμε βγάλει το χέρι μας από το παράθυρο του αυτοκινήτου. Όταν η ταχύτητα είναι μεγάλη, μεγάλη είναι και η αντίσταση που δεχόμαστε. Από την άλλη η αντίσταση σχετίζεται και με το σχήμα και την κατεύθυνση της παλάμης μας.

Αφήνοντας ένα σώμα λοιπόν να πέσει, αυτό δέχεται δύο δυνάμεις : το βάρος και την αντίσταση του αέρα (σχ.1). Επειδή B > A το σώμα αποκτά επιτάχυνση και κατά συνέπεια αυξάνεται η ταχύτητά του. Το τελευταίο όμως σημαίνει ότι αυξάνεται και το Α. Όσο όμως ισχύει Β > Α το σώμα συνεχίζει και επιταχύνει (με μικρότερη όμως επιτάχυνση) οπότε και συνεχίζει να αυξάνεται η ταχύτητά του (σχ. 2). Καθώς μεγαλώνει η ταχύτητα μεγαλώνει και η αντίσταση και τείνει η τελευταία να γίνει ίση με το βάρος (σχ.3). Αυτό σημαίνει ότι Β = Α και πλέον η επιτάχυνση μηδενίζεται. Το σώμα αποκτά μια μέγιστη ταχύτητα (για την ακρίβεια τείνει οριακά), με την οποία κινείται μέχρι το έδαφος.

View attachment 58965

Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται από τη σχέση Β = Α. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που αποκτά το σώμα κατά την πτώση του στον αέρα εξαρτάται από το βάρος του. Η αντίσταση Α είναι ανάλογη της ταχύτητας του σώματος (υπάρχει και μια σταθερά αναλογίας που εξαρτάται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του σώματος, σσ. στην περίπτωση των σκαγιών η απόλυτη σφαιρικότητα ειναι το ιδανικό) και είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας.

Υ.Γ ….ελεύθερη πτώση που λένε…στην πραγματικότητα!
Κυριε tratsis κανενας σοβαρος ιδιογομωτης δεν ισοπεδωνει τους νομους της φυσικης.
Ομως ναι ,σε καταληλες συνθηκες οπως χαμηλο υψομετρο,χαμηλες θερμοκρασιες και μεγαλο ποσοστο υγρασιας....δηλαδη παραγοντες που επιρεαζουν την πυκνοτητα της ατμοσφαιρας........ναι το γρηγορο υπερτερει του αργου
 
Γιάννη, τα σκάγια δεν εκτελούν ελεύθερη πτώση, αλλά οριζόντια βολή. Ισχυουν διαφορετικοί τύποι σε κάθε περίπτωση.
...πολυ σωστά ως προς το οριζόντια βολή , εγώ χάριν απλουστεύσεως επέλεξα την ελεύθερη πτώση, διότι για την ταχύτητα και την αντίσταση του αέρα ισχύουν τα αυτά, με αμελητέες διαφορές, ως προς αυτό που θέλω να καταδείξω! :)
 
Κυριε tratsis κανενας σοβαρος ιδιογομωτης δεν ισοπεδωνει τους νομους της φυσικης.
Ομως ναι ,σε καταληλες συνθηκες οπως χαμηλο υψομετρο,χαμηλες θερμοκρασιες και μεγαλο ποσοστο υγρασιας....δηλαδη παραγοντες που επιρεαζουν την πυκνοτητα της ατμοσφαιρας........ναι το γρηγορο υπερτερει του αργου
Καλησπέρα!:)

...σίγουρα θα υπάρχουν περιπτώσεις δεν αντιλέγω αλώστε το ανάφερα έμεσα, αν πρόσεξες...

[...]

...προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

[...]

Υ.Γ...στο νησί με τις συνθήκες που αναφέρεις πλην της θερμοκρασίας που είναι κανονική η / και υψηλή , ειδικά τα πρωινά , φυσίγγια ιδιογόμωσης με διβασική ( S4 n ) ρίχνω , με επινικελωμένα σκάγια Νο 6 , στην τετράγωνη γόμωση του διαμετρήματος 16 που δουλεύω στα 27 γρ., οι ταχύτητες δε δεν ξεπερνούν τα 380 μ/δλ....
 
Last edited:
Νίκο Καλησπέρα! :)

Κατ' έμενα δεν υπάρχει διάφορα από τους μαθηματικούς υπολογισμούς ( θεωρία ) και από τις πραγματικές δόκιμες διότι και στις δυο περιπτώσεις αυτές βασίζονται (στην πρώτη περίπτωση) και επηρεάζονται (στην δεύτερη περίπτωση ) από τους Νομούς της Φυσικής...

Θεωρώ με όλο το θάρρος της γνωριμίας μας, μέσα από το φόρουμ, χωρίς παρεξήγηση και με καλή διάθεση, ότι αυτή η προσέγγιση σου είναι τρόπον τίνα ισοπεδωτική η αν θες αξιώτικη όχι απέναντι σε μένα, αλλά στους Νομούς της Φυσικής, διότι αυτοί είναι η βάση των πάντων και δεν μπορούμε να τους αγνοούμε ούτε να τους ανατρέψουμε...

Είναι δε προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

Το παρακάτω το έχω ξανανεβάσει...

