Benelli Team

  • Thread starter Thread starter Vasilis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Και γιατί δεν το είχαν κάνει τότε μόνο προσπαθούν τόσες δεκαετίες να λύσουν δύο από τα μεγαλύτερα προβλήματα στα δίκαννα με άλλους τρόπους χωρίς επιτυχία;
Ποιά προβλήματα προσπαθούν να λύσουν δεκαετίες χωρίς επιτυχία;
 
Mangelasakis, η εκπυρσοκροτηση του φυσιγγίου έχει πολλές αναλογίες με όσα λες, αλλά και σημαντικές διαφορές. Το παρακάτω δείχνει την επιτάχυνση της στήλης των σκαγιων μέσα στην κάννη. Στον κατακόρυφο άξονα η ταχύτητα που επιτυγχάνεται και στον οριζόντιο το μήκος της κάνης. Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για σκοπευτικα φυσίγγια που αναπτύσσουν 1200 πόδια/δευτερόλεπτο ,δηλαδή 365 μ/δ. Βλέπουμε πως πριν η στήλη βγει από την θαλαμη έχει ήδη ταχύτητα 600 πόδια δηλαδή την μισή, και μεγάλη επιτάχυνση επίσης στο τμήμα του κωνου, περίπου 200 πόδια επιπλέον. Στον αυλό η επιτάχυνση μειώνεται ραγδαία και στο τελικό τμήμα του είναι ελάχιστη. Στο δεύτερο διάγραμμα φαίνεται η πίεση κατά μήκος της κάνης, βλέπουμε πως υπάρχει ταύτιση, όσο ψηλότερη η πίεση τόσο μεγαλύτερη η επιτάχυνση. Πολύ συνοπτικά, οι διαστάσεις της θαλαμης επηρεάζουν πολυ την ταχύτητα 50%, ο κώνος 15%, και η κάνη 35%. Αν συνυπολογισουμε ότι η πίεση δημιουργείται από την καύση της πυρίτιδας, και αυτή γίνεται πιο αποτελεσματική όσο πιο περιορισμένη είναι χωρικά και όσο πιο μεγάλες οι τριβές, τότε όπως σωστά λες ένας απότομος κοντός κώνος βελτιώνει την καύση (με τα αρνητικά που συνεπάγεται), αλλά ένας στενός αυλός (πάλι με τα αρνητικά που συνεπάγεται για τα σκάγια) από το σημείο όπου η καύση ολοκληρώνεται και μετά κρατάει την πίεση ψηλότερα από έναν φαρδυτερο αλλά προσθέτει και πολύ αυξημένες τριβές, άρα φρενάρισμα στην γόμωση και ανάλογα την ισορροπία των δυνάμεων από ένα σημείο και μετά επιβραδύνει την στήλη. Όσο για την τριμπορ, θεωρώ πως είναι σχεδιασμένη για να έχει όσο πιο χαμηλό λάκτισμα γίνεται , για έναν που επιθυμεί την μέγιστη ταχύτητα είναι η πλέον λανθασμένη σχεδίαση.


Τα είχαμε αναλύσει όλα αυτά ξανά μαζί Λευτέρη πριν κάποιους μήνες στο παρακάτω
https://www.hunterslife.gr/forums/threads/benelli-team.4207/post-829324
Και σου είχα πει και τότε ότι από ενα διάγραμμα μόνο μίας τουφεκιάς σε μία κάννη δεν μπορείς να συγκρίνεις και να βγάλεις συμπέρασμα. Δείξε μου το διάγραμμα των πιέσεων και των ταχυτήτων από δύο ίδια ακριβώς φυσίγγια το ένα σε μία κάννη με επιμηκυμένο κώνο και διευρυμένο αυλό και απο μία άλλη με κανονικό κώνο και αυλό, να τα συγκρίνουμε και να δούμε πόσο επηρεάζουν τις πιέσεις και την ταχύτητα. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σύγκριση και να βγει συμπέρασμα.

