Επειδή κάποιες λέξεις παρεξηγούνται, πόσο μάλλον στον άχρωμο γραπτό λόγο, εγώ θα πω ότι όσον αφορά στο μάρκετινγκ, ότι είναι μια λέξη που θα μπορούσε να παρεξηγηθεί, υπό την έννοια πως η τάδε εταιρεία λανσάρει τη Χ γεωμετρία και οι καταναλωτές πιστοί της, χωρίς κριτική σκέψη, την ακολουθούν τυφλά ως την καλύτερη.
Πιο πολύ το βλέπω απ' την αντίθετη σκοπιά. Έγραψε ο Τόλης δεν είναι τυχαίο ότι η Μπράουνινγκ είχε από τότε κώνο μήκους 35χιλ, ενώ η Μπερέτα ξεκίνησε απ' το 15χιλ και έφτασε σήμερα να κάνει κώνους 35εκ. Πράγματι δε το θεωρώ τυχαίο, αλλά σε ποιες αγορές τότε αναφερόταν η καθεμία. Στην Αμερική η μία όπου τα θηράματα είναι μεγαλύτερα, οι γομωσεις ακολουθούν αντιστοίχως, άρα υπήρξε από παλιότερα η ανάγκη για καλύτερη διαχείριση μεγάλων γομωσεων. Στην Ευρώπη πέρασαν κάμποσες δεκαετίες μέχρι να έρθουν αντιλήψεις για "φαρδυτερες γεωμετρίες" ίσως και η μάλλινη τάπα της εποχής να προξενούσε την καθυστέρηση. Από ένα σημείο και έπειτα επίσης η Μπερέτα πχ μια καθαρά ιταλική εταιρεία, μεγαλώνοντας έσπασε τα όρια της πατρίδας της και της Ευρώπης και έγινε κολοσσός και στην Αμερική, άρα θα έπρεπε να ακολουθήσει τη φιλοσοφία των κυνηγών εκεί, οπότε άρχισε να "φαρδαίνει και να μακραίνει". Τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω ότι ακολουθούμε με καθυστέρηση τα πρότυπα της αμερικανικής αγοράς και των αναγκών των Αμερικανών κυνηγών. Κι αν οι Έλληνες ή Ευρωπαίοι βαλτοκυνηγοι έχουν πράγματι αντικειμενικούς λόγους να ακολουθήσουν αυτά τα πρότυπα, δε βρίσκω λόγο ο Έλληνας κυνηγός των μικρομεσαίων φτερωτών, ή του λαγού και του γουρουνιού να ψάξει σώνει και ντε το φαρδύτερο και μακρύτερο, όταν επί τόσες δεκαετίες έκανε μια χαρά τη δουλειά του, ενώ ξαφνικά σήμερα "δε σκοτώνει με τους 15χιλ κώνους της Μπερέτα του 303 ή με την υγρασία και το κρύο δεν τραβάει" ... Για μένα εκεί σφάλλει.