Baikal Team

@Dimitris F & @Benelli l.h. όντως ανάποδα τα έγραψα (της νύχτας τα καμώματα που λένε...).

Συχνά πυκνά διαβάζω σχόλια από κατόχους ότι κολλάνε οι αυτόματοι και εν τέλη τους αφήνουν στη μοίρα τους να λειτουργούν ως απλοί. Όμορφος μηχανισμός και βολικός σίγουρα, αλλά στο πρακτικό κομμάτι δεν τον έχω δουλέψει για να γνωρίζω κατά πόσο αξίζει να τον πληρώσεις και να τον συντηρείς.

Επίσης από σταθερά τσοκαρίσματα η Baikal γενικά πρέπει να βγάζει πιο σφιχτά από τα αντίστοιχα δυτικά στα ίδια άστρα (συνεπώς και πιο καλές κατανομές στις μακρινές αποσστάσεις), διορθώστε με αν κάνω λάθος περί αυτού.
Ένα μονόκανο MP-18M (12cal.)-> 17.0 μέτρησα το σταθερό του τσοκ, ενώ το Extra Full (Carlson) που έχω στην SX-3 είναι στα 17.75
🧐 🧐 🧐
 
Δεν γίνεται να υπάρχει όπλο στο αυτοκίνητο χωρίς επίβλεψη Γιάννη. Καλύτερα ένα χαμένο κυνήγι παρά κατηγορούμενος. Το ότι θα κλαπεί είναι θέμα χρόνου
Για όλα υπάρχει λύση αλλά κάποια δεν γράφονται δημοσίως.Το π.οιο απλό θα στο γράψω έχει το αμάξι συναγερμό με κάμερες που όταν ενεργοποιηθεί καταγράφουν 360 μοίρες άρα θα δει η αστυνομία την ωραία φάτσα που σου έσπασε το αμάξι η που το κοιτούσε απλά. .
 
Υ.Γ
Φήμες λένε, ότι στο Βιετνάμ,πολλές φορές δίπλα από νεκρούς Αμερικανούς έβρισκαν λυμένο το Μ-16...
Ναι, γιατί την ίδια περίοδο τους χορηγούσαν WD 40 ή ένα λάδι για small arms αν θυμάμαι καλά, το οποίο το έριχναν μέχρι και στις τηγανιτές πατάτες που λέει ο λόγος. Ψεκαζαν από όπλα μέχρι φυσίγγια αφού νόμιζαν ότι "κάνει καλό". Έχω γράψει και παλαιότερα, το M16 δεν παθαίνει εμπλοκή αν είναι καθαρό και ξερό. Το καθαρό όχι απαραίτητα, το ξερό όμως απαραίτητα. Δεν είναι τυχαίο πως η πλατφόρμα του M16 είναι η ανακάλυψη του αιώνα για τις μάχες αστικού περιβάλλοντος. Αναντικατάστατο από θέμα εργονομίας και βάρους
Το πρόβλημα ξεκίνησε με την σύμβαση για σφαίρες οι οποίες θα ήταν με πυρίτιδα με μηδενικά κατάλοιπα.
Γι'αυτό και δεν τους είχαν χορηγήσει καθαριστικά για το νέο τότε Μ16.
Στην σύμβαση με τις σφαίρες έγιναν αρκετές περικοπές, όταν οι στρατηγοί ζήτησαν τρομερά μεγάλες ποσότητες ανά οπλίτη, παίρνοντας παράδειγμα από τις τελευταίες μέρες του δευτέρου π.πολέμου( το δόγμα τους ήταν και είναι :για να μειώσεις τις απώλειες αυξάνεις τα πυρά).
Η πυρίτιδα που είχαν οι σφαίρες για τα Μ16 ήταν ακατάλληλη γιατί άφηνε πουρί (όπλο αερίων) και με την υγρασία της ζούγκλας γινόταν πέτρα και βούλωναν οι μικρές τρύπες για το πιστόνι.
Χρειάστηκε να χάσουν τον πόλεμο για να διορθώσουν τις οπές στο όπλο αλλά και να δώσουν καθαριστικά σε κάθε οπλίτη και όχι στην ομάδα γενικό. Και οι πυρίτιδες πλέον έχουν κάποια στάνταρ.
 