Όμως δεν χρειάζεται να το περιπλέκεις το θέμα με την ανάκρουση για να βγάλεις συμπέρασμα. Είναι πολύ πιο απλό και κατανοητό. Η ανάκρουση είναι ανάλογη του βάρους γόμωσης και της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογη του βάρους του όπλου. Με τον επιμηκυμένο κώνο και τον διευρυμένο αυλό η ανάκρουση μειώνεται. Και εφόσον δεν αλλάζει το βάρος της γόμωσης ούτε το βάρος του όπλου τότε το μόνο που αλλάζει είναι η ταχύτητα η οποία εκ του αποτελέσματος της εξίσωσης μειώνεται. Αλλιώς δεν θα μειωνόταν και η ανάκρουση όπως και ίδιος είχες πει. Η μείωση της ταχύτητας όμως σημαίνει και μείωση της κινητικής ενέργειας που σημαίνει και μείωση της διάτρησης.
Τώρα είτε από την καύση της πυρίτιδας προέρχεται αυτή η μείωση της ταχύτητας είτε από την αύξηση του χώρου και των μειωμένων πιέσεων λόγο επιμήκυνσης κώνου και διεύρυνσης αυλού μικρή σημασία έχει. Το αποτέλεσμα δεν αλλάζει και είναι μικρότερη ταχύτητα στην γόμωση λόγο επιμήκυνση κώνου και διεύρυνση αυλού με ότι αυτό συνεπάγεται σε σύγκριση με ένα όπλο χωρίς αυτά τα δύο.

Για τις αντιστάσεις και την μείωση της επιτάχυνσης όπως είχαμε ξαναπεί και τότε σίγουρα υπάρχουν αλλά μιλάμε για μείωση της επιτάχυνσης και όχι μείωση της ταχύτητας δηλαδή επιβράδυνση. Επιτάχυνση εξακολουθεί να υπάρχει και επομένως η ταχύτητα εξακολουθεί να αυξάνεται. Για αυτό οι μεγαλύτερες σε μήκος κάννες δίνουν μεγαλύτερες ταχύτητες , γεγονός που αποδεικνύει ότι η μείωση επιτάχυνσης λόγο ακτινικών δυνάμεων και τριβών στα τοιχώματα της κάννης είναι μικρότερη από αυτήν που κερδίζεις λόγο αύξηση του μήκους της κάννης. Διαφορετικά με το μεγαλύτερο μήκος κάννης θα είχαμε μικρότερες ταχύτητες. Γιατί μην ξεχνάς ότι και στον διευρυμένο αυλό υπάρχουν ακτινικές δυνάμεις και τριβές. Απλά είναι ελάχιστα μειωμένες. Δεν τις εξαλείφεις τελείως. Και η μείωση αυτή είναι πάρα πολύ μικρή. Στο άρθρο του ο Κυπρίδημος είχε αναφέρει αν θυμάμαι καλά ότι από επιμήκυνση κώνου και διεύρυνση αυλού οι ταχύτητες μειώνονται περίπου 20 m/s. Πείτε μου εσείς αν είναι σημαντική αυτή η διαφορά στην ταχύτητα και επομένως και στην διάτρηση ή όχι.
Και για την tribore τα είχαμε ξαναπεί. Προσωπικά θα προτειμούσα σε κάθε περίπτωση μία συμβατική κάννη με 18,3-18,5 αυλο. Όμως η λογική της έχει μία βάση καθώς είναι η μόνη σχεδίαση (εκτός απο την steelium της beretta τώρα που την αντιγράφει) η οποία προσπαθεί να συνδιάσει και να εκμεταλευτεί τα πλεονεκτήματα από τον διευρυμένο αυλό και επιμηκυμένο κώνο μαζί και ταυτόχρονα προσπαθεί να λύσει και το πρόβλημα της μείωσης της ταχύτητας και επομένως και της διάτρησης εκμεταλεύοντας το φαινόμενο venturi στενεύοντας τον αυλό απο 18,7 σε 18,4 πριν το τσόκ. Είναι η μόνη εταιρεία από τις γνωστές (Beretta , Benelli, Browning, Winchester , Remington κλπ ) που το προσπάθησε με καλά αποτελέσματα θα έλεγα εγώ βάση της εμπειρίας μου από μια Titan που υπάρχει στην οικογένεια. Βεβαια χρονογραφο τότε δεν είχα για να κάνω τεστ αλλά απο τουφεκιές δεν είχαμε κανένα παράπονο. Όπως φυσικά και απο κανένα όπλο που έχει περάσει από τα χέρια μου και την οικογένεια μου γενικότερα και γνωρίζω.
 
