Το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο...

πολύ όμορφο έγινε το κοντάκι Γιώργο!!.well done.
** εκκρεμεί το πέλμα ή νομίζω ?

εντυπωσιακός και ο χρωματισμός με ρίζα αλκανέτ.

αυτό το κόλπο με την ανάμειξη του λαδιού το έχω κάνει και εγώ σε αναλογία 20% (Tru Oil )περίπου γιατι δεν ήξερα πως θα συμπεριφερθεί , πάντως περα απο την προστασία συντομεύει πολύ την διαδικασία .
 
Πολυ ωραια δουλεια γιωργο!εγω παλι σε ενα 525 που ειχε true oil το αφαιρεσα επειδη δε μου αρεσε η γυαλαδα που λετε και επειδη το λινελαιο ειναι πιο επισκευασιμο σε μελοντικες γρατζουνιες!πολυ ταλαιπωρια ομως γιατι δεν εβαλα καθολου σιλερ!μονο καλλιτεχνικο λινελαιο! Θα ανεβασω φωτο!
 
Το λινελαιο που πρέπει να χρησιμοποιουμε είναι boiled linseed oil και να προσθέτουμε 2% στεγνωτικο.
 
Το λινελαιο που πρέπει να χρησιμοποιουμε είναι boiled linseed oil και να προσθέτουμε 2% στεγνωτικο.
Γιατι μονο αυτο γιωργο?εχω διαβασα πολλα αρθρα που λενε για καλλιτεχνικο!τι να πω μπερδεμα!
 
http://imgur.com/l4C55q4
Το αποτελεσμα ειναι καλο παντως!αν και καποιοι ποροι στην παπια ακομα να κλεισουν!
Ωραία ξύλα το 525 και με το λινέλαιο που του έκανες τα ανέδειξες ακόμα καλύτερα...
Πιστεύω ένα καλό τρίψιμο με μάλλινο ύφασμα και μια καλή κεραλοιφή θα του δώσουν λάμψη και βάθος στα νερά.
Πολυ ωραια δουλεια γιωργο!εγω παλι σε ενα 525 που ειχε true oil το αφαιρεσα επειδη δε μου αρεσε η γυαλαδα που λετε και επειδη το λινελαιο ειναι πιο επισκευασιμο σε μελοντικες γρατζουνιες!πολυ ταλαιπωρια ομως γιατι δεν εβαλα καθολου σιλερ!μονο καλλιτεχνικο λινελαιο! Θα ανεβασω φωτο!
Αν έτριβες το true oil μέχρι να φτάσεις ξύλο και το κρατούσες για υπόστρωμα από την επιφάνεια του ξύλου και κάτω, πιστεύω θα ήταν πιο γρήγορο το φινίρισμα λινελάιου και θα είχες και κλειστούς τους πόρους.
 
Αποφάσισα όμως να του προσφέρω και μια έξτρα προστασία. Περιμένω ένα μπουκαλάκι Tru Oil για να το περάσω μερικά χέρια. Για να αποφύγω αυτό το "γυάλινο" look που δίνει το Tru oil όταν το χρησιμοποιούμε σκέτο, θα το σπάσω με 50% από το παραπάνω λάδι.
Με την λάσπη του ξύλου και του λινελαιου.
Αν έκανες το ανάποδο Γιώργο...Αν δηλαδή χρησιμοποιούσες στα 1α χέρια το true oil για γεμισμα πόρων (λασπη) αντί για λινέλαιο και του έδινες την αδιαβροχοποίηση του true oil στα 1α χέρια προκειμένου να τραβήξει μέσα το ξύλο και κατόπιν του πέρναγες τα τελευταία χέρια λινέλαιο απλά και μόνο για την ομορφιά του φινιρίσματος δεν θα ήταν καλύτερα?
Δουλεύει η ρίζα αλκανετ στα τελευταία χέρια ή θέλει σε γυμνό ξύλο?
 