Για όλα υπάρχει λύση αλλά κάποια δεν γράφονται δημοσίως.Το π.οιο απλό θα στο γράψω έχει το αμάξι συναγερμό με κάμερες που όταν ενεργοποιηθεί καταγράφουν 360 μοίρες άρα θα δει η αστυνομία την ωραία φάτσα που σου έσπασε το αμάξι η που το κοιτούσε απλά. .
Ακόμα και αν πιαστεί ο κλέφτης θα του κάνουν κάτι,ή θα βρεις σίγουρα τα κλοπιμαια; Αυτοί σήμερα είναι εδώ και αύριο ποιος ξέρει σε ποιον καταυλισμό θα κρύβονται.
 
Ένα μονόκανο MP-18M (12cal.)-> 17.0 μέτρησα το σταθερό του τσοκ
Είσαι σίγουρος ότι το μέτρησες καλά ??? 🤔 Γιατί το δικό μου εγώ το μέτρησα 17,5 (με αυλό 18,4 σύμφωνα με τη σφραγίδα). Αλλά και στις σφραγίδες, για το τσοκάρισμα αναγράφει: F(1,0) ... οπότε δεν θα έπρεπε να είναι λιγότερο από 17,4 ...
 
@Dimitris F & @Benelli l.h. όντως ανάποδα τα έγραψα (της νύχτας τα καμώματα που λένε...).

Συχνά πυκνά διαβάζω σχόλια από κατόχους ότι κολλάνε οι αυτόματοι και εν τέλη τους αφήνουν στη μοίρα τους να λειτουργούν ως απλοί. Όμορφος μηχανισμός και βολικός σίγουρα, αλλά στο πρακτικό κομμάτι δεν τον έχω δουλέψει για να γνωρίζω κατά πόσο αξίζει να τον πληρώσεις και να τον συντηρείς.

Επίσης από σταθερά τσοκαρίσματα η Baikal γενικά πρέπει να βγάζει πιο σφιχτά από τα αντίστοιχα δυτικά στα ίδια άστρα (συνεπώς και πιο καλές κατανομές στις μακρινές αποσστάσεις), διορθώστε με αν κάνω λάθος περί αυτού.
Ένα μονόκανο MP-18M (12cal.)-> 17.0 μέτρησα το σταθερό του τσοκ, ενώ το Extra Full (Carlson) που έχω στην SX-3 είναι στα 17.75
🧐 🧐 🧐
Οι μηχανισμοί θέλουν λεπτό λάδι που δεν πήζει. Τα Baikal έχουν μηχανικές σκανδαλες δεν είναι της πλάκας αλλού είναι τα μείον ,στην άμεση επιλογή κάννης ,αλλά και στον σχεδιασμό της σκανδάλης.
 
Είσαι σίγουρος ότι το μέτρησες καλά ??? 🤔 Γιατί το δικό μου εγώ το μέτρησα 17,5 (με αυλό 18,4 σύμφωνα με τη σφραγίδα). Αλλά και στις σφραγίδες, για το τσοκάρισμα αναγράφει: F(1,0) ... οπότε δεν θα έπρεπε να είναι λιγότερο από 17,4 ...
Θα βρω ένα παχύμετρο να το ξαναμετρήσω για σιγουρία Στέλιο.
Οι μηχανισμοί θέλουν λεπτό λάδι που δεν πήζει. Τα Baikal έχουν μηχανικές σκανδαλες δεν είναι της πλάκας αλλού είναι τα μείον ,στην άμεση επιλογή κάννης ,αλλά και στον σχεδιασμό της σκανδάλης.
Το ίδιο ισχύει άραγε και για τους αυτόματους εξολκείς; Επίσης ξέρεις αν έχουν διαφορές στο μηχανισμό από εταιρεία σε εταιρεία;
 
Θα βρω ένα παχύμετρο να το ξαναμετρήσω για σιγουρία Στέλιο.

Το ίδιο ισχύει άραγε και για τους αυτόματους εξολκείς; Επίσης ξέρεις αν έχουν διαφορές στο μηχανισμό από εταιρεία σε εταιρεία;
Μια χαρά δουλεύουν στο δικό μου και είναι πολύ πρακτικοι στο κυνήγι.
 