Στα 480 μέτρα τα χαλάει τα πουλιά....big smile.
Όχι φίλε μου !!! ΔΕΝ τα σκοτώνει τα πουλιά, ούτε στις συνήθεις αποστάσεις !!! (παρατήρηση-παράπονο πολλών Ιταλών τσιχλοκυνηγών) !!!
Το όπλο αυτό φτιάχτηκε ΕΙΔΙΚΑ για σκοποβολή πήλινου στόχου, κι όχι για κυνήγι ... (Η απάντηση της BERETTA) !!!

Ναι, γράφτηκε ΚΑΙ ΑΥΤΟ στα φόρουμ !!! ......... .hair.
.sarcastic..big smile..hair.
 
Ποιά προβλήματα προσπαθούν να λύσουν δεκαετίες χωρίς επιτυχία;
Το θέμα με τις διαστάσεις στο κοντάκι που ο καθένας έπρεπε να πηγαίνει σε κοντακά για να το φέρει στα μέτρα του ή να φτιάχνει άλλο κοντάκι ή να το κάνει ρυθμιζόμενο και αυτό με το κούνημα των δικάννων στον κλεισιμο που παρουσιάζουν όλα τα δίκαννα από την πολύ χρήση και πρέπει να το πηγαίνεις πάλι στον οπλουργό για αλλαγή πείρου και επισκευή. Τα θεωρείς ασήμαντα αυτά; Η μήπως δεν είχαν προσπαθήσει άλλες εταιρειες στο παρελθόν να βρουν λύση; Τόσα συστήματα κλεισίματος έχουν εφεύρει για να το λύσουν και όλα κάποια στιγμή κουνάνε.
 
Last edited:
Όχι φίλε μου !!! ΔΕΝ τα σκοτώνει τα πουλιά, ούτε στις συνήθεις αποστάσεις !!! (παρατήρηση-παράπονο πολλών Ιταλών τσιχλοκυνηγών) !!!
Το όπλο αυτό φτιάχτηκε ΕΙΔΙΚΑ για σκοποβολή πήλινου στόχου, κι όχι για κυνήγι ... (Η απάντηση της BERETTA) !!!

Ναι, γράφτηκε ΚΑΙ ΑΥΤΟ στα φόρουμ !!! ......... .hair.
.sarcastic..big smile..hair.
Στέλιο είναι βέβαια άσχετο με το θέμα αλλά θα σου πω κάτι που είδα στο πίνακα με φυσίγγια από 28 έως 36 γραμ όταν είχα τη 350.εβγαλε καλύτερες τουφεκιές από τη plus των 36 πόντων κώνου.απο κει και πάνω δε ξέρω γιατί δεν έγινε συγκριτικό ούτε βέβαια με ατσάλινα.παντως μέχρι 36 γραμ αυτό είδα και ακόμα καλύτερη η xtrema με 14 π.κωνο.μιλαμε τώρα για λεπτομέρειες αλλά εγινε
 
Δεν είσαι μόνος πια και οι απλές stellium τόσο είναι!

https://images.app.goo.gl/HM8AseoyJgvuAmzx5
Δεν ειναι ετσι ακριβώς. Και αυτο το είχαμε ξαναγράψει. Οι steelium δεν έχουν επιμηκυμένο κώνο προσαρμογής από ότι φαίνεται στο site τους.
Παρατήρησε στην εικόνα το κομμάτι με το πορτοκαλι χρώμα.
Capture.PNG

Αυτό το μικρό κομμάτι είναι ο κώνος προσαρμογής. Τα υπόλοιπα ,κίτρινο και πράσινο είναι επιπλέον κωνικά μέρη της κάννης όπου ακολουθουν την λογική της tribore της Fabarm. Δηλαδή από διευρυμένο αυλό καταλήγουν σε συμβατικο 18,5 (ή και μικρότερο δεν το γνωρίζω).
Αν ο κώνος προσαρμογής ήταν το πράσινο κομμάτι και ήταν 450mm θα είχαμε πολύ μεγάλες διαφυγές αερίων μέχρι να μειωθεί η διάμετρος της κάννης από 20+mm που είναι η θαλάμη μέχρι τα 18,5 που θα καταλήγει κάπου προς το τέλος της κάννης
 