Πτώση στον αέρα

Η περίπτωση πτώσης ενός σώματος στο κενό έχει μελετηθεί πάρα πολλές φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής μας ζωής. Είναι θα λέγαμε μια «πρώτη προσέγγιση» του φαινομένου της πτήσης των σκαγιών, που τόσο πολύ μας απασχολεί. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει ο αέρας. Τι συμβαίνει άραγε με την ταχύτητα που αποκτά ένα σώμα κατά την πτώση του στον αέρα; Όταν ένα αντικείμενο πέφτει στον αέρα δέχεται μια αντίσταση κατά την κίνησή του. Αυτό μπορεί να το έχουμε διαπιστώσει (αν και επικίνδυνο) αν έχουμε βγάλει το χέρι μας από το παράθυρο του αυτοκινήτου. Όταν η ταχύτητα είναι μεγάλη, μεγάλη είναι και η αντίσταση που δεχόμαστε. Από την άλλη η αντίσταση σχετίζεται και με το σχήμα και την κατεύθυνση της παλάμης μας.

Αφήνοντας ένα σώμα λοιπόν να πέσει, αυτό δέχεται δύο δυνάμεις : το βάρος και την αντίσταση του αέρα (σχ.1). Επειδή B > A το σώμα αποκτά επιτάχυνση και κατά συνέπεια αυξάνεται η ταχύτητά του. Το τελευταίο όμως σημαίνει ότι αυξάνεται και το Α. Όσο όμως ισχύει Β > Α το σώμα συνεχίζει και επιταχύνει (με μικρότερη όμως επιτάχυνση) οπότε και συνεχίζει να αυξάνεται η ταχύτητά του (σχ. 2). Καθώς μεγαλώνει η ταχύτητα μεγαλώνει και η αντίσταση και τείνει η τελευταία να γίνει ίση με το βάρος (σχ.3). Αυτό σημαίνει ότι Β = Α και πλέον η επιτάχυνση μηδενίζεται. Το σώμα αποκτά μια μέγιστη ταχύτητα (για την ακρίβεια τείνει οριακά), με την οποία κινείται μέχρι το έδαφος.

View attachment 58965

Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται από τη σχέση Β = Α. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που αποκτά το σώμα κατά την πτώση του στον αέρα εξαρτάται από το βάρος του. Η αντίσταση Α είναι ανάλογη της ταχύτητας του σώματος (υπάρχει και μια σταθερά αναλογίας που εξαρτάται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του σώματος, σσ. στην περίπτωση των σκαγιών η απόλυτη σφαιρικότητα ειναι το ιδανικό) και είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας.

Υ.Γ ….ελεύθερη πτώση που λένε…στην πραγματικότητα!

Ναι προσωπικη μου αποψη ειναι...και παντα...αναλογα βεβαια το θηραμα προτιμω τα γρηγορα
φυσιγγια...
Θες ο τροπος που κυνηγαω θες συνηθεια....οπως θελεις πες το....προτιμω τα γρηγορα φυσιγγια....
Χωρις αυτο να σημαινει οτι θα παω στον τσιχλοκοτσυφα 430μ/δ....Αλλα στην φασσα θα παω και
ειδικοτερα εαν εχει πολυ κρυο....
Σε νορμαλ καιρο μεχρι 400-410μ/δ μου ''παει'' πολυ... Οχι Αυγουστο μηνα....Απο Οκτωβρη και μετα...
Την προηγουμεν εβδομαδα το V1,5-374m/s με ''πουλησε'' στις φασσες !!!
Δεν το ειχα μετρημενο το φυσιγγιο....και παντα τα σκαγια μου ηταν πισω....
Και οι εποχες που πηγαιναμε φορτωμενοι φυσιγγια πανε τελειωσαν....Καθε τουφεκια μετραει οταν τα
θηραματα ειναι λιγα... Δεν εννοω για το κρεας.....Εαν ριξω 5-6 τουφεκιες το πρωι...ειμαι αρχοντας....πολλες φορες γυριζω χωρις να εχω σηκωσει οπλο....καπτεν !!!
Αλλωστε το γρηγορο...μου δινει αυτοπεποιθηση...ειναι και θεμα ψυχολογιας ....περα απο τους νομους
της φυσικης !!
Καταλαβες Καπτεν μου...!!! :)
 
Καλησπέρα!:)

...σίγουρα θα υπάρχουν περιπτώσεις δεν αντιλέγω αλώστε το ανάφερα εμέσα, αν πρόσεξες...

[...]

...προσωπική σου άποψη ότι το γρηγορότερο είναι πάντα καλύτερο...

[...]

Υ.Γ...στο νησί με τις συνθήκες που αναφέρεις πλην της θερμοκρασίας που είναι κανονική η / και υψηλή , ειδικά τα πρωινά , φυσίγγια ιδιογόμωσης με διβασική ( S4 n ) ρίχνω , με επινικελωμένα σκάγια Νο 6 , στην τετράγωνη γόμωση του διαμετρήματος 16 που δουλεύω στα 27 γρ., οι ταχύτητες δε δεν ξεπερνούν τα 380 μ/δλ....
Σε τι θηραμα αν επιτρεπεται?
 
Ένα φυσίγγι με αποκεντρωτηρα και σκάγια ν10 με αρχική 410 μ/δ, στα 10 μέτρα θα είναι περιπου στα ίδια με ένα φυσίγγι με συγκεντρωτήρα με ν9 σκάγια με αρχική 380 μ/δ, στα 40 μέτρα τα σκάγια του δεύτερου θα φτάσουν νωρίτερα και με αρκετά μεγαλύτερη ταχύτητα. Νομίζω κάτι τέτοιο υπονοεί ο Τρατσης
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top