Κατά την γνώμη μου όχι γιατί το tru oil θα το σφραγιζε όπως ένα βερνίκι, μετά δεν έχει κανένα νόημα το λινελαιο από πάνω. Αν το λινελαιο δεν έρθει σε άμεση επαφή να ποτίσει το ξύλο και να ρουφήξει όσο θέλει, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το χρησιμοποιουμε.
Το χρωματισμένο λάδι θα δουλέψει καλύτερα από την αρχή, μετά ίσως δώσει μια πολύ μικρή απόχρωση αλλά όχι κάτι εμφανές.
 
http://imgur.com/l4C55q4
Το αποτελεσμα ειναι καλο παντως!αν και καποιοι ποροι στην παπια ακομα να κλεισουν!
πανέμορφο Δημήτρη.. θυμάμαι είχες ανεβάσει και όταν το πέρασες με τρου οιλ .. τώρα είναι πολύ ποιο όμορφο!;)
Ωραία ξύλα το 525
όντος πολύ ωραία ξύλα.. καμια σχεση με τα δικά μου . όπωσ λεει και ο μάστορας μου "ξύλο σανιδιά" .sarcastic.

Αν έκανες το ανάποδο Γιώργο...Αν δηλαδή χρησιμοποιούσες στα 1α χέρια το true oil για γεμισμα πόρων (λασπη) αντί για λινέλαιο?
αυτήν την διαδικασία την ειχα κανει και εγώ στο κοντακι του αδερφού μου και την περιγραφεί και στις οδηγίες του trye oil
εδώ
http://www.diamanco.gr/Upload/Η_Τέχνη_του_Φινιρίσματος_Όπλων.pdf
 
Κατά την γνώμη μου όχι γιατί το tru oil θα το σφραγιζε όπως ένα βερνίκι, μετά δεν έχει κανένα νόημα το λινελαιο από πάνω. Αν το λινελαιο δεν έρθει σε άμεση επαφή να ποτίσει το ξύλο και να ρουφήξει όσο θέλει, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να το χρησιμοποιουμε.
Η βασική ιδέα που είχα στο μυαλό μου ήταν αυτή...το true oil να σφραγίσει τους πόρους και να αδιαβροχοποιήσει το ξύλο σαν βερνίκι -το λινέλαιο πιστεύω δεν έχει ικανότητες αδιαβροχοποίησης-και το λινέλαιο να έρθει μετά απλά για να δώσει ομορφιά...
 
Η αδιαβροχοποιηση , στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον, δεν γίνεται στα πρώτα στάδια αλλά στο τελευταίο. Άλλο το γέμισμα των πόρων, άλλο η αδιαβροχοποιηση. Την διαδικασία της b.casey την γνωρίζω, εκεί όμως αρχίζουμε και τελειώνουμε με tru oil.
 
Ενα καλό βιντεάκι που ξεκινάει με κάποια χέρια αραιωμένο βερνίκι 50/50 με διαλυτικό προκειμένου να τραβήξει το ξύλο βαθιά και μετά χρησιμοποιεί τη ''λάσπη'' του βερνικιού για το σφραγισμα των πόρων και τελειώνει με λινέλαιο είναι αυτό
''Gunsmithing - Stock Finishing with Bar Top Varnish Presented by Larry Potterfield of MidwayUSA"

Δυστηχώς με τη τεχνολογία δεν τα πάω καλά και δεν μπορώ να το βάλω εδω μέσα:(

Μ' αρεσει πολύ σαν φιλοσοφία φινιρίσματος αν και εγώ θα διάλεγα για περισσότερη σκληρότητα και αντοχή βερνίκι εξωτερικής χρήσης για σκάλες ή πατώματα ή για σκάφη θαλάσσης.
 
Καποιος εμπειρος ξυλουργος μου ειπε οτι οι ποροι του ξυλου πρεπει να κλεινουν με λαδι και μονο!οταν προσπαθεις να τρυψεις για να γινει σαν λασπη και με αυτη να κλεισεις τους πορους ειναι λαθος γιατι θα ξανανοιξουν!καποιοι αγγλοι απο οσο ξερω κανουν ολη την διαδικαδια μονο με λαδι η οποια βεβαια ειναι πολυ χρονοβορα!μηνες κτλ
 
Παίδες τα κοντακια και η ψαθες δεν είναι τραπεζάκια και καρέκλες. Επίσης άλλο είναι το γέμισμα, άλλο είναι το σφράγισμα. Την καλύτερη προστασία την προσφέρει το βερνίκι και γι'αυτό το κοντάκι θα το τελειώσω με tru oil. Το λινελαιο είναι εξαιρετικό αλλά το φινίρισμα του χαλάει γρήγορα και θέλει περιποίηση. Κρέμες, αλοιφαδορους, κεριά, γυαλιστικα κτλ. Αν μιλάμε για ανώτερο φινίρισμα λαδιού, αυτό δεν συγκρίνεται με τα βερνίκια. Ωστόσο ένα φινίρισμα λαδιού πρέπει να συνάδει και με τον τύπο του όπλου όπως και με την κατηγορία της καρυδιάς.
 