Το θέμα με τις διαστάσεις στο κοντάκι που ο καθένας έπρεπε να πηγαίνει σε κοντακά για να το φέρει στα μέτρα του ή να φτιάχνει άλλο κοντάκι ή να το κάννει ρυθμιζόμενο και αυτό με το κούνημα των δικάννων στον κλεισιμο που παρουσιάζουν όλα τα δίκαννα από την πολύ χρήση και πρέπει να το πηγαίνεις πάλι στον οπλουργό για αλλαγή πείρου και επισκευή. Τα θεωρείς ασήμαντα αυτά; Η μήπως δεν είχαν προσπαθήσει άλλες εταιρειες στο παρελθόν να βρουν λύση; Τόσα συστήματα κλεισίματος έχουν εφεύρει για να το λύσουν και όλα κάποια στιγμή κουνάνε.
Από που προκύπτει ότι κουνάνε
όλα τα δίκαννα και το έλυσε η benelli,και με ένα μοντέλο που είναι σε κυκλοφορία μερικά χρόνια μόνο;
Οι φλάτζες είναι μεγάλη διευκόλυνση αλλά όποιος θέλει κοντάκι στο 100% επάνω του πάλι θα πάει σε κοντακά
Το να φέρεις ένα δίκαννο πιό κοντά στην καραμπίνα δεν είναι επανάσταση που οι άλλοι δεν είχαν σκεφτεί ή δεν μπορούσαν να φτιάξουν
Περισσότερο ρίσκο είναι για το πώς θα το δεχτεί η αγορά
Και η browning με το cynergy έφτιαξε ένα δίκαννο με χαμηλό προφίλ και πιό μοντέρνα σχεδίαση αλλά νομίζω ότι σε πωλήσεις δεν κατάφερε να ξεπεράσει αυτά με τον πιό κλασσικό σχεδιασμό
Στο δίκαννο μάλλον οι περισσότεροι τουλάχιστον προς το παρόν προτιμούν το πιό κλασσικό στο μέλλον ίσως και να αλλάξει
Άλλο πράγμα το φτιάχνω κάτι που είναι πιό φιλικό στον χρήστη,και άλλο πράγμα το φτιάχνω κάτι που είναι επανάσταση και οι άλλοι δεν είχαν σκεφτεί
Όπως το σύστημα αδράνειας που ήταν όντως επανάσταση
 
Στέλιο είναι βέβαια άσχετο με το θέμα αλλά θα σου πω κάτι που είδα στο πίνακα με φυσίγγια από 28 έως 36 γραμ όταν είχα τη 350.εβγαλε καλύτερες τουφεκιές από τη plus των 36 πόντων κώνου.απο κει και πάνω δε ξέρω γιατί δεν έγινε συγκριτικό ούτε βέβαια με ατσάλινα.παντως μέχρι 36 γραμ αυτό είδα και ακόμα καλύτερη η xtrema με 14 π.κωνο.μιλαμε τώρα για λεπτομέρειες αλλά εγινε

αυτή θα ήταν η επόμενη ερώτηση αλλά με πρόλαβες. το ποιο ωραίο τεστ θα ήταν με όλα στην σειρα. 6.5-14-36-48.
 
Όχι φίλε μου !!! ΔΕΝ τα σκοτώνει τα πουλιά, ούτε στις συνήθεις αποστάσεις !!! (παρατήρηση-παράπονο πολλών Ιταλών τσιχλοκυνηγών) !!!
Το όπλο αυτό φτιάχτηκε ΕΙΔΙΚΑ για σκοποβολή πήλινου στόχου, κι όχι για κυνήγι ... (Η απάντηση της BERETTA) !!!

Ναι, γράφτηκε ΚΑΙ ΑΥΤΟ στα φόρουμ !!! ......... .hair.
.sarcastic..big smile..hair.
Ω ρε φίλε! Ευτυχώς που δεν το πήρα!!! .very funny.
 
Δεν ειναι ετσι ακριβώς. Και αυτο το είχαμε ξαναγράψει. Οι steelium δεν έχουν επιμηκυμένο κώνο προσαρμογής από ότι φαίνεται στο site τους.
Παρατήρησε στην εικόνα το κομμάτι με το πορτοκαλι χρώμα.
View attachment 68117