Ακόμα και αν πιαστεί ο κλέφτης θα του κάνουν κάτι,ή θα βρεις σίγουρα τα κλοπιμαια; Αυτοί σήμερα είναι εδώ και αύριο ποιος ξέρει σε ποιον καταυλισμό θα κρύβονται.
Το μόνο που θα με ικανοποιήσει είναι ότι θα δω εγώ τη μούρη του αυτό είναι το σημαντικό .
 
Για όλα υπάρχει λύση αλλά κάποια δεν γράφονται δημοσίως.Το π.οιο απλό θα στο γράψω έχει το αμάξι συναγερμό με κάμερες που όταν ενεργοποιηθεί καταγράφουν 360 μοίρες άρα θα δει η αστυνομία την ωραία φάτσα που σου έσπασε το αμάξι η που το κοιτούσε απλά. .
Πιθανον τιποτε δεν θα μπορεσουν να κανουν οι αστυνομικοι ακομη και με καμερα και στοιχεια και θα σου μεινει μονο η ζημια και η ευθυνη του χαμενου οπλου

Χιλιες φορες το δευτερο οπλο να το χεις μαζι σε θηκη διπλα σου στο κυνηγοτοπο εαν το επιτρεπει ο τοπος και το ταξιδι που εκανες παρα στο αυτοκινητο

Τα αλλα που λες φιλε καλα κανεις και δεν τα αναφερεις και ξεχασε τα

Μονο αν κινδυνευει η ζωη σου και εαν μπορεις να το αποδειξεις εμπτακτως κανεις κατι και εκει σου λεω οτι τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα
 
Πιθανον τιποτε δεν θα μπορεσουν να κανουν οι αστυνομικοι ακομη και με καμερα και στοιχεια και θα σου μεινει μονο η ζημια και η ευθυνη του χαμενου οπλου

Χιλιες φορες το δευτερο οπλο να το χεις μαζι σε θηκη διπλα σου στο κυνηγοτοπο εαν το επιτρεπει ο τοπος και το ταξιδι που εκανες παρα στο αυτοκινητο

Τα αλλα που λες φιλε καλα κανεις και δεν τα αναφερεις και ξεχασε τα

Μονο αν κινδυνευει η ζωη σου και εαν μπορεις να το αποδειξεις εμπτακτως κανεις κατι και εκει σου λεω οτι τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα
Οπλο μονο του στο αυτοκινητο δεν αφηνω ουτε για αστειο.
Προτιμω να το κουβαλώ χιαστη στην πλατη.
 
"Για να αποφυγετε τη χαλαρωση του ελατηριου,η απελευθερωση του κοκκορα χωρις φυσιγγια στη θαλαμη ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ"
Πρεπει να διαβασω κατι αλλο....
Ναι πρέπει να διαβάσεις και το υπόλοιπο στο 5.12 που λέει μην απελευθερώνετε τον κόκορα γιατί οι επικρουστηρες και τα ελατήρια τους θα χάσουν την σκλήρυνση τους. Αν χρειαστεί να ρίξετε κενή βολή χρησιμοποιήστε ριγμένο κάλυκα. Συνδυαστικά όλα αυτά μαζί βγάζουν το συμπέρασμα που ξέρουμε όλοι δηλαδή για να ρίξουμε τον κόκορα για να μην έχουν τάση τα ελατήρια καλό είναι να χρησιμοποιούμε φυσίγγι αδράνειας η ριγμένο κάλυκα ή να μην τον ρίχνουμε καθόλου. Στα ρωσικά όπλα οι μεταφράσεις και στα αγγλικά αλλά και στα ελληνικά έχουν λάθη ή δεν είναι απόλυτα ακριβής αλλά κουτσα στραβά βγάζεις νόημα.
 
ή να μην τον ρίχνουμε καθόλου.
Και τοτε γιατι λεει ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ...
Το διαβασα ολο και τα λεει ολα για να ειναι ολοι ευχαριστημενοι...Ας κανει ο καθενας οτι καταλαβαινει...
να μην τον ρίχνουμε καθόλου.
Αυτο το λες εσυ.γιατι αναιρει αυτο που παρεθεσα εγω που ειναι αντιγραφη απο το manual που ανεβασες...
Παμε αλλη μια φορα...
"Για να αποφυγετε τη χαλαρωση του ελατηριου,η απελευθερωση του κοκκορα ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΜΗ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ"
Δεν το λεω εγω .το manual το γραφει...
 