Ενα καλό βιντεάκι που ξεκινάει με κάποια χέρια αραιωμένο βερνίκι 50/50 με διαλυτικό προκειμένου να τραβήξει το ξύλο βαθιά και μετά χρησιμοποιεί τη ''λάσπη'' του βερνικιού για το σφραγισμα των πόρων και τελειώνει με λινέλαιο είναι αυτό
''Gunsmithing - Stock Finishing with Bar Top Varnish
.well done.

Σπύρο αυτό το video είχε γίνει αφορμή να ψάξω αυτό το rottenstone το οποίο δεν ξέρω πως μεταφράζεται στα Ελληνικά. Το τελευταίο στάδιο πάντως είναι αποτέλεσμα μοντάζ ;) Τέτοια γυαλάδα το στεγνό λινελαιο δεν δίνει με τίποτα.
 
Last edited by a moderator:
Καλημέρα σε όλους, την γυαλάδα αυτή μπορείς να την πετύχεις αν μετά το τελευταίο χέρι βάλεις λίγο polishing compound ,μόλις στεγνώσει το τρίβεις με βαμβακερό πανάκι και στο τέλος βάλεις κάποιο κεράκι τύπου ccl η οποιαδήποτε άλλη εταιρεία και αφού στεγνώσει και αυτό σου αφήνει μια γαλακτωδη όψη την οποία την τρίβεις και αυτήν με βαμβακερό πανάκι. Έτσι προστατεύεις το κοντακι και του δίνεις και μια στιλπνή γυαλάδα
 
.well done.

Σπύρο αυτό το video είχε γίνει αφορμή να ψάξω αυτό το rottenstone το οποίο δεν ξέρω πως μεταφράζεται στα Ελληνικά. Το τελευταίο στάδιο πάντως είναι αποτέλεσμα μοντάζ ;) Τέτοια γυαλάδα το στεγνό λινελαιο δεν δίνει με τίποτα.
Ναι αυτό εννούσα Γιώργο...Ευχαριστώ που το ανέβασες....well done.
Το γυάλισμα του λινελαίου είναι σχετικό και συμφωνώ με τον Greek hunter, οτι εξαρτάται απο την στίλβωση που θα του κάνεις και την κεραλοιφή που θα του βάλεις μετά...εξάλλου το λινέλαιο για να διατηρήσει την γυαλάδα του πρέπει να το ''φρεσκάρεις'' μια φορά το χρόνο τουλάχιστον...
Ποιο πολύ στη φιλοσοφία της μεθόδου αναφέρθηκα...το συνδυασμό βερνικιού και λινελαίου, το καθένα για τη δουλειά του...βερνίκι για εμποτισμό, για να δώσει αντοχή και αδιαβροχοποίηση στο ξύλο και κατόπιν πέρασμα του λινελαίου στην επιφάνεια για ομορφιά...
Πιστευω αν αντι λινελαίου, περάσει danish oil και πιο γρήγορη θα γίνει η διαδικασία και πιο ανθεκτική στο χρόνο η επιφανεια...
αυτό το rottenstone , προφανώς είναι σκόνη από λειαντική πέτρα...ίσως απ' αυτες που ακονίζουν μαχαίρια και κατι παρόμοιο πρέπει να περιέχουν και οι διάφορες λειαντικές πάστες που κυκλοφορούν...
τυχαία στο airgunshop είδα τις προάλλες αυτή
498161.jpg

βγαίνει σε 3 διαφορετικά νουμερα (220 Grit-320 Grit-600 Grit) και έχει και το ίδιο χρώμα που έχει και η σκόνη του Αμερικάνου...
 
Last edited:
Polishing compounds κυκλοφορούν πολλά. Κάνουν εξαιρετική δουλειά. Το rotten stone το πήρα και γω από eBay αλλά το δούλεψα σε δραπανο με σφουγγάρι βρεμένο.
 
Back
Top