Αυτό το μικρό κομμάτι είναι ο κώνος προσαρμογής. Τα υπόλοιπα ,κίτρινο και πράσινο είναι επιπλέον κωνικά μέρη της κάννης όπου ακολουθουν την λογική της tribore της Fabarm. Δηλαδή από διευρυμένο αυλό καταλήγουν σε συμβατικο 18,5 (ή και μικρότερο δεν το γνωρίζω).
Αν ο κώνος προσαρμογής ήταν το πράσινο κομμάτι και ήταν 450mm θα είχαμε πολύ μεγάλες διαφυγές αερίων μέχρι να μειωθεί η διάμετρος της κάννης από 20+mm που είναι η θαλάμη μέχρι τα 18,5 που θα καταλήγει κάπου προς το τέλος της κάννης
Δεν νομίζω ότι καταλήγουν σε συμβατικό αυλό οι κάννες της beretta αλλά στο 18,6 που αναφέρουν γι'αυτό και τα τσοκ αντιστοιχούν στο 18,6 και όχι σε στενότερο σε αντίθεση με τη fabarm που είναι υπολογισμένα με 18,4!!! Αυτή είναι και η διαφορά στα υπόλοιπα συμφωνώ!!!
 
Από που προκύπτει ότι κουνάνε
όλα τα δίκαννα και το έλυσε η benelli,και με ένα μοντέλο που είναι σε κυκλοφορία μερικά χρόνια μόνο;
Οι φλάτζες είναι μεγάλη διευκόλυνση αλλά όποιος θέλει κοντάκι στο 100% επάνω του πάλι θα πάει σε κοντακά
Το να φέρεις ένα δίκαννο πιό κοντά στην καραμπίνα δεν είναι επανάσταση που οι άλλοι δεν είχαν σκεφτεί ή δεν μπορούσαν να φτιάξουν
Περισσότερο ρίσκο είναι για το πώς θα το δεχτεί η αγορά
Και η browning με το cynergy έφτιαξε ένα δίκαννο με χαμηλό προφίλ και πιό μοντέρνα σχεδίαση αλλά νομίζω ότι σε πωλήσεις δεν κατάφερε να ξεπεράσει αυτά με τον πιό κλασσικό σχεδιασμό
Στο δίκαννο μάλλον οι περισσότεροι τουλάχιστον προς το παρόν προτιμούν το πιό κλασσικό στο μέλλον ίσως και να αλλάξει
Άλλο πράγμα το φτιάχνω κάτι που είναι πιό φιλικό στον χρήστη,και άλλο πράγμα το φτιάχνω κάτι που είναι επανάσταση και οι άλλοι δεν είχαν σκεφτεί
Όπως το σύστημα αδράνειας που ήταν όντως επανάσταση
Capture.PNG


Το μονομπλοκ ασφαλίζει πάνω στην πλάκα (που δεν ειναι πακτωμένη πάνω στην βάση) και όχι πάνω στην βάση όπως γίνεται στα άλλα δίκαννα.
Έτσι την καταπόνηση την δέχεται η πλάκα αυτή και όχι η βάση. Οπότε δεν πρόκειτε ποτέ να κουνήσει και να χαλαρώσει στον πύρο γιατί πολύ απλά δεν ασφαλίζει στην βάση το monoblock και δεν καταπονείται όπως στα άλλα παραδοσιακά δίκαννα.
Για τις φλάντζες είναι μία φτηνή εύκολη και απλή λύση που θα γλυτώσει πολύ έξτρα ταλαιπωρία και χρήματα από τους υποψήφιους αγοραστές. Γιατί δεν το είχαν κάνει και οι υπόλοιποι αυτή την απορία έχω και εγώ και περιμένω να μου την λύσετε. Το ότι το σκέφτηκε και το εφάρμοσε πρώτη η benelli αυτό την κάνει πρωτοπόρα.
Το ότι δεν έχει ακόμη τις περισσότερες πωλήσεις αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει φτιάξει κάτι πρωτοποριακό και κάτι το οποίο όντως αξίζει και δουλεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα που δεν είχαν καταφέρει να λύσουν άλλες εταιρίες. Πάντα στην αρχή ο κόσμος είναι δύσπιστος. Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει με την Vinci και με το σύστημα αδρανείας στο παρελθόν. Η benelli έδωσε απλές λύσεις που οι άλλες εταιρίες δεν μπορούσαν. Και μετά απο χρόνια πλέον αρχίζουν και την αντιγράφουν όλοι όπως το σύστημα αδρανείας που αναφέρεις. Ο χρόνος θα δείξει και με αυτές τις καινοτομίες αν θα πιάσουν ή όχι και το πόσο επαναστατικές είναι. Η εκτίμηση μου είναι ότι σιγα σιγά θα τις αντιγράψουν και οι άλλες εταιρίες. Αν όχι αυτούσιες θα κάνουν κάτι παρόμοιο. Θα δούμε .
 
Back
Top