Και τοτε γιατι λεει ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ...
Το διαβασα ολο και τα λεει ολα για να ειναι ολοι ευχαριστημενοι...Ας κανει ο καθενας οτι καταλαβαινει...

Αυτο το λες εσυ.γιατι αναιρει αυτο που παρεθεσα εγω που ειναι αντιγραφη απο το manual που ανεβασες...
Παμε αλλη μια φορα...
"Για να αποφυγετε τη χαλαρωση του ελατηριου,η απελευθερωση του κοκκορα ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΜΗ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ"
Δεν το λεω εγω .το manual το γραφει...
Ναι, σου ξαναλέω όμως ότι διαβάζεις επιλεκτικά και βγάζεις συμπέρασμα μόνο από την τελευταία πρόταση αγνοοντας ότι γράφει πιο πάνω. Θα μπορούσα και εγώ να σου παραθέσω μόνο την πρώτη πρόταση αν ήθελα. Αλλά το συμπέρασμα που βγαίνει συνολικά είναι διαφορετικό από αυτό που υποστηρίζεις. Γιατί πιο πάνω γράφει ότι δεν είναι απαραίτητο να ρίξεις τον κόκορα και αν χρειαστεί να το κάνεις χρησιμοποίησε κενό κάλυκα. Οπότε για να μπορείς να ρίξεις τον κόκορα ώστε να μην χαλαρώνει το ελατήριο του αλλά και να μην χαλάσει η σκλήρυνση του επικρουστηρα και του ελατηρίου του συνδυαστικά το συμπέρασμα που βγαίνει από το manual είναι να χρησιμοποιείς ένα κενό κάλυκα η φυσίγγι αδράνειας που κάνει την ίδια δουλειά ώστε να εξαλείψεις κάθε πιθανότητα βλάβης. Όταν διαβάζετε κάτι να το επεξεργαζεστε και να το μελετάτε στο μυαλό σας ώστε να βγάζετε το σωστό συμπέρασμα από το σύνολο του κειμένου και όχι να βγάζετε συμπέρασμα επιλεκτικά από συγκεκριμένα μόνο σημεία του κειμένου επειδή έτσι πιθανόν να σας βολεύει.

Όσο για το να μην ρίχνεις καθόλου τον κόκορα αν δεν έχεις ριγμένο κάλυκα η φυσίγγι αδράνειας το λέω γιατί το ελατήριο του κόκορα δεν θα πάθει τίποτα αν το αφήσεις οπλισμένο κάμποσες φορές αλλά ακόμη και αν πάθει απλά θα χάσει ελάχιστα την δύναμη του δηλαδή θα υποστεί μια πολύ μικρή χαλάρωση που και πάλι δεν θα δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα στην λειτουργία του όπλου ειδικά στα baikal που τα αρχικά τους ελατήρια είναι ήδη πολύ πιο σφικτά-δυνατα από ότι πραγματικά χρειάζεται. Ο πατέρας μου την sl80 δεν έχει ρίξει ποτέ τον κόκορα από το 1983 που την αγόρασε και δεν έχει αλλάξει ποτέ ούτε ένα ελατήριο ούτε έχει πάει ποτέ σε οπλουργος αυτό το όπλο και μέχρι τώρα κυνηγάει αποκλειστικά με αυτό το όπλο χωρίς απολύτως καμία δυσλειτουργία . Ενώ αν ρίχνεις τον κόκορα χωρίς φυσίγγι αδράνειας μπορεί να σου σπάσει η βελόνα όπως σου συνεβει και να μείνεις χωρίς όπλο. Αν εσύ προτειμας να ρισκάρεις να σου σπάσει η βελόνα αντι την ελάχιστη μη ουσιαστική κατεμε χαλάρωση του ελατηρίου του κοκορα τότε ρίχνε τον κόκορα χωρίς τίποτα στην θαλάμη. Για τον ίδιο λόγο όμως έχουν σπάσει πάρα πολλές βελόνες και σε πολύ ακριβότερα όπλα με την τριπλάσια η τετραπλάσια τιμή από ότι το mp155. Δεν είναι δίκαιο να κατηγορουμε την mp155 για βλάβη που οφείλεται σε λάθος η αν θέλεις καλύτερα σε μην ενδεικνυομενη ενέργεια του ιδιοκτήτη.
 
Last edited:
Ναι, σου ξαναλέω όμως ότι διαβάζεις επιλεκτικά και βγάζεις συμπέρασμα μόνο από την τελευταία πρόταση αγνοοντας ότι γράφει πιο πάνω. Θα μπορούσα και εγώ να σου παραθέσω μόνο την πρώτη πρόταση αν ήθελα. Αλλά το συμπέρασμα που βγαίνει συνολικά είναι διαφορετικό από αυτό που υποστηρίζεις. Γιατί πιο πάνω γράφει ότι δεν είναι απαραίτητο να ρίξεις τον κόκορα και αν χρειαστεί να το κάνεις χρησιμοποίησε κενό κάλυκα. Οπότε για να μπορείς να ρίξεις τον κόκορα ώστε να μην χαλαρώνει το ελατήριο του αλλά και να μην χαλάσει η σκλήρυνση του επικρουστηρα και του ελατηρίου του συνδυαστικά το συμπέρασμα που βγαίνει από το manual είναι να χρησιμοποιείς ένα κενό κάλυκα η φυσίγγι αδράνειας που κάνει την ίδια δουλειά. Όταν διαβάζετε κάτι να το επεξεργαζεστε και να το μελετάτε στο μυαλό σας ώστε να βγάζετε το σωστό συμπέρασμα από το σύνολο του κειμένου και όχι να βγάζετε συμπέρασμα επιλεκτικά από συγκεκριμένα μόνο σημεία του κειμένου επειδή έτσι πιθανόν να σας βολεύει.

Όσο για το να μην ρίχνεις καθόλου τον κόκορα αν δεν έχεις ριγμένο κάλυκα η φυσίγγι αδράνειας το λέω γιατί το ελατήριο του κόκορα δεν θα πάθει τίποτα αν το αφήσεις οπλισμένο κάμποσες φορές αλλά ακόμη και αν πάθει απλά θα χάσει ελάχιστα την δύναμη του δηλαδή θα υποστεί μια πολύ μικρή χαλάρωση που και πάλι δεν θα δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα στην λειτουργία του όπλου ειδικά στα baikal που τα αρχικά τους ελατήρια είναι ήδη πολύ πιο σφικτά-δυνατα από ότι πραγματικά χρειάζεται. Ο πατέρας μου την sl80 δεν έχει ρίξει ποτέ τον κόκορα από το 1983 που την αγόρασε και δεν έχει αλλάξει ποτέ ούτε ένα ελατήριο ούτε έχει πάει ποτέ σε οπλουργος αυτό το όπλο και μέχρι τώρα κυνηγάει αποκλειστικά με αυτό το όπλο χωρίς απολύτως καμία δυσλειτουργία . Ενώ αν ρίχνεις τον κόκορα χωρίς φυσίγγι αδράνειας μπορεί να σου σπάσει η βελόνα όπως σου συνεβει και να μείνεις χωρίς όπλο. Αν εσύ προτειμας να ρισκάρεις να σου σπάσει η βελόνα αντι την ελάχιστη μη ουσιαστική κατεμε χαλάρωση του ελατηρίου του κοκορα τότε ρίχνε τον κόκορα χωρίς τίποτα στην θαλάμη. Για τον ίδιο λόγο όμως έχουν σπάσει πάρα πολλές βελόνες και σε πολύ ακριβότερα όπλα με την τριπλάσια η τετραπλάσια τιμή από ότι το mp155. Δεν είναι δίκαιο να κατηγορουμε την mp155 για βλάβη που οφείλεται σε λάθος η αν θέλεις καλύτερα σε μην ενδεικνυομενη ενέργεια του ιδιοκτήτη.
Εγω δεν εβγαλα τιποτα απο το μυαλο μου,εγραψα οτι εγραφε το manual απο κει και περα οποιος καταλαβε, καταλαβε...
 
Εδώ γράφονται χρήσιμες συμβουλές που μπορεί να μην τις έχει το εγχειρίδιο, για να διατηρούμε στην καλύτερη κατάσταση τα όπλα μας χωρίς βλάβες στη χρήση και από λάθος συντήρηση .Δυστυχώς βλέπεις πολλές φορές οπλουργους να ρίχνουν τις σφυρες σε άδειες θαλάμες , ο καθένας ας κάνει ότι νομίζει αλλά σε περίπτωση σπασιμου βελόνας μην τα ρίχνει στο όπλο.
 
Back